"Stekkenpezers".......AAAAHHHHH!!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

12-02-2008 16:59

Bart Koops schreef:Ik zou er ook niet voor betalen hoor! :P Het is openbaar water dus iedereen kan er zitten wanneer je wil. :P :wink:



Ik heb hem ff een mailtje gestuurd die dwaas. Kijken hoe die reageert.
vr gr peter
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

12-02-2008 17:08

Ben ik ook wel benieuwd naar :P
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
jan van susteren
Berichten: 246
Lid geworden op: 26-04-2007 12:18
Locatie: horn
Contacteer:

12-02-2008 17:21

haha ja wil wel is weten wat die er voor vraagt echt te gek voor worden :roll: :P
mooie karpers en mooie vrouwen zijn moeilijk aan de haak te slaan
peter andrae

12-02-2008 17:45

Stekkenpezers.


Afbeelding


:lol:
jan van susteren
Berichten: 246
Lid geworden op: 26-04-2007 12:18
Locatie: horn
Contacteer:

12-02-2008 17:56

die zijn het ergste en krijg je ook nog niet eens is weg :roll:
zonder geweld dan he :lol:
mooie karpers en mooie vrouwen zijn moeilijk aan de haak te slaan
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

12-02-2008 18:00

peter andrae schreef:Stekkenpezers.


Afbeelding


:lol:



Moet je meteen die film gaan kijken: tot op de bodem. Dan hou je nog meer van die beestjes.
vr gr peter
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

12-02-2008 18:05

Ja die beesten zijn echt irri zeg! :evil: :lol: Vooral als je met de korst vist
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
jan van susteren
Berichten: 246
Lid geworden op: 26-04-2007 12:18
Locatie: horn
Contacteer:

12-02-2008 18:48

Bart Koops schreef:Ja die beesten zijn echt irri zeg! :evil: :lol: Vooral als je met de korst vist


moet je nit met de korst vissen als die beesten op het water zijn :lol: :wink:
mooie karpers en mooie vrouwen zijn moeilijk aan de haak te slaan
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

12-02-2008 18:54

Tja dan kun je nooit met de korst :cry: :lol:
Maar daar heb ik wel een oplossing voor:
Ik heb een leuk schepnet een een beetje zwaaien en dan schrikken ze bij ons al :lol:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

12-02-2008 20:29

wat doe je eraan als je ze er zitten,dan moetje ermee leven :wink:
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

12-02-2008 20:42

Zo vak vis ik ook niet met de korst :wink:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Danny Hulzebos
Berichten: 81
Lid geworden op: 18-04-2007 17:20
Locatie: groningen

13-02-2008 10:54

zeg bart als ik de volgende keer met korst ga vissen neem ik jou mee als mascotte en ga jij maar zwaaien met je net :wink:

Tsja dat is het ergste wat je kan overkomen ''stekken pezers''
Zo had ik vorige jaar een mooi stuk kanaal gevonden waar niemand heeft gezeten.(de afgelopen 5jaar)
Na 4 ongelovelijke nachten hielt ik het bijna voor gezien..
En ik eigenwijs dat stuk toch maar weer proberen.
De doorzetter wint zeg ik zelf.
Nou vooruit de laatste nacht nog en 3 hele mooi plaatjes gevangen.
En ook nog eens 1 verspild.
En dat op het stuk waar nooit iemand zat.
En natuurlijk ik die week erop weer proberen met een pennetje om te kijken naar de activiteiten.
En wat ziet mijn oog uit het niets, een kerel met een emmer aan de overkant
Het zal toch niet waar zijn..
Komt ie even later bij mij ( zonder gevoerd te hebben )
'' zat jij hier het weekend ook hier ?''
Ja ik zat hier te vissen die en die nacht,,oh dan wasdat jou auto dus..zegt ie ook nog..
( dus hij had mijn auto al wel zien staan )
''En wanneer vis jij hier''
Nou vaak in het weekenden want ik zit met het werk.
''oh oke zegt die man'' en hij gaat weer weg.
dus de voerstek blijft verder gaan,de 2e dag van mijn voersessie aangekomen op de plek,
Zie ik 2 tenten in de bossen en diezelfde kerel zat gewoon pal op die stek te vissen waar 'ik' dus een mooi voerbedje had gemaakt.
Op zo,n manier heb je gauw de neiging om naar je desbetreffende voerstek te gaan en gewoon je voer erop te pleuren,, Sorry maar dan heb ik ook geen respect :oops:
Beetje heel erg jammer..
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

13-02-2008 15:58

Danny Hulzebos schreef:zeg bart als ik de volgende keer met korst ga vissen neem ik jou mee als mascotte en ga jij maar zwaaien met je net :wink:


Het zal er dan wel grappig uit zien van afstand :lol:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

01-03-2008 14:42

zelf op de bosbaan hebben mensen blijkbaar HUN stek
zat een keer met mijn vaste vismaat op het koppie onder de boom te vissen toen een vader met zijn zoon aan kwam die begonnen te schreeuwen, schelden en dreigen dat als wij niet op zouden sodemieteren ze ons de plomp in zoude pleure

daar hebben wij natuurlijk niet aan toegegeven maar die gaste gingen gewoon 3 meter naast ons zitten om het ons zo vervelend mogelijk te maken

en dat nog wel op de bosbaan :-?

mischien een iets ander verhaal maar vind het nog wel idioot!

groetjes tom
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

01-03-2008 14:47

ik heb het helaas ook meegemaakt op de bosbaan dat was bij de witte ophaalbrug ze gingen vlak naast ons zitten terwijl alles vrij was binnen 3 uur zaten de trieste figuren weer in hun auto copleet naar huis gevist :lol: letterlijk en figuurlijk gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

07-03-2008 20:02

Hee!

Ik ben altijd vanaf de lente al aan het voeren en het vissen in m'n woonplaats, want ja ik woon toch mooi op een eiland. Ik vang er leuk en zit er toch heel wat uurtjes aan het waterkant.

Van het zomer komter altijd een goeie bekende naar het eiland, waar we dan ook altijd gezellig mee vissen en die me de fijne kneepjes van het vak geleerd heeft, toen ik nog een beginner was. We visten altijd met een heleboel jongens 's zomers aan de kant, met ongeveer 10 hengels over de waterkant vespreidt, maar die dag ging alleen ik, m'n vader en de goeie bekende te vissen op (zou zeggen ons, maar ons kan nou eenmaal niet omdat het openbaar is) ''het stekje'', met maar 5 hengels in tegenstelling tot de gebruikelijke 10 hengels. :P

Eenmaal aangekomen, zag ik 2 brede 40+ers zitten, op ''mijn'' stekje en op die van m'n vismaat. Ze lagen namelijk breder dan breed, terwijl het ook mogelijk was dat wij 3'en er nog bij konden vissen.

Tamelijk teleurgesteld ging ik als 13 jarige, verjaagd door van die enorme kerels, weg en op zoek naar een nieuw plekje, waar we niets hadden gevongen, maar waar ik een aantal weken later weer naar toe moest vluchten wegens stekkenspezers wel een mooie karper van 20 pond ving. Maar dat is een troostprijs, want je steekt nou eenmaal veel energie in je plekkie. :wink:

Stekkenpezers valt niet te verkomen, hoe jammer dat ook is.

Later!! 8)
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

09-03-2008 12:37

Gevongen?? :lol:

Je bedoelt zeker gevangen 8)
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

30-03-2008 13:38

Bart Koops schreef:Gevongen?? :lol:

Je bedoelt zeker gevangen 8)


Sorry :oops: je kan ook op 2 plekken bijvoeren. Doe ik nu ook, op de ene wat minder maar wel iets.
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

30-03-2008 17:17

:o Wat ben ik blij dat in een dorp woon met volgens mij wetende maar 5 karpervissers :D Als ik zo al die verhalen lees ben ik toch wel blij dat dat hier nooit voorkomt :lol:

Gr. Joey :wink:
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

30-03-2008 20:29

Joey,

Het is inderdaad een zegen om te kunnen vissen in een omgeving waar de hengeldruk laag is. Het is voor mij zelfs een voorwaarde geworden om echt te kunnen genieten van mijn visochtenden.

OpperDrent Daniël Lohues schreef het volgende over de streek, waar de wind mijn naam kent:

Onafzienbare heidevelden, onderbroken door berkenbosjes en wat eenzame jeneverbesstruiken her en der. Een desolaat landschap waarboven enorme witte wolken groter en witter lijken dan eigenlijk zou kunnen. Aan de horizon een nederzetting van wat rietgedekte boerderijtjes waar mensen op hun dooie gemak over het erf lopen en elkaar aanspreken in een onbegrijpelijke taal. Een herder hoedt zijn schapen en kijkt angstig naar een voorbijganger omdat hij een half jaar lang geen rechtopstaande mens gezien heeft.
Drenthe, de tijd heeft er stil gestaan , en er komt verder niemand. In Drenthe wonen slechts murmelende mensen die niet verder komen dan smachten naar alweer een maaltijd bestaande uit bruine bonen, spek en stroop. Verder is er niks in Drenthe. Ja, armoe. Dat komt omdat het veen niks meer opbrengt sinds er gas gewonnen wordt in het naburige Groningen. Maar ja, dat is Groningen. Daar heeft Drenthe dan net weer niks aan. En toch, gewoon stug turf blijven graven! Zo zijn de Drenten.

Opgesloten zit de Drent, in het land van de zuigende modder. Bijgeloof, en angst voor het vreemde zorgen voor een volksaard die men nergens anders ter wereld meer aantreft.
Hunebedden worden nog steeds met de hand gebouwd en witte wieven zijn de normaalste zaak van de wereld. Nog niet zo lang geleden was er een man, uit het Hollandse Muiderberg, die met z'n auto over de onbegaanbare zandwegen dwars door Drenthe reed. Hij maakte een tussenstop in het piepkleine en bijzondere pittoreske Emmen. Het hele dorp liep uit.
Toen de man vertelde dat hij wel eens een boek had gelezen, deinsde de mensenmassa geschrokken terug. De dorpsoudste maande de nu hardop murmelende menigte tot kalmte, hervatte het gesprek met de confuse toerist en riep na een half uur tegen zijn dorpsgenoten dat het 'goed' volk was. De toerist werd vervolgens overladen met geschenken van het boerenland. Vers fruit, eieren, een van schapenwol gebreide trui en een droge metworst. Zulke dingen gebeuren nog in Drenthe. Ik zou zeggen, ... KOMT DAT ZIEN!

:wink:
Nick Flip

31-03-2008 08:58

Resultaat na 3 dagen voeren:
Afbeelding

Kut stekkenpezers :cry:

Nick
Tom de Jonge
Berichten: 10
Lid geworden op: 30-03-2008 23:18

31-03-2008 12:20

ik ben een gelegeheids karperaar en het merendeel van de tijd gesteed ik aan het vissen op roofvissen dus wellicht zie ik het verkeerd hoor..
Maar waar ik me vrij vaak aan stoor zijn vissers die met 4 hengels een halve plas bestrijken. dan liggen de lijnen zo 100meter het water in. Kan ik nog prima vissen maar een flinke gehaakte snoek zou maar zo door de lijn heen kunnen zwemmen.

groeten Tom
Plaats reactie