Zware controle geweest !


Plaats reactie

Controle's te zwaar berekend of niet ?

Ja, vind het goed dat ze er zijn.
99
73%
Nee, vind het absurd en onnodig
37
27%
 
Totaal aantal stemmen: 136
K. van den Herik

22-05-2007 16:59

Strijen? Strandje?



Nachtvissen:

De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan. De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan en daarvan water avoeren, met uitzondering van de Gelderse IJssel.

Voor deze wateren gelden de volgende grenzen:
* in de Lek: beneden (= stroomafwaarts van) de lijn van de Waag te Ammerstol naar de mond van Sluiskil, gelegen op de grens tussen de gemeenten Groot-Ammers en Streefkerk;
* in de Merwede: beneden de lijn gaande van de Waterpoort te Woudrichem naar het zuidelijke uiteinde van de Kraaiweg onder Dalem;
* in de Bergsche Maas: beneden de as van de brug westelijk van Heusden.
Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

22-05-2007 17:11

[quote="K. van den Herik"]Strijen? Strandje?

Ja, zat strand waar je niet mag vissen!
K. van den Herik

22-05-2007 17:38

Volgens welke wet dan?

Volgens de visserijwet mag je in genoemde wateren het hele jaar nachtvissen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

22-05-2007 17:46

Ik viste niet in Strijen maar in een ander dorp. Het is overigens wel een water waarbij je vanaf 1 juni mag nachtvissen.
Gebruikersavatar
alexander huhuh
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-07-2006 21:16
Locatie: Eindhovuh!!

22-05-2007 20:13

Is het risico wat je neemt kerel....

Soms pakt het goed uit en soms slecht!

fuck die € 50,- een hobby mag geld kosten :wink:
Niet vergeten he.......Kampioenen Kampi Kampioenen!
Kampioenen Kampi Kampioenen!
4X op rij!!
Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

22-05-2007 20:15

K. van den Herik schreef:Volgens welke wet dan?

Volgens de visserijwet mag je in genoemde wateren het hele jaar nachtvissen.

MVG

Klaas


De opmerking over nachtvissen klopte, er zijn enkele strandjes in natuurgebieden en deze zijn verboden terrein.
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

22-05-2007 22:45

ben sinds kort zelf controleur, en dan merk je pas goed hoe het in de karpervisserij er aan toe gaat.
al jaren zijn er tenten te koop, vreemd is dat je ze helemaal niet mag gebruiken volgens de wet.
drie hengelsets worden aangeboden alsof het de normaalste zaak van de wereld is, mag ook niet volgens de wet.
katapults, piepers in setjes van drie of vier.
we zijn het allemaal maar normaal gaan vinden,
een wel heel bijzondere situatie tref je dan op de grote beurzen aan; aan de ene kant grote tenten in de aanbieding, aan de andere kant de KSN stand die erg zijn best doet om het hele tenten gebeuren in goede banen te lijden. voor drie hengels geldt uiteraard het zelfde.
je ziet genoeg mensen met drie hengels de deur uitlopen, en dan denk je ,"wat zouden ze daar nou mee gaan doen' het mag geeneens.
maar goed, het schijnt er bij te horen, totdat.... inderdaad, de controles gaan toenemen.
dus niet moeilijk doen mensen,
hier bij ons hebben wij, twee controleurs, een half jaar de tijd om de ellende aan de waterkant binnen de bebouwde kom weer op orde te brengen, zoniet, dan verbied de ver. het nachtvissen hier, Jezus, we zijn de enige gemeente waar dat nog mag in het noorden, wees blij, denk ik dan, en doe het rustig aan, maar nee hoor, lekker kloten aan het water.

soms denk ik wel eens"stelletje klote karpervissers, jullie willen ook gewoon niet meewerken" dicht dat water, maar ja, ik vis zelf ook. :( .

gr.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-05-2007 23:08

Ik lees weleens wat,

Ik hoor weleens wat.

En ja, ik ben 1 van die KSN-ers die met rechts probeert op te bouwen wat vele linkerhanden weer afbreken.

Onder die linkshandigen zitten ook KSN-ers hoor, en die smeltende boterberg op mijn eigen kop :oops: heeft mij in ieder geval een gladde rug bezorgd. ( Helpt prima tegen azijnpissers ! )

Wat ik ook weet is dat ik en met mij vele KSN-ers die wel hun vrije tijd opofferen voor het belang van de Nederlandse karpervissers het spuugzat :evil: beginnen te worden.

Dan toch alleen maar KSN-leden die mogen nachtvissen met gebruikmaking van een schuilgelegenheid ? :o Het is nu nog maar een kreet, maar wel 1 die steeds luider wordt!

Gelukkig geef ik hier mijn mening als prive persoon, is dat tenminste duidelijk.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

22-05-2007 23:31

alexander huhuh schreef:Is het risico wat je neemt kerel....

Soms pakt het goed uit en soms slecht!

fuck die € 50,- een hobby mag geld kosten :wink:



Daar was ik me ook van bewust. Alleen de manier waarop vond ik ronduit een zielige vertoning :wink:
K. van den Herik

23-05-2007 08:04

alexander huhuh schreef:

fuck die € 50,- een hobby mag geld kosten


2 a 3 avondjes in de winter en waarschijnlijk mag je dan gewoon vissen.

Nu frustreer je alleen anderen.

Vind ook dat de boetes keer 10 mogen.



Suc7

Klaas
Jan Brand
Berichten: 103
Lid geworden op: 12-12-2004 14:07
Locatie: Rhoon

23-05-2007 19:52

Klaas helemaal mee eens als de heren naar het buitenland gaan weten ze allemaal opeens wel dat er een vergunning gekocht moet worden maar ja je uitrusting kwijt en eventueel voor de rechter verschijnen dat willen we niet .
Derde hengel zonder vergunning idem dito .
Vis vaak in Frankrijk zitten ze in het weekend op een stek met 4 hengels rechtuit te vissen komt die domme hollander en gooit maar 1 hengel in en vangt nog vis ook moet je die gezichten af en toe eens zien .
Na het weekend als het rustig is gaan er wel 4 hengels te water
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

23-05-2007 20:09

Snap niet wat een problemen er weer zijn... Als je de wet overtreedt moet je op de blaren zitten.
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

23-05-2007 23:13

het is allemaal heel simpel,ruim allemaal je pleuriszooi op,ga niet een complete party organiseren aan de waterkant,hou je gewoon een beetje gedeisd!!!
wees een met het mooie stekkie waar je op zit,ga niet bomen/struiken zitten kappen omdat al je vismaten ook bij jou in de buurt willen zitten.
laat de natuur de natuur!!
zorg dat andere mensen geen last van je hebben.
zijn maar een paar voorbeelden..........................................
makkenlijk gezegt,ik weet het,maar heel erg veel (karper)vissers weten zich absoluut niet te gedragen!!!!!!
die oproerkraaiers/feestbeesten/rotzooimakers verzieken het voor de rest.
doe dat lekker thuis.
je komt en gaat zonder dat iemand ook maar kan zien dat je er gezeten hebt. :wink: :wink: :wink:
K. van den Herik

24-05-2007 07:46

het is allemaal heel simpel,ruim allemaal je pleuriszooi op,ga niet een complete party organiseren aan de waterkant,hou je gewoon een beetje gedeisd!!!
wees een met het mooie stekkie waar je op zit,ga niet bomen/struiken zitten kappen omdat al je vismaten ook bij jou in de buurt willen zitten.
laat de natuur de natuur!!
zorg dat andere mensen geen last van je hebben.
zijn maar een paar voorbeelden..........................................


Da's normaal, daarnaast zou je eens iets aan je rechten moeten doen, er een aantal verwerven ofzo.




Aan: de gemeenteraad

Plaats en datum

Betreft: Gebruik van een weerbeschermend onderkomen bij nachtvissen

Geachte leden van de gemeenteraad,

De federatie/hengelsportvereniging …………, gevestigd te ………… p/a (adres, postcode + woonplaats) is rechthebbende op het visrecht in ………… (naam water(en)) te …………

Op deze wateren is op grond van artikel 7, eerste lid, van het Reglement voor de Binnenvisserij het vissen met de hengel toegestaan tussen twee uur na zonsondergang tot een uur voor zonsopgang voor de periode van 1 juni t/m 31 augustus.

of

Op deze wateren is op grond van artikel 7, eerste lid, van het Reglement voor de Binnenvisserij ontheffing verleend op van het verbod op vissen met de hengel tussen twee uur na zonsondergang tot een uur voor zonsopgang voor het gehele jaar.

Bij het 's nachts vissen op bovengenoemde wateren wordt door onze leden dikwijls een tegen het weer beschermend onderkomen gebruikt zoals een zogenaamde vistent. Deze vorm van recreatie is genoemd onder nummer 129 van de "groene reeks" van de VNG, met de titel "Het kamperbeleid na de wet op de openluchtrecreatie". Uitgebreide achtergrond informatie over nachtvissen vindt u in de brochure 'Nachtvissen, sportvissen bij nacht en ontij' van Sportvisserij Nederland (Bijlage 1).

Bij het uitfaseren van de Wet Openlucht Recreatie wordt het vergunningstelsel voor kamperen ingetrokken per 1 januari 2008. Zoals u ongetwijfeld bekend is dient de gemeente hierna een eigen lokaal beleid te voeren. Wij zouden u willen verzoeken bij de beleidsvorming te overwegen het nachtvissen in een tentje mogelijk te maken met als strikt doel de beoefening van de hengelsport.

Om het nachtvissen in goede banen te leiden zullen wij de regels hanteren zoals gegeven in Bijlage 2. Deze regels worden opgenomen in de vergunning van de vereniging en onze controleurs zullen de uitvoering van de regels door onze leden regelmatig inspecteren.

Graag ontvangen wij van u een antwoord op dit verzoek. Het antwoord kunt u richten aan het onderstaande adres van de vereniging. Heeft u naar aanleiding van dit verzoek vragen, aarzelt u dan niet contact op te nemen. Wanneer gewenst zullen wij graag één en ander in een gesprek toe lichten.

Hoogachtend,
Namens de federatie/hengelsportverenging

………………………… …………………………
(voorzitter) (secretaris)

HSV ……………
adres
Voorbeeld
aanvraag
ontheffing
nachtvisverbod


Aan de minister van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselveiligheid
Directie Visserij
Postbus 20401
2500 EK Den Haag

Woonplaats, datum

Onderwerp: aanvraag vrijstelling nachtvissen

Geachte dame, heer,

De federatie/hengelsportvereniging…………………, gevestigd te…………., p/a (adres,
postcode+woonplaats), rechthebbende op het visrecht in (naam water(en)) te ………, verzoekt u voor
dit water/deze wateren voor onbepaalde tijd vrijstelling te verlenen van het bepaalde in artikel 7 van
het Reglement voor de Binnenvisserij 1985, voorzover betreft het vissen met de hengel tussen twee
uur na zonsondergang tot een uur voor zonsopgang.

Nadere informatie met betrekking tot het viswater:

A.
naam en ligging van het viswater:
(nauwkeurig aanduiden)
B. aard van het visrecht:
(zoals in huurovereenkomst vermeld):
C. beroepsvisser(s):
(naam van diegene die op dit water vist*):
D. naam eigenaar/verhuurder:
*eventuele bijlage: verklaring van geen bezwaar van beroepsvisser

Uw antwoord met belangstelling tegemoet ziend, verblijven wij
Hoogachtend
Namens de federatie/hengelsportvereniging:

(voorzitter)
(secretaris)


Martijn Kooij
Berichten: 138
Lid geworden op: 17-05-2006 20:59
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

24-05-2007 17:40

Dit stond op de voorkant van de krant die ik woensdag moest bezorgen:

Stiekeme vissers

Veel bekeuringen tijdens grote controle van vissers

ZWIJNDRECHT - De meeste vissers in deze regio beschikken niet over de benodigde vispas. Zo bleek tijdens een grote controle in de nacht van vrijdagavond en in de nacht van vrijdag op zaterdag. In totaal werden 518 vissers gecontroleerd, de politie deelde 148 bekeuringen uit.

De meerderheid van de bekeuringen was voor in het niet bezitten van een schriftelijke toestemming om te mogen vissen. Verder waren er bekeuringen voor illegaal kamperen, vissen met niet toegestaan aas en in de nacht vissen. De politie mensen namen 4 katapults en een illegale fuik in beslag. Naast de politiekorpsen Zuid-Holland-Zuid, Rotterdam Rijnmond, Hollands midden, Korps landelijke politiediensten deden ook de medewerkers van Groen Service Zuid-Holland, Zuid-Hollands Landschap, Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en lokale hengelsport verenigingen. Het zwaartepunt lag op vissers langs de kant van de rivier of in natuurterreinen.


Zo eindelijk klaar met typen! :lol:

Groeten Martijn
Laatst gewijzigd door Martijn Kooij op 24-05-2007 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

24-05-2007 18:06

De meeste vissers in deze regio beschikken niet op de benodigde vispas


:-? :-?


De meerderheid van de bekeuringen was voor in het niet bezitten van een schriftelijke toestemming om te mogen vissen


Bedoelen ze niet gewoon een derde hengel?? of hebben er echt zoveel mensen geen vispas :-?

Dat zou wel heel stom zijn
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Martijn Kooij
Berichten: 138
Lid geworden op: 17-05-2006 20:59
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

24-05-2007 18:11

Misschien een fout van de journalist.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-05-2007 01:12

Nee hoor het heet in werkelijkheid een schriftelijke toestemming kortweg de vispas, samen met het boekje anders kunnen ze je toch een bekeuring geven.
Vissen is een hobby, geen religie!
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

25-05-2007 01:53

Zolang men de regels van het desbetreffende viswater naleefd, riskeert niemand een boete.

Mensen die gedupeerd zijn en die zich wel aan de regels hielden, die hebben reden tot klagen.
Mensen die zich niet aan de regels hielden moeten de boete voor lief nemen. (risico van het vak)

gewoon mijn redenering..
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

25-05-2007 08:22

Douwe Bijlsma schreef:Nee hoor het heet in werkelijkheid een schriftelijke toestemming kortweg de vispas, samen met het boekje anders kunnen ze je toch een bekeuring geven.


Klopt, maar ik vind het opvallend dat zoveel mensen dat niet voor elkaar hebben.

Van die boetes over de ''schriftelijke toestemming'' zou waarschijnlijk de helft of meer over de lijst van viswateren gaan. Volgens mij neemt niemand die mee, terwijl het wel verplicht is.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Niels Huijbrechtse
Berichten: 16
Lid geworden op: 17-04-2007 17:41
Locatie: NewJokeCity

26-05-2007 18:03

bert kragt schreef:Zolang men de regels van het desbetreffende viswater naleefd, riskeert niemand een boete.

Mensen die gedupeerd zijn en die zich wel aan de regels hielden, die hebben reden tot klagen.Mensen die zich niet aan de regels hielden moeten de boete voor lief nemen. (risico van het vak)

gewoon mijn redenering..


mag ik dan nu ffe klagen !! :(
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-05-2007 13:57

Douwe Bijlsma schreef:Nee hoor het heet in werkelijkheid een schriftelijke toestemming kortweg de vispas, samen met het boekje anders kunnen ze je toch een bekeuring geven.


En das dan weer jammer! word er een handig meete nemen pas uitgebracht, ben je verplicht het boekje erbij te hebben! Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar bij mij regent die meuk altijd zijknat!
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

27-05-2007 14:10

ben blij dat ik begin dit jaar lid ben geworden van een vereniging omdat ik de vispas nodig had.

gisteravond voor de 2de keer gecontroleerd dit jaar, nu heb ik tenminste nog het idee dat het nut heeft gehad dat ik die vispas heb aangeschaft.
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

29-05-2007 11:10

Al de reacties lezende: karpervissers, niet zeuren als je illegaal iets doet en gepakt wordt. Beter is zelf actief worden en zaken regelen. Vanaf 1 januari 2008 gaat het echt bonnen regenen, want dan is een onderkomen gebruiken voor onze hobby kamperen buiten de aangewezen gebieden en dus strafbaar.
Maar, wat zie je? We gaan gewoon onze eigen gang omdat de boetes betaalbaar blijven. Weet wel dat de politie inmiddels niet zoveel meer gedoogd.

Veel karpervissers hebben een grote mond(klagen om hun eigen straatje schoon te vegen), maar doen zelf niets om een bijdrage te leveren om zaken geregeld te krijgen. Dit is het minste wat je dus kunt doen!

Ben je lid van Groot Rotterdam? Vanavond is er de ALV. Aanvang 19.30 uur. Zie eerdere posting.