Plaatsen van betaalwatervissen bij vangsten op datum.


robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

21-04-2007 18:24

Als verwijderen het gevolg is, zal ik voortaan mijn ongenoegen via een PB inclusief bewijs kenbaar maken Kees. :wink:

groeten,

robert
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-04-2007 18:28

Thanks, houden we het toch nog een beetje gezellig.

Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

21-04-2007 21:32

fd
Laatst gewijzigd door Wim hanegraaf op 22-04-2007 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
To The Boat!
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

21-04-2007 23:17

Als je je netjes aan de regels had gehouden van het forum, had je die foto's niet geplaatst, Wim en was deze discussie niet nodig.
Blijkt dat je ze ook in Nederland kunt vangen ............ dus waarom al dat vlees waar je mee showt..........je had ze beter kunnen verkopen aan die organisatie die die reisjes verzorgt.

pffffffffffffffff......fuck betaalwateren................in Nederland komen er ook steeds meer................... :evil:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-04-2007 23:44

Heren,

Ik ben ook tegen betaalwateren, maar hoe vaak is deze discussie al wel
niet gevoerd! Ik word er zo langzamerhand een beetje moe van...

De regels op dit board zijn inprincipe duidelijk, maar in sommige gevallen
kan een pb-tje of mailtje naar de gene die een foto plaats met een vis
vermoedelijk afkomstig van een betaalwater ook wonderen doen. Dan
blijft het voor iedereen leuk...

Mijn persoonlijke mening is, is dat deze wateren zo min mogelijk gepro-
moot moeten worden, maar ik laat ieder in z'n waarde; al schuif ik m'n
mening niet onder stoelen of banken.

groetjes Benny
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

22-04-2007 08:19

Wim hanegraaf schreef:Zucht...

Ik zie wel robert dat je je huiswerk goed doet beste jongen. Flink speuren en goed zoeken, want die wim heeft dikke vissen gevangen.
Vlug vernederen en afmaken, want dat kan niet, dat mag niet!


Het was het werk (15 minuten) waard wim, in iedergeval 1 forum dat BTW vrij blijft.
Het zal mij echt aan mijn kont rotten hoeveel van die BTW vissen je er vangt wim. Post ze hier alleen niet.( want dat kan niet, dat mag niet!)


Wim hanegraaf schreef:Als je mij een pep wilt noemen, moet je dat helemaal zelf weten. Kijk maar bij vangsten op datum, daar staat een 19,5kg maasspiegel, van afgelopen nacht, de eerste pep die die vangt moet nog geboren worden.
.


Het feit dat jij denkt dat je geen pep meer kan zijn na een 19,5 kilo maasvis zegt mij ruim voldoende.

( vond het wel een hele brute spiegel trouwens!)

Wim hanegraaf schreef:Het halve board loopt hier achter mekaar aan als een kip zonder kop, want die robert, poe poe die is wat, grote jongen, als ik hetzelfde denk en doe, als zijn wazige gebrabel wordt ik ook vast een grote jongen.


De meerderheid heeft jouw mening hoor wim, en ik ben 1,70 en dat is niet groot. Welk gedeelte vond jij wazig? Ik vond het best helder eigenlijk.

de groeten 8)
8)
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

22-04-2007 19:39

ongewaardeerd dus verwijderd.
Laatst gewijzigd door Wim hanegraaf op 22-04-2007 21:20, 3 keer totaal gewijzigd.
To The Boat!
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

22-04-2007 19:56

beste wim,

eigenlijk vroeg ik me af hoe robert nou in godsnaam weten kon waar jij in frankrijk geweest was. en nog wel binnen 15 minuten...
misschien DADERKENNIS??? in eerste instantie dacht ik dat hij er zo lang over deed om zijn fotoalbums door te spitten van verschillende betaalwateren in frankrijk.???

toen maar eens op google kijken en zoeken op jouw naam......

ik was er binnen twee minuten al uit..... meteen gelinkt naar betaalwater.nl

niet om je te beledigen hoor wim......

maar moet jij als NIET PEP nou echt aan anderen vragen over aaskeuze en stekkeuze en tacktiek??????

lijkt me meer iets voor een WEL PEP

vriendelijke groet, mark van de laar
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

22-04-2007 19:58

Wim,

Mag ik je vragen hoe je ooit nog lekker kan gaan vissen op welk betaalwater dan ook, als je zelf bovenop de meest misselijkmakende praktijken hebt gestaan!? Is het niet zo dat je door het vissen op welk betaalwater dan ook bijdraagt aan het bestaan en uitgroeien van deze praktijken?
Sorry, maar hier kan ik met m'n hoofd echt, echt niet bij.
Trouwens, ik snap ook niet hoe je als je op de maas gevist hebt ooit nog het plezier kan inzien van het vangen van op elkaar gestapelde 13 in een dozijn spiegels op lac de likmereet.

Groet,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
patrick bruin
Berichten: 88
Lid geworden op: 04-02-2005 11:44
Locatie: den haag

22-04-2007 21:09

.....
Laatst gewijzigd door patrick bruin op 23-04-2007 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg.patrick
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

22-04-2007 21:21

wim dit is niet om je af te kraken maar ik ben het eigelijk wel eens met de mensen hier btw eren verneuken gewoon heel veel wateren alle zware vissen worden ervanaf getrokken en in een vissenkom bij elkaar gepropt waar ze dan tegen betaling gevangen kunnen worden..
zou jij het leuk vinden om geisoleerd met 30 mensen in een te kleine ruimte te zitten als er dan vervolgens een gebakken ei in gedumpt word barst de hel daar ook los.\
niet echt moeilijk dus zo'n betaal water ik moet toegeven de vissen die erop zitten zijn mooi maar ik zie ze liever in hun oorspronkelijke wateren.
gegroet stef
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

22-04-2007 21:26

Ik bemoei me er verder niet meer mee hoor. Maar ik denk dat Wim nu wel weet wat onze mening is.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

22-04-2007 21:37

patrick bruin schreef:
je snapt het echt niet he...
maargoed,wees blij met je vissen,
en succes met goedpraten met je vissen.

sukkel


Grote jongen hoor, knap gesproken goed taalgebruik ook, je kunt meteen zien dat hier een verstandig mens spreekt.

Ik heb hier nooit om gevraagd en heb dit ook niet gewild, wist je dat bij vangsten van de maand geregeld btw vissen getoond worden. Ik herken sommigen plassen, ik maak daar verder ook geen woorden over vuil.
De kutdiscussie die nu is ontstaan heb ik zelf niet aangewakkert.

Ga maar lekker met zijn allen een andere pispaal zoeken.

Mij niet meer gezien.

gegroet.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-04-2007 21:56

Het is toch meer dan logisch Wim dat je hier de wind van voren krijgt als je hier een beetje "groot" gaat lopen doen met je btw biggen?
Je weet hoe hier door de meeste over btw gedacht word,en terecht in mijn ogen.
Als jij dan je btw vissen hier post vraag je om gezeik.
en ga nu niet de zielige pispaal uithangen,je hebt er om gevraagd.
Hiermee bedoel ik niet dat ze je maar af moeten blijven zeiken.

het is geen pispaal zoeken,zoek jij maar een paal langs je btw om tegen aan te pissen
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-04-2007 22:27

Mannen,

Mijn mening over visstandbeheer en alle toestanden er om heen zijn wel bekent. :evil:
Dat Wim hier zijn mening geeft (met alle gevolgen van dien) dwingt bij mij ondanks dat ik op zijn minst de nodige bedenkingen toch wel wat respect af.
Wim hou wel je broek aan ondanks dat je hier met de billen bloot ga. :lol:

Peter
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

22-04-2007 23:35

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... &start=275

Het plaatsen van BTW visjes is al eerder onderwerp van discussie geweest.. 'toevallig' was ook Wim hier het onderwerp van gesprek.
Dus Wim, kom ajb niet met het verhaal dat je niet wist wat je over je heen zou krijgen of dat het plaatsen van zulke vissen tot enige discussie zou kunnen leiden.
TTB Baits !
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

23-04-2007 07:58

mark van de laar schreef:eigenlijk vroeg ik me af hoe robert nou in godsnaam weten kon waar jij in frankrijk geweest was. en nog wel binnen 15 minuten...
misschien DADERKENNIS??? in eerste instantie dacht ik dat hij er zo lang over deed om zijn fotoalbums door te spitten van verschillende betaalwateren in frankrijk.???


Zelf kan ik alleen carpboarden en picturetrailen :lol: maar gelukkig ken
ik iemand die met minimale informatie op het internet binnen no time alles over je weet. Of je met je hoofd eerst naar buiten kwam bij de geboorte behoort soms weldegelijk tot de mogelijkheden. :lol: (dank iZi 8) )


Volgens mijn woordenboek(niet verkrijgbaar)

Pep -pen ; iemand die het karpervissen verpest. ( Betaalwater vissers met stip op 1 )
Heeft niets van doen met de bedrevenheid of vistechnische kwaliteiten van de visser.

m.v.g robert 8)
8)
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

23-04-2007 10:05

dat zijn leuke contacten!!!

en???? kun je zien of ik een kut-kind ben?? of misschien toch een keizersnee???
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

23-04-2007 10:40

Ook in mijn directe omgeving gaan 'karpervissers' steeds meer op betaalwater vissen.

Waarom ??

Geinspireerd door bepaalde foto's ??

met onbegrepen groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

23-04-2007 10:58

Nee Hans Peter,

Dat maakt niet altijd wat uit (de grote van de vis), er zijn ook nog andere zaken die meespelen. Maar als je dat als argument inbrengt... Je vist op een betaalwater en je vangt geen gorte vis (omdat ze er niet zitten) ben je ook een sukkel. ik heb op openbaar water ook wel eens aanbiedingen gehad, van een watereigenaar en van verschillende Polen om mijn vis te verkopen.... Bij mij gaat alles terug, zelf grote snoekbaarsen. Maar het is een kwestie van tijd voor de 1e "echte" karpervisser zichzelf opblaast op een betaalwater, dat doen ze in het middenoosten ook. :-?

Groet,

Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-04-2007 12:42

ongewaardeerd dus bij voorbaat verwijdert!

:lol:
Hans Jouta
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-03-2007 13:56
Locatie: Nieuwkoop
Contacteer:

23-04-2007 12:56

Hoi,

Misschien een domme vraag, en niet echt slim om als nieuweling op dit forum in een discussie als dit binnen te vallen maar toch...

Wat is dan eigenlijk de definitie van een betaalwater ?
Ik kom zelf uit Nieuwkoop en ook op dat water moet je "betalen" om daar te mogen vissen.
Ook lopen daar projecten waar karpertjes worden uitgezet, en het water is ook afgesloten middels 2 sluizen.
In het dorpje naast ons heb ik geruime tijd gewoond tegen over het P-huis en dat komt miz. weer een stapje dichter bij een BTW maar ook daar vliegen ze niet spontaan je net in...

Met andere woorden; betalen om te vissen doen wij allemaal, en soms wat extra als het water niet binnen de grote vergunning valt maar is gepacht en er seperaat een vergunning moet worden aangeschaft. Maar aan welke criteria moet dit water voldoen om door velen van jullie als verachtelijke BTW te worden bestempeld ?

Gr,
Hans
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-04-2007 13:09

Definitie te vinden op de KSN site.

http://www.karperstudiegroep.nl

Een betaalwater is een afgesloten viswater, in bezit of beheer van een bedrijf, dat als belangrijkste oogmerk het maken van winst heeft (commerciële uitbating).

Het plashuis is een betaalwater.

Een vereniging is per definitie geen bedrijf dat winst moet maken om haar voortbestaan te garanderen.

Die discussie is al uitgebreid gevoerd en hoeft hier niet herhaald. Ik vind overigens dat het wijzen naar elkaar overbodig is. Het uiteindelijk doel is niet om karpervissers tegen elkaar op te zetten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hans Jouta
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-03-2007 13:56
Locatie: Nieuwkoop
Contacteer:

23-04-2007 13:46

Die discussie is al uitgebreid gevoerd en hoeft hier niet herhaald.

Oeps, beetje naief van me om te denken dat dit nog niet ter sprake is gekomen. Even zo goed bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-04-2007 14:15

cool, dankzij Robert de jong weet ik nu waar ik moet boeken (betaalwater.nl ) dankzij Kees weet ik nu waar ik moet zijn (plashuis in nieuwkoop) zwemt die overgezette record vis van Butselaar daar ook ?

nou, dan weet ik het wel :-? :-? :-?

tjonge jonge zeg, als jullie hier nou bepaalde idealen hebben, werk ze dan vooral niet in de hand...

of was dit weer iets dat niet gezegd mocht worden ?

vast wel :o