De slechste Karperwereld ooit


Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

05-06-2007 18:49

Stefan Slechten schreef:Dries,

jij schreef:

"Maar ga je niet verschuilen dat er weinig goede artikelen opgestuurd worden, zorg zelf dan ook dat je die artikelen krijgt!"

Hoe zou jij dit dan willen bereiken? Dé Karperwereld is in mijn ogen het bekendste blad van karpervissend Nederland en België. Iedereen kent het blad en iedereen kent de makers ervan. Daarnaast zitten de makers van dit blad erg dicht bij het vuur, ze hebben connecties aan alle kanten van de Benelux.



Je kan bijvoorbeeld ingestuurde artikelen mooier verwoorden en met goedkeuring van de inzender dat gaan plaatsen, Adverteerders een gratis ruimte advertentie geven voor een stuk redactie, redactie kopen, een goeie schrijver iemand intervieuwen en daar een super verhaal van laten maken, er zijn zat manieren om aan artikelen te komen, ik werk zelf bij een uitgeverij waar ik elke maand onder druk sta om een goed en gelikt woonmagazine in elkaar te flansen zowel met de opmaak als redactioneel. anders raak ik mijn klanten (adverteerders kwijt) zonder dat kan ik wel ophouden.

Ik wil niet zeggen dat het makkelijk is, maar een wat andere vormgeving en net iets alles even bijschaven en je hebt bijna een nieuw magazine en dat hebben de lezers graag. Bijv. foto's bewerken, foto's anders plaatsen gewoon mooie dingen maken en het magazine er super gelikt eruit laten zien. Daar heb je de vormgevers voor en dan een aantal die met de redactie bemoeien, werken als een team en er wat moois van maken.

Het gaat mij erom, het is een commercieel magazine, je mag je dan nooit verschuilen achter het mom van ' de lezers sturen niet mooie verhalen op". Er word verdient aan het blad dus is het de verantwoording van Karperwereld zelf om met goede redactie te komen en het magazine er super gelikt eruit te laten zien, elke keer weer. En kun je niet zeggen, het is niet makkelijk om daaraan te komen.

Daar is waar ik moeite mee heb, maar dat wil niet zeggen dat ik het magazine niet graag lees ofzo. Ik zal m blijven lezen want ik ben karpervissen en vind het heerlijk om aan de waterkant dit magazine of karper te lezen.
Gebruikersavatar
dennis groot
Berichten: 42
Lid geworden op: 25-01-2006 19:47

05-06-2007 18:59

Tja.... mensen. wat een klachten zeg! jammer dat de meeste mensen er niet aan denken dat de andere 53 delen er bijna allemaal interesant tot zeer interesant waren! mag er dan ook eens een zeer minder nummer bij zitten! tjonge zeg. als je klachten hebt stuur je gewoon ff een mailtje naar ze toe! doe je er meteen ff een goed verhaal, en een paar foto's bij!

staat er misschien voor jezelf voortaan wel iets leuks in!

Frank en Mark

ik blijf voor altijd abonnee!
ook al zit er eens een minder deel bij!
Gerrit Hees

05-06-2007 19:17

Frank voor de jeugd is het blad wel erg duur ik zelf vind de bladen wel leerzaam maar het is wel duur voor een 16 jarig iemand en ja ik vind het ook ideaal die harde kaft ( als ik me beets kijkt en die vergelijkt met bvb een kw of een karper van dat jaar zie ik duidelijk het verschil de hardere kaften blijven veel langer goed en de bladzijden scheuren minder)

en dat over verhalen schrijven. Ik denk dat de meeste lezers informatie die ze uit een blad halen gebruiken in hun visserij dan krijg je wel veel herhaling stukken en daar zit niemand op te wachten of ligt dit aan mij?
en ik kan wel een stukje schrijven maar wie zit er op een artikel te wachten van een snotneus van 16 jaar die meer blankt dan hij vangt en waarvan ze gemiddelde gewicht van alle vissen tot nu toe net de 8 pond haalt?
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

05-06-2007 20:10

en de broertjes van den hoven dan.....hele verhalen over het koken.....verse patatten en frituurpan mee naar het water.....was wel goed idee
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-06-2007 20:16

Nogmaals...

Welke mensen met klachten hebben op de carp 2007 daadwerkelijk een enquete ingevuld over wat er verbeterd kan worden?

Ik zie namelijk wel verbeteringen... nieuwe rubrieken, oude rubrieken die nieuw leven ingeblazen krijgen.
Ik vond de laatste twee nummers beter als de afgelopen 6 ervoor....

De jongens zitten daar echt niet stil, ze zullen dit topic vast en zeker lezen.

Elk blad heeft een eigen image, de een past je beter aan als de andere.

Om er een andere draai aan te geven, wat zouden jullie graag willen zien, wat voor onderwerpen, dingen, artikelen?

Groet,

Edward
Michel Admiraal
Berichten: 97
Lid geworden op: 28-02-2005 17:35

05-06-2007 20:18

Je zou een onderlinge concurrentie verwachten. En zeker omdat er sindskort een magazine nieuw op de markt is gebracht. En als je dan bekijkt wat de heren van KW nu weten te plaatsen, ??????.

Verbazendwekkend.

Ga zo door en we hebben een magazine die alleen reclame bevat. Schrijf ik mij ondertussen uit en meld me wel aan bij Raven.

MVG Michel
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-06-2007 20:22

De voor mij meest gewenste verbetering;

Minder commercieel getinte pagina’s of het aantal commercieel getinte pagina’s behouden en de totale hoeveelheid vergroten met een pagina of 20.( dus een kleiner percentage reclame, ik haal de catalogus wel in winkel, gratis)



p.s.
Ik denk eigenlijk dat niemand van de ‘klagers’ zich echt stoorde aan de tosti, de tosti leent zich alleen prima voor een enigszins sarcastische symbolisering van de achteruitgang.

1 pagina tosti weegt denk ik niet op tegen ruim 41 (de helft!) meer of minder commerciële pagina’s.
8)
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-06-2007 20:25

Mark Zelle schreef:wat een commotie om een tosti!



Kun je nagaan wat voor een reakties je krijgt wanneer er over een culinair hoogstandje wordt geschreven!

Cheerio Kok Kikkert
Remco Eskes
Berichten: 22
Lid geworden op: 15-05-2007 21:55
Locatie: Westervoort

05-06-2007 21:35

Maar we zijn het er dus grote deels mee eens dat ze wel wat aan het blad moeten veranderen.

Kenny zet hem op :lol:
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

05-06-2007 22:04

Schei er nou eens mee op man... Waar gaat dit over? Mensen die denken dat ze alles beter weten richt dan zelf lekker een magazine op, ik heb al1 maar respect voor Franklin en Mark dat ze iedere 2 maanden weer een nieuw blad weten te produceren, waarin zowel onbekende als bekende uit de scene een verslag doen.

Mensen hou aub eens op met ouwehoeren en had je beklacht gewoon in Zwolle gedaan!

Gegroet
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

05-06-2007 22:23

volgende maand....het onstaan van de Croque Monsieur....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
ralf haasjes
Berichten: 101
Lid geworden op: 05-05-2004 22:43

05-06-2007 22:30

Tja wat er veranderd kan worden, das een goeie vraag... misschien wat meer vergelijkingsonderzoeken bepaalde producten (zonder reclame technisch een merk promoten), misschien een item'pje over hoe vrouwen (partners) denken over onze hobby, op bezoek bij....en interview dan een willekeurig karpervisser aan de waterkant,

zijn maar een paar voorbeelden van wat er allemaal kan.

zelf vond ik het artikel over die tosti's niet echt storend, het artikel over juist gebruik bewaarzak wel eigenlijk, maak een statement...GEEN GEBRUIK ONTHAAKMAT....hier liever niet op doorgaan is errug offtopic en das niet de bedoeling

mvg ralf
gratis af te halen div. jonge kittens, pb maar even bij interesse!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-06-2007 23:08

Tja, wat is een goed kaperblad en wat wil de doorsnee karpervisser lezen. Van Europa, Azië, Afrika en Noord-Amerika hebben ons karpervissers de meest fantastische verhalen door middel van karperbladen bereikt. Vaak met een lekker sausje er omheen in de vorm van krokodillen, slangen en tal van ontberingen. Waarbij waterstanden plotseling stegen. Boten niet meer terug te vinden waren en hengels meer onder water dan daarboven stonden. Overvallen door noem het maar voor het gemak zigeuners waarbij hengelmateriaal auto,s moesten worden achtergelaten. Ook bezoek krijgen van de groene brigade in Frankrijk waarbij je na een aantal weken thuis een boete aan je broek krijgt. Die wel het veelfout bedragen van het bedrag waarvoor hier al de wereld vergaat zo moet ik hier op KWO constateren. De meest interessante rigs passeren de revue. Hoeveel rigs zullen er wel niet beschreven zijn. Kijk ik naar mij zelf heb ik vissen gevangen waar een verhaal aan vast zit. Of het nu die ene nacht in België,Frankrijk, of in mijn eigen Brabant is allemaal hebben we ze wel. De vraag is of je ze met andere wilt delen. Of zijn het momenten die je in je eigen vriendenkring onder het genot van een pilsje wat opdikt.
Vroeger ja, mag het zeggen loop al een tijdje mee in het karpergebeuren lag het heel anders. Een karper van 10 pond bracht heel de karperscène van je dorp in verroering. Enige waar je het als je er behoefte aan had om in de publiciteit te komen was de plaatselijke krant. De geheimzinnigheid er omheen bracht vele in extase.

De wereld van de karpervisser is deze dagen heel anders. Een karper die een uurgeleden in Canada is gevangen daar van staat de foto met beschrijving al op internet. DVD’s met in beeld gebrachte beelden van de meest mooie en grote karpers zijn bij bosjes te koop. De snelheid waarmee we bestookt worden met nieuws en de oppervlakkigheid waarmee men tewerk gaat is de geest van de tijd. Wie heeft er tegenwoordig nog tijd om dieper op zaken in te gaan. Van een ding zijn vele onderons bezeten, groot, groter, groots is het moto. Of meer,meer nog meer dan mijn buurman. Voorvele is (wat het voorstelt weet ik niet) het wereldrecord gevangen karper een natte droom waard. Voor karperbladen zou het dan ook erg interessant zijn als het WK record om de twee maanden verbroken werd. Met veel geilheid in elkaar gestoken verhalen zal de massa in vervoering brengen. Kom hier o.a. de vraag tegen wat de betreffende vis wel niet over 2 maanden zal wegen. Zit ook nog met de vraag of de vis begraven is of gecremeerd heb het nog niet kunnen lezen. Niet huilen mensen.

Blijf mijn karperbladen lezen, vooral de verhalen waar de nostalgie van afdruipt. En de jeugdverhalen of het nu over frietbakken gaat of een tosti. Maakt niet uit, hou de jeugd in ere zij moeten nog lang mee en zullen nog lang met verhalen bevredigd moeten worden. Zij zullen het een stuk moeilijker hebben dan wij oude lullen. Die te vrede waren met een bamboestok met wat ogen er op en een reel. De karper foto met een vis van paar pond stond jaren op mijn nachtkasje.

Wat ik met dit alles wilt zeggen is het volgende, relativeer dat karperen van ons. Stelt eigenlijk geen reet voor zeker als je met vreemde over die gekke hobby van ons praat. Zorg dat je 40 jaar later met veel plezier nog je hobby bezig bent. Met of zonder (te gekke) karperbladen.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

05-06-2007 23:39

pj otte schreef:Wat ik met dit alles wilt zeggen is het volgende, relativeer dat karperen van ons. Stelt eigenlijk geen reet voor zeker als je met vreemde over die gekke hobby van ons praat. Zorg dat je 40 jaar later met veel plezier nog je hobby bezig bent. Met of zonder (te gekke) karperbladen.


Hoe ouder hoe wijzer. :wink:

Karpermagazines zullen er vast wel altijd blijven. De praktijk is eigenlijk op alle facetten wel belicht geweest door de jaren heen. Iets nieuws schrijven is lastig, zoniet onmogelijk.

Echter, vrijwel iedereen leest graag over zijn hobby. Een goed in elkaar gestoken artikel is een feestje voor een liefhebber. Maar liefhebbers hebben niet allemaal dezelfde smaak. De een leest liever een nieuw artikel over een oude rig. De ander leest liever wéér een verhaal over een Franse trip. Henkie leest liever een 'belevend sfeerverhaal' terwijl Piet liever over vissenvlees leest.

Kortom, helemaal volmaakt wordt het nooit.

Ik denk wel dat een magazine vooral actueel moet wezen. Bij de tijd zijn, wát is er gaande in het wereldje?...

Arjen, Mark, Mark, Franklin en Arnout, succes :wink:

Gr. Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

06-06-2007 00:00

Edward van Berkum schreef:
Om er een andere draai aan te geven, wat zouden jullie graag willen zien, wat voor onderwerpen, dingen, artikelen?

Groet,

Edward


Dan zal ik maar beginnen :) Ik zou graag willen zien:

1. Een mooie restyle van het magazine

Misschien ook leuk een vaste pagina voor de knutselaars, mensen schreeuwen om dat topic hier maar het komt er niet.

2. Misschien leuk om een pagina of 2 te wijden aan de knutselaars onder ons ''het zelf maken van .............''

3. De fieldtest artikelen vind ik erg leuk, mooi erin houden, maar zet ze bijelkaar en niet verspreid door het magazine, komt rommelig over.

Komop mensen, een blad afkraken is zo makkelijk, dus zet er ook eens mooie ideen neer die jullie graag zouden willen zien of willen lezen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-06-2007 00:38

Peter Ponsteen schreef:
Kees Verheij schreef: Sterker nog, ik moest er wel om lachen en stoor me zelf meer aan zo'n verhaal van dat tukkerteam van en toen vingen we dit en toen dat en zus en zo zwaar, zonder duidelijke uitleg van aanpak en taktieken. Jaloers? Nou nee....

Groet,
Kees


En jou verhaal in de Karper van de KSN dan?! Was ook gewoon een omschrijving van een tijd riviervissen, met gewichten dit gewichten dat.

Wil niet zeggen dat ik het niet mooi vond, integendeel. Leuk stuk om te lezen. Vooral het ongevoelig maken van een pieper was wel handig, gezien ook de ijssel hard stroomt :lol:


Peter, tussen de regels door staat er toch wel iets over tactieken in hoor, maar de bedoeling van het verhaal was vooral de sfeer van het riviervissen beschrijven, het plezier en de gedrevenheid van een riviergek verwoorden. Voor wat betreft de meer "technische" kant van het riviervissen verwijs ik naar mijn artikelen in Het Visblad van april en mei dit jaar.

Met vriendelijke groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

06-06-2007 01:50

robert de jong schreef:Ik denk eigenlijk dat niemand van de ‘klagers’ zich echt stoorde aan de tosti, de tosti leent zich alleen prima voor een enigszins sarcastische symbolisering van de achteruitgang.


Juist ik ga me excusen ook duidelijk geven aan frank.. via pm.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
K. van den Herik

06-06-2007 07:52

Waarom via pm en eigenlijk waarom excuses?

Je mag toch zeggen wat je denkt? Je mag toch ook tot een ander inzicht komen? Al dan niet gedwongen :lol: .

Wie weet heb jezelfs hoer en daar een oog (verder) geopend.

Kritiek, mits opbouwend, moet kunnen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

06-06-2007 09:37

Kritiek hoeft niet altijd beledigend te zijn. Het is voor de mensen van een blad enigszins belangrijk wat de lezers van een blad nu precies willen.

Ik heb het blad nog niet thuis liggen, maar neem hem altijd mee vanuit de winkel. Ik denk dat ik me er niet echt aan stoor dat er een stukje omschreven word over tosti's in een karperblad. Maar hoort dit thuis in een karperblad? Dit kan je, je wel afvragen natuurlijk.

Kenny, en hoezo je excuses geven? Als jij vind dat het blad een stuk achteruit is gegaan en jij dit nr niks vind. Dit is toch jou mening!?

Ik vind het goed dat jij hier een topic over gestart bent. De mensen van de karperwereld kunnen ook op deze manier zien wat ze eventueel kunnen verbeteren of vervangen. Niks mis mee toch?!..

Maar hoe willen jullie dat een blad eruit ziet dan?! Ik zelf vind de Engelse bladeren altijd zeer interessant?

Even een vraagje naar jullie toe: Wat vinden jullie van de engelse bladeren, naast dat er ook aardig wat reclame instaat?..


8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

06-06-2007 09:52

Hebben we met z'n allen niet heel veel mogen leren uit "onze" blad De Karperwereld.
Het delen van kennis is de reden dat we hier met z'n allen zitten, De Karperwereld is al een hele tijd voor veel mensen een prachtig middel daarvoor.
Dat alleen al is veel waard!
Ik heb er ooit 1 keer in mogen staan, wow dat was spannend.
Die kans moeten vele vissers nog krijgen en ik lees ze graag tegemoet!

Laat ik dan maar alvast excuses aanbieden dat we niet allemaal hooggeschoold zijn in woord en schrift :wink:

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-06-2007 10:51

tino beunk schreef:Even een vraagje naar jullie toe: Wat vinden jullie van de engelse bladeren, naast dat er ook aardig wat reclame instaat?..


Behalve heel erg veel reclame ( meer als in de Nederlandse bladen, waar overigens vaak wel leuke nieuwe dingen tussen zitten, waar we minimaal een jaar op moeten wachten voor het in Nederland is ).
Zijn de meeste artikelen van goede kwaliteit, leuke en afwisselende artikelen, en worden er interessante onderwerpen aangesneden.
Ze hebben iets meer kortere artikelen.
In Engeland lijken ze met bepaalde zaken gewoon een stuk voor te lopen...
Bovendien vind ik dat de Engelse bladen beter up to date zijn omdat ze maandelijks uitkomen en niet eens in de twee maanden.

Ook in de Engelse bladen is veel verschil overigens... maar dat komt omdat er veel keuze is, een paar die ik met regelmaat lees of er een newsletter van ontvang.
Big Carp magazine
Carpworld
International Carper
Carpology
Total Carp

En er zijn er vast nog wel een paar...

Door de concurentie ( voor zover het echt concurentie is ) kan het zijn dat je een blad de ene maand top vind, andere maand niks relevants voor jou bevat, maar een andere blad weer wel.

Engeland vergelijk met Nederland is appels met peren vergelijken, wel kunnen we er vast iets van opsteken ( goede en slechte dingen) , maar dat is mijn mening...

Zou best aardig zijn als karperwereld bijvoorbeeld een nieuwbrief wekelijks de deur uit doet met het laatste nieuws... ipv karperwereld live.
Wellicht een digitale versie voor de abonnees uitbrengt zodat je hem niet alleen in papier vorm hebt maar ook digitaal.
Wellicht de abonnements kosten naar beneden haalt voor mensen die het graag alleen digitaal willen hebben, ook inzage in oudere uitgaves voor een klein bedrag via internet.
Het blad maandelijks maken( mits er genoeg artikelen zijn ), meer up to date zaken.
( heb dit ook tijdens de enquete gemeld )

Wat dat betreft doen alle bladen echt wel hun best, maar omdat ik de stijl van spiegel beetje engels vind aandoen, iets beter up to date vind is dat op het moment mijn favoriet.

Groet,

Edward
Laatst gewijzigd door Edward van Berkum op 06-06-2007 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

06-06-2007 10:53

Heren

Erkende 'zwaargewicht' karpervissers als, Joris Weitjens, Jan Junge en John van Eck zijn KW's vaste schrijvers.
Inhoudelijk slechte schrijfsels heb ik van deze auteurs nog niet gezien.
Toch durft men dan een blad nog slecht te noemen, omdat tussendoor iemand het lef heeft om over het bakken van brood met kaas te schrijven.

Neem nu het artikel(deel 2 nr.54) van Boudewijn Stolk over rivierspiegels, een schitterend stukje informatie over het bevissen van pure maagdelijke vissen.
Probleem is natuurlijk voor velen dat zij met dit soort artikelen niets kunnen.
Te veel gesjouw, geen mooi gazonnetje om de tent op te zetten en veel te veel water, waarschijnlijk net zo onoverzichtelijk als de inhoud Dé Karperwereld, zoals een aantal lieden beweerd.
Hard werken dus voor weinig vis op de mat.
En dan is het toch mooi meegenomen, als men weet hoe men een tosti kan maken aan de waterkant.
Want niets is erger dan de 'hongerklop' tijdens de dril.
Dus Frank voor mij (als oudere jongere) een waardevolle aanvulling.

Trouwens dat de redacteuren het blad op free-lance basis en in hun spaarzame vrije tijd samenstellen, wil niet zeggen dat zij daardoor minder kwaliteit mogen leveren.
Het zijn echter wel factoren die meespelen.
Geef mij een flinke smak geld en alle vrije tijd die ik nodig heb.
Wedden dat ik dan een beter magazine kan maken, zonder al die zogenaamd storende reclame's!!

met voerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

06-06-2007 10:57

Persoonlijk zie ik niet echt een achteruitgang van Dé Karperwereld. Ik zit bijna dagelijks op de pot met een oud nummer, en ook daar staan een hoop mindere artikelen in. Het enige dat anders is geworden, is onze houding. We hebben zo'n beetje alles al gezien en gelezen. Niets verrast nog. Dat kunnen we de diverse magzines niet verwijten.
Wel valt me op dat er inderdaad meer pagina's verloren gaan aan pure advertenties. Het gaat steeds meer de Engelse kant op. Jammer, maar ik denk dat je daar niet aan ontkomt.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-06-2007 11:30

HPE,

Ik vind ook niet dat die 2 materiaal artikelen van John van Eck slecht geschreven zijn, helemaal niet zelfs,maar ik lees dan toch veel liever over zijn visserij op Hofstade of over mamma zappa, om maar wat te noemen wat nog in de bovenlaag van mijn geheugen ligt. Alleen, bijvoorbeeld, hoeveel procent van de karpervissers (niet forum leden maar de lezers van kw) zouden een GPS gebruiken? Zou het een percentage zijn? Of hebben we het over een promillage? En een H marker, met alle respect, maar als die niet afrolt als je hem te water laat, dan begrijp ik dat die kut is. En wie niet. Al doende leert men…(…het best)

Joris Weitjens vind ik altijd goed, maar dat zijn slechts 3 pagina’s van de 84…

Jan Junge vond ik persoonlijk sterker toen het over wetenschappelijke of semi wetenschappelijke zaken ging, enigszins vistechnisch zoals nu, vind ik het minder.

Maar dat is mijn mening en ik ben maar 1 lezer, een enquête onder lezers misschien idee als bijlage bij volgende kw?

In Engelse/buitenlandse magazines verschijnen volgens mij zowat wekelijks honderden pagina’s aan karper gerelateerde artikelen. Misschien een idee om met een deel van de redactie/ auteurs een selectie te maken aan al in Engelse/buitenlandse magazines verschenen artikelen, die door verschillende van jullie goed bevonden worden, te kopen voor de karperwereld. Of die schrijvers benaderen voor een exclusief artikel. Bijvoorbeeld.

Groeten 8)
8)
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

06-06-2007 11:57

@ Edwin,

International carper bestaat niet meer.