Zware controle geweest !


Controle's te zwaar berekend of niet ?

Ja, vind het goed dat ze er zijn.
99
73%
Nee, vind het absurd en onnodig
37
27%
 
Totaal aantal stemmen: 136
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-05-2007 11:21

Martijn er zijn waterdichte afsluitbare verpakkingen te koop je kunt er bv je telefoon in bewaren.
Dan blijft de meuk gewoon lekker droog.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

31-05-2007 13:25

Regeltjes regeltjes en nog is regeltjes, dit verdomde land barst uit ze voegen van de regeltjes.

Ok illegaal nachtvissen = bon en niet zeuren.
Tent terwijl het niet mag = bon en niet zeuren.
Katapult is bekend dus niet mekeren.

Mij benieuwd in 2008 hoe het gaat worden met nachtvissen met tentje of shelter, ik hoop dat de karpervissers zich verenigen om een goede regeling op papier te krijgen.

Nu weer on topic:
Controles prima ze kunnen me niet genoeg keer langs komen, misschien verdwijnen de rotte appels bij de waterkant ( lees vissers die troep achterlaten )
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-05-2007 13:29

Peter ik krijg het vermoeden dat 2008 zal laten zien dat karpervissers zich niet laten verenigen en alleen maar mekkeren als het te laat is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

31-05-2007 13:42

Ben der ook bang voor Douwe maar we zullen zien, dan maar vissen zonder tentje en lekker onder de plu hangen als het zover is...
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-05-2007 17:06

Douwe Bijlsma schreef:Martijn er zijn waterdichte afsluitbare verpakkingen te koop je kunt er bv je telefoon in bewaren.
Dan blijft de meuk gewoon lekker droog.


mee eens douwe, maar ga dan niet de nieuwe pas aanprijzen als zou het een handig zakformaat zijn
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

31-05-2007 17:07

Misschien wel beter als tentjes gewoon niet meer mogen in de toekomst.
hoe minder comfortabel hoe minder nieuwe "rotte appels".
Mzzl Bart
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-05-2007 17:20

tjah laten we dan ook voetbal wedstrijden verbieden! Nooit en te nimmer de goeden onder de kwaden laten lijden!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

31-05-2007 17:25

Martijn Nederpel schreef:
Douwe Bijlsma schreef:Martijn er zijn waterdichte afsluitbare verpakkingen te koop je kunt er bv je telefoon in bewaren.
Dan blijft de meuk gewoon lekker droog.


mee eens douwe, maar ga dan niet de nieuwe pas aanprijzen als zou het een handig zakformaat zijn


Het pasje is toch ook handiger geworden?!

Vroeger moest je je lijst van viswateren plus aavullingen mee hebben. Je moest een papier met het lidmanschap van de HSV meenemen, de sportvisakte, de grote vergunning etc...

Nu alleen een handig pasje voor in de portemonnee en een lijst met viswateren.

En als je een auto vol spul meeneemt moet dat kleine pasje wel meekunnen...

@Bart: Tentjes zijn al verboden, Alsnog zijn er rotte appels...
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-05-2007 17:27

wees niet bang ik neem het heus mee...

ps mooie panneciere vis!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

31-05-2007 17:34

Deze week 2 keer gecontroleerd door politie, 1ste keer waarschuwing voor nachtvissen/illigaal kamperen.

2e keer waarschuwing voor vissen met 3 hengels nachtvissen verboden voor tenten en nog iets..

Wie zegt dat de politie lastig is. :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

31-05-2007 17:48

Kenny Willems schreef:Deze week 2 keer gecontroleerd door politie, 1ste keer waarschuwing voor nachtvissen/illigaal kamperen.

2e keer waarschuwing voor vissen met 3 hengels nachtvissen verboden voor tenten en nog iets..

Wie zegt dat de politie lastig is. :D
Wil niet onnozel doen maar vind het jammer dat het enkel bij een waarschuwing is gebleven,zeker de 2de keer.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

31-05-2007 18:04

bart grandia schreef:Misschien wel beter als tentjes gewoon niet meer mogen in de toekomst.
hoe minder comfortabel hoe minder nieuwe "rotte appels".



Helemaal mee eens al moet ik zeggen dat me bivy vooral als het hard waait en regent toch wel erg lekker is om in te schuilen of het word mooi weer vissen en dat hebben we niet al te vaak in ons kikkerlandje.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
Johan chris Breek
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-08-2005 19:29
Locatie: leeuwarden

02-06-2007 20:28

Hehe de politie heeft weer een melkkoe gevonden. Achja Nederland is een duur land ook voor justitie, die dure vectra's moeten natuurlijk ook betaald worden. Controle is inderdaad nodig maar vind het altijd zo jammer dat het meteen zo streng moet ten eerste en ten tweede hebben de agenten tegenwoordig ook weinig sociale kwaliteiten dus waarschijnlijk hebben ze die dag volop genoten:)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-06-2007 21:43

Zet ook maar Boa’s en controleurs er bij. Gedogen,gedogen als land ga je er kapot aan. Over sociale kwaliteiten gesproken, heel het controle apparaat zal je zeker eerst moeten vragen hoe het met je familie gaat. Kopje koffie mijnheer. Hang een brief aan je tent, voor 10 uur geen controle AUB. Hou je aan de regels ga je over de streep pech gehad.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-06-2007 22:01

De opdracht: "er moet strenger opgetreden worden!"

Alleen onze lieverds die buiten de vrijstelling 's nachts in een tent met 3 hengels vissen moeten ze met rust laten. (Dat zijn 3 overtredingen!)

Helaas gelooft geen overheid met deze opdracht van zijn kiezers daarin.

Werkt dus niet.

Dat van die melkkoe wordt ook te pas en onpas geroepen. Die paar boetes van sportvissers helpen ons echt niet de winter door. Zou mij zelfs verwonderen als het kostendekkend is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Rob Bergmeester
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-05-2007 00:40
Locatie: Erica

03-06-2007 04:43

Arend ik klaag niet, zeur niet, heb mijn visvergunningen wel in orde, ook nachtvispas( ik vis nl ook in regio oost), ben een maand geleden ook gecontroleerd door de politie, mijn tentje werd gedoogd, maar officieel ben ik strafbaar omdat ik illegaal kampeer volgens de huidige wetgeving.
Ik woon in drenthe en dan ben je hoofdzakelijk op kanaal vissen aangewezen. Ik riskeer ook nu bekeuringen door toch te gaan nachtvissen met mijn tentje. Vanaf 2008 veranderd de wetgeving tov "wildkamperen".
Persoonlijk zie ik dat ism de gemeente waar ik woon graag goed van te voren geregeld, het liefst wat breder nl alle gemeentes in drenthe/groningen. Ik wil me daar graag voor inzetten maar wel in samenwerking met. Dus graag reacties.
M vr gr Rob
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-06-2007 09:24

Rob foutje de wetgeving veranderd niet, hij komt te vervallen.
De gemeenten krijgen de mogelijkheid om iets te regelen tav wildkamperen. Gebeurd dat niet dan is de wetgeving nog vol van kracht met uitzondering van het gedogen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-06-2007 09:59

Gemeenten, die de makkelijke weg volgen, nemen gewoon de regelgeving over. Verder zijn ze daarna verantwoordelijk voor de naleving. Aangezien gemeenten net zo makkelijk denken als karpervissers mag je aannemen dat...

Het had zo mooi kunnen zijn, maar de seconden lopen.

Je kunt ook zeggen, ik doe niks want dan wordt het weer rustig aan de waterkant. Zo is er altijd wel een excuus.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

03-06-2007 11:27

Afgelopen vrijdagavond ben ik met een collega wezen controleren langs de Lage Vaart van Almere t/m Lelystad. Eigenlijk was het resultaat bedroevend. Geen vergunning, 3 hengels, levend aas vissen en neiging tot campinggedrag. Dit vraagt om meer…………….. er waren er ook enkele die het wél voor elkaar hadden. Gelukkig!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-06-2007 12:15

Rob Bergmeester schreef:Arend ik klaag niet, zeur niet, heb mijn visvergunningen wel in orde, ook nachtvispas( ik vis nl ook in regio oost), ben een maand geleden ook gecontroleerd door de politie, mijn tentje werd gedoogd, maar officieel ben ik strafbaar omdat ik illegaal kampeer volgens de huidige wetgeving.
Ik woon in drenthe en dan ben je hoofdzakelijk op kanaal vissen aangewezen. Ik riskeer ook nu bekeuringen door toch te gaan nachtvissen met mijn tentje. Vanaf 2008 veranderd de wetgeving tov "wildkamperen".
Persoonlijk zie ik dat ism de gemeente waar ik woon graag goed van te voren geregeld, het liefst wat breder nl alle gemeentes in drenthe/groningen. Ik wil me daar graag voor inzetten maar wel in samenwerking met. Dus graag reacties.
M vr gr Rob


Rob, onderstaand ter info

stukje tekst van http://www.karperstudiegroep.nl geleend.

mailtje naar groningendrenthe@karperstudiegroep.nl

alle hulp is welkom, kan je meteen lid worden :lol: :wink:

m.vr.gr.

Introductie Regio CBB (Groningen-Drenthe)
De regio CBB van de regio Groningen-Drenthe draait inmiddels een aantal jaren en draagt zorg voor zo breed mogelijke contacten binnen onze regio met de Federatie, hengelsportverenigingen, gemeentes, politie en Staatsbosbeheer. Dit alles met als inzet het optimaliseren van de omstandigheden voor ons karpervissers. Om in de toekomst nog te kunnen vissen in onze provincies is het noodzakelijk om een goede relatie op te bouwen met alle verschillende instanties die zich hier mee bezig houden. Om deze reden ook zijn we in 2004 lid geworden van de Federatie Groningen-Drenthe. Via de Federatie weten we precies wat er speelt, nu en in de toekomst. We zitten dicht bij het vuur en kunnen daar inspringen waar we het noodzakelijk achten. We zijn inmiddels zo ver dat we ook zelf ingeschakeld worden door de verschillende instanties. Op deze manier proberen we voor iedereen een serieuze gesprekspartner te zijn. In het begin was het vooral "brandjes blussen" op een aantal wateren binnen ons gebied, maar langzaam zie je ook een verschuiving naar andere bezigheden. We mogen meebeslissen over de toekomst, onszelf presenteren op promotiedagen en we geven bijvoorbeeld bij de politie uitleg over de karpervisserij. En dat is waar we naar toe moeten! Onbekend maakt onbemind dus is het zaak om aan iedereen te laten horen en zien wie we zijn!
De regio CBB bestaat uit de volgende mensen:

Jacques Kruller regiobestuurder KSN, voorzitter Sassenhein, districtsbestuurder binnen de Federatie, lid CBB
Arjen Kempen regiobestuurder KSN, portefeuillehouder Water- en Visstandbeheer binnen de Federatie, lid CBB
Henk Dokter regiobestuurder KSN, voorzitter CBB, lid beleidsadviescommissie Federatie
Richard van der Veen lid CBB
Harnold Kikkert lid CBB
Eddy Norder lid CBB


Herwin Kwint en Roelof Schut fungeren als adviseur voor de R-CBB.

Wil jij je ook inzetten binnen de CBB? Neem dan even groningendrenthe@karperstudiegroep.nl met ons op.
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

03-06-2007 12:45

[quote="Jos Holla"]Afgelopen vrijdagavond ben ik met een collega wezen controleren langs de Lage Vaart van Almere t/m Lelystad. Eigenlijk was het resultaat bedroevend. Geen vergunning, 3 hengels, levend aas vissen en neiging tot campinggedrag. Dit vraagt om meer…………….. er waren er ook enkele die het wél voor elkaar hadden. Gelukkig!![/quote]

Idd op dat stuk zie je soms dingen wat echt vraagt om controle het liefst elke dag.
Ik vis er soms ook die kant op, af en toe moet je eerst een visstek opruimen voor je er zelf kan gaan zitten.
Jan Peter Teerling

03-06-2007 12:45

Jacques Kruller regiobestuurder KSN, voorzitter Sassenhein, districtsbestuurder binnen de Federatie, lid CBB

Regio bestuurder KSN & VOORZITTER van Sassenhein...

Dat gaat 'lekker' samen... :o :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-06-2007 13:04

Dat lijkt inderdaad tegenstrijdig, ik heb begrepen dat het niet zo is, deze meneer is heel serieus met Sassenhein en de belangen van het karpervissen bezig.
Sassenhein is inderdaad geen toonbeeld van visstandbeheer en karperbelangen maar het is er veel erger geweest voorzover ik het gehoord heb.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-06-2007 13:06

Dat gaat prima samen zelfs.

Thanks Douwe je was me net voor.

Maar behalve sportvisser zijn, doe jij Jan Peter nog iets als vrijwillger binnen de Nederlandse hengelsport of ben juist jij een van die denkers, die denken dat ze wat doen uit je onderschrift ?

Zomaar iets roepen gaat je iig prima af.

:o " Je hebt denkers en doeners,de ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen. "

Jacques is een denker en een doener, 1 die resultaten behaald.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-06-2007 13:23

Jacques is in mijn achting behoorlijk gestegen sinds een discussie ooit eens hier gevoerd, een man die weet waar hij over praat en de dingen ook daarop aanpakt, ook op Sassenhein.
Vissen is een hobby, geen religie!