KSN de Karper nieuwe slyle


Gebruikersavatar
Remon de Zeeuw
Berichten: 76
Lid geworden op: 26-01-2005 21:33
Locatie: brandwijk

10-05-2007 10:31

Zoals het misschien bij sommige is opgevallen is de KSN met het club orgaan DE KARPER een nieuwe weg ingeslagen.
Een vooruitgang of niet?
Naar mijn inziens is dit zeker een vooruitgang en des te meer een reden om lid te worden van deze nuttige club karpervissers die zich onderandere inzetten voor de karpervisserij.
laat je niet tot ziekelijk gedrag mee slepen in je hobby
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

10-05-2007 10:37

Remon

Zeker een verbetering, al was het oude 'magazine' ook best te pruimen.
De vooruitgang is niet te stoppen, en daar gaat de KSN ook in mee.

Dus dames en heren wordt lid, jouw hobby is daar bij gebaat.
Niemand hoeft van mij iets aan te nemen, maar wordt lid.
Deze landelijke karpervereniging kan iets betekenen voor jouw hobby op lokaal niveau.
En ik spreek uit ervaring !!!!!!!!!

Ben nu een jaar lid.

met karpervissende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

10-05-2007 10:58

Onderbouw het eens met argumenten waarom iemand lid moet worden!?
~~Dreams can be true.~~
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

10-05-2007 11:24

Tino

Als jij belang hecht aan het voort blijven bestaan van jouw hobby, dan is de KSN voorlopig de enigste landelijke karpervereniging die zich bezig houdt om te proberen ONZE!!!! toekomst veilig te stellen.

Zelf zit ik sinds kort in het bestuur van een HSV.
Ik woon in een regio met heel weinig water, maar veel karpervissers.
De problemen volgen zich hier in een rap tempo op.
Als het zo door gaat dan wordt karpervissen straks binnen onze gemeente nog maar op beperkte schaal toegestaan.
Waar ik als besturende karpervisser 1 ruit repareer, gooien anderen er meteen weer tien in.

Wil jij van dit soort volk af aan de waterkant in de toekomst, dan is lid worden de enige optie.
En het kan jouw tevens onderscheiden van het volk, welk met een heel verkeerde 'drijfveer' aan de waterkant zit.

met peddelende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
K. van den Herik

10-05-2007 11:36

Mannen,

Khad mijn mening over het blad al gegeven.

Maar anders, lid worden van de KSN en dan met de armpies over elkaar afwachten schiet niet op.

De KSN is niets meer of minder dan haar leden. Ergo haar leden maken (en breken) de KSN.


"De KSN wordt gevormd voor en door karpervissers. Dit betekent, dat de activiteiten vanuit de groep zelf komen. Elk lid heeft de mogelijkheid een actieve bijdrage te leveren aan de vereniging. Deze bijdrage kan zeer uiteenlopend zijn, zoals: het schrijven van artikelen voor De Karper. Het verzorgen van programmapunten op een landelijke of regionale meeting. Meewerken aan studieopdrachten. Het bezoeken van de landelijke of regionale meetings. Het meehelpen op beurzen en vele, vele andere zaken. Iedere vorm van actieve deelname wordt zeer op prijs gesteld van verplichting is echter geen enkele sprake.


Maar ja zo denk ik erover en ik heb er de ballen geen verstand van.


MVG

Klaas




HPE toppie :wink:
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

10-05-2007 12:34

Dus tino:

Surf snel naar http://www.karperstudiegroep.nl

Amen!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

10-05-2007 13:02

Probeerde die Tino ook al over tehalen, maar moest eerst weten wat de voordelen waren..

Het is ook een ..... ook he
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

10-05-2007 13:02

Hoi.

Ik ben het deels met jullie eens.

Maar als je in een regio woont waar je regelmatig berichten hoort en leest van wat voor goeds de ksn allemaal doet,dan wordt je misschien eerder lid,als dat je helemaal nooit iets hoort.

In deze regio hoor ik aan het water een hoop herrie,ja ook door ksn leden.

Lopen het hard te roepen over onthaak matten,geen gevlochtenlijnen,en nog meer nagepraat.

Maar als je een rondje loopt langs het water wanneer deze heren weer lekker thuis zitten,schrik je wat er op de plek allemaal veranderd is.

Grote zak met afval,als het al in een zak zit,meestal slingerd alles in het rond.
Boomschors overal op de stek,en jahoor een boom helemaal gesloopt.

Er lopen genoeg mensen langs zulke groepjes (vissers) ja ook controleurs,maar ga je zulke lui aanspreken op hun gedrag?

Ik en een alle mensen met mij zeker niet,heb geen trek in een vloeibare hap,omdat kauwen voorlopig even niet lukt.
Kogelvrij vest bezitten de meesten ook niet,want 9mm aan het water is meer gewoon als uitzondering.

Bellen,ja ook leuk,maar geen tij/zin dus komt niemand,als ze komen zijn deze (vissers) weg,en krijgen de mensen die het netjes houden,en wel van natuur kunnen genieten de controle en de preken.

Ik ben geen lid dus,heb er eerlijk gezegd wel vaak aan gedacht,maar als ik leden zo zie zitten,wil ik daar zeker niet mee vergeleken worden.

En lid worden en mij als vrijwilligster op geven,is dus niet aan de orde,vrijwilligers werk doe ik al 4 a 5 uur in de week,buiten vergaderingen om,en met werk is een andere taak niet aan de orde.

Er zijn heel veel goede dingen die gedaan worden,ik lees het hier en hoor het daar,maar van deze regio hoor ik en lees ik nagenoeg niks.
Ik hou de topic wel in de gaten,en ga er verder geen welles nietes spel van maken,maar wilde dit even kwijt.
En is dus niet bedoeld om de ksn aan te vallen.

Wie weet,is er iets wat mij toch over de streep kan trekken :wink:

Franca.
Martin Taal
Berichten: 67
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Leidschenveen (beter bekend als D'Haag)

10-05-2007 13:21

Franca,

Vervelend verhaal, wat ik persoonlijk niet herken (en wat ook wel met het type viswater (Delftse H.) te maken zal hebben), maar rotte appels heb je natuurlijk overal.
Ik neem aan dat deze 'vissers' ook lid van een HSV zijn, mogelijk kan die op gronden van regels actie ondernemen?

Om aan te tonen dat dit niet des KSN is moet je komende winter maar eens langskomen naar een regioavond.

Enfin, terug naar het onderwerp;

Ik vind de karper (KSN) nw. style helemaal toppie en wil alle betrokkenen een groot compliment geven. Dat gaat een collectors item worden, en ik heb er één :-)
Voor anderen (de meeste zijn toch alleen lid voor het 'boekje') dus nog een reden om lid van de KSN te worden ;-)

Groet,
Martin
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

10-05-2007 13:59

Kenny Willems schreef:Probeerde die Tino ook al over tehalen, maar moest eerst weten wat de voordelen waren..

Het is ook een ..... ook he


Inderdaad :wink: ..En zoveel zien we hier niet in de buurt of wel!? Buiten de meetings om?
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-05-2007 16:00

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=40210

Is dus al een topic van 3 pagina's over, misschien kunnen we de discussie daarin centraal houden?

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

10-05-2007 21:47

Franca,

Ik heb er geen verstand van, maar als ik de wind goed begrepen heb, wordt die van de Regio Den Haag helemaal fris.

Ik weet ook dat Fred en companen zit te springen om hulp.

Of topic:

Het let niemand om als KSN lid een ander KSN lid die helemaal over de schreef gaat aan te melden bij het (regio) bestuur.

OOk ik doe wel eens gek en ik hoop dat ik ook op de vingers getikt wordt zeg maar.

on topic

Denk dat je Hans Molenaar eens moet bellen. Doet toch aardige dingen in en om den haag.

Zo zijn er nog meer en wil zeker niemand te kort doen.

Ach sommige regio's stellen het al op prijs als je op de regio avond verschijnt. Heel vroeger meldde iedereen zich keurig af als ie verhinderd mocht zijn.

Voor Tino: Don't ask what your country can do for you. ask what you can do for your country.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

11-05-2007 00:59

[quote="tino beunk"
Inderdaad :wink: ..En zoveel zien we hier niet in de buurt of wel!? Buiten de meetings om?[/quote]

Mja alleen wat meetings idd, of ik dat nu werkelijk intresant moet vinden weet ik ook niet, vraag me idd soms af waarom ik lid ben.
Maar ach is voor een goed doel en voornamelijk andere gedeeltes van het land profiteren er goed van.
Vindt dat het voornamelijkste omdat ik zelf denk gaa opzich wel lekker hier door ons eigen bewint zullen we maar zeggen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
K. van den Herik

11-05-2007 07:49

en voornamelijk andere gedeeltes van het land profiteren er goed van.


Wat een bull shit.

Leden in andere delen van het land hebben er wel zin in hun handen uit de mouwen te steken...
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

11-05-2007 07:54

ik heb hem nog niet:( raar maar waar
groet`n ramon
K. van den Herik

11-05-2007 07:57

Moet al niet niet gekker worden,

maar bijv Kees woont boven Amsterdam, heeft zich als vrijwilliger op gegeven om gegenvens van hengelvangst te registreren en zo een aanzet te geven tot een uitzetbeleid....

2 Amsterdammers zijn zo ongeer in alle regio's geweest met hun lezing.

Allicht dat in zo'n regio meer gebeurt. Actieve leden.

Heel vroeger he zo heel vroeger....

Ik weet niet in welk nummer maar ergens staat in een De Karper hoe Hans Groenewoud lid is geworden.

Misschien over dreven maar aan de andere kant?

Wacht maar over 2 jaar alleen nachtvissen voor leden van de KSN :lol: :lol:



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-05-2007 09:05

ramon ansing schreef:ik heb hem nog niet:( raar maar waar


Ik heb er al 75 :o Maar als je mij niets influit, fluit ik niet terug. :-?


Michel Hollaar schreef:
Kenny Willems schreef:Ik heb hem ook nog niet binnen, begin gek teworden :S


Sandd heeft in principe 2 bezorgdagen de vrijdag en de dinsdag.

Als je je klacht niet bij de KSN ( administratie@karperstudiegroep.nl )neerlegt, wordt je alleen maar gekker. :o

Wat kreten slaken op een forum zet mij niet in beweging de telefoon te pakken om Sandd ( de besteller ) e.e.a. uit te laten zoeken. Een emailtje naar bovenstaand adres wel. De geeigende kanalen volgen noemt men dat ook wel eens.

Wel meteen je volledige NAW gegevens in dat emailtje vermelden anders kan ik nog niks uitvogelen.
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

11-05-2007 12:43

aangezien het nu vrijdag is wacht ik nog tot vanavond anders stuur ik vanavond wel eem een mailtje :P.
groet`n ramon
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-05-2007 13:13

Remon,

Ik vind, dat het blad er zeker op vooruit is gegaan!

Waarom? Ik vind, dat het iets makkelijker door bladert. Het vorige, wou
nog weleens dicht klappen, wat volgens mij kwam door het compacte
formaat.

Ik vind het dus geslaagd. :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

11-05-2007 13:37

K. van den Herik schreef:Moet al niet niet gekker worden,

maar bijv Kees woont boven Amsterdam, heeft zich als vrijwilliger op gegeven om gegenvens van hengelvangst te registreren en zo een aanzet te geven tot een uitzetbeleid....

2 Amsterdammers zijn zo ongeer in alle regio's geweest met hun lezing.

Allicht dat in zo'n regio meer gebeurt. Actieve leden.

Heel vroeger he zo heel vroeger....

Ik weet niet in welk nummer maar ergens staat in een De Karper hoe Hans Groenewoud lid is geworden.

Misschien over dreven maar aan de andere kant?

Wacht maar over 2 jaar alleen nachtvissen voor leden van de KSN :lol: :lol:



MVG

Klaas


Inderdaad, en wat te denken van regio Zwolle die toch ieder jaar weer een grote vinger in de pap heeft bij de organisatie van de karperbeurs....
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Theo Smidsie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-09-2005 19:43
Locatie: Arnhem

11-05-2007 18:30

Hoi allen,

Ziet er idd goed uit deze nieuwe opzet, maar heb toch een kleine kanttekening.
Die ''oude'' boekjes staan toch wel geil in mijn boekenkastje, zo zij aan zij...
Begin een ouwe knar te worden, staan onderhand twintig jaargangen pfff

Gr Theo
Fishing, an excuse for being there
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

11-05-2007 18:56

heb hem niet gekregen vandaag dus heb even een mailtje gestuurt hoop dat ik hem snel heb :P
groet`n ramon
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

11-05-2007 21:10

Theo Smidsie schreef:Hoi allen,

Ziet er idd goed uit deze nieuwe opzet, maar heb toch een kleine kanttekening.
Die ''oude'' boekjes staan toch wel geil in mijn boekenkastje, zo zij aan zij...
Begin een ouwe knar te worden, staan onderhand twintig jaargangen pfff
Gr Theo


Van mij had het ook de " oude" afmeting mogen houden, en dan event met een nieuwe look, maar ja de vooruitgang hé.

twintig jaargangen theo "wat weinig" bij mij staan er al zo'n dik dertig jaargangen, drie en dertig als ik het goed heb, maar ben nog een jonge god, hih hi :lol:
CN
Unicorn Carp Fisching
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

11-05-2007 21:33

ik vindt dat het blad er wel goed is op veruitgegaan
Matthys Filip
Berichten: 117
Lid geworden op: 16-02-2005 17:45
Locatie: Hertsberge (B)

11-05-2007 22:09

Ook bij de Zuiderburen viel het fris uitziend boekje reeds op de mat.

Lay out mag er best wezen. Petje af voor de mensen die hier vrijwillig hun vrije tijd in stoppen!

Intussen al enkele artikeltjes/stukjes gelezen én aardig gesmaakt.

Houden zo buren!

Groeten,
Filip.