"Stekkenpezers".......AAAAHHHHH!!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

21-05-2007 22:45

Hoe langer je op een stek zit, des te groter de kans wordt dat er een keer iemand anders op jouw stek zit.

Het is en blijft maar water.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

21-05-2007 23:09

Zet er een bord neer met "Deze stek is van mij!!! Vissen op eigen risio!!" Probleem opgelost.

Er is is niks vervelender om iemand op een stek te vinden diedoor jou geruime tijd wordt bevoerd, of ze het nu weten of niet, het water is niet van jou en ik zou me boeltje niet inpakken als ik daar een sessie heb geplant. Respect heb ik natuurlijk wel als ik weet dat daar lang gevoerd word, het zou niet in mij opkomen om dan te gaan stekken pezen!!

Kortom,

wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet ;)
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

21-05-2007 23:47

Hoi Mark,
Jammer maar helaas, anderen vissen ook graag. En weet je wat het probleem is? Hoe beter jij of ik een stek vinden, hoe groter de kans dat een andere karpervisser dat ook vind. Noem daarom iemand niet te snel stekkenpezer, want het is niet meer dan logisch dat ook karpervisser B om dezelfde redenen als jij de stek gewoon "ziet zitten". Stekkenpezers zijn vervelend, stekkenclaimers nog vervelender, met name voor karpervissers die op zoek zijn naar vis en deze toevallig tegenkomen op de stek van de vastenstekvisser. Zo is mij ooit indirect al eens verweten dat ik op iemands vaste stek ging zitten. De reden? Je kon er bijna over de karpers heen lopen, en al was het dan de vaste stek van Beatrix herself, ik ga echt niet een paar honderd meter verderop zitten als ik 'ze' na zoekwerk eindelijk heb gevonden. Natuurlijk moeten we onderling allemaal een beetje rekening houden met voerstekjes van elkaar, maar dat is écht een ander onderwerp.

Roderik, van jouw antwoord zakt mijn broek nog verder af.
Je bent een jaar aan het voeren om vis op je stek te krijgen? Naast het feit dat ik daar compleet het nut niet van begrijp (maargoed -ik ben er dan ook een tijdje uit geweest en van de nieuwste tactieken heb ik geen weet-) erg asociaal om dan van je medevissers te verwachten dat ze een andere plek gaan zoeken. Ohja, verzachtend: ze mogen van jou (wie ben je?) wel nog even blijven zitten tot de volgende dag.....Ook voor jou geldt dat stekken niet uit de lucht komen vallen, en jouw beredenering van een goede stek logischerwijs ook de beredenering van een ander kan zijn. Bovendien is het ook op jouw stek heel goed mogelijk dat er karpers opgestapeld liggen om wat voor reden dan ook (geloof me, dat hoeft niet persé omdat je een jaar aan het voeren bent) en dat andere karpervissers tijdens hun zoektochten (nog meer moeite) deze tegenkomen.

Dus Mark, zelfs al ben je in het bezit van een wapen en Roderik, al voer je er al vijfentwintig jaar, ook jullie stek is van iedereen. Jullie hebben de stek niet voor niets aangeboord en er lopen beslist karpervissers die om dezelfde redenen op zo'n stek willen hengelen.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Mark van der Zouw
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-05-2007 12:39
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

22-05-2007 00:34

Dag Chris en anderen die zo vriendelijk waren om zowel positief als negatief te reageren. Ik begrijp de reacties van beide kanten. Natuurlijk zou ik niet zo agressief reageren als Bokito afgelopen weekend deed.

Verwacht ook niet dat ze gelijk inpakken. Lekker blijven vissen. Zou ik ook doen. Maar enig begrip voor de situatie zou op zijn plaats zijn. Het gaat namelijk wel over een eigen gecreeerde stek. Een stek waar voorheen dus nog niet vandaan is gevist. En dat is 100% zeker. Ook omdat het in overleg is gebeurd met de grondbezitters en pachters van het desbetreffende land.

Het water blijft vrij en is van iedereen die wil vissen daar ben ik het volkomen mee eens. Maar met goed zoeken vindt je vanzelf wat je zoekt ben ik van mening. Is mij toch ook gelukt. En rekening houden met de voerstekjes van elkaar dat is nou precies wat ik bedoel. Als we hetzelfde voerstekje hebben ligt er twee maal zoveel voer, diverse voerboilies en wat diegene dan ook mag voeren(misschien wel op een betere manier). Dat kan natuurlijk ook averechts gaan werken. Dan gaan al je theorieen en voersystemen in rook op. En heb je beide geen schub op de kant liggen.

We zullen wel zien wat er uit komt. Mijn horizon is in ieder geval wel iets verbreed na vanavond.

Ciao...
Surf ook eens naar http://www.markvanderzouw.com
Fotojournalist.
Prachtige vangsten en sfeerfoto's te bekijken.
Nieuwkoopse plassen en andere wateren. Klik door naar Extra.
Donny nouris
Berichten: 144
Lid geworden op: 12-04-2006 23:28
Locatie: Maarssen

22-05-2007 00:49

je noemt het jou stek iedreen mag vissen waar hij wilt toch ?
en als ze jou niet hebben zien voeren zijn het geen stekenpezers
Mark van der Zouw
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-05-2007 12:39
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

22-05-2007 01:11

Ja Donny... je hebt gelijk hoor....

Misschien een cursus Nederlandse taal zal je goed doen. Ik bespeur enige vorm van dyslectie (woordblind).
Surf ook eens naar http://www.markvanderzouw.com
Fotojournalist.
Prachtige vangsten en sfeerfoto's te bekijken.
Nieuwkoopse plassen en andere wateren. Klik door naar Extra.
K. van den Herik

22-05-2007 07:39

Zelfs deze stek is maar 30 jaar te claimen:


Afbeelding

Speltip 1)

Toon respect voor een ieder en ieders eigendom.

Hiermee wordt primair bedoeld dat men zich aan de ‘normale’ fatsoensnormen dient te houden zoals die gebruikelijk zijn in onze samenleving. Zo dienen karpervissers bijvoorbeeld geen onrechtmatig gebruik te maken van andermans eigendom (bijv. zonder toestemming vissen op privé terrein). Bovendien zijn karpervissers niet de enige recreanten die aan de waterkant vertoeven. Houd dus ook rekening met andere vissers, watersporters, dagrecreanten, wandelaars etc. Claim geen stekken en profiteer niet – zonder te overleggen – willens en wetens van de inspanningen van collega karpervissers (‘stekkenpezen’).
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

22-05-2007 07:39

Mijn complimenten aan jou Mark voor je manier van reageren. Eindelijk eens mensen die op een goede manier met kritiek omgaan. Moest ik even kwijt. Al dat gezeik en nagepraat hier altijd. :D
Ik denk dat het beter is als mensen eens een cursus lezen nemen. Dan lezen ze misschien voor de afwisseling het hele topic
K. van den Herik

22-05-2007 07:59

Afbeelding



Bekende dyslectici
Op alfabetische volgorde naar achternaam:

Orlando Bloom
Richard Branson
Carl XVI Gustaf
Cher
Tom Cruise
John de Lancie
Samuel R. Delany
Patrick Dempsey
Thomas Alva Edison
Noel Gallagher
Whoopi Goldberg
Susan Hampshire
Anthony Hopkins
John Irving
Ingvar Kamprad
Jay Leno
Jamie Oliver
Ozzy Osbourne
George Patton
Daniel Powter
Guy Ritchie
Jackie Stewart
Joss Stone
Woodrow Wilson
Benjamin Zephaniah
Keira Knightley

Voorbeelden van hufters

Geef er tijdens het scheren maar 1 een knipoog...
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

22-05-2007 08:34

Macr man, doe evne normala jha?
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-05-2007 08:38

janieck spithoff schreef:Macr man, doe evne normala jha?


Is dat wat jij onder normaal verstaat?
Vissen is een hobby, geen religie!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

22-05-2007 08:51

Ik zeg ban de jeugd van dit board. :lol:
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

22-05-2007 09:21

Douwe Bijlsma schreef:
janieck spithoff schreef:Macr man, doe evne normala jha?


Is dat wat jij onder normaal verstaat?


Bijna wel douwe :wink: :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

22-05-2007 09:46

stekken claimers vind ik een beetje larie. als je al 2 jaar op een stek zit te vissen waar je voor honderden euro's aan voer in het water gooit en er komen dan 2 van die jochies aan die ff een kilotje boilies erin pleuren en dan bv jou mega vis vangen. kan ik me heel goed voorstellen dat je ff een stukje hout op ze uit wil proberen. ik vind dat je als karper vissers onder elkaar toch een beetje respect voor elkaar moet tonen. want het domme is iedereen heeft er een hekel aan en toch heb je best veel stekken pezers . ik had er ook een keer last. weet je wat ik gedaan heb ze gevolgt en geken waar hun volgende stek was heb ze een week laten voeren en ben toen een week lang elke avond op hun stek gaan vissen. o wat waren ze boos maar ze waren wel meteen genezen. geen last meer van gehad
:P
vr gr peter
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

22-05-2007 10:18

Tja... je kan je ook verlagen tot hun niveau...

Groeten Jos
peter andrae

22-05-2007 15:04

Je kan nooit een stek claimen ook al zit je op een plek waarvan jij denkt er komt hier toch nooit iemand,er zijn nog meer mensen die met dezelfde gedachten kwa stekken rondlopen.


Wat wel kan is goede afspreken maken onder elkaar daar kom je veel verder mee je kan nooit en te nimmer weten waar iemand voert.


Als ik per ongeluk op iemand zijn voerplekje terecht zou komen en hij zegt het dan pak ik mijn spulletje,s in en ga ergens anders zitten,geen probleem.


En als je juist daarom op iemand zijn plek gaat zitten,zeg maar met voorkennis dan ben je in mijn ogen gewoon een lul.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

22-05-2007 16:11

juustem peter :wink:
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

22-05-2007 16:12

Een moeilijk onderwerp dit. Zou er zelf ook van balen als ik er zoveel tijd in heb gestoken en iemand anders zit er. aar aan de andere kant het is een openbaar water dus ze hebben net zo veel recht als jou om daar te vissen.

Wil je echt een stek voor jezelf hebben ben je toch vaak op een boot aangewezen.
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

22-05-2007 16:28

Of zorgen dat je echt privé stekken heb..... Eigen land bijvoorbeeld dat aan het water grenst, hier heb je wel eigen stekken en echte stekkenpezers, die dan nog boos worden als je ze vraagt of ze wel toestemming hebben om er te zitten... En natuurlijk raar staan te kijken als ik vraag wat zij er van vinden als ik in hun achtertuin ga kamperen.

Gegroet.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

22-05-2007 16:33

Ik vis denk ik op het zelfde water als jou aan je woonplaats te zien. Maar aan de andere kant zijn er zeer weinig plekken waardoor veel mensen wat brutaler worden. Je hebt uiteraard groot gelijk dat je ze wegstuurt.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

22-05-2007 16:41

Ik ben het ook eens met peter :wink: .

Alleen ik had er op dat moment gewoon even genoeg van als men je gaat achtervolgen en op je stekken gaat vissen gaat je dat op laatst irriteren daarom heb ik gewoon het zelfde terug. alleen ben ik er toen met een match hengeltje op brasem gaan vissen. niet dat ik me er goed bij voelde ik had er alleen genoeg van. dus ik verlaag me echt niet tot hun niveau. Ik wou ze alleen maar duidelijk maken hoe het is als iemand op je stek zit te vissen.
Ik heb nooit weer last van ze gehad dus de boodschap was wel duidelijk.

groeten peter
vr gr peter
Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

22-05-2007 16:41

Remco van Hal schreef: Wil je echt een stek voor jezelf hebben ben je toch vaak op een boot aangewezen.


Zelfs met een boot kun je er last van hebben, liggen ze niet op je voerstek dan komen ze wel 100 meter van je af liggen. Dit zijn meestal de "seizoenbootvissers" welke vangsten navragen en af en toe een zaterdagnachtje meepikken. Afgelopen jaar veel last van gehad maar na aanpassing van vistijden en manier van vissen geen hinder van gehad.
Op dit moment is het nog met een boot te doen, over een maandje zal het weer drukker zijn!
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

22-05-2007 16:54

Wij moeten de boot ook nog in het water doen :oops: :lol:
Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

22-05-2007 17:00

Remco van Hal schreef:Wij moeten de boot ook nog in het water doen :oops: :lol:


Zal je erop aanspreken als ik last van je heb :wink:
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-05-2007 17:47

Als ik dit topic lees en alle vorige topics die er al over geweest zijn kom ik tot de volgende conclusie.
Zowel stekkenpezen als stekkenclaimen is not don.
Wat ik wel bij veel medeboarders proef is dat mensen die op een stek voeren en we weten ervan,we die lekker hun gang laten gaan en niet op desbetreffende stek gaan vissen.
Daar ben ik het in principe helemaal mee eens.

Toch zet ik ook daar een kleine kant tekening bij,en wel de volgende.
Hoe lang gaan we deze mensen hun gang laten gaan?
doen we dat een maand? een half jaar? een heel jaar?
Zijn daar dan afspraken in te maken zoals bijvoorbeeld,"Oke,jij vist dit jaar op deze stek,mag ik het dan volgend jaar proberen"?.
Niet dat ik zit te azen op een stek van iemand anders,maar ik kan me dus voorstellen dat er vissers zijn die het ook graag is op een stek zouden willen proberen waar nu toevallig iemand al voert en vist.
Mzzl Bart