beroofd


Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

14-05-2007 13:28

Hoe sterk je ook bent, je komt er altijd een tegen die steker is...
wiebrand dragt

14-05-2007 13:31

neem al jaren lang mijn trouwe viervoeter mee werkt perfeckt
menno overvliet
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-05-2005 14:25

14-05-2007 18:19

wat een gezeik allemaal over knuppels en revolvers...

het is zo simpel als dit:

je neemt je spulletjes mee, zet ze vervolgens op, legt er een mooi veldje landmijnen omheen en je slaapt heerlijk !

totdat er natuurlijk een of andere voorbijganger met hond en kind langs komt wandelen om te kijken of je iets gevangen hebt, wat dan resulteert in een harde knal..

dat je dan wakker wordt, zul je op de koop toe moeten nemen, maar je spullen zijn veilig !!



(voor alle mannen/vrouwen met kinderen en een hond: natuurlijk is het ook erg voor jullie als jullie op de mijnen stappen, maar dat klinkt nu eenmaal niet zo lekker in zo`n stoere tekst)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-05-2007 18:51

Bovendien moet je bedenken dat zodra een schietincident of een knuppelfeestje heeft plaats gevonden het nachtvissen daar rap gebeurd is.

En ik denk ook dat vrijwel iedereen hier een grote bek heeft maar zodra hij de trekker echt moet overhalen of de knuppel echt moet gebruiken hij in de broek schijt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

14-05-2007 21:11

En zo is het.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-05-2007 07:57

Douwe,

Ik hoop het van ganser harte!

Als ze in de broek schijten betekend dat iig dat ze over de gevolgen nadenken! De meeste slachtoffers vallen omdat de "dader" er niet verder over nadenkt.

Een klap met een knuppel geven klinkt zo gemakkelijk, maar leven met het feit dat jij iemand per ongeluk vermoord hebt is denk ik een stuk moeilijker. En het blijkt de laatste tijd maar weer dat er soms maar 2 klapjes tegen iemands hoofd voor nodig zijn met de blote vuist.

visspullen zijn maar spullen, hoe hard jij er ook voor gewerkt hebt!!

Gr. Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

15-05-2007 08:52

Met dat laatste ben ik het volstrekt niet eens. Er zijn bepaalde karpertentjes waar je echt beter uit de buurt kunt blijven als je kwaad in de zin hebt...

Ik krijg de indruk dat degenen die reageren in de trant van: "ik moet nog maar eens zien wat iemand doet in geval van nood", zelf tot die grote groep behoort die in gevaar van nood meteen onderdanig wordt en in zijn broek schijt. Nu begin ik ook een beetje te begrijpen hoe het in godsnaam mogelijk is dat we deze regering hebben gekregen... Onze JP is ook iemand die graag mag zien dat niemand de held uithangt, want dan zitten we straks met een maatschappij waar de straatcrimineel zich niet meer thuisvoelt en geestelijke overheidsbijstand nodig heeft. Bovendien heeft iedere Jan Met De Korte Achternaam die een junk of dief afranselt, al gauw meer charisma dan J.P. met zijn halve zachte vriendjes Wouter en André.

Als ik het goed begrijp zijn Tim, Menno, Douwe en Marc van die figuren die bij gevaar meteen hun kop in het zand steken. Ik hoop van ganser harte dat jullie nooit getuige zijn van zinloos geweld op straat. Ik zie me jullie al voor me (ondanks dat ik je niet van gezicht ken): snel weglopen? Bellen? Oh nee, dan moet ik eerst weglopen anders ziet de dader dat ik bel en krijg ik ook een stel klappen! Blijven staan? Nee, dat nooit. Als de politie alle tijd neemt om naar de p.d. te komen, zal ik daar zeker als eerste zijn? Om hulp roepen? Huilen?

Jullie hebben het over in de broek schijten omdat jullie dat gevoel natuurlijk zelf maar al te goed kennen. Durven jullie eigenlijk wel alleen te gaan nachtvissen? Het lijkt me dat jullie al een rolberoerte krijgen als er een konijntje achter de tent heen en weer springt.

Ik geef een advies. Als er iemand is die aan jou of je spullen wil komen, ram je hem zijn tanden uit zijn bek. Geen discussie!!!

Neem je het advies over van bijvoorbeeld de bovengenoemde vier heren, dan hoef je nooit meer te gaan vissen want dan zal onze junk/dief steeds opnieuw je spullen afjatten. Eenvoudig. En bovendien zal deze junk/dief ook nog andere vissers gaan lastigvallen, iets wat ie met een tandeloze bek bij de eerste keer wel zou hebben afgeleerd. Simpel.

Voor ieder ander die nog geen mening heeft: het kan geen kwaad om er eens over na te denken wat je het beste kunt doen om zo veilig mogelijk aan de waterkant te verblijven en overal rekening mee te houden.

Of je doet zoals ik en leg overal harken rond je tent... Als je dit ooit mocht zien, weet je dat ik het ben!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Bas Berendsen
Berichten: 76
Lid geworden op: 08-05-2007 13:37
Locatie: Doetinchem

15-05-2007 09:04

Mensen, iedereen met die mooie verhalen over ''ik heb een waakhond'' of ''ik heb een honkbalknubbel, kom op eh, Hiermee red je het echt niet hoor. Ik heb in de beveiliging gezeten en de meeste mensen die overvallen zijn, zijn mensen met honden. Dit komt omdat ze juist verwachten dat hen niks kan gebeuren. De criminelen geven je hond een worst of een koekje en stil zijn ze. Of jij licht lekker te slapen in je mooie bivie en ze spuiten een beetje traangas in je tent, nou dan blijf je nog wel even slapen hoor ;). Dat systeempje is wel aardig met die pieper en het lood maar een crimineel die schrikt doet gekkere dingen dan een crimineel die gewoon binnen handberijk komt.

Eigenlijk is het gewoon te zot dat we hier een forum voor moeten hebben, waar is het respect voor andermans spullen gebleven.

:lol: De gene die mij tent in de buurt komt krijgt met mij herder te maken :P
Iedere vangst mag gewaardeerd worden!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-05-2007 09:06

Doe je voorzichtig Jacob?

Zo vis ik al jaren alleen in de nacht zonder problemen.

Laat het kaas niet van mijn brood eten, maar maak mij geen illusies.

De dief in de nacht is banger dan ik ben. Houdt er rekening mee dat hij in zijn angst rare sprongen kan maken. Mijzelf van wapens voorzien is niet nodig. Ik ben er niet op uit om dieven te vangen. Zit alleen maar te vissen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

15-05-2007 09:15

Mannen

We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin geweld, diefstal en wapenbezit vrij normaal wordt gevonden.
Zie deze topic.
Het is gewoon een keihard feit, dat er dingen aan de waterkant gebeuren, die het daglicht niet kunnen verdragen.
Dat men zich daar tegen wil verdedigen lijkt mij vrij normaal.
Maar hanteer dan wel de juiste wapens, op het juiste moment.

Angst is een slechte raadgever, en in de broekschijten kan een eventuele belager doe afschrikken :lol: :lol: :lol:

met winderige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

15-05-2007 09:17

Bas Berendsen schreef:De criminelen geven je hond een worst of een koekje en stil zijn ze.

:lol: De gene die mij tent in de buurt komt krijgt met mij herder te maken :P


Jouw herder lust geen worst en koekjes? 8)

ps. we kunnen hier allemaal stoer gaan doen wat we allemaal wel niet zouden doen als er eens iemand komt die z'n hengelspul wil afnemen, maar als puntje bij paaltje komt weet ik zeker dat 9 van de 10 vissers gewoon z'n spulletjes afstaat!

Dit alles hoeft trouwens niet alleen 's nachts te gebeuren he ;)

Wat ik zelf zou doen?
Ik heb geen idee.......wel een voornemen, maar of dat ook werkelijk zal gebeuren, ik durf het niet te zeggen.
Ik hoop alleen dat het nooit nodig zal zijn!
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-05-2007 10:26

Jacob bij deze nodig ik jou uit om een avondje mee te gaan trainen, dan kom je er wel achter wie de kop in het zand moet steken.
De trainer traint Zero Tolerence.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

15-05-2007 10:29

Kees,

Ik ben altijd voorzichtig. Ik vis dan ook al jaren met plezier en vaak alleen. Binnen- en buiten de bebouwde kom. Ik heb alles al gezien en meegemaakt.

Nu heb ik helaas een enorm lelijk voorkomen. En ben ik agressief, wordt het er helaas niet mooier op. Ik garandeer je dat als je ogen moord uitstralen, er echt geen Jan Doedel meer is die nog vrijwillig in je buurt wil zijn...

Maar probeer de discussie eens de richting op te krijgen van welke maatregelen er zoal zijn die je verblijf veiliger maken in plaats van meteen te beginnen dat mensen die niet van zin zijn hun spullen vrijwillig af te staan als grootbekken te betitelen.

Ik las al één maatregel die met stip op nummer 1 komt:

Maak jezelf onzichtbaar.

Net zoals je niet wil dat de karpers je aanwezigheid opmerken, wil je ook niet dat concurrentie of dievengespuis weet waar je zit. Dus zorgen dat je auto niet in de buurt staat (ik laat me het liefst wegbrengen). Geen herrie. Zover mogelijk van de openbare weg bivakkeren. 's Nachts geen onnodig licht/vuur.

Misschien dat er ook lezers zijn die uit de praktijk nog wat nuttige tips hebben en willen delen met ons??? Ik noem daar bijvoorbeeld welk slaghout beter is? De aluminium versie of de ouderwetse houten?

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-05-2007 11:29

Wapens meenemen is de slechtste tip als je er zonder kleerscheuren af wilt komen.

Laat je niet bang maken. Als het helpt om je meer op je gemak te voelen, neem dan een zware metalen zaklantaarn mee in je slaapzak.

Een bewegingsmelder die luid alarm slaat bij activiteit in de buurt (niet pal op je tent) zet ik nog wel eens neer op een strategische plaats.

Onzichtbaar maken op plekken waar dat gespuis niet komt helpt volgens mij de meeste ellende al voorkomen.

Dit laatste houdt in dat je wat minder op de platgetreden stekken en in de bebouwde kom moet vissen. En daar zijn wij als groep niet zo goed in.

Allemaal zaken die de revue al diverse malen gepaseerd zijn.

Inderdaad zet ik de auto nooit bij de tent.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan Peter Teerling

15-05-2007 11:45

Tip No2: Mocht je geen wapens bij je hebben kan je altijd nog doen wat onze ex-minster van justitie ons aanrade:

Heel hard Boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! roepen... :roll:

En Douwe je bent niet de enige op dit forum die 'enige vorm van training' heeft gehad..

Het is in principe het zelfde als de inbreker die bij mij thuis de toko komt leeghalen..Verwachten ze nou echt dat ik 'de ongewenste nachtelijke bezoeker' ongestoord zijn gang laat gaan en mezelf verstop onder de dekens en een schietgebedje ga doen..?!

What comes around will defenitly go around!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-05-2007 11:46

Beste Jacob,

Na jouw bericht gelezen te hebben, moet ik toch even de grinnik tegenhouden hoor. Jij hebt gelijk, jij kent mij niet dat blijkt alleen al uit jouw oordeel over mij. Is overigens niet erg hoor, het maakt mij niets uit hoe mensen over mij denken.

Voor mijn eigen hachie ben ik niet bang, totaal niet zelfs heb al menigmaal ingegrepen bij vechtpartijen en heb al enige keren mensen op de snelwegen gered van erger.

Maar, zoals altijd is er een maar.

Ik heb een gezin, daar ligt mijn verantwoordelijkheid en ik hoop gewoon dat men zich ooit eens gaat realiseren dat niet iedereen in staat is om in te grijpen. Ik zou dat waarschijnlijk wel kunnen, gelet op postuur etc. maar heb ik een mes in mijn bast over voor mijn spullen?

Is een 14-15 jarige uberhaupt in staat om iemand die kwaad in het zin heeft van zich af te houden? Al wat ik probeer, en ik denk Douwe ook, is mensen wijzen op het feit dat een wapen meenemen een keerzijde heeft. Als jij er mee gaat staan zwaaien doe het dan aub meteen goed en sla je opponent. Dreigen heeft geen zin aangezien jouw wapen in een hartslag zijn wapen is. Ook probeer ik mensen er op te wijzen dat iemand letsel toebrengen grote gevolgen kan hebben voor jouw eigen vrijheid maar zeker ook je eigen gemoedsrust op termijn.

Weleens met iemand gesproken die een mens heeft omgebracht? Vast niet, ook al zou de rechter jou in het gelijk stellen je moet nog wel met jezelf verder kunnen leven.

Jammer genoeg vinden wij onszelf allemaal erg stoere grote jongens maar ik durf wel te beweren dat jij banger bent dan ik aan de waterkant. Ik heb geen harken nodig, ook geen alarmdingen ...... ik heb mijn eigen oortjes en oogjes. Daarnaast herken ik natuurlijke geluiden en dus ook de andere geluiden zoals ze zijn.

En dat jij bang bent, siert jou! Het is geen teken van zwakte zoals de algemene opinie over angst is. Het is jouw lichaam die zich in een vreemde situatie bevind en gespannen afwacht of de vlucht impuls komt ja dan nee.

Zoals Kees ook al schreef, treffender dan dat kan het niet, ook ik hoef geen beoven te vangen ik wil alleen vissen :-)

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-05-2007 12:50

Jan Peter dat denk ik helemaal niet, het enige wat ik zeg kom eens langs dan kun je zien dat een pistool - mes of een knuppel helemaal geen probleem hoeft te zijn tegen iemand die weet hoe zich daartegen te verdedigen.
Een pistool en een mes zijn dingen waar je voorzichtig mee moet zijn ook als verdediger maar een knuppel is een makkie in vergelijking daarmee.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

15-05-2007 13:14

Ik weet precies wat je bedoeld Douwe.. :wink:

Er staat een hoop zin en onzin in dit topic maar het klopt dat als je enigzins van plan bent je te verdedigen,je ook moet weten hoe je dit moet doen,en je de consequenties die daar aan vastzitten moet incalculeren.

Neem geen wapen mee als je gaat vissen als je te bang bent deze daadwerkelijk te moeten gebruiken,deze kan dan zeer zeker tegen je gebruikt gaan worden.

Aan een ieder de keus...als ik iemand bijv. iemand een gebroken arm sla (of idd. erger!) die probeerd mijn (vis)spullen te jatten en me hierover tegenover de rechter zal moeten verantwoorden zal ik hier geen enkel probleem mee hebben.

Helaas zijn we in dit land zover dat je je eigen spullen/familie niet mag beschermen en als je een agressor 'benadeeld' en eigen rechtertje speelt (wie doet het anders justitie/politie? :lol: ) je zal moeten voorkomen en kans maakt op (cel)straf..Hoezo omgekeerde wereld.. :roll:

En de politiek..die maakt zich 1x in de 4 jaar een maandje zorgen hoe ze zich moeten profileren..daarna hoor je ze weer 4 jaar proefballonetjes oplaten..
menno overvliet
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-05-2005 14:25

15-05-2007 13:28

zeg Jacob, ik denk dat je m`n berichtje een beetje verkeerd begrepen hebt..

met mijn bericht neem ik min of meer een loopje met al die mensen die met knuppels, geweren, revolvers, etc. naar de waterkant gaan !

ikzelf vis graag alleen en neem niets mee naar de waterkant, behalve m`n visspullen en wat te eten en drinken. (er liggen trouwens wel een paar mooie alluminium stormpalen in de tent, maar die zijn voor het vissen ;)
mocht het zo zijn dat er iemand is die mij wil beroven heet ik hem/haar graag van harte welkom !
mocht hij/zij een pistool bij hebben (en er echt geflipt uitzien), ruim ik netjes alle spulletjes op en breng het naar zijn/haar auto.
in ieder ander geval zullen ze me knock-out moeten slaan of spuiten, alvorens ze mijn spullen meenemen.

dan nog ben ik goed verzekerd tegen diefstal en zal dus maar even hoeven treuren, alvorens ik nieuwe spulletjes mag gaan uitzoeken.
en geloof me dat dat toch het lekkerst slaapt hoor, als je alles goed verzekerd hebt.

twee maten van me en ik zaten bij Beek-Ubbergen te vissen bij de Duitse grens.
toen er s` nachts vier Polen aankwamen met een stuk hout hebben we ze vriendelijk, doch dringend en lichtelijk dreigend verzocht weg te gaan.
met stille trom vertrokken onze belagers zonder al teveel moeite.

we zijn dan alle drie groter dan 1.90 meter en wegen ieder meer dan 90 kilo, terwijl de Polen tezamen hooguit 200 kilo wogen, maar we zijn dus niet beroofd en we hebben het netjes opgelost !!

we hadden gelijk kunnen gaan meppen, dan was het waarschijnlijk anders afgelopen en had ik misschien een pleister op m`n gezicht gehad ofzo, maar zo vonden we het wel prima en lachen we ze nu nog steeds elke keer uit als we samen vissen..

ik kan echter wel begrijpen dat als er een mannetje van 16 had gezeten, hij al zijn spulletjes kwijt was geweest....

dus raad ik iedereen aan, zijn of haar spulletjes goed te verzekeren voor een goede nachtrust aan de waterkant.


peace man !!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

15-05-2007 14:05

Menno,

Prachtige uiteenzetting...

Nu heb ik nog niet eerder gehoord dat men onder bedreiging van een revolver de hengels moest afstaan. Ik heb al wel gehoord (maar dit moet je maar als een "sterk verhaal" beschouwen) dat er kwaadwillenden onder bedreiging van een revolver werd te kennen gegeven dat ze exact een halve minuut kregen om buiten schootsafstand te komen...

Volkomen helder. Dus we zorgen dat we onzichtbaar zijn. En we zorgen dat we ons goed verzekeren zodat we niet ons leven in de waagschaal hoeven te stellen voor een paar hengels.

Nog meer praktische en nuttige tips?

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Bas Berendsen
Berichten: 76
Lid geworden op: 08-05-2007 13:37
Locatie: Doetinchem

15-05-2007 14:21

uhh... wat denk je nou waarom ik zei, diegene krijgt met me herder te maken.. omdat iedereen zo spannend erover praat. zie de smile met tongetje ;)
Iedere vangst mag gewaardeerd worden!
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

15-05-2007 21:16

Ik ben blij dat mijn olie op het vuur wat zinnigs in dit topic heeft gebracht.

Wapens mee kan voor een hoop "helden"verkeerd uitpakken. Wie niet meteen durft in te grijpen, boert achteruit. Met andere woorden: Als je niet het lef hebt om iemand met een knuppel een lel op zijn harsen durft te geven (en dat is 99%) ,neem hem dan niet mee.

Als je in het bezit bent van een pistool, laat die zoiezo thuis. Het illegaal in huis hebben maakt je al een sukkel eerste klas.

Zoals al eerder mooi werd gezegt: Het kan in 'n hartslag in verkeerde handen vallen, en word je gelsagen met je eigen knuppel....of verrot geschoten met je eigen pistolver.

Vis des nachts met zijn 2 of 3en, zorg dat je niet wordt gezien.
Zoek plekken waar geen ontucht komt, of wil komen.


En als je des morgens wakker word zonder stokken.....das pech.


Wees wijs. :wink:
marc schouten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-05-2007 10:34
Locatie: den haag

16-05-2007 12:41

heb nu een 9mm pistol dat werk ook goed met losse vlodders
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

16-05-2007 14:02

Lieve Marc,

Het is jammer dat ik je stukje niet eerder gelezen heb. Ik was iets te laat met mijn reactie op Menno's verstandige woorden.

Het leuke van een discussieforum is, dat de mensen objectief de reacties kunnen nalezen...

En de meesten onder ons kunnen dan heel goed oordelen wie er wel of geen gelijk heeft door simpel de reacties begrijpend te lezen.
Ik denk dat de meesten meteen doorhadden dat ik geen harken om mijn tent leg. Voor jouw informatie: de kans is heel groot dat je 's nachts zelf de steel voor je kop krijgt. Bovendien zou ik harken niet direct in verband willen brengen met wapens.

Ik heb dus gelijk gehad dat je bang bent. Dat je mijn woorden omdraait (dit kan iedereen op zo'n forum nalezen!) en dat je je verschuilt achter de "verantwoordelijkheid" voor je gezin (als ik moest raden wat voor werk je deed, heb ik het idee dat je wel eens een ambtenaartje zou kunnen zijn, want die mauwen ook hun werkgevers (= uiteindelijk regering) na met woorden als "normen", "waarden", "zo gaan we niet met elkaar om" en "verantwoordelijkheid"), geeft al ruwweg aan met wie ik van doen heb. Je noemde de snelwegen? Een wegwerker kun je niet zijn, want zoveel lef heb je niet als je bang bent dat je wat kan overkomen!

Waarschijnlijk hebben de mensen die een dierbare hebben kunnen wegbrengen, omdat geen hond het voor hen opnam toen ze in mekaar werden gemept, een heel andere opvatting over die verantwoordelijkheid, maar als ik jou moet geloven, het volste begrip dat hun zoon of dochter in doodsnood niet geholpen werd omdat er gevaar voor de gezinnen van de omstanders is... begrijpelijk...

... En misschien dat je ondanks alles wat je over mij meent te weten, je blij zal zijn als ik in de buurt ben wanneer één van jou kinderen wordt gemolesteerd, want ik doe wel degelijk wat!

(En ik heb dus wel inbrekers in de kraag gevat en uitgeleverd, achtervolgingen ingezet, een hele horde opgeschoten knapen van de waterkant verwijderd die ook dachten dat ik zo iemand was die er niets van zou durven zeggen als ze eens flink de boel gingen slopen (al is het noemenswaardig te vermelden dat ik dacht met een mannetje of 3 te maken te hebben, maar uiteindelijk bleek ik een horde van zo'n 20 man voor me uit te drijven... even snel terzijde: het is aan te raden om eerst een inschatting te maken van de situatie en dan pas actie te ondernemen. Hier was ik iets te voorbarig en wist niet dat er een veel grotere groep buiten mijn zicht aanwezig was. Maar toen ze hun maten voor hun leven zagen rennen, was er niet één bij die dacht van wij zijn met meer, maar allemaal waren ze zo egoïstisch om aan hun eigen lijfsbehoud te denken. Het blijft een leuk gezicht mensen om het hardst te zien rennen!!! Ik heb ook een mes op de keel gekregen van iemand die totaal verward was en niet wist wat hij deed. Ik heb hem nadat ik hem rustig gevraagd had wat hij van plan was en hij niets wist te zeggen, gezegd dat hij maar beter door kon lopen voor zijn eigen bestwil. Dit deed hij dan ook keurig. Ik kan zo talloze verhalen opnoemen én ik zit helemaal niet bij de politie!!!

Jij vraagt of ik wel eens met iemand heb gesproken die iemand heeft omgelegd? Nu kan ik ook al uitsluiten dat je iemand bent met een juridische achtergrond! Die vraag is dom en irrelevant.

Maar net zoals jij het gevoel van angst in je laatste bijdrage keurig weet te omschrijven (daardoor sluit ik uit dat je bij de politie mag werken of anders staat God ons allen bij om maar eens in de trant van onze door jullie gekozen regering te praten) en (daar ben ik blij om, want ik snap niet wat het gevoel moet zijn dat jullie (degenen die jouw mening delen) ervan weerhoudt om in plaats van passief te blijven, actief te worden) kan ik je wel een omschrijving geven van wat het is als je zo'n hufter te pakken hebt genomen: het is alsof je je mooiste karper hebt gevangen, maar dan 10 keer onophoudelijk achter elkaar. Het lijkt een beetje op dat andere gevoel, maar dat is meer voor 18+. Meteen voel je je super, al je zintuigen werken 100%. Heerlijk gevoel.

Ik zet niemand aan tot geweld. Wel verwijs ik naar het stukje van Menno voor degenen die denken dat ze zichzelf niet kunnen of mogen verdedigen...

Ten slotte (want ik had al aan de waterkant moeten zijn) wil ik erop wijzen dat de rage om bejaarde vrouwtjes van hun tas te beroven, alleen overeind wordt gehouden doordat de daders weten dat ze er ongestraft mee weg komen. Als de daders van een karperroof weten dat hun niets zal overkomen, zul je steeds meer gespuis langs de waterkant krijgen op zoek naar makkelijke buit! Angst is namelijk een slechte raadgever, Marc.
En pas een beetje op met al dat geweld op de snelweg...

En om de discussie weer in gang te zetten: zijn er nog meer nuttige tips?
In de gauwigheid noem ik nog even: 1. onzichtbaar. 2. verzekering. 3. herdershond.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
paco de kruif
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-05-2007 22:12
Locatie: hilversum
Contacteer:

28-05-2007 22:23

ik heb een afgerichte chihuahua bij me !! maakt de dieven niet bang maar hij maakt me wel wakker !!
the best the fish can get !!!