De slechste Karperwereld ooit


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

04-06-2007 18:06

Luke Peters schreef:
Robert Campbell schreef:Kan me nog herinneren dat ik vroeger vaak pizza in een pannetje klaarmaakte aan de waterkant.
Snel, makkelijk, lekker, maar wat een zooitje....

Vr.gr.

RC


Dit bedoelt kenny niet.. Kenny bedoelt dat hij het diep triest vind dat ze in een karperblad over tostie's klaarmaken beginnen. Vind het zelf ook nergens opslaan!


O, mijn fout.
Ik snap het soms niet zo goed...

Tegenwoordig ga ik eerst even bij de bakker langs.
Op taarten en lekkere broodjes is goed te leven een paar dagen.
Maar neem ook altijd een lapje vlees mee, die wil ik niet missen :wink:

Daarnaast wat chips en andere snoepjes om op te kauwen terwijl ik wegdroom achter de hengels.

Op dagen dat ik geen vis verwacht probeer ik mijn maaltijden te verspreiden, ik vind kokerellen een leuke bezigheid aan de waterkant.

Vr.gr.

RC

:D
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Jasper Veerbeek
Berichten: 46
Lid geworden op: 20-03-2007 18:46
Locatie: De Heurne/ in de Achterhoek

04-06-2007 19:27

tis dat ik het tosti bakken zelf al uit had gevonden aan de waterkant, voor de rest stoor ik me er niet echt aan.

gr Jasper
ralf haasjes
Berichten: 101
Lid geworden op: 05-05-2004 22:43

04-06-2007 22:03

Ja ook in de negelse bladen staat veel reclame maar vindt de artikelen daar wel interessanter en over het eten aan de waterkant, eitje met ham/spek/kaas, biefstukje met krieltjes en sla is ook zo gemaakt, brood met vleeswaren zoveel mogelijkheden....
gratis af te halen div. jonge kittens, pb maar even bij interesse!
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

04-06-2007 22:09

vind dat er te weinig lekkere wijven in staan met blote tieten.... :roll:
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

04-06-2007 22:15

In begin zijn alle bladeren wel leuk, maar het zwakt toch af . Het is ook moeilijk om aan iedereen zijn eisen te voldoen. Koop al jaren geen Karperbladeren meer. En ik mist ze ook niet.

Ga liever bij de waterkant langs, hoor je veel meer wat mij interesseert
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

04-06-2007 22:37

barry stevens schreef:vind dat er te weinig lekkere wijven in staan met blote tieten.... :roll:

Daar heb je wel gelijk in.
Ik neem er altijd de playboy bij heb ik van beiden wat. :roll:
carpanglers soak their balls in love juice
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-06-2007 00:50

Tja, men leest nou eenmaal liever het nieuwste, altijd vangende, grote vissen selecterende boilierecept. Ik zie niet in waarom zo'n recept meteen een blad slecht maakt. Sterker nog, ik moest er wel om lachen en stoor me zelf meer aan zo'n verhaal van dat tukkerteam van en toen vingen we dit en toen dat en zus en zo zwaar, zonder duidelijke uitleg van aanpak en taktieken. Jaloers? Nou nee....

Ach... voor elk wat wils. Ik moet bekennen dat ik niet op wil zeggen omdat ik dan de column van Joris moet missen.

En dat verhaal van Boudewijn over de rivierspiegels was gewoon top!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

05-06-2007 00:56

Dus redactie van het blad"Karperwereld" trek hier een les uit en laat de volgende nummers knallen!!!!

Ik zit zelf in de reclamewereld en weet dat er advertenties nodig zijn om het magazine op de streef te krijgen! Aangezien er genoeg advertenties in staan (weet niet wat de paginaprijs is) Maak het magazine dan ook het lezen waard! Ook ik heb dit nummer niet echt boeiend kunnen vinden.

kleine tip....En maak het magazine eens anders op, het kan zoveel mooier! Zelf ben ik vormgever en kijk dan ook altijd erg kritsch naar de opmaak van het blad en dat vind ik erg simpel. Tis maar een tip...........
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-06-2007 02:07

Zo dicussie is los, zal eens eerlijk wezen heb de De Karperwereld zelf niet eens binnen. Vlug via via door gebladert en vind er geen ruk aan, oude Artikelen enzo, en als mensen zeggen moeten de mensen maar meer insturen moet je mark en Arjan maar eens vragen hoeveel artikelen hun binnen krijgen per maand...
Kan bij deze vertellen meer als genoeg nieuwe artikelen, Karwereld is blijven hangen in hun alleen heerse, en zijn de kwaliteit vergeten..
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
K. van den Herik

05-06-2007 08:13

Ik denk dat er straks 3 bladen over blijven, die een schaduw zijn van hun mogelijkheden. De markt is niet groot genoeg, niet qua goede auteurs en ook niet qua lezers.

Het is voor alle 3 in hetzelfde potje roeren. Verlies aan verkopen moeten gecompenseerd worden door meer reclame enzo verder.

Evenals Kees intreseert het mij geen moer of 1 of ander een incidenteel suc6je heeft behaald.
Hoe en waarom is veel gaver.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

05-06-2007 09:08

Spiegelmagazine en Karper blijven mijn favoriet. Ik heb op de Karperwereld geen abbonoment en koop hem eigenlijk ook zelden tot niet. Het enige waar ik moeite mee heb is al die reclame enzovoorts, dat kan ook goed op deze site.

Maar tosti's bakken, ach waarom niet!
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

05-06-2007 09:43

Koop in vervolg gewoon een kookboekje. Is nog goedkoper ook..Ik vind het ook niet echt super om te lezen hoe jantje of pietje zijn visjes vangt. Maar wel op wat voor manier en hoe ze het hebben aangepakt. En dit kan alles zijn... Rigs, voeren, stekkeuze enz.

Ik heb de karperwereld nog niet thuis liggen en dat zou ook niet gebeuren denken nadat ik dit allemaal gelezen hebt.

joo 8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-06-2007 10:16

Kenny Willems schreef:... en als mensen zeggen moeten de mensen maar meer insturen moet je mark en Arjan maar eens vragen hoeveel artikelen hun binnen krijgen per maand...
Kan bij deze vertellen meer als genoeg nieuwe artikelen, Karwereld is blijven hangen in hun alleen heerse, en zijn de kwaliteit vergeten..


Tjonge wat een ophef om wat Tosties. Frank en kornuiten laat je niet kisten door zulke nikszeggende kritiek over een halve pagina ruimte.
Ga gewoon lekker door met het ontwikkelen van jullie rubriek.. super dat de jeugd zo een kans krijgt in een magazine en die ook pakt. Keep em going.

ik denk dat veel mensen die hier zeuren liever verhaaltjes lezen als: Ik gooide 1 kilo boilies erin en ik ving die en die en die vis.. en toen ging ik naar huis.. tja..

Kenny (zie quote),

Ja vraag maar eens aan hun hoeveel bruikbare artikelen ertussen zitten die wel beter zijn dan de geplaatste artikelen in de al langer bestaande bladen. Ik hoor andere verhalen.
Echt goede artikelen die echt meerwaarde hebben zijn zeer lastig te krijgen.. en dat is ook logisch.

Ik denk dat Klaas de spijker op zn kop slaat in zijn posting.

Wel is er qua vormgeving en inhoud wat te verbeteren.. het aantal artikelen mag wel wat omhoog.. en ook de vaste rubrieken zoals over materialen die opzich zeer nuttig zijn moeten wellicht wat beter vormgegeven worden.

ik weet zeker dat de redactie en het management van DE KW deze topic lezen. En ze proberen er eigenlijk altijd wat met de kritiek/ideeën te doen.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-06-2007 10:43

Gaat niet alleen over de tosti's we betalen aardig wat geld voor een blad die langzamer hand in de achter uitgang is, ben al aardig lang lid geloof van af nr 10 ofzo, toen en natuurlijk ook later waren er veel intresante stukken tevinden en telezen, laaste paar afleveringen lees ik veel minder.
Pak liever een deel 30 ofzo dan de nieuwste, dat is toch zo jammer, hoop dat deze topic de redactie van KW waker geschut word en dat er iets mee gaan doen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-06-2007 10:54

Heren

De beste stuurlui staan immer aan wal.
Dat blijkt hier wel weer.
Volgens mij wordt Dé Karperwereld op 'free-lance' basis gemaakt door de redacteuren.
Persoonlijke meningen zullen er altijd blijven, maar blijf wel binnen de grenzen van het toelaatbare.
Want ik denk niet dat er hier mensen zijn die het beter zouden kunnen, laat staan dat zij dit ook zouden doen.

Zelf lees ik alle drie in de handel verkrijgbare magazine's.
Eén ding weet ik zeker, het samenstellen van zo'n tijd-schrift gaat tijd kosten, en tijd daar heeft een karpervisser altijd te weinig van.
En de Nederlandse karper-redacteuren zijn ook karpervisser.
Daarom denk ik dat wij toch best wel tevreden mogen zijn met de karper-bladen die we hebben en de kwaliteit die ze bieden.

met lezende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

05-06-2007 12:00

Kees Verheij schreef: Sterker nog, ik moest er wel om lachen en stoor me zelf meer aan zo'n verhaal van dat tukkerteam van en toen vingen we dit en toen dat en zus en zo zwaar, zonder duidelijke uitleg van aanpak en taktieken. Jaloers? Nou nee....

Groet,
Kees


En jou verhaal in de Karper van de KSN dan?! Was ook gewoon een omschrijving van een tijd riviervissen, met gewichten dit gewichten dat.

Wil niet zeggen dat ik het niet mooi vond, integendeel. Leuk stuk om te lezen. Vooral het ongevoelig maken van een pieper was wel handig, gezien ook de ijssel hard stroomt :lol:
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
K. van den Herik

05-06-2007 12:36

Peter,

Het valt niet mee om een goed artikel te schrijven. Dat is denk ik precies het probleem.

Voor de KSN kan je nog een heel klein beetje wegkomen met: en toen en toen....

De charme is ook dat er wat meer mensen durven te schrijven voor de KSN.

Vaak is de volgende stap het schrijven voor de bladen.


Van die loden wist je waarschijnlijk al?

MVG

Klaas
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-06-2007 12:37

Heb ook eens gekeken.


41½ pagina, wat mij betreft te missen als kiespijn;

22 volledige pagina’s reclame
1½ pagina overige blokjes reclame
5 pagina ‘de markt’ in feite ook gewoon reclame
6 pagina ’de fieldtest’ ook weer reclame
7 pagina product informatie, hoewel zeker informatief, ook weer commercieel getint.


16½ door mij gewaardeerde pagina’s

8 pagina ‘rivierspiegels’
5½pagina ‘zig rig’
3 pagina’s‘weitjens’

16,5 ¿ :o ? 16,5 : 0,84 = 19,6% ofzoiets, das eigenlijk niet meer zo leuk.


Rest zit er tussen in.

De helft commercieel getint is eigenlijk best wel heel veel….
8)
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

05-06-2007 12:41

Heren,

Het kritiek is voornamelijk van het zelfde 'groepje' mensen, zo lijkt het wel. Komen allemaal uit dezelfde regio.... zal wel in de lucht zitten... Negatieve atmosfeer......

Gekheid, tuurlijk heeft iedereen een mening. Maar ik zelf vind het meer dan triest dat een nieuw iets direct de grond in wordt geboord.
Come on zeg..... Geef het een kans! En bedenk je vooral: de doelgroep is jeugdige/beginnende karpervisser.

Wij als Jeugdcommissie proberen kwaliteit en informatief ook hoog te houden binnen zo'n rubriek, maar alléz een luchtig lolletje van ËËN HELE PAGINA !!! (waar hebben we het over) moet toch kunnen?

Ik ben overigens wél benieuwd of men zal reageren op de situatieschets... dit kan m.i. erg interessant worden, en ja, kan dus ook voor jullie (die geen DOELGROEP!! zijn) ook interessant zijn... nu blij?

Even een vraag, jullie konden zeker jaren geleden die 1 april grap van Herwin, Alijn en Roelof ook niet waarderen?
Even terzijde: ik wel, was er vol ingetuimd ook nog....

Over de rest:
Zelf vind ik de rubriek van John van Eck érg gaaf. Compleet uit de praktijk geschreven, iets waar je zelf écht wat aan hebt, en dan hoef je niet alles te gebruiken, de helft is voor mij al voldoende.

Daarnaast vind ik de stukken van Joris geniaal... maargoed.

Tevens seipelen er steeds meer 'tips' binnen, eerst Google Earth (jullie, als critici) zullen deze uiteraard al weten, maar nu ook die van de franse variant hierop. Ik vind dat ook wel nuttig.

Tuurlijk zitten er ook stukken tussen waarvan je zegt 'hé... da's voor mij niks'. Jan P. (P2) haalde dit al aan..... stukken waar de sponsor er iets te dik boven op ligt vind ik zelf ook niet zoveel aan. Oké Oké, ik geef toe... IK moest dit stuk over die overheerlijke tosti schrijven van Calvé en Albert Heijn... Viel het erg op?

En dan het verschil met bijv. het Spiegel blad. Die zijn net begonnen, hebben 'verse' schrijver en nieuwe ideeen. Ik wil hun nog wel eens zien als ze zo rond uitgave nummer 50 zijn. Dit kan/mag je niet eens nu met elkaar vergelijken.


En daarnaast zou ik alleen maar zeggen, zeik niet zo... ga eens vissen!

Mvg,
Frank
Jan Pouwe
Berichten: 164
Lid geworden op: 04-04-2005 11:02

05-06-2007 12:55

[quote] ...... En daarnaast zou ik alleen maar zeggen, zeik niet zo... ga eens vissen! ....[quote] Auwwwww, maar laten we dat dan maar gaan doen.... :D

Iedereen mag zijn zegje doen hoor Frank!

De mannen achter De Karperwereld kennende zullen ze deze opmerkingen zeker niet naast hun neerleggen....

Vang ze iedereen!

Vr. Gr.

Jan
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

05-06-2007 13:13

ben wel benieuwd hoeveel boter aan weers kanten van de boterhammen moet...want als ik te weinig doe brand het aan.....misschien dat ze dat in het volgende blad willen zetten...
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

05-06-2007 13:26

Barry,

Misschien zetten ze er ook wel in hoeveel boter je op je hoofd hebt.

Algemeen:
Mensen mensen en dat allemaal om een beschrijving van een tostie maken aan de waterkant. Het was de 1e in deze serie en er zullen heus wel dingen volgen wat meer mensen zal interesseren.

Bij deze roep ik dan ook alle criticasters op om eens een kwaliteitsartikel te schrijven zodat het niveau, waar jullie het constant over hebben, omhoog gaat.
De heren van de KW moeten het wel hebben van de input van buitenaf en alle kritiek zal ter harte genomen worden alleen zullen ze wel de artikelen binnen moeten krijgen om ze te kunnen plaatsen.

Zou zo zeggen laat je gelden.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-06-2007 13:34

ik kocht vroeger altijd de KW,sinds ik op dit forum kom vanaf nummer 25 of zo,heb ik er nooit meer 1 gekocht....

waarom dat zo is weet ik eigenlijk ook niet...

ik lees zelf liever de Beet of het visblad.daar staan tenminste ook andere dingen in dan alleen maar karper, karper en nog eens karper...
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-06-2007 13:47

Maar dat is weer iets anders, michel wij lezen nu graag alles over karper :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-06-2007 13:57

ik ook wel Kenny, maar niet alleen maar.

in de beet en het visblad staan ook artikelen over karper en ik vond de KW op een gegeven moment overkomen als een "vlees race" van Franse vissen die mij dus totaal niet boeien, ik vis in nederland en die du pain du vin du boursin vissen heb ik niks mee..

leuk om naar te kijken , maar na 10 gezien te hebben boeide het me ook niet meer.

alleen de stukken van J.Weitjens vind ik altijd wel boeiend..