"Stekkenpezers".......AAAAHHHHH!!!!


Plaats reactie
Mark van der Zouw
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-05-2007 12:39
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

21-05-2007 16:29

Het grootste drama onder de karpervissers is toch wel dat er iemand anders op je stek zit te vissen. Zeker wanneer je er al twee jaar intensief aan het vissen bent. Vier keer in de week voeren en dan minstens drie keer per week proberen te vissen. Zo houden wij al geruime tijd een erg mooi stek aan de Nieuwkoopse plassen in ons bezit. Tot het moment aanbrak zo'n twee weken geleden toen ik s'avonds wilde gaan voeren en er twee (jochies) op mijn stek aanwezig waren. Aan het voeren!!!! Dan zakt je broek af op zo'n moment. Vis al twee jaar op die stek en heb in die tijd nog NOOIT iemand gezien. Of iemand gezien die de intensie had om daar te komen visssen. De plek is moeilijk te bereiken en je moet het echt weten om daar terecht te kunnen komen. Heb echt het idee dat deze jochies mij op 1 of andere manier hebben zien vissen op deze stek. Aangezien de plassen heel groot zijn lijkt het mij onwaarschijnlijk dat zij deze stek zelf hebben gevonden. Heb ze op dat moment (vriendelijk) uitgelegd dat ik daar met nog twee maten al lange tijd intensief zat te vissen op onze grote watervrienden. Met een "oh, dat wisten we niet" antwoordt leek het mij toen duidelijk dat ze het begrepen hadden en waren afgedropen om toch een nieuwe en eigen stek te gaan zoeken. Maar het afgelopen weekend bleek dat toch niet het geval te zijn. Wilde namelijk voor twee nachten gaan vissen, maar op (mijn) stek te zijn aangekomen keek ik dus gewoon naar vier hengeltoppen die al reeds geinstalleerd waren en op scherp stonden. Het is maar goed dat ik niet in het bezit ben van een wapen anders had ik deze maar al te graag willen uitproberen op dat moment. Na een erg overdreven warme groet en wat gestotter van hun kant probeerde ik op een licht geirriteerde manier toch duidelijk te maken dat ik er niet van gediend was dat zij nu op deze stek zaten te vissen. En de jochies op hun beurt vonden dat zij alle recht hadden om ook juist op deze plek te mogen vissen. Een discussie die nergens uitkomt natuurlijk. Uiteindelijk ben ik maar met de staart tussen mijn benen afgedropen.

Als ik zou weten dat iemand al een geruime tijd op een stek zit te vissen zou ik er niet gaan zitten (wil ik er nog niet eens zitten). Zeker niet als het een groot water is met een diversiteit aan verschillende en goede stekken. Ook ik moest goed zoeken en veel tijd investeren om de stek tot een succes te maken.

Blijf natuurlijk gewoon door vissen op deze stek. Mijn mening is ook de aanhouder wint. MAAR TOCH!!

Ben toch erg benieuwd hoe andere vissers met deze praktijken hebben afgehandeld. Misschien dat ik me de volgende keer niet kan beheersen.

Met geirriteerde groet,
Surf ook eens naar http://www.markvanderzouw.com
Fotojournalist.
Prachtige vangsten en sfeerfoto's te bekijken.
Nieuwkoopse plassen en andere wateren. Klik door naar Extra.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

21-05-2007 16:36

Je hebt PB!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

21-05-2007 16:43

Hoi Mark.

Erg frustrerend,maar niks aan te doen.
Het is de laatste jaren erg druk geworden met vissers.
Ik denk dat iedereen ondertussen wel plekken heeft,die nu bevist worden door anderen.
Hier heb je erg veel huizen erbij gekregen,resultaat,alle plekken waar wij al 19 jaar komen zijn nu bezet door andere vissers.
Weg sturen? Heb je geen recht toe,openbaar terrein is voor iedereen toegangkelijk.
Als je er nog mag vissen,misschien andere stek erbij gaan zoeken,indien oude stek bezet,andere stek proberen.
Hopen dat je er voorlopig gewoon mag en kan vissen,dat is hier in de omgeving steeds lastiger aan het worden,omdat ze het niet meer tolereren,of zelfs verbieden :cry:
Jammer maar helaas,zit niks anders op.

Franca.
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

21-05-2007 16:48

Helaas komt dit meer voor Mark.

Zoals jij nu ondervonden hebt is het de laatste paar jaar erg druk geworden.

Misschien kan jij iets regelen met de eigenaren van het land daar, zodat jij het alleen recht hebt op die stek.

Verder is het claimen van stekken een moeilijk verhaal.
Helaas gunt niet iedereen elkaar de ruimte en mensen zijn nu eenmaal jaloers.

mzl jim
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

21-05-2007 16:49

Dat is zeer klote!!! Maar het probleem is dat je geen stekken kan claimen... Dus die jongens mogen ook gewoon vissen waar ze willen. Ik vind wel dat je een beetje rekening met elkaar kunt houden. Als iemand zoals jij op mij afstapt en zegt dat je al jaren aan het voeren ben, dan ben ik niet zo iemand die daar dan blijft vissen. Het water is immers groot zat!!! En die vis zwemt heus wel overal.. Snap deze mensen dan ook niet..

maar wat doe je er tegen!? Weinig.. Proberen eerder op de stek te zijn dan die dwarsliggers...


jooo
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-05-2007 16:50

ik vis regelmatig op vinkeveen en alle stekken die begaanbaar zijn, zitten vaak vol. als ik heb gevoerd en er zitten mensen dan heb ik pech.
ik heb dan wel natuurlijk een tweede optie ( stek waar ik ook regelmatig voer) geen probleem,gewoon de andere stek opzoeken.

en als er daar ook mensen zitten dan ga ik op een andere stek zitten waar ik niet gevoerd heb, op goed geluk zal ik maar zeggen.

maar de eerste die denkt dat het water van hem is en denkt stekken te kunnen claimen, die moet ik nog tegenkomen.

en mocht die persoon met een wapen komen ,dan ben je naar mijn mening niet helemaal lekker en ben je denk ik toe aan een relax oord of zo!

iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen!

zorg gewoon dat je een tweede zo niet een derde optie open hebt staan als je wil vissen, en op nieuwkoop wordt meer dan genoeg gevist.dus dat niemand "jouw" stek kent lijkt me ook erg sterk.

vr gr,

michel
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-05-2007 17:08

Mark

Ik begrijp je frustratie maar als jij die stek kan vinden dan kan een ander die stek ook vinden! Met andere woorden het is helemaal niet zeker dat je te maken hebt met stekkenpezers! Het is mij ook overkomen dat ik op iemand anders zijn stek zat te vissen ergens in friesland, wanneer je ergens weinig vissers hebt is het daar wel!
Ten tweede vind ik persoonlijk dat je en stek moeilijk kan claimen zeker op wateren waar het druk is/word. Je krijgt dan weer toestanden dat niemand een andere stek gaat proberen (aan de hand van omstandigheden)"bang dat zijn stek is/word ingenomen onder het motto: opgestaan is plaats vergaan! In mijn ogen heeft dit dan weer weinig met vissen te maken daar het gewoon een lot uit de loterij word wanneer jou stek gaat lopen. Op Belgische wateren word dit dus steeds meer een probleem.

mvg martijn
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

21-05-2007 17:19

Mij is het laatst per ongeluk gebeurd met mijn broer en vismaat :oops: Wij hadden 2 dagen gevoerd komt er rond 10 uur iemand aanlopen hij was daar ook aan het voeren :-? Wij gelijk gevraagd of we weg moesten maar dat hoefde niet. Tja wij geluk maar voor die jongen was het niet mooi. Uit eindelijk nog een mooie vis gevangen van 18 pond. Maar wel een vis met een nare na smaak :-? :cry:
Mark van der Zouw
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-05-2007 12:39
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

21-05-2007 17:20

Claimen is een groot woord. Wil het meer een "vaste stek" noemen. Maar als je op een plek vist waar al geruime tijd door niemand anders is gevist dan weet je dat. Aangezien wij er al twee jaar minstens vijf keer in de week komen zou het toch wel eerder gebeurt moeten zijn dat je een andere visser tegen het lijf was gelopen. En opeens tref je vissers meerdere keren in een korte tijd. Dat is voor mij verdacht genoeg...
En zo druk wordt het water nou ook weer niet bevist. Wel door dagjesmensen ja..

Goed om deze verschillende meningen te horen..
Surf ook eens naar http://www.markvanderzouw.com
Fotojournalist.
Prachtige vangsten en sfeerfoto's te bekijken.
Nieuwkoopse plassen en andere wateren. Klik door naar Extra.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

21-05-2007 17:22

Mark van der Zouw schreef:Zo houden wij al geruime tijd een erg mooi stek aan de Nieuwkoopse plassen in ons bezit.


Toe maar :-?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-05-2007 17:25

Eens is de eerste keer mark...
Dit jaar Ga ik op een stek zitten waar een jongen 2 jaar vaak vist, waarom? omdat ik die jongen daar langen tijd niet gezien heb. Blijkt ie daar later dus toch bezig te zijn. Heb de stek maar met rust gelaten... waar ligt de grens? elk weekend? 2 ker per week of gewoon regelmatig?? erg moeilijke materie, met begrijpelijke frustraties.
Vergeet niet dat op dezemanier vissen het voor andere mensen onmogelijk gaat maken een ander water te bevissen.....
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

21-05-2007 17:32

Stekkenpezers zijn heel vervelend.
Er is maar èèn ding erger als stekkenpezers, en dat zijn stekkenclaimers


Onthoud goed, het water is van ons allemaal.
Ik leer mijn kinderen: samen spelen, samen delen.
Ik hoop dat de volwassen mensen dit ook kunnen onthouden.
Laatst gewijzigd door karel bouma op 21-05-2007 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

21-05-2007 17:32

je kan deze topic ook "STEKKENCLAIMERS" AAAAAAAAHHHHHHH noemen. :roll:
Laatst gewijzigd door bart grandia op 21-05-2007 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mzzl Bart
Mark van der Zouw
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-05-2007 12:39
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

21-05-2007 17:36

Leuk he... die quotes kopieren... :lol:

Ja, ik begrijp de verschillende reacties. Maar op een groot water zijn veel stekken. En dan net op die ene kleine stek daar in het hoekje..... Zit er al iemand te vissen zoek ik een andere stek.
Surf ook eens naar http://www.markvanderzouw.com
Fotojournalist.
Prachtige vangsten en sfeerfoto's te bekijken.
Nieuwkoopse plassen en andere wateren. Klik door naar Extra.
Mark van der Zouw
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-05-2007 12:39
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

21-05-2007 17:38

:lol: :lol:
Surf ook eens naar http://www.markvanderzouw.com
Fotojournalist.
Prachtige vangsten en sfeerfoto's te bekijken.
Nieuwkoopse plassen en andere wateren. Klik door naar Extra.
Mark van der Zouw
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-05-2007 12:39
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

21-05-2007 17:38

:lol: :lol:
Surf ook eens naar http://www.markvanderzouw.com
Fotojournalist.
Prachtige vangsten en sfeerfoto's te bekijken.
Nieuwkoopse plassen en andere wateren. Klik door naar Extra.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-05-2007 17:41

Blijft een erg moeilijke discussie waar je nooit uitkomt. Ik hou er persoonlijk ooki van mijn eigen plekje en probeer die van andeen te respecteren. Wanneer het druk word dan komt het als snel neer op ieder zijn eigen stek!
Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

21-05-2007 17:54

ik ken het ,

Vorig jaar netjes al mijn voer gedropt , zie ik aan de overkant een peukie oplichten. Ik loop om , en zie dat daar iemand stond te wachten/te kijken of er niemand ging zitte/voeren. Das pas zuur. Hij vertelde dat hij al een paar keer gevoerd had. Jammer dan , dan ga ik ergens anders vissen. Maar het is natuurlijk overal vrij toegangkelijk voor iedereen. En dan bestaat de kans dat ze op je plek zitten. Risico van het vak.
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

21-05-2007 18:07

Als je het niet hebben kan dat een ander een stek uitkiest waar jij toevallig veelvuldig voer, dan wordt al snel gedacht dat je gezien ben. Misschien wisten ze echt wel niet dat jij daar gevoerd heb. Je praat over jochies, als je hiermee een jonge vissertjes bedoel is het logisch dat die dan denken te vangen, het gaat vaak zo dat jonge vissertjes hopen makkelijk veel vis te vangen. Misschien hebben ze thuis wel verteld dat ze niet mochten vissen daar van een stekkenclaimer, en hebben hun ouders wel verteld dat openbaar water van iedereen is.
Je schrijf zelf al dat jullie een stek in bezit houden, dit klinkt wel erg egoistisch niet waar?
Hoe is dat gesprek gegaan om ze duidelijk te maken dat ze niet welkom waren?
Waarom kan een ander niet een stek ondekken die jij ook ooit ontdekt heb?
Als je stekkenclaimer ben, moet je incalculeren dat het gebeurt dat een ander ook ooit zijn oog laat vallen op een stek, helemaal als er (misschien wel door jouw werk) karper waargenomen wordt.
Als je hier niet tegen kan ben je geen goede stekkenclaimer.

Jos.
Mark van der Zouw
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-05-2007 12:39
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

21-05-2007 18:17

Dank je Jos. Dat is goede mening.
Het waren inderdaad geen jochies maar vissers die dicht in de buurt van jou leeftijd komen. Ben erg open en vriendelijk geweest tijdens het gesprek. Ze zeiden dat ze het wel begrepen en wilden dan ook verder gaan zoeken. Ben echt niet zo'n rauwdouwer. Heb ook begrip voor een situatie waar vissers een mooie stek tegen komen. Maar dan sta je wel te kijken als ze er toch zitten.
Surf ook eens naar http://www.markvanderzouw.com
Fotojournalist.
Prachtige vangsten en sfeerfoto's te bekijken.
Nieuwkoopse plassen en andere wateren. Klik door naar Extra.
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

21-05-2007 19:13

karel bouma schreef:Stekkenpezers zijn heel vervelend.
Er is maar èèn ding erger als stekkenpezers, en dat zijn stekkenclaimers


Onthoud goed, het water is van ons allemaal.
Ik leer mijn kinderen: samen spelen, samen delen.
Ik hoop dat de volwassen mensen dit ook kunnen onthouden.


Bovenstaande post is een waarheid als een koe.

Ik vis en voer op diverse plekken. En soms komt het voor dat er volk op mijn klussie zit. Das pech...

Soms maak ik een praatje en als ik op weg ben voor mijn weekelijkse visavond, rijd ik door en ga ergens anders vissen.

De (karper)visserij wordt met het jaar drukker en drukker. De stekken blijven hetzelfde, dus is er voor iedereen minder plek.

Als ik zie of weet dat iemand ergens voert, ga ik daar niet vissen. Ik verwacht dat andersom ook. Maar ik ga de stek niet claimen.....En ik verwacht andersom ook geen vuisten als ik ergens vis waar een ander voerde.. Krijg ik die wel, dan wordt vissen aldaar onmogelijk.

Kortom......gebruik je verstand...
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

21-05-2007 21:36

Je kan het ook anders zien, dat je al 2 jaar aan het vissen en voeren bent op een stek zonder dat er iemand anders heeft gezeten is behoorlijk uitzonderlijk ;) Maar dan nog vind ik dat je mocht zoiets voorvallen je na overleg rekening met elkaar houd, wanneer je elkaars wensen en gebruiken kent. Moet het van beide kanten wel een beetje bij de weg blijven natuurlijk
Gewoon doen..........8)
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

21-05-2007 21:58

Ik ben het met mark eens.

Een beetje respect voor een ander die er al langer zit dan jezelf is hier toch wel op zn plaats.

Wie zijn die knaapjes om mark het vissen te vergallen na ald ie jaren?

ik zeg dus weg met die mannekes en laten ze een nieuwe stek zoeken waar niemand zit.

gegroet.
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

21-05-2007 22:25

ik heb ook een bloedhekel aan stekkenpezers! Heb er zelf ook vaak genoeg last van gehad. Het kan wel eens gebeuren dat ze op je stek gaan zitten zonder dat ze weten dat je er aan het voeren bent. Dat is nog geen ramp, maar dan heb ik wel graag dat ze de andere dag hun spullen pakken en weg gaan. En als ze dat weigeren, dan zijn ze echte stekkenpezers. Je bent daar niet al een jaar aan het voeren en bezig vis op je stek proberen te krijgen, zodat iemand anders ze eraf kan gaan trekken. Dan zoeken ze maar een plaatsje voor hun eigen ergens anders. Tegen iedereen die ergens wil gaan vissen zeg ik altijd dat het verstandig is om in het weekend tegen de schemering is te gaan kijken of dat er niemand op de stek zit te vissen. Als er niemand zit, kun je aan de andere mensen die er in de buurt zitten vragen of dat de stek bevoert word. Weet je gelijk al een hoop meer. Gewoon maar een eind weg voeren levert 2 mensen op die geen stap willen wijken voor elkaar, omdat ze er allebei tijd en geld in gestoken hebben. Dus eerst kijken en informeren, daarna er pas gaan voeren en vissen.
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

21-05-2007 22:43

als ik toevallig op iemands stek zit te vissen die er al een lange tijd aan het voeren is / was ....dan ga ik er niet voor weg...ik kom er de volgende keer gewoon niet weer, maar ben niet van plan om dan mijn spullen in te gaan pakken ook niet als ik geplant had om er een week te vissen...en tja..je kan idd geen stek claimen het is en blijft zeer vervelend.
Plaats reactie