Zware controle geweest !


Plaats reactie

Controle's te zwaar berekend of niet ?

Ja, vind het goed dat ze er zijn.
99
73%
Nee, vind het absurd en onnodig
37
27%
 
Totaal aantal stemmen: 136
K. van den Herik

03-06-2007 13:48

wanneer wordt er hier es wat geregeld?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-06-2007 13:57

Zoals?
K. van den Herik

03-06-2007 15:38

nachtvissen
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-06-2007 16:21

Moet toch via de visrechthebbende ( HSV / Federatie ) geregeld worden?

Oh ja dan mot ik naar een ALV zeker ??

Pleur nou gauw effe op daar heb deze jonguuhh geen tijd voor. Ik mot een nachie gaan vissuuhh.


De volgende ochtend,

verschijnt de volgende posting op dit forum

Klote woutuuhh , ze kennuuuhhh van mij allemaal de koleruuhh krijguuhh.. @#??(**&&^$#@ #$%$# 3 boete's , nachtvissuuhhh, wildkamperuuhh en 3 hengels.
@&^$#@^%&U)(^$%@#@$ 285 EURO

Ik dacht dat die K*T vereniging dat allang geregeld had.

Mooi nie de luie t$$#@@%%^ lijers




Toch maar eens een ALV gaan bezoeken, misschien ?? :o :o :o
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

03-06-2007 17:00

Schelden vanaf de zijlijn is nog altijd makkelijker dan je er zelf voor inzetten!

Jammer dat al die 'grootbekken' er zelf niks voor (willen) doen :roll:
Roelof Schut
Berichten: 196
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

03-06-2007 17:05

Even ter verduidelijking nogmaals:
Als de WOR wordt ingetrokken is het gebruik van een tentje niet meer verboden. Met het intrekken van de WOR vervallen uiteraard ook de daarin genoemde verboden.
Maar! De gemeenten zullen zelf beleid opstellen en daarin de modelvoorschriften van de VNG hanteren. En die komen nagenoeg 1 op 1 overeen met wat er nu nog in de WOR staat. En dat moet voorkomen worden!

Ten behoeve dan de Federatie Groningen-Drenthe en ten behoeve van Sportvisserij Nederland zijn er documenten opgesteld m.b.t. juridische stand van zaken, model APV-voorschriften, visie, noodzaak, nachtvispas, etc. (even in een notendop).

Ik heb vervolgens overleg gevoerd met Sportvisserij Nederland over de nieuwe nachtvisbrochure. In de brochure zullen dus ook model-voorschriften staan die gemeenten kunnen vaststellen om een eenvoudig nachtelijk onderkomen t.b.v. de sportvisserij te legaliseren. Want we nemen ook gelijk maar de roofvisserij en witvisserij mee.
Afgesproken is:
Inspraak in de concept-brochure van Sportvisserij Nederland.

Als de brochure definitief is, wordt deze verstuurd naar alle visrechthebbenden. Die zullen vervolgens de gemeenten benaderen.

Vervolgens ben ik bij de Federatie Groningen-Drenthe geweest, samen met een afvaardiging van de Regio CBB. Verheugend is te constateren dat de Federatie de mening van CBB Groningen-Drenthe 100% deelt. De invoering van de nachtvispas zal als mede motivatie dienen om richting de gemeenten aan te geven dat er een controle-systeem aanwezig is, etc.
Afgesproken is:
Inspraak in de begeleidende brief die Federatie Groningen-Drenthe gaat versturen naar de gemeente (samen met de nachtvisbrochure).

Heb contact gehad met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Volgend de VNG valt de komende we(e)ek(en) – hoop ik – de nieuwe model APV op de mat van de gemeenten. Het nieuwe model is een minimum-variant, de vorigen waren maximum-varianten. Dat wil zeggen dat het een gedereguleerde APV is (de gemeenten moeten alles zelf regelen zeg maar, en krijgen niet meer alles voorgekauwd uit Den Haag). Deze toevalligheid impliceert wel dat de gemeenten bezig zullen gaan met het opstellen van een nieuwe APV.

Even stapsgewijs:
- Sportvisserij Nederland stelt brochure op;
- SN verstuurd deze naar alle visrechthebbenden;
- Federatie Groningen-Drenthe (in mijn geval) verstuurd brochure naar gemeenten met begeleidend schrijven waar we inspraak in hebben.
- Vervolgens zullen de discussies tussen gemeenten en Federatie losbarsten.

Wij zullen, zoals het nu lijkt, voorstellen aan de gemeenten in Groningen en Drenthe om het nachtvissen in een eenvoudig nachtelijk onderkomen toe te staan op die wateren waar nu ’s nachts mag worden gevist.

In deze discussie heb ik al uitgebreid het e.e.a. vermeld:
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=
Gr.
Roelof
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-06-2007 17:20

Bovenstaande is dus federatie Groningen-Drenthe.

Ook binnen federatie Oost Nederland loopt het één en ander.

Er zijn nog vele federaties en HSV'en waar actie van karpervissers met betrekking tot nachtvissen en een vistentje nodig is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-06-2007 20:38

Roelove, aanpak waar ik het totaal mee eens ben.
Alleen vergeten ze hier blijkbaar dat niet alleen de federatie water in pacht heeft, feitelijk zijn hier twee grote partijen.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

03-06-2007 20:41

sorry hoor, ga wel darten...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-06-2007 20:43

Wel je best doen Klaas, met hier bedoel ik overigens niet het board maar de provincie.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

03-06-2007 23:06

Michel Hollaar schreef:Dat gaat prima samen zelfs.

Maar behalve sportvisser zijn, doe jij Jan Peter nog iets als vrijwillger binnen de Nederlandse hengelsport of ben juist jij een van die denkers, die denken dat ze wat doen uit je onderschrift ?

Zomaar iets roepen gaat je iig prima af.

:o " Je hebt denkers en doeners,de ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen. "

Jacques is een denker en een doener, 1 die resultaten behaald.


Ik doe binnen de (karper) vissport op mijn manier diverse dingen,en draag zéééér zeker mijn steentje bij.

En waar baseer jij op dat ik 'zomaar' iets roep?Ooit wel eens een hengeltje uitgegooid op de Noordplas van Sassenhein? En dat is voorzitter van de KSN?

Maar ik wist niet dat ik jou verantwoording verschuldigd was omternt mijn doen en laten.. :roll: Zal ik je de volgende keer dan maar aanspreken met pa?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-06-2007 07:26

Jan Peter Teerling schreef:Jacques Kruller regiobestuurder KSN, voorzitter Sassenhein, districtsbestuurder binnen de Federatie, lid CBB

Regio bestuurder KSN & VOORZITTER van Sassenhein...

Dat gaat 'lekker' samen... :o :roll:


De link met onredelijk zware controle's kan ik niet leggen.
Verwijten maken richting personen raakt hier kant nog wal.
Spelen rancune jegens personen hier een rol zo vraag ik me af.
Neem mijn pet als ik die zou dragen voor Jacqeus af.

Peter
K. van den Herik

04-06-2007 07:54

Beste heer Teerling,

Ge zeit een paerel.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-06-2007 09:10

Jan Peter,

Hoofdschuddend je epistel GELEZEN, zou jij ook eens moeten doen voordat je op verzenden klikt.

Jacques is iig geen voorzitter van de KSN. ( Riep iemand daar zomaar iets .... ? )

En zoals Douwe al schreef dankzij o.a. Jacques gaat het met het visstandbeheer nu een stuk beter op Sassenhein als een aantal jaren geleden.

m.vr.gr.

" Pa " :wink:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

04-06-2007 10:05

Kees Ouwenhand,

Als het goed is, is er naar jou vorige week een mailtje gestuurd omtrent de WOR. Richting het CBB adres van de KSN. Wanneer je tijd heb, zou je deze willen beantwoorden?

mvg Frank

PS. Sorry voor offtopic, maar 't heeft wat met t topic te maken... in positieve zin
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-06-2007 10:32

Frank,

Post bezorging nog niet langs geweest of ik zie iets over het hoofd. Probeer anders voor alle zekerheid c.ouwehandc@chello.nl.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan Peter Teerling

04-06-2007 12:17

Voorzitter/regiobestuurder..TypVoutje na 12 uur werken..

En nee P.J Otte geen enkele rancune jegens de persoon.

Je bedoelde deze paerel Klaas?

Het respect is weer ver te zoeken hier. Parels naar de zwijnen werpen, noemen ze dat.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-06-2007 12:46

Jan Peter, het respect is weer ver te zoeken?
Jij toont ook niet veel respect voor iemand die het heel goed voor heeft,.
Is dat vooroordeel of niet weten dat die man erg zijn best doet om Sassenhein te herstellen?
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

04-06-2007 12:54

Ik bedoel jou.

Ik heb je opgegeven voor de copracup.

MVG

Klaas
Jan Peter Teerling

04-06-2007 13:03

Douwe je hebt een pb.

En Klaas,mijn dank is groot,k ben dol op copra melasse!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-06-2007 17:08

Jan Peter,

Mijn mening als secretaris van een HSV, VBC lid, oud CBB lid,controleur visdocumenten van de FZWN en nog meer van dat soort functies is dat deze discussie hier niet thuis hoort. De plaats is de betreffende HSV, daar kan je aan de orde stellen of er ook mogelijk tegenstrijdige belangen zijn. Stel het anders in het algemeen aan de orde hier waarbij niet op de man gespeeld wordt. Kom dan niet alleen met een mening maar onderbouw deze dan ook aan de hand van voorbeelden. Zomaar iets roepen en dat daardoor mogelijk personen beschadigen worden is voor mij niet de goede weg om te bewandelen.

Peter
K. van den Herik

04-06-2007 17:14

Politie bekeurt vissers
Uitgegeven: 3 juni 2007 19:07 bron:nu.nl

NIJMEGEN - De politie heeft zaterdag 46 vissers bekeurd tijdens een grote controle op de rivieren Waal, Rijn en Linge. Dat meldde de politie zondag.

Aan de controles deden twaalf agenten en medewerkers van het waterschap en wildbeheer mee. In totaal werden 290 vissers gecontroleerd. De bekeuringen waren onder meer voor vissen met levend aas, het vissen met meer dan twee hengels en vissen zonder vispas.

Onder de gecontroleerde sportvissers waren ook 75 deelnemers aan een landelijke viswedstrijd. Hier kwamen geen overtredingen aan het licht, aldus de politie.

Tijdens de controle werden nog wel de banden van een onopvallende politieauto lekgestoken. Agenten hielden hiervoor vijf verdachten aan.
Jan Peter Teerling

04-06-2007 17:48

Hallo Peter,

Dat u secretaris van een HSV, VBC lid, oud CBB lid,controleur visdocumenten van de FZWN en nog meer van dat soort functies heeft gehad doet wel ter zake in deze discussie?Dat maakt van u de aangewezen persoon om mij tot de orde te roepen?

Ik ben lid van deze vereniging geweest en wens niks meer met hun te maken te hebben.Daar zijn/waren zoveel misstanden dat ik daar niet eens zin in heb om met u van gedachtes te gaan wisselen.

Mijn punt is (en ik heb het gevoel dat u die mist) is dat je geen regio bestuurder van de KSN kunt wezen,EN bestuurder van deze vereniging,omdat dat zeer zeker afdoet aan je geloofwaardigheid als ksn bestuurder.

Een ieder trekt zijn/haar eigen conclusies maar,dat heb ik al een tijd terug gedaan over deze (waardeloze) vereniging.Ik heb genoeg verstand van zaken mbt tot Sassenhein om een gedegen mening te vormen over het hoe en wat daar.

Zo als iedereen weet,heeft hier een kns jeugdkamp plaats gevonden,wat na een voorbereidend onderzoek nooit op de Sassenhein noordplas had mogen plaatsvinden.

Het is nogmaals niet mijn bedoeling om deze man af te branden,maar als ik een opmerking maak en een waterval van post terug krijg reageer ik hier wel op.

*Laatste off-topic bericht!*
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-06-2007 17:52

Toppie! Hebben ze goed gedaan..
ralf haasjes
Berichten: 101
Lid geworden op: 05-05-2004 22:43

04-06-2007 22:16

Volgens mij was dit niet het topic onderwerp en als er iets moet veranderen zullen we toch de handen ineen moeten slaan )misschien lastig voor sommigen) in plaats van elkaar allerlei verwijten gaan maken
gratis af te halen div. jonge kittens, pb maar even bij interesse!