donorcodicil


donor

ja
54
50%
nee
54
50%
 
Totaal aantal stemmen: 108
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

22-08-2008 19:19

Pffff. Met jou heb je sowieso nooit een discussie.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-08-2008 19:21

Nee dat zal zo zijn, tegenargumenten zijn snel op is het niet?
Vissen is een hobby, geen religie!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

22-08-2008 19:22

Tegenargumenten tegen wat?



Op dit domme stuk van jou misschien?

Douwe Bijlsma schreef:Tsja er zijn vast wel redenen om je heil in de drank of in de drugs te zoeken. :roll: :roll: :roll:
En inderdaad je wordt niet zomaar alcoholist of verslaafde daar moet eerst heel veel voor wegzuipen en of spuiten/snuiven/slikken enz.



Wat moet ik daar op zeggen? Wat een naief en kinderachtig geklets.

Bovendien: een junk of alcoholist komt helemaal niet in aanmerking voor een donor orgaan.

Dom geblaat.
Laatst gewijzigd door Josef Stalscu op 22-08-2008 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-08-2008 19:31

Mooi zo zijn we er toch uit, en ik zal je zeggen terecht.
Verdere discussie hierover heeft met mij totaal geen enkele zin.
Vissen is een hobby, geen religie!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

22-08-2008 19:33

Dat is al de tweede keer dat je dat zegt. En dan vraag je vervolgens weer om tegenargumenten.

Hou je eens aan je woord, als je uitgeluld bent.

En hou die organen ook maar bij. Die zijn al lang verzuurd, niemand wil ze hebben.
Zit hier wel vis?
K. van den Herik

22-08-2008 19:36

als de helft van de mensheid doodgaat, heeft mijn familie en ik keuze genoeg. Niet tegelijk aub
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-08-2008 19:39

Josef jou gelul doet mij denken aan discussies en beloften van personen die niet doorhadden dat ze de hele toestand om zich heen aan het verneuken en verzuipen waren.
En beter verzuurt - conserveert ) dan verzopen en versnoven.

Laat je repeat maar.
Vissen is een hobby, geen religie!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

22-08-2008 19:41

Mijn gelul?

Haha, wat een rare snuiter ben je toch eigenlijk.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-08-2008 19:42

Zijn wij het weer eens, zie je wel er valt met mij wel te praten. :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-08-2008 19:58

Nou, in goed 30 minuten zijn we er weer uit en hebben we weer een pagina vol. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

22-08-2008 21:24

eerder zou ik zoiets nooit doen,nu ik kinderen heb en ga denken....stel mijn zoontje of dochter heeft een ander orgaan nodig zo niet gaat hij of zij dood.

Dan ben je ook blij dat je kinderen geholpen worden en verder kunnen leven.
Dus ik twijfel wat ik zal doen.
Cees van Veen
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-08-2008 16:55

22-08-2008 21:33

Zomaar een oprechte vraag. Kun je je onderdelen ook verkopen ?
Ik bedoel hiermee het volgende. Een arts wordt goed betaald (moet ook een zware studie volgen dus wat dat betreft geen probleem) echter de patient welke een nieuw onderdeel krijgt wordt wel aangeslagen voor een behoorlijk bedrag. Natuurlijk betaald de verzekering, echter iedereen wordt er "beter" van behalve degene welke het loodje heeft gelegd. Ja zul je zeggen wat moet diegene nu met een vergoeding als hij of zij een tuintje op zijn buik krijgt maar stel nu dat je hier een vergoeding voor krijgt althans je nabestaanden dan heb je een leuke begrafenis verzekering (mits je natuurlijk aan alle critera voldoet om donor te kunnen zijn.
Wie weet tekenen er direct een paar duizend mensen meer een codocil.

Of sla ik nu door ?
Hoge bomen geven lange planken
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-08-2008 21:35

Ja, behoorlijk. Is verboden...

Handel in organen is een ernstige schending van de mensenrechten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Cees van Veen
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-08-2008 16:55

22-08-2008 22:07

Okee. Jammer.(overigens heb ik het wel over overleden mensen en dus niet het verkopen van b.v. een nier bij leven) Ik was al bezig om te onderzoeken wat het e.e.a. waard is.
Nee zonder dollen ik snap best alle bezwaren welke om de hoek komen kijken maar aan de andere kant alles in het huidige leven draait om commercie.
Nooit eens afgevraagd hoe het komt dat een voetballer welke tijdens een wedstrijd afgevoerd wordt met een blessure al de volgende dag weet wat er aan de hand is terwijl jij en ik op een wachtlijst komen of 2 weken moeten wachten voor een afspraak. Juist commercie. Afspraken met verzekeringen (waarbij een voetbal club ongetwijfeld een hogere premie betaald) maar het is wel commercie.

Dat je met handel in organen op een zeer hellend vlak komt inclusief spontane euthenasie (hee we hebben een hart nodig, welke van de coma patienten zullen we een handje helpen of zullen we 1 van die gasten welke in de brasempol op 5 of 6 hebben gestemd grijpen) is natuurlijk een heel groot risico. Maar toch zit er wel iets in......

PS
Mocht ik iemand kwetsen welke te maken heeft gehad met orgaan donatie dan hierbij mijn wel gemeende excuses. e.a. moet je nemen met een knipoog.
Hoge bomen geven lange planken
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-08-2008 22:14

Kees Ouwehand schreef:Ja, behoorlijk. Is verboden...

Handel in organen is een ernstige schending van de mensenrechten.

Groet, Kees


Handelen in mag niet Kees, echter in sommige landen is alles te koop en schijnen ter dood veroordeelden al op voorhand verkocht te zijn..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Anonymous

23-08-2008 00:02

Josef Stalscu schreef:Verdrietig dat alle junks en alcoholisten over 1 kam worden geschoren.

Deze mensen worden niet zomaar een junk of alcoholist. Daar zijn redenen voor (uitzonderingen daargelaten).

Die mensen zijn niet per definitie slecht. Een vader die zijn kinderen verliest, aan de zuip gaat, heeft die dan geen recht op een nieuwe lever?

Wat een walgelijk selectie criterium.


dan zou ik niet eens meer een nieuwe willen
je heb toch niks meer om voor te leven
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

23-08-2008 01:28

Adresje? :)
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-08-2008 19:56

Adresje Jan: De VN

Douwe, maak je geen zorgen om jou organen.
Ze passen immers toch niet bij al die kleine mennekes.. 8)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

VN verbergt bewijs met handel in organen
UNMIK (Verenigde Naties in Kosovo) verborg al het bewijs!

Het onderzoek naar de handel in menselijke organen in het noorden van Albanië was gedoemd tot mislukken terwijl het door UNMIK werd geleid. Dit werd ook door het nieuwste bewijsmateriaal bevestigd dat door ‘Novosti’ werd verworven, die ernstige verdenkingen ontdekte dat de ambtenaren van deze organisatie ook in alles waren betrokken, en vooral ten eerste

het vroegere hoofd van het Bureau van Vermisten en Gerechtelijke geneeskunde Jose Pablo Baraybar,

Namelijk, uit diverse zaken blijkt dat Baraybar op de hoogte was van wat in Albanië gebeurde maar dat hij een onderzoek tegenhield, en dit werd bevestigd. Volgens officieuze informatie, houdt hij zich nu verborgen in Argentinië.

ONDERZOEK

De voormalige aanklaagster van het internationaal gerechtshof in Den Haag Carla del Ponte heeft in 2003 UNMIK verzocht om een onderzoek van de orgaanhandel te lanceren. Binnen UNMIK waren er op dat ogenblik zes, zeven eenheden betrokken bij het onderzoeken van diverse soorten misdaden, en de Rechtbank had meer dan 50 van zijn eigen onderzoekers in Kosovo, zodat er mensen waren om een onderzoek te leiden. Het probleem verscheen helemaal bij het begin. Namelijk, aangezien het internationaal gerechtshof geen jurisdictie op het grondgebied van Albanië heeft maar slechts op het grondgebied van het vroeger Joegoslavië, kon het zelf geen onderzoek in dat land direct leiden.

Dat is waarom een verzoek om een onderzoek in te stellen, werd verzonden naar de centrale onderzoekseenheid van UNMIK, waarvan de leden, samen met de Haagse onderzoekers en de Albanese aanklager het “ gele huis" bezochten in het noorden van Albanië, waar volgens sommige bronnen, de organen werden verwijderd van ontvoerde mensen uit Kosovo en Metohija en getransporteerd van de luchthaven in Tirana naar Europa. Daar vonden zij handschoenen, chirurgische instrumenten, zakken, infusiezakken, sporen van bloed - die meer dan duidelijk toonden dat hier iets zeer ernstigs in het huis plaatsvond. " Het is volledig ongelooflijk waarom de onderzoekers, na het vinden van al deze dingen, geen vingerafdrukken hebben afgenomen”. " Op basis van de vingerafdrukken kon iedereen wie in dat huis was geweest geïdentificeerd worden! "

GEEL HUIS

De bron waardoor deze handel in menselijke organen boven water is gekomen zijn vier Albanezen, die in de gehele operatie waren betrokken. Voorts namen zij ook het team van Den Haag en onderzoekers UNMIK naar het "gele huis". " Zij toonden hen zelfs plaatsen waar de overblijfselen van menselijke organen die niet voor handel konden worden gebruikt, werden begraven”. Maar die graven werden nooit opgegraven! Dit toont duidelijk aan dat iemand zeer krachtig een keiharde belangstelling heeft dat niemand ooit over deze misdaden te weten komt; De identiteit van deze personen is nog niet gevestigd door het onderzoek.

Jose Pablo Baraybar, dan hoofd van het Bureau van Gerechtelijke geneeskunde en Vermisten.had wegens de positie die ivm de onderzoeken heeft bekleedt , wetenschap van de plaatsen waar de overblijfselen van organen werden of waren begraven, en had hen opdracht gegeven moeten hebben tot opgraven en worden opgegraven. Baraybar deed geen van deze dingen. Den Haag en de onderzoekers UNMIK beweerden zelfs dat zij niet konden bepalen of het gevonden bloed van dierlijke of menselijk oorsprong was. Dat is eenvoudig onmogelijk omdat er sprays zijn waar mee het mogelijk is om onmiddellijk te bepalen op de scène of het bloed menselijk is.

RAPPORT

Het onderzoek van de handel in menselijke organen beëindigde toen de onderzoekers naar Kosovo terugkeerden. Ondanks al het bewijsmateriaal dat werd gevonden, werd niet één stap verder ondernomen, niet zelfs bepaald of het bloed dat in het huis en op het bewijsmateriaal wordt gevonden dierlijk of menselijk was. Maar de onderzoekers schreven een gerechtelijk rapport over hun bezoek aan Albanië, ondanks het feit dat het team geen één enkele forensische geneeskunde-deskundige omvatte. Niemand onderzocht wat in Albanië was gevonden.

Ondanks het feit dat zowel de Servische als Albanese burgers in Kosovo op dat ogenblik naar hun vermisten zochten, informeerde UNMIK nooit iemand over wat het vond in het “gele huis".

Het rapport dat door Den Haag en onderzoekers UNMIK werd geschreven was duidelijke " vertrouwelijk". Het is nooit doorgestuurd naar iemand, en volgens resultaten van het huidige onderzoek is het rapport volledig verdwenen.

Op basis van al beschikbare informatie, kan men zeggen met relatieve zekerheid dat de menselijke verrichting van de orgaanhandel in Kosovo zeer goed werd georganiseerd, en het is onwaarschijnlijk dat het zonder de kennis en de participatie van UNMIK is voorgevallen.

Het is volstrekt onmogelijk dat UNMIK hier niets van wist. Hun controleposten waren overal, en de gevangenen die door vrachtwagens werden vervoerd moesten langs hun controle, net zoals al het materiaal noodzakelijk voor deze verrichtingen. Wij veronderstellen dat de Albanezen de uitvoer van de organen verstrekten maar het andere ding waar wij ook benieuwd naar zijn - wie verstrekte de chirurgen?

EERSTE AANKLACHTEN

De eerste misdadige aanklachten tegen Baraybar werden ingediend door Kosovo Albanezen, leden van de Organisatie van Nada [Hoop] van Suva Reka. Namelijk, de mannelijke leden van de families inspecteerden zorgvuldig de zakken die de resten van de organen bevatten die aan hen door UNMIK zijn teruggekeerd. Zij begonnen spoedig te klagen dat de zakken te licht waren en dat de lichaamsdelen misten.

GOED BEKEND

Jose Pablo Baraybar ging door vele oorlogsstreken over als forensische geneeskundedeskundige. Naast Kosovo, was hij ook in Bosnia-Herzegovina en in Kroatië, en had hij reeds een reputatie gekregen als enigszins verdacht iemand "

Tijdens autopsies, is hij bekend om het meenemen van beenderen van overledenen zonder dat de in kennisstelling en goedkeuring van de families, en deze verkocht te hebben aan faculteiten als exponenten, " zegt onze collocutor. " In 2000 patholoog Tarija Fomisto schreef een brief aan de leider van UNMIK met de meedeling dat Baraybar beenderen nam.


Na Kosovo, ging hij naar Dallas naar de gerechtelijke academie van de V.S., waar hij een gehele borst meenam, die ongeveer 800 beenderen bevat. De borst werd geëtiketteerd als ' Het Skelet Collection' van Baraybar.

Dr. Tal Simons, die in Bosnia-Herzegovina en Kroatië was, heeft hierop protest aangetekend, zij was al reeds bekend met Baraybar' s catastrofale reputatie
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

25-08-2008 07:52

Douwe Bijlsma schreef:Ruud
Erg kort door de bocht, omdat je niet iets af wilt staan mag je ook niet iets van een ander krijgen.


Ik vind dat je als donor dan wel voorang hoort te krijgen. Ik ben zelf ook donor maar snap niet waarom dit in de discussiehoek staat van een karperforum.