Viswedstrijden


Plaats reactie

Viswedstrijden

ja
36
40%
nee
43
47%
maakt mij niet uit
12
13%
 
Totaal aantal stemmen: 91
Gebruikersavatar
mike de vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-05-2007 13:33
Locatie: den haag
Contacteer:

10-05-2007 15:42

Viswedstrijden

Ik heb zelf een paar jaar mee gedaan aan wedstrijden hier in nederland en in frankrijk.
Heb zelf ook wel is een prijs gewonnen de wedstrijden zelf werden door CARPMANIA fishing team gedaan.
En ik heb ook nog bij CARP TEAM ENSCHEDE aan wedstrijden mee gedaan.
Hier was zelf niks op aan te merken de jongens deden dit super goed met regels.
Ik vond het toen nog wel leuk maar na een tijd kreeg ik de balen er van ik dacht bij me zelf vissen doe ik voor mijn plezier.
Ik ben dus ook gestopt met die wedstrijden ben toen samen met de jongens van Carpmania.
De wedstrijden gaan begeleiden en dat vond ik super leuk heb een hoop mensen leren kennen.

Dus nu is mijn vraag hoe staan jullie tegen over wedstrijden is het nou we goed dat er wedstrijden zijn of niet.

http://www.degeilekarper.nl
___________________
THIGHT LINES
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

10-05-2007 17:05

Ik heb op JA geklikt, maar ik weet niet of een wedstrijd nou direct "goed" is, wel denk ik dat je er een band mee kan smeden.
Vissers leren elkaar een beetje kennen en kunnen ervaringen uitwisselen.
Niet dat dat normaal al niet gebeurt, maar met zo'n wedstrijd is de drempel om met een ander een praatje te maken wel wat lager en makkelijker te nemen!
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Sander Cuypers
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-05-2007 16:53
Locatie: Brielle

10-05-2007 17:40

ik ben ook voor hoor,
Hier in de buurt word ook 2 maal per jaar een westrijd georganiseert waar je inderdaad (nog) meer praat met je mede kapervissers.
En het is ook wel leuk en gezellig natuurijk met alle plaatselijke vissers bij elkaar........

vangze...........
groetjes , sander
Ramon Schoemaker
Berichten: 77
Lid geworden op: 25-11-2006 17:55
Locatie: Barneveld

10-05-2007 17:53

Ik heb gekozen voor 'maakt niet uit' omdat:

Ik denk niet echt dat het nut heeft. Wat hier eerder is gezegd, je komt met anderen in contact over het vissen, of om mee te vissen.
Maar goed, als het om de informatie gaat, eerlijk gezegd denk ik niet dat je daarvoor wedstrijdjes hoeft te vissen. Je moet er van houden denk ik, ik ben zelf niet zo'n typje dat daar graag aan mee doet, ik vis voor m'n plezier, niet om te winnen. Ik geef toe dat ik nog een amateur ben, maar vergeleken bij vorig jaar deze tijd veel vooruitgang heb geboekt, ondanks dat ik nooit een zoiets mee heb gedaan, ik heb een vismaat die komt hier niet, nou ik heb ook hier veel informatie opgedaan, maar dit is net zo goed mogelijk bij een plaatselijke hengelsportvereniging. Ik denk dat het hooguit voor contact wel leuk zou kunnen zijn. Voor info zijn mij te veel andere opties mogelijk, en zou dit eerlijk gezegd voor mij wel laatste manier zijn om informatie op te doen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-05-2007 10:28

Nee, ik ben tegenwoordig vaak bij witviswedstrijden aanwezig dus ben geen tegenstander van wedstrijden maar ik vind, en geef dit ook aan in een - bestuurlijke - discussie, dat karper en snoek geen vissen zijn om wedstrijden op te houden.
Ik zal mijn motivering hier niet verder invullen dat heeft weinig zin, wel wil ik zeggen dat beschermen van de vis aan de ene kant en aan de andere er een wedstrijd op houden niet in mijn denk- besluitvormingskader past.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

11-05-2007 11:50

Kom op Douwe, MOTIVATIE?
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-05-2007 11:55

Mijn hoofdmotivatie staat er al de rest is besluitvorming dat gaat hier verder niemand iets aan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

11-05-2007 17:03

Als het op bestuurlijk nivo tot besluitvorming komt horen we het wel.
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

11-05-2007 19:16

De enige karperwedstrijd hier in de buurt mag je met 1 hengel vissen, op een klein watertje en de wedstrijd is 3 (!!) uur lang...
Beetje witvisachtige vereniging hebben we hier...
tralalala....
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-05-2007 22:09

Heb geen zin om me na een drukke werkweek in een omgeving te bewegen waar ik me opnieuw in een soort ratrace zou moeten bewijzen.
Nutteloze bezigheid dus, waar iedere deelnemer zal proberen zoveel mogelijk bij de ander in de tuin te schijten..

Ik vis puur voor de ontspanning waar ik grootdeels wens op te gaan in de omgeving, stilte en rust.
Heb twee broers die ook op karper vissen, we zien elkaar zelden tijdens onze gemeenschappelijke hobby..Gek?
Nee, we doen ons ding op onze manier met respect voor de vis en zijn omgeving. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

11-05-2007 22:25

Harry Otse schreef:Beetje witvisachtige vereniging hebben we hier...


bij jouw ook al :wink:

die lui verpesten het voor de mensen die gericht op karper willen vissen :evil: :-?
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

11-05-2007 22:53

ja idd :-?
tralalala....
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

12-05-2007 00:04

Ik mag dan wel een visser zijn maar witviswedstrijden vind ik echt dierenmishandeling! vissen woorden uit de bewaarzak ruw in een veel te klein mandje gegooid om gewogen te woorden! en woorden daarna gewoon zonder enig respect in het water gekwakt!

Ik zou het wel best vinden als onze vrienden van de pvdd dit zouden verbieden!

maar oke ff back on topic......................

Ik heb nee gedaan omdat ik vissen een hobby vind geen sport!

gr.thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

12-05-2007 10:37

Ik heb tweemaal meegedaan aan de Open Dutch Carp Angling van ECG (2005 en 2006). De eerste keer omdat ik toen nog dacht dat ik tijdens zo'n wedstrijd vis kon vangen, de tweede keer voor de gezelligheid.

Als je voor de prijzen gaat, ben je (zeker op kanalen) voornamelijk afhankelijk van de loting. Zit je op een 'tussenstek', dan is je kans echt klein. Zo klein zelfs, dat ieder jaar een deel van de deelnemers (5 - 10%) direct na de loting naar huis gaan... :( . Vanzelfsprekend zijn de kopstekken en bruggen de beste stekken, waar ook meestal 50-75% van alle vissen gevangen worden. Het belang van aas, rigs en tactiek is veel kleiner. Dan het aantal vissen dat gevangen wordt: gemiddeld 20 stuks in ca. 40 uur, door 50 - 60 koppels. Dat is gemiddeld dus 1 karper per 6 vissers. Als je dan nog bedenkt dat het merendeel op de kopstekken en bij de bruggen gevangen wordt (maximaal 6 stekken)...

Wat ik wél positief vindt aan wedstrijden is de goede en rustige sfeer. Het is er meestal gezellig, je spreekt eens karpervissers uit andere delen van het land of zelfs uit het buitenland! Ander positief punt is dat je geen karpers mag zakken en er goed wordt gelet of er goede netten en matten aanwezig zijn. En er gaat niemand op je stek zitten :lol: !

Ik heb het twee keer mogen ervaren en ik kan er eigenlijk niets tegen hebben, maar persoonlijk ook niet echt voor.

Groet,

Frank
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2007 11:58

Jammer dat er in de karpervisserij zoveel schoolmeesters rondlopen die redenerend vanuit hun eigen beperkte belevingswereldje ethische normen min of meer opdringen aan de rest.

Ik heb nog nooit aan een karperevenement meegedaan omdat dit niet bij mijn manier van vissen past. Mijn visserij is daarmee beperkt tot een uiterst individualistisch bezigheid.

Zelf zit ik niet zo met mijn individualistische benadering van de karpervisserij. Ik heb genoeg andere bezigheden. Maar wel beschouwd is dit geen positief element. Bij evenementen zoals een viswedstrijd kun je met lotgenoten je karpervisserij beleven. Dit kan bijdragen tot minder individualisme en verbreding. En dat is niet slecht voor de liefhebberij. Van het wedstrijdelement op zich moet je je minder voorstellen.

Hoewel ik niet meedoe, sta ik niet negatief tegenover het principe van viswedstrijden op karper. Heb ook ervaren hoeveel plezier anderen hieraan kunnen beleven. En dat ga ik echt niet tegenwerken. Ethische normen worden verder bepaald door organisatie en geschikte wedstrijdreglementen. Dus gewoon ja, mits goed georganiseerd. Maar alleen niks voor mij.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

12-05-2007 12:23

Nee,!!!
Karpervissen en wedstrijden horen niet bij elkaar,op deze manier word het een veredelde manier van voorntjes vissen!!!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

12-05-2007 12:41

Frank Huisman schreef:Als je voor de prijzen gaat, ben je (zeker op kanalen) voornamelijk afhankelijk van de loting. Zit je op een 'tussenstek', dan is je kans echt klein. Zo klein zelfs, dat ieder jaar een deel van de deelnemers (5 - 10%) direct na de loting naar huis gaan... :( . Vanzelfsprekend zijn de kopstekken en bruggen de beste stekken, waar ook meestal 50-75% van alle vissen gevangen worden.


Nou, ik kan je verzekeren dat het niet zo is. Voorwaarde is natuurlijk wel dat er voldoende ruimte tussen de stekken zit. Onze wedstrijden worden goed bezocht, er heerst een ontspannen sfeer, deelnemers vinden het leuk en zijn altijd tevreden over de organisatie. Nog nooit problemen gehad, en inmiddels wel een hoop mensen leren kennen. Over de verschillende wedstrijden zien we steeds weer bekende gezichten terug.

Tegenwoordig werken we al met wachtlijsten. Omdat we er zelf geen dubbeltje aan verdienen, we ruime stekken willen en het eigenlijk best wel veel werk is houden we het aantal koppels beperkt. Ik denk dat mede daarom de mensen terugkomen.

Maar goed, ieder zijn ding.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

13-05-2007 12:27

ik vind wel dat het moet kunnen.
ik zelf doe ieder jaar mee met een wedstrijd van de vereniging.
goed georganiseerd,gezellig en strikte regels.
nog nooit negatieve dingen gehoord en ervaren.
gewoon een gezellig groepje(bijna ieder jaar dezelfde mensen)
die gezellig met elkaar vissen en hun ervaringen met elkaar delen.
het geld wat opgehaald wordt met de wedstrijd komt ten goede van het
water en vistand wat de vereniging beheerd.mooi toch.
groeten nico
Gebruikersavatar
KlaasJan Jansen
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-05-2007 12:47
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

13-05-2007 12:33

dennis scherjon schreef:Nee,!!!
Karpervissen en wedstrijden horen niet bij elkaar,op deze manier word het een veredelde manier van voorntjes vissen!!!


Helemaal mee eens

http://www.degeilekarper.nl
Ik heb de grooste.. wat?
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

15-05-2007 15:16

KlaasJan Jansen schreef:
dennis scherjon schreef:Nee,!!!
Karpervissen en wedstrijden horen niet bij elkaar,op deze manier word het een veredelde manier van voorntjes vissen!!!


Helemaal mee eens



Dat is toch onzin?? Een karper blijft een karper daar vang je geen 30 van op een middag(iig ik niet :lol: ). .

Ik heb zelf nog nooit mee gedaan aan een viswedstrijd al lijkt het me wel een keer leuk om te doen, maar dan meer voor de ervaring en mensen te leren kennen die de zelfde passie hebben als jou. Maar niet voor de vangsten want die zijn over het algemeen vaak erg slecht! (iig hier)

En waarom zou jeje tijdens een wedstrijd niet kunnen ontspannen? Je vist toch voor je plezier? waarom zou dat met een wedstrijd anders zijn??

Maar wat hier al eerder is gezegt het is wel belangrijk dat het geod georganiseerd is en de goede regels zijn.
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Gebruikersavatar
julian suurland
Berichten: 76
Lid geworden op: 31-10-2006 15:19
Locatie: amsterdam

15-05-2007 15:40

mijn ervaring met (karper)viswedstrijden is dat ze altijd erg gezellig zijn... gaat mij echt niet alleen om het vangen, ook om het plezier het het praten over technieken en aas met andere vissers.

als ik vis zou willen vangen zou ik hier niet achter een computerscherm zitten, maar zou ik aan het vissen zijn! ik vind het dus gewoon leerzaam en gezellig om met andere vissers te praten, in mijn ogen zijn wedstrijden daar geschikt voor.
vissen voor de lol, of je ego?
Gebruikersavatar
Rob van Gorp
Berichten: 55
Lid geworden op: 07-04-2007 19:05
Locatie: Eersel

15-05-2007 17:57

Mij valt de topic viswedstrijden nu pas op,maar als we het er toch over hebben.

Dat ik ondere andere in een organisatie zit van een wedstrijd, de Glaudemans/Baron Marine Carp challenge, deze was dit jaar voor de tweede keer georganiseerd, de wedstrijd werd gevist op het water van de Beekse Bergen die ruim 70Ha groot is. Het was een gezellig weekend, maar de vangsten vielen tegen.
Onze ervaring als organisatie is, dat de deelnemers toch allemaal enthousiast reageren.
De wedstrijd zal ook in 2008 weer plaats vinden, maar tegen die tijd lezen jullie er wel iets over hier op het forum, of in de hengelsportbladen.


Voor meer informatie en enkele foto's over de Glaudemans/Baron Marine Carp Challenge 2007, Kijk op www.karper.visfanaat.nl


Groeten Rob v Gorp
Gebruikersavatar
mike de vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-05-2007 13:33
Locatie: den haag
Contacteer:

16-05-2007 15:32

Rob van Gorp schreef:Mij valt de topic viswedstrijden nu pas op,maar als we het er toch over hebben.

Dat ik ondere andere in een organisatie zit van een wedstrijd, de Glaudemans/Baron Marine Carp challenge, deze was dit jaar voor de tweede keer georganiseerd, de wedstrijd werd gevist op het water van de Beekse Bergen die ruim 70Ha groot is. Het was een gezellig weekend, maar de vangsten vielen tegen.
Onze ervaring als organisatie is, dat de deelnemers toch allemaal enthousiast reageren.
De wedstrijd zal ook in 2008 weer plaats vinden, maar tegen die tijd lezen jullie er wel iets over hier op het forum, of in de hengelsportbladen.


Voor meer informatie en enkele foto's over de Glaudemans/Baron Marine Carp Challenge 2007, Kijk op www.karper.visfanaat.nl


Groeten Rob v Gorp




KIJK

dit bedoel ik nah he ik vraag om een mening en wat krijg je dan.
ff snel wat reclame maken nahnah geef dan teminste een mening erover.
en niet onze ervaring ik vraag om je mening man!!!!!!
___________________
THIGHT LINES
Gebruikersavatar
Rob van Gorp
Berichten: 55
Lid geworden op: 07-04-2007 19:05
Locatie: Eersel

16-05-2007 22:11

mike de vries schreef:
Rob van Gorp schreef:Mij valt de topic viswedstrijden nu pas op,maar als we het er toch over hebben.

Dat ik ondere andere in een organisatie zit van een wedstrijd, de Glaudemans/Baron Marine Carp challenge, deze was dit jaar voor de tweede keer georganiseerd, de wedstrijd werd gevist op het water van de Beekse Bergen die ruim 70Ha groot is. Het was een gezellig weekend, maar de vangsten vielen tegen.
Onze ervaring als organisatie is, dat de deelnemers toch allemaal enthousiast reageren.
De wedstrijd zal ook in 2008 weer plaats vinden, maar tegen die tijd lezen jullie er wel iets over hier op het forum, of in de hengelsportbladen.


Voor meer informatie en enkele foto's over de Glaudemans/Baron Marine Carp Challenge 2007, Kijk op www.karper.visfanaat.nl


Groeten Rob v Gorp




KIJK

dit bedoel ik nah he ik vraag om een mening en wat krijg je dan.
ff snel wat reclame maken nahnah geef dan teminste een mening erover.
en niet onze ervaring ik vraag om je mening man!!!!!!





Kijk
Ja ik ben bang dat je toch wel een beetje gelijk hebt :lol:
Maar ik vind het wel goed dat er wedstrijden georganiseerd worden, ik vind het altijd wel gezellig,je leert weer wat mede vissers kennen en je komt zo links en rechts weer wat nieuwe dingen tegen en het is ook wel eens leuk om gewoon onderling de strijd aan te gaan, maar uiteindelijk vis je toch voor je plezier, Ten minste ik dan.......

Zo beter? :wink:

groetjes
Gebruikersavatar
mike de vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-05-2007 13:33
Locatie: den haag
Contacteer:

20-05-2007 15:00

helemaal top

dit is nou echt je mening geven over iets ik ben trots op je :) :P
___________________
THIGHT LINES
Plaats reactie