Het meenemen van vissen in de Achterhoek en Twente


Plaats reactie
marcel bos
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-04-2007 14:17
Locatie: Wintersijk
Contacteer:

26-04-2007 14:26

Het verdwijnen van vissen in de Achterhoek en Twente.


Er gaan steeds meer geruchten dat Russen ,Polen en Duitsers vissen meenemen dit kunnen we natuurlijk niet laten gebeuren.
Dit verklaard waarom we de laatste jaren zo weinig vangen.
Na het meeneemverbod op het Twentekanaal zijn deze “vissers” verhuisd naar de andere wateren in de regio.
Heb zelf ook al meegemaakt dat als je de politie belt ze eerst vragen of de “vissers” in kwestie er niet agressief uitzien en dan wordt je 3 dagen later terug gebeld met de smoes dat de politie te druk was.
Ik vind dat we als vissers actie moeten ondernemen om dit te stoppen maar kan dit natuurlijk niet alleen!
Wie wil er samen met mij de verengingen benaderen om te proberen dit een halt toe te roepen.

Voor diegene die willen helpen graag een berichtje sturen.
Met vriendelijke groet,

Marcel Bos
niels bennink
Berichten: 384
Lid geworden op: 13-03-2005 08:38

26-04-2007 14:58

Marcel,

Volgens mij mogen die mensen (mits ze de geldige papieren hebben) gewoon 1 karper per dag meenemen. Dit aantal zal per water verschillen, maar het zal vast wel in de vergunning staan.

Toch kunnen we het altijd proberen.

Dit lukt natuurlijk niet met een handjevol vissers, maar als er genoeg animo voor is doe ik mee.

Gr. Niels
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

26-04-2007 15:13

1 karper per wateR?!?!
~~Dreams can be true.~~
niels bennink
Berichten: 384
Lid geworden op: 13-03-2005 08:38

26-04-2007 15:20

Volgens mij staat bij mij in de vergunning dat je 1 karper per dag per water mag meenemen. Er is wel een minimummaat.

Ik zal het is even nakijken.

Gr. Niels
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

26-04-2007 15:30

Wat Niels zegt klopt inderdaad, en Marcel die geruchten kloppen ook. Maar ik denk dat je dan naar een algeheel meneemverbod moet gaan kijken wil je dit echt voor elkaar krijgen.


Groetjes, Ferdy
Laatst gewijzigd door ferdy tibbe op 26-04-2007 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is ours, we live it our way
niels bennink
Berichten: 384
Lid geworden op: 13-03-2005 08:38

26-04-2007 15:34

Ferdy, bedoel je een algeheel meeneemverbod in heel Nederland?


GR. Niels

ps. we hebben het er vanavond nog wel even over Ferdy.
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

26-04-2007 16:16

ik vind ook dat er in heel nederland gewoon geen enkele vis meer mee genomen mag worden. We zijn tenslotte toch sportvisser en vissen zijn onze sport (hobby).

1 karper per dag vind ik echt onzin. stel dat op een water 80 karpers zwemmen. dan kan het met 4 vissers op een water binnen 20 dagen leeg zijn. Vind ik zelf te gek voor woorden. als je een visje wilt koop ze dan bij de visboer. De vis die in de nederlandse wateren zwemt moet gewoon een sportvis blijven en er moet gewoon niks meer meegenomen worden.

het kost de organisaties die vissen uitzetten best veel geld, en vervolgens worden de vissen door een zogenaamde 'visser' zo weer meegenomen en opgegeten.

Ik had laatst ook een karper op de mat uit het twentekanaal . Ik zette hem netjes weer terug en er stond op dat moment een buiterlander ( turkse afkomst) te kijken. Hij verklaarde mij voor gek dat ik zon grote vis weer terug zette. Hij zei dat hij laatst nog uit de beek er achter 3 karpers had meegenomen. Ik zei zo van, dan ga ik de politie maar is bellen he. Hierop reageerde hij heftig en werd gewoon boos. Ik zei van dat hij de vergunning maar is moest doorlezen wat het maximale aantal was wat je aan vis mee mag nemen. Hij keek met een verbaasde blik, zo van niet wetend wat het woord vergunning betekende. Het bleek wel weer dat deze man gewoon zonder vergunning zat te vissen en dus ook geen bijdrage leverde om eventueel weer vis uit te zetten, maar hij nam ze wel mee.

Wat ik eerder ook al in een ander topic geschreven heb is de totaal onbeschijfbare slachtingen van vissen door duitsers en polen. hierbij kreeg ik boze reacties op mijn vooroordeel over die mensen. Het blijkt wel uit dit topic dat er meer mensen zijn die dit merken. Bij dat soort slachtingen zoals ik het noem gaat het dan meestal om meerdere vissen dan dat in de vergunning aangegeven word. Zo aan het slacht afval te zien( visse koppen, schudden en de ingewanden) alleen de filetjes worden meegenomen.

en ik denk zelf, zo jong nog als ik ben, dat je met dit probleem niet naar de hvs moet gaan maar het landelijk via sportvisserij nederland moet aanpakken.

ik zelf heb nog de balen verstand van de politiek rondom de visserij en heb er daarom denk ik ook weinig op in te brengen.

groete
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

26-04-2007 16:55

ach man die tering ************************ klote polen hebben hier de dikste vissen van een klein watertje afgehaald man man man, ik had het niet moeten zien echt niet, dit kan toch niet :-?
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-04-2007 17:18

Begin dan allemaal eens je hengelsportverenigingen te benaderen als er nog geen meeneemverbod is.
Is dat er wel benader ze dan ook een geef aan dat er vis meegenomen wordt.
Als je het ziet gebeuren kan je misschien beter het visstroperij meldpunt van de AID bellen dan de politie. Politie heeft vaak andere prioriteiten of oom agent durft niet op te treden tegen die "levensgevaarlijke" russen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

26-04-2007 17:22

Fabian een visje meenemen bij de visboer is voor hun veelste duur. Ze krijgen hier betaald wat voor hun in polen een groot bedrag is. Bij mij op stage werken polen die kregen 825 euro in de maand + gemaakte overuren. Tja waarom zouden ze dan een vis kopen terwijl er hier in de wateren zat vis zit. Maar ga er eerst maar mee naar de hengelsportvereniging. Ik had een keer ergens gehoord dat je maar 1 karper per dag mee mag nemen van maximaal 3 kg.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

26-04-2007 18:31

Laatst had ik ook zn topic geopend dat er russen op mijn stek zaten.
En een commentaar dat ik kreeg,ik moest mij gaan verdedigen tegen dat zooitje ongeregelt.

ff kijken wat er met dit topic gebeurt.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

26-04-2007 18:49

vergeten de mensen niet dat nederlanders er ook wat van kunnen kwa vissen stelen/meenemen, als ik polen of duitsers zie vissen is het alles behalve op karper en met de meest primitive spul.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

26-04-2007 19:02

Ik kan mij goed voorstellen dat het echt zwaar ruk is als de vissen worden meegenomen en in deze tijden vind ik ook niet dat het nodig is.
En dat het vaak russen en polen betreffen wil ik ook best geloven, dit zullen ook niet van de 'lekkere' jongen zijn, maar in het topic van Ruben op doelt werden deze mensen zo goed als afgeschilderd als nazi's, in dat geval lijken reacties me logisch. Nogmaals, ik keur het echt niet goed hoor, ik zal het aankaarten bij de HSV. Als je boven wilt komen moet je onder aan de ladder beginnen...
Ik zet mijn huupie in
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

26-04-2007 19:54

Jullie piepen wel anders als je ze op je eigen water hebt en ziet wat voor een terring bende ze er van maken.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

26-04-2007 21:09

Ruben ik heb ook polen op mijn water gehad. Veel kun je er niet aan doen. Je kunt naar de hengelsportvereniging gaan of de mensen er op aan spreken. Ze weten echt wel dat wij het niet leuk vinden dat ze vissen meenemen.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

26-04-2007 21:36

Mensen er kan dan wel dat ze karper mogen meenemen maar het is zo krom in nl dat je nooit meer dan 3 kg vis in je bezit mag hebben dus dan mogen ze helemaal geen karper meenemen.

En als je dat ziet dat ze dat wel willen doen dan moet je
MELDPUNT VISSTROPERIJ bellen ze zijn
DAG EN NACHT berijkbaar op
NR 045-5466222

Ik heb altijd hun kaartje bij me werden 2 jaar geleden uitgedeeld op de karperbeurs
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

26-04-2007 21:36

Remko dat is precies wat ik bedoel :lol:
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

26-04-2007 21:59

Remko,

Thnx!! Daar gaan we zeker nog gebruik van maken....

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-04-2007 22:28

Remko Berendsen schreef:Mensen er kan dan wel dat ze karper mogen meenemen maar het is zo krom in nl dat je nooit meer dan 3 kg vis in je bezit mag hebben dus dan mogen ze helemaal geen karper meenemen.

En als je dat ziet dat ze dat wel willen doen dan moet je
MELDPUNT VISSTROPERIJ bellen ze zijn
DAG EN NACHT berijkbaar op
NR 045-5466222

Ik heb altijd hun kaartje bij me werden 2 jaar geleden uitgedeeld op de karperbeurs


Nou,
gelukkig zijn die met een weeginstrument dan.
3 kilo de tas in en de rest terugzetten dan maar...
Wanneer ik de regeltjes ga naleven, toch?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Plaats reactie