"Stekkenpezers".......AAAAHHHHH!!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

22-05-2007 17:48

Martin Brandt schreef:
Remco van Hal schreef:Wij moeten de boot ook nog in het water doen :oops: :lol:


Zal je erop aanspreken als ik last van je heb :wink:


Moeten we wel in hetzelfde water liggen :lol:
K. van den Herik

22-05-2007 17:56

Beste Bart,


Een heel goed communistisch gebruik komt om de hoek kijken.

Wat van jou is is van mij en wat van mij is blijf jij vanaf.

Je mag gewoon nooit op mijn stek vissen omdat ik 1 keer in de 14 dagen een paar uurtjes daar vis. Natuurlijk voer ik wel elke dag.


Kan nog gekker hoor. Kzal erover berichten. Ik heb in elk geval 3 tenten in de kar leggen. Schijnt ook te werken met claimen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-05-2007 18:19

Heb zelf vrij kort geleden ook zoiets mee gemaakt.
Omdat ikzelf dus relatief gezien vrij kort in de randstad woon was ik tot voor kort dus ook nog steeds zoekende naar een mooie rustige stek waar ik potentie in zag.
Heb heel wat afgestruind op google earth en heel veel rondgereden om dan toch voor mezelf een geschikte stek gevonden te hebben.
De weerste die ik vond kon ik het begin van het jaar vrij rustig vissen,jammer dat het mooi weer werd,
Dat betekende heel veel jeugdige vissers met alle ellende wat dat vaak met zich mee brengt.(let wel,vaak niet altijd).
Daar dus vertrokken en weer op zoek,verschillende keren op een nieuwe potentiele stek wezen kijken,peilen en daar zouden mn maat en ik ons maar eens in vast gaan bijten.
Nog voor de eerste nachtsessie dacht ik,laat ik eens paar uurtjes gaan vissen op een vrijdagavond.
Mn zoontje mee en daar zaten we dan.
Welgeteld 1 kwartier,toen kwam de eerste "Hey, je zit op mn voerstek te vissen".
Mijn antwoord was "dat is dan heel vervelend voor je maar ik ruim toch echt niet op voor je".
Hij vroeg zich af hoe ik erbij kwam om daar gaan te vissen?
Nou heel simpel,lijkt me dat dit een goede stek kan zijn.
Ja maar ik vis hier elk weekend en of ik dat maar even goed wilde onthouden,m.a.w Je hebt hier maar weg te blijven.
Het was een zijtak van de kagerplassen bij een klein dorpje,en meneer vertelde er nog even bij dat ze daar niet zaten te wachten op leidenaren en hagenezen.
Nou ik baalde behoorlijk natuurlijk want ik zag weer een stek in rook opgaan.
Niet dat ik me weg liet jagen,maar daar komt het weer de stek werd bevoerd en bevist dus laat ik hem met rust.
Maar binnen een uur kwam de volgende me even vragen wat ik daar deed.
Nou ik geef mn wormen zwemles,waar lijkt het op?
Hij vertelde dus dat hij ergens anders de gemoederen al had moeten sussen omdar er 3 "heren karpervissers" mij wel even wilde komen duidelijk maken dat ik daar op zn minst niet echt gewenst was.
Tevens vond meneer het wel heel toevallig dat ik precies daar zat,waarop ik dus vroeg of hij mij een stekkenpezer vond.
Dat wilde hij niet bevestigen noch ontkennen maar hij bleef het heel toevallig vinden.
Het enige pluspunt wat ik desbetreffende heren wil geven was dat er geen enkel spoor op de stek te vinden was dat er op wees dat er eerder gekarperd was...hulde...
Wat hier dus gebeurde was dat de stek dus daadwerkelijk echt geclaimd werd want die jongens gooiden er voor heel veel geld boillies in volgens meneer.
Ben er na die vrijdagavond ook niet meer geweest,zit niet te wachten op gezeik.
Maar bij zulk soort beleving van je hobby schieten echt de tranen in mn broek,diep triest als je het mij vraagt.
Gellukig ben ik sinds kort een bevoorecht mens dat toestemmiing heeft om op prive terrein langs 1 van nederlands rivieren te vissen.
Man wat voel ik me daar lekker bij,.
Ik gun iedereen zijn vis,iedereen de ruimte,maar een ieder die denkt stekken te kunnen claimen een zeer slechte vangst.


ps:Mark inderdaad klasse hoe je met de kritiek op je posting omgaat,getuigt van volwassenheid... :wink:

sorry,hele lap tekst maar ik moest mn gal even spuwen,bij deze gedaan..
Mzzl Bart
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

22-05-2007 19:26

Bart,leuk stuk.

Het loopt soms idd de spuitgaten uit,maar hier in de buurt hebben de meesten respect voor een ander zn stek.Gewoonweg omdat hier erg weinig water is.

En ook ik mag me bevoorrecht voelen omdat ik ook uit deze zooi ben en sindskort op de rivier vis.Weliswaar geen prive stekken,maar ik zit er toch maar lekker alleen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2007 19:33

Stekpezen of per ongeluk ergens zitten begint ergens.
En ook hier is het achterna lopen van de boekjes en verhalen er de oorzaak van.
Hoe herken je goede stekken, je leest het goed na en vooruit met de geit.
Geen wonder dat er zoveel op dat soort stekken zitten te vissen en zo weinig op niet zo voor de hand liggende stekken.
Maak je keuze zou ik zeggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

22-05-2007 19:35

Wat ik tegenwoordig doe is stekken bevoeren waar geen tent kan staan. 8) Scheelt al een hele hoop. :wink:
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-05-2007 19:50

Beste Douwe.

Waar lees jij iets over verhalen die ik gehoord had of dat ik ergens iets in een boekje had gelezen?
Google earth heb ik nog steeds niet in een boekje en rondrijden en zoeken is iets anders dan verhalen horen..
Mzzl Bart
Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

22-05-2007 20:33

Remco van Hal schreef:
Martin Brandt schreef:
Remco van Hal schreef:Wij moeten de boot ook nog in het water doen :oops: :lol:


Zal je erop aanspreken als ik last van je heb :wink:


Moeten we wel in hetzelfde water liggen :lol:


Zoals ik al zei: zal je erop aanspreken als ik last van de rode Shetland 498 heb :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2007 21:00

Voel jij je aangesproken Bart? hoeft niet hoor reken jij jezelf maar tot die weinigen.
Lange tenen doe je ook al zo weinig aan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-05-2007 21:18

Beste Douwe.

Hahaha,had al een antwoord in die trend die je poste verwacht.
Gezien onze geschiedenis in een eerder topic over ongeveer hetzelfde onderwerp.
Lijkt me nu ook niet verstandig om daar weer echt op in te haken.
Of u moet daar behoefte aan hebben,wie ben ik dan om dat te weigeren.

Verder reken ik mezelf niet tot die weinigen zoals jij het noemt.
Ben er heilig van overtuigd dat er juist heel veel zijn die met respect voor anderen en er zelf veel voor doen om een leuke nieuwe rustige stek te vinden.
Dus doormiddel van zelf te zoeken ipv van naar verhalen te luisteren en boekjes te lezen.

Die lange tenen valt best mee Douwe,je reactie toverde zelfs een glimlach op mn gezicht.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2007 21:38

Bart jij hebt meer vertrouwen in de huidige karpervisser dan ik heb.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je gelijk hebt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

22-05-2007 21:50

Tja gewoon pech...denk ik dan. Even een praatje maken en gewoon vertellen dat je hier al voert en jaren zit. Het beste is gewoon vriendelijk blijven ! Niets geen ruzie schoppen of even de boel op stang jagen. Eerlijk zijn naar jezelf en je collega visser. Hopen dat ie niets vangt mag altijd.

Ik zou zelf vragen of ik weg moet..meestal is dit niet het geval. Ik zoek later gewoon een andere stek voor de volgende keer en dan maar hopen dat er niemand voert.

Laten we gewoon normaal doen en blijven aub ! Vissen is en blijft een hobby, het is geen broodroof of wat dan ook. Mensen die van dit soort situaties een hoge bloeddruk krijgen mogen van mij betreft hun vispas inleveren en een andere hobby gaan zoeken. Hoe vriendelijker we blijven en dit ook uitstralen des te beter kan alles worden geregeld --met name het nachtvissen--.
In mijn ervaring is 75% van de zgn. stekkepezers mensen die zo maar even wat proberen op de stek en niet bewust op jouw stek gaan zitten. 25% van de stekkepezers wel en die herken je de volgende keer wel. Tja ook voor deze mensen is het zaak gewoon netjes en correct te blijven.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2007 21:56

Ik ben daar nog eens doorheen gelopen Bart, toen werd er door enkele mensen puur op de man gespeeld en de woorden werden verdraaid, is ook wel eens leuk daar niet van.
Ik doe nu nog niets van mijn woorden af, de inhoud van de boodschap was toen; doe normaal dan mag je een normale reactie terug verwachten.
Alleen een jaar later en waarschijnlijk wijzer geworden kun je die normale tegenreactie vaak wel vergeten.
Ik heb jou reacties weer gelezen en die hier staan ook, feitelijk bedoelen wij beiden hetzelfde.
Dus idd op rakelen is niet nodig.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-05-2007 22:04

Oke Douwe,we laten de "oude koeien" wijselijk waar ze zijn.
Lijkt mij ook beter.
Mzzl Bart
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

22-05-2007 22:54

heb ooit op een plek een groot bord neergezet, met de letters"hier vis ik", met mijn naam eronder.

toen ging het goed, maar ja, of het overal helpt :-? .

gr
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

23-05-2007 07:38

Jullie moeten eens proberen op een stek van Piel te gaan zitten... daar vang je de dikste 8)
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
K. van den Herik

23-05-2007 07:58

Door stekkenpezers kan je een beteree visser worden.

Hoevele van u zitten niet op een "vaste" stek vastgeroest? Gebeurt er niets, zit u daar over 10 jaar nog. En maar klagen dat er geen vis meer zit.

Door stekkenpezers ga je ineens gedwongen eens ergens anders vissen, blijken er ook karpers te zitten. Nog meer en groter ook.

Zo heeft elk nadeel zen voordeel zak maar zeggen.


:o

suc7

Klaas
peter andrae

23-05-2007 17:48

Bart het blijft een moeilijk onderwerp.

Maar op de drukker beviste wateren moet je er van uitgaan dat je het met vele moet delen dus is claimen onzin kan je ook niet verwachten.


Op de wat rustigere wateren kan je lang het rijk alleen hebben maar ook daar kan het gebeuren,karpervissen is populair en er komen er alleen maar meer bij,het heeft alles te maken met de gemaken van deze tijd.
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

23-05-2007 20:20

Nou ehh K van Herik...

Ik deel jouw mening niet geheel.. Iemand die kansloos 10 jaar op een kansloze stek zit te vissen is iemand die blijkbaar niet veel kennis en kunde van het vak heeft. Ik ben toevallig de gelukkige eigenaar van een aantal privé stekken en daarnaast ken ik het water en het bestand van het water. OP een gegeven moment leer jeje stekken kennen en weet je welke stek onder welke omstandigheden vis opleveren.. Dus vandaar vind ik een beetje een vage opmerking..

Even goede vrienden verder hoor, Arjan
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

23-05-2007 22:49

Edwin Otte schreef:Jullie moeten eens proberen op een stek van Piel te gaan zitten... daar vang je de dikste 8)
+

Goed idee!!
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
K. van den Herik

24-05-2007 12:29

ach vrienden...

maar
Ik deel jouw mening niet geheel.. Iemand die kansloos 10 jaar op een kansloze stek zit te vissen is iemand die blijkbaar niet veel kennis en kunde van het vak heeft.



Als ie dan verkast en wel vangt is de kans best groot, dat ie geleerd heeft dat de vorige stek een klote stek was.

misschien.

OP een gegeven moment leer jeje stekken kennen


rest my case..


MVG

Klaas
wiebrand dragt

24-05-2007 12:45

Jos Holla schreef:
Mark van der Zouw schreef:Zo houden wij al geruime tijd een erg mooi stek aan de Nieuwkoopse plassen in ons bezit.


Toe maar :-?



in ons bezit mmmmmmmmmmm
wiebrand dragt

24-05-2007 12:46

Henk Derks schreef:heb ooit op een plek een groot bord neergezet, met de letters"hier vis ik", met mijn naam eronder.

toen ging het goed, maar ja, of het overal helpt :-? .

gr



niet waar als jij wegging ging er ik gauw zitten
Mark van der Zouw
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-05-2007 12:39
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

24-05-2007 13:05

He die Wiebrand. Je moet wel de hele topic lezen :wink:
Surf ook eens naar http://www.markvanderzouw.com
Fotojournalist.
Prachtige vangsten en sfeerfoto's te bekijken.
Nieuwkoopse plassen en andere wateren. Klik door naar Extra.
K. van den Herik

25-05-2007 07:50

ook hier

Afbeelding