Lac du Der.....C'est finir???


Plaats reactie
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

29-05-2007 21:08

er doen natuurlijk al een tijd geruchten over du der betreffende:

* vissterfte door ziektes

*gestolen vissen

*sterfte door repareren damwand/waarbij ze spul gebruiken dat schadelijk is

*verkopen van vissen om de reparatie van de dam te financieren

Elk jaar keerden we terug en staken onze kop in het zand,want er schoot nog steeds wel is een dikke tussendoor,de runs bleven wel komen.....alleen de zwaardere vissen lieten zich steeds moeilijker vangen(althans dat dachten we). Ontzettend veel vissen zijn gejat en zitten op priveputten en betaalwateren.Zeer veel vis is dood gegaan (elke keer bij de damreparatie).Na dit gebeuren hebben ze veel vis van de marne overgezet,dit ook om het feit dat het water zeer hoog stond daar en du der wat meer leven te geven.(het ging hierbij alleen om schubkarpers van een pondje of 13-15).....Gigantisch veel runs kregen we,maar zelden kwam er nog een spiegel tussen door en als die kwam...was het vaak 20er.Wat is er toch aan de hand daar.Eigenlijk zou ik nu op du der moeten zitten (maar kwam iets tussen),me neef en andere vismaat zijn wel gegaan en zitten op plek 12 en 13 vlak naast de dam.(hetgeen altijd een zeer produktieve plek is/was) Na 2 dagen vissen hebben ze nu 2 meervallen van dik een meter,10 windes/hybrides,voorns en 2 karpers van respectievelijk 12 en 19 pond.

Kort samengevat...het bestand is echt een stuk geslonken en dit opper ik niet uit 1 of 2 sessies....maar echt van jaren lang vissen aldaar.(ikzelf vis nog zelden,maar ga nog wel elk jaar naar du der).

Gemiddeldes zijn echt drastisch naar beneden gesteld.Zelfs Patrick Monin alias 'de snor' ...zit daar met een zuur gezicht en geeft nu ook toe dat er heel wat aan de hand is.Het is nog nooit zo rustig geweest aan de waterkant daar.Plekken staan wekenlang leeg.Bassin Sud zitten nu ook weer mensen die daar zelfs blanken,wekenlang geen stootje en als er een run valt is het een klein schuppie.

Het doet me echt pijn in het hart hoe de stand van zaken is aldaar,want er is voor mij geen ander water waar je zo lekker zit en kan scoren...maar moet nu toch gaan toegeven en dit water laten zijn voor wat het is.

Tuurlijk zal er nog wel is een 40er gevangen worden,want het blijft een immens groot water en lang niet alle stekken mogen bevist worden,dus wie weet wat er nog rond zwemt.

Op corne zijn netten vol met dooie vis naar binnen gehaald en vorige week fotos gezien van vrachtwagens dode vis dat weggereden werd.

De snoekbaars/snoekvissers zijn ook niet meer in grote getale aanwezig....denk dat het water ziek is en het een hele tijd met rust gelaten moet worden.

Hebben meer mensen nog meer info of wat de toekomstplannen zijn,dan hoor ik het graag.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

29-05-2007 21:41

Ik denk dat je een beetje overdrijft!

Ja het bestand is niet mee wat het geweest was, dit komt voornamelijk door sterfte! Het meenemen van vis voor betaalwater overdrijf je echt sterk! het gebeurt echt minimaal daar! en dat je maarjes een slechte week hebben zegt niet dat het helewater verkloot is! dat gebeurt niet zo snel hoor met een meer van 4800 hectare! en vrienden van mij hebben er in april gevist (niet op de betaalstekken) en hebben wel aardig gevangen 4 meervallen en 26 karpers tot 32pond

Al met al maak je niet zo druk! Het komt vast allemaal goed! en dat de groteren vissen minden woorden gevangen heeft naast het feit dat er een heleboel dood zijn gegaan volgens mij gewoon te maken met dresuur maarja!
long as i got lungs and a rod you can't stop me
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

29-05-2007 21:48

als een meer niet zo verkloot kan worden vind ik raar dat je zegt dat het door dressuur komt....en ik geef ook niet aan dat bevindingen komen van een week maar van jaren lang.

er zijn heel wat vissen verdwenen naar betaalwateren,dat is gewoon een feit en heeft zelfs in het nieuws gestaan in engeland.

tot 32 pond zijn natuurlijk leuke vissen,maar als je daar al langer vist weet je hoe het was en het nu is.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

30-05-2007 13:01

Massale sterfte, er zit geen 1 grote vis meer in en je vangt er niks! dus allemaal niet meer naar toe gaan!! :lol:

Dan kan straks Monin ook opdoeken met ze zooi en word het weer vrij toegankelijk. De echte cracks komen weer terug en dan worden er weer massaal biggen gevangen! mooi vooruitzicht!
Gebruikersavatar
Rene Kwadijk
Berichten: 190
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Tiel
Contacteer:

30-05-2007 22:07

Thomas de nieuwe schreef:Ik denk dat je een beetje overdrijft!

Ja het bestand is niet mee wat het geweest was, dit komt voornamelijk door sterfte! Het meenemen van vis voor betaalwater overdrijf je echt sterk! het gebeurt echt minimaal daar! en dat je maarjes een slechte week hebben zegt niet dat het helewater verkloot is! dat gebeurt niet zo snel hoor met een meer van 4800 hectare! en vrienden van mij hebben er in april gevist (niet op de betaalstekken) en hebben wel aardig gevangen 4 meervallen en 26 karpers tot 32pond

Al met al maak je niet zo druk! Het komt vast allemaal goed! en dat de groteren vissen minden woorden gevangen heeft naast het feit dat er een heleboel dood zijn gegaan volgens mij gewoon te maken met dresuur maarja!


Hij overdrijft niet naar mijn mening, zeker niet over de gestolen vissen..
Maar het zal over 10 jaar wel weer een aantrekkelijk water zijn.
het blijft wel dood zonde je kon er geweldige vissen vangen!! :lol: :wink:
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

31-05-2007 09:50

echte cracks??? verklaar je nader.....

na 4 dagen hebben ze 4 karpers en 5 meervallen van allemaal boven de 1.10
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

31-05-2007 09:51

Alex Poot schreef:Massale sterfte, er zit geen 1 grote vis meer in en je vangt er niks! dus allemaal niet meer naar toe gaan!! :lol:

Dan kan straks Monin ook opdoeken met ze zooi en word het weer vrij toegankelijk. De echte cracks komen weer terug en dan worden er weer massaal biggen gevangen! mooi vooruitzicht!


zeker mooi vooruitzicht....dan mag je straks de engelsen betalen om bij de kerk te zitten en liggen de lijnen aan de overkant....zeker mooi vooruitzicht
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

31-05-2007 10:26

De meeste vissers die daar een stek boeken en geen reet vangen, roepen meteen vis gestolen, dood, weg, ziektes en ga zo maar door. Lekker makkelijk toch? Als ze (veel) dikke biggen willen vangen moeten ze maar naar een “beter” BW water toe.

Ik hoop dan ook dat de grote meute wegblijft en dat Monin failliet gaat en het water weer open gaat voor nachtvissen. Gelukkig beginnen steeds meer mensen te geloven dat je er niks meer kan vangen, dat er sterfte is geweest, klopt maar er zijn genoeg vissen te vangen.
Plaats reactie