:(


Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

18-04-2007 12:04

Wat zijn er toch werkelijk waar verschrikkelijke domme vissers onder ons.....

Afbeelding

Hij staat bij vangsten op datum, maar ik vind hem triest genoeg om een aparte topic voor te openen. Wat ben ik trots om visser te zijn zeg :-? :(

gr. Rene
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

18-04-2007 12:05

Echt belachelijk!!
Bernard Holtkamp

18-04-2007 12:29

Te triest voor woorden :cry:

Jammer genoeg zal dit nog wel meer gebeuren want leren doen "ze" het nooit.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

18-04-2007 12:31

gewoon geen bewaarzakken gebruiken. Eigenlijk moet het gewoon afgeschafd worden! Anders krijg je nog meer van deze praktijken
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

18-04-2007 12:34

vind het wel vreemd.
ik zou nooit een bewaarzak gebruiken, maar als ik het zou gebruiken, en ik ben me zak + vis kwijt dan zou ik het water toch wel ff afzoeken naar me zak en vis.

maar idd jammer dat dit gebeurt
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

18-04-2007 13:09

Michiel ik denk dat je dan net zo lang kunt zoeken tot dat de vis net als de foto boven komt drijven. :-?
Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

18-04-2007 13:09

Das lekker kut ja...

Had gister wel even m'n zak gebruikt voor een uurtje. Er zat een 32 ponds schub in. Ik had even geen camera. De zak zorgvuldig vast geknoop , en telkens in het oog gehouden.

gr

Raymond
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

18-04-2007 13:19

Afschaffen hoeft ook niet meteen. Maar misschien verplicht stellen dat elke bewaarzak die in gebruik is, moet zijn voorzien van een watervast label waarop dezelfde naam als die in de vergunning staat?
Op die manier verzeker je je ervan dat degene die hem gebruikt, ook 10x controleert of het zaakje vastzit!!!

En/of de zak te voorzien van een extra lijn met een grote drijvende marker?

Ikzelf heb talloze vissen gezakt. Maar als ik ergens vis waar ik de vis niet onder de kant kan zakken en dus gebruik moet maken van een bankstick die op voldoende diepte in de grond wordt gestoken, heb ik altijd 20 meter touw (hetzelfde wat ook voor de boten wordt gebruikt (dus dik)) waarmee ik de zak aan de bankstick én nog eens rechtstreeks bevestig aan mijn hengelsteun!!!

Men moet niet onderschatten dat er ook karpers zijn die op het moment dat ze weer uitgerust zijn, enorm tekeer gaan in de zak!!! Dus bij gebruik van een zak ook beseffen dat het leven van de vis letterlijk en figuurlijk op het spel staat én in jouw handen ligt!!!

En ja, ook ik begin ouder te worden en tot mijn verbazing zet ik de laatste jaren ook mooie dertigers 's nachts na een 12-in-een-dozijn-fotootje-van-vis-op-de-mat gewoon weer in het water terug. Toch heb ik altijd nog een bewaarzak voor de "uitzonderlijke" gevallen bij me.

Maar al met al het blijft een trieste zaak.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

18-04-2007 13:20

Heren,

Hoewel dit natuurlijk verschrikkelijk is, kan het iedereen gebeuren.
Zeker als je jong bent en niet goed ingelicht bent over de gevaren bij het gebruik van een bewaarzak. Je moet dus in mijn ogen niet te snel oordelen over wat hier gebeurt is. In de Karper van deze maand staat een artikel over de karperloopbaan van een bekende visser (z'n naam is me even ontschoten), hij ving in de beginjaren de grootste vis van een water 's nachts. Die vis is dus ook gestorven in de bewaarzak. Het kan dus ook welwillende vissers gebeuren.
Goede voorlichting is voor mij dus het sleutelwoord, van de HSV en/of de KSN/VBK. Een verbod gaat me te ver. Hoe zou je zelf reageren als je na maandenlang ploeteren en blanken eindelijk je target vangt en vervolgens erachter komt dat je camera defect is of thuis ligt? Iedereen stopt de vis dan in een bewaarzak. Neemt natuurlijk niet weg dat goede bevestiging en regelmatige controle vanzelfsprekend is.

Jorn
Red is the color!
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

18-04-2007 13:44

In deze tijden van internet, forums en andere zaken is niet in/voorgelicht zijn natuurlijk geen excuus he.....

Ieder weldenkend mens begrijpt hopelijk toch wel dat als je een zak verliest, dat de vis daarin sterft. En omdat te voorkomen maak je deze dus goed vast.

Je laatste zin is zeker wel een juiste, regelmatige controle en vast binden.

Mvgr. Rene
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

18-04-2007 14:09

Rene Berger schreef:In deze tijden van internet, forums en andere zaken is niet in/voorgelicht zijn natuurlijk geen excuus he.....

Ieder weldenkend mens begrijpt hopelijk toch wel dat als je een zak verliest, dat de vis daarin sterft. En omdat te voorkomen maak je deze dus goed vast.


Daar heb jij gelijk aan, alleen bereik je op die manieren waarschijnlijk niet de incidentele karpervissers. Ik weet alleen ook niet hoe je die wel zou kunnen bereiken :cry: . Hopelijk heeft degene die dit op zijn geweten heeft er van geleerd! Hierbij ga ik uit van het goede in de mens dat het uit onkunde is gebeurd en niet uit onwil of desinteresse. Daarom vind ik het verbaal afslachten van de dader niet helemaal terecht! Opbouwende kritiek werkt beter dan afbreken. Of ben ik nu te idealistisch :lol: ?
Red is the color!
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

18-04-2007 14:09

Niet voorgelicht, of geen hersenen?
Elke mongool kan toch verzinnen dat je die zak goed moet vast maken en die karper er niet te lang in laten zitten.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
peter andrae

18-04-2007 14:29

In de tijd van de digitale fototoestellen heb je zo een bewaarzak toch niet nodig ik snap het allemaal niet.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

18-04-2007 14:49

begrijp ik ook niet helemaal, het gaat toch om het moment dat je hem gevangen hebt. dit kan snachts zijn of overdags. Gebruik geen bewaarzakken meer, zie het nut er niet van in. Gewoon snachts die vissen fotograveren en je kan met een gerust hart verder vissen.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

18-04-2007 14:56

peter andrae schreef:In de tijd van de digitale fototoestellen heb je zo een bewaarzak toch niet nodig ik snap het allemaal niet.


Ik quote mezelf effe:

Hoe zou je zelf reageren als je na maandenlang ploeteren en blanken eindelijk je target vangt en vervolgens erachter komt dat je camera defect is of thuis ligt? Dat kan je ook met een digitale gebeuren.

Nogmaals, ik keur het zelf ook ten zeerste af, maar oordeel niet te snel!
Het kan iedereen gebeuren! Je kunt in de opwinding ook dingen vergeten of niet goed uitvoeren.
Ik denk dat we allemaal wel met elkaar eens zijn dat je min mogelijk gebruik moet maken van een bewaarzak. En als het dan echt niet anders kan, regelmatig controleren en goed verzekerd weghangen en niet onbelangrijk op een veilige plek. Dus zuurstofrijk water, uit de stroming en zonder scherpe obstakels.

Jorn
Red is the color!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

18-04-2007 15:00

JJ de Wals schreef:
peter andrae schreef:In de tijd van de digitale fototoestellen heb je zo een bewaarzak toch niet nodig ik snap het allemaal niet.


En als het dan echt niet anders kan, regelmatig controleren en goed verzekerd weghangen en niet onbelangrijk op een veilige plek. Dus zuurstofrijk water, uit de stroming en zonder scherpe obstakels.

Jorn


Dat is vaak ook het probleem. Ze controleren het gewoonweg niet. Ze denken dat het paaltje de hele nacht goed blijft staan en plaatsen de vis ook nog eens op 30 cm water..

Als de vis een beetje beweegt en dergelijke kan zo paaltje gaan wrikken...

met alle gevolgen van dien..

Achja.. Sommige snappen het nog niet.
~~Dreams can be true.~~
peter andrae

18-04-2007 15:05

Zou kunnen maar ik kan er zat die het doen om fotoo,s bij daglicht te maken kan voorbeelden zat noemen.

En als je toestel wel stuk is hang hem goed weg en bel een bekende maar blijf wel bij de vis ik blijf het triest vinden,maar goed ieder zijn meug.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

18-04-2007 15:24

peter andrae schreef:Zou kunnen maar ik kan er zat die het doen om fotoo,s bij daglicht te maken kan voorbeelden zat noemen.

En als je toestel wel stuk is hang hem goed weg en bel een bekende maar blijf wel bij de vis ik blijf het triest vinden,maar goed ieder zijn meug.


Volgens mij zijn wij het wel met elkaar eens :D !
Red is the color!
peter andrae

18-04-2007 15:58

jazeker JJ.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

18-04-2007 16:33

Jacob van Wensveen schreef:
En/of de zak te voorzien van een extra lijn met een grote drijvende marker?



Dit vind ik nog niet eens zo`n dom idee als je een bewaarzak wilt gebruiken. Gewoon zo`n H marker van 5 euro`s aan de zak. Dan kun je hem als hij los schiet altijd wel weer vinden. Maar als een bewaarzak niet nodig is gebruik ik hem zeker niet. Wat zeg ik ik gebruik geen bewaarzak meer foto`s maak ik s`nachts.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-04-2007 16:36

Fuck bewaarzakken!

ze moeten ze afschaffen,je vist toch voor het gevoel, de drill het moment, en niet voor een foto of om aan je hele vrienden kring te laten zien,en een andere reden voor een zak gebruiken gaat er niet in bij mij.

waarom een zak gebruiken ? omdat het 4 uur snachts is ? nee, voor mij geen reden..ik zet em terug.en een goede lamp is ook een uitkomst.

omdat je geen camera bij je hebt ? Eigen schuld.moet je maar goed je spullen contoleren als je weggaat.

naar mijn idee : WIE ZAKT IS EEN ZAK! en nog lager dan een kakkerlak! 8) maar ja , dat is mijn bescheiden mening he !

ik veroordeel niemand die er 1 heeft /gebruikt maar diegene moet wel een hele goede reden hebben mij te overtuigen van het nut ervan. ik zie alleen maar nadelen, voor de vis is het een nadeel (iemand wel eens in een isoleercel gezeten ? ) voor de visser is het een nadeel (vooral het beeld dat de visser geeft aan de niet visser ,lekker een paar uur in een zak douwen voor een fucking foto`tje ,dan ben je voor mij meer foto geil en een roemvisser dan dat je serieus met je hobby bezig bent.)

en voor de vis RIP,met dank aan de fotogeile peppies.

KAN IEMAND MIJ IETS UITLEGGEN ?

in wat voor situatie kan het echt niet anders dat je een vis zou moeten zakken ?

want ik kan er geen een bedenken...en buiten dat ik heb er geen een en heb nooit het gevoel gehad dat ik er 1 nodig zou moeten hebben.

en meestal zijn het ook nog eens de top vissen van het water die de lul zijn.en een risico lopen op een nare manier aan hun einde te komen.

trieste zaak dat zakken.....
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

18-04-2007 16:39

vind de opmerking" kan iedereen gebeuren" echt nergens op slaan.
het welzijn van de vis is bij velen ver te zoeken, vroeger stopten we nog weleens een vis in de juttezak, maar die werd altijd eerst goed nat gemaakt, omdat je wist dat je de slijmlaag kon beschadigen, dit gebeurde toch wel, maar we dachten er in ieder geval goed over na, nu gaat het vooral om de foto, en een vis zakken zodat je hem of haar aan iedereen kan laten zien. nee mensen, kom mij niet aan met een of ander lul excuus, gewoon niet zakken.

Cees Ringelenstein is voor mij betreft de absolute topper, en een groot voorbeeld voor iedereen over hoe het wel moet.

gr. henk
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-04-2007 16:42

als niemand een zak zou hebben , dan kan het ook niet fout gaan.

er zijn al meer dan genoeg dingen die fout kunnen gaan tijdens het vissen, deze kunnen we wel missen denk ik zo.

en als je je target (wat een kut woord :-? ) vangt dan is een mooie herrinering en ervaring ook mooi toch ? of moet alles op de foto tegenwoordig,ik vind aan dingen terug denken zonder foto net zo mooi als naar een foto kijken en er aan terug denken....
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

18-04-2007 17:22

Ben geen voorstander van "zakken" en dit geeft mij een naar en dubbel gevoel. We kunnen kilo's aan materialen (vaak niet de goedkoopste) naar de waterkant slepen en toch moet de karper in het licht worden gefotografeerd.

Voor mijn foto's heb ik een andere investering gedaan namelijk een goede digitale camera en dito lichtbron. Deze verzorgen me van perfecte nacht foto's en de stek is (bijna) niet te herkennen.

Ja, zelf zak ik ook maar alleen wanneer de 2e hengel afgaat of wanneer ik zonder mijn vismaat op pad ben en een bijzondere vis vang. Die is overigens binnen 15 tot 20 minuten ter plekke.


Groeten,
Martin
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-04-2007 17:24

Vind de bovenstaande conclusie begrijpelijk maar tevens overdreven!\
zoalng wij een vis uit zijn natuurlijke omgeving trekken nemen we een risico als je dit wil voorkomen moet je stoppen met vissen!
Mij is het gelukkig nit overkomen maar ik ben ervan overtuigd dat de eigenaar van deze zak dit nooit en te nimmer had zien aankomen! Op een enkele achterlijke uitzondering na is er niemend die bewust een karper kwaad kan doen. Daarnaas weet niemend wat er gebeurd is en of deze visser in kwestie laks is geweest of dat er wat anders is voorgevallen zoals een "leuk" grapje van een niet visser? tot die tijd kan en mag je geen conclusies trekken. En met het oog op het al dan niet gebruik van bewaarzakken, gebruik je verstand dat werkt vele malen beter dan zaken verbieden!

mvg martijn