Uitrusting gestolen!!!


Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

14-04-2007 18:02

Ik werd vandaag gebeld door mijn kamerraad die er een nachtje op had zitten op een watertje waar nooit wat gebeurt. Rustig in een wijk met weinig overlast. S'ochtends toen hij uit de tent kwam lagen er geen hengels meer op de rodpod en het enige wat zichtbaar was was het as op de piepers want ze hadden dus met een sigaret de lijnen doorgebrand. Zijn andere viskamerraad zijn hengels waren niet gestolen en lagen nog onaangeroerd op de steunen. Iedereen heeft wel eens verhalen gehoord maar in de praktijk komt het naar mijn idee toch niet dagelijks voor. Er zijn vast meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Dit Topic is heus niet bedoeld om paniek te saaien maar gewoon om ervaringen met elkaar te delen en omdat ik benieuwd ben hoevaak het nou echt voorkomt.

mvg Julius
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

14-04-2007 18:04

lijn doorgebrand...krijg je dan geen piep als je de hengels van de pod afhaalt??

in iedergeval zwaar kloten en hopelijk worden deze mensen gepakt en krijgen ze een ZWARE straf....

het is niet meer normaal!
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

14-04-2007 19:17

nee de piepers hebben ze eerst uitgezet natuurlijk, tsjah ze wisten dus wel waar ze mee bezig waren.
Gebruikersavatar
rebec schippers
Berichten: 125
Lid geworden op: 11-09-2005 23:49
Locatie: grootebroek

14-04-2007 21:24

dat is zwaar kut :evil:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-04-2007 21:46

Heel vervelend, maar geen ervaring mee. Ik vis nooit in een woonwijk. Ik verwonder mij toch wel altijd over het volgende zinnetje:

Julius Langenberg schreef:S'ochtends toen hij uit de tent kwam


Hoe dat zo? Wordt er dan niet gevist...

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

14-04-2007 21:50

Vanuit de tent kun je de vis toch veel beter spotten? :oops:
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

14-04-2007 21:52

Ik begrijp je niet helemaal, als je snachts in de tent ligt dan je word je toch door je pieper/sounderbox gewekt als je een run hebt. Dus je slaapt maar er word wel gevist of bedoel je dat niet?
Gebruikersavatar
mitchell boon
Berichten: 115
Lid geworden op: 04-02-2007 17:45
Locatie: Den Haag.

14-04-2007 21:57

wie die hengels hebben gesloten zal ok wel hebben gevist want dan hadden ze het denk het niet geweten.hoe die piepers uit moeten.ik heb peipers alsn je die uit doet ga ze nog een keer pieper :D
karpers 2007
3 grootste 15 pond
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-04-2007 21:58

Je bent aan het vissen. Als je beet hebt wil je direct in één stap bij de hengels zijn. Die staan dus, bij wijze van spreken, bovenop de stretcher. Als je de ogen open doet is het eerste dat je ziet die hengels (en hopenlijk het lichtje van één van de beetmelders). Je slaapt om bij het minste geringste op te springen en de hengels te pakken. Hoezo dan uit de tent komen om dan pas te ontdekken dat je hengels weg zijn. Als je gaat om echt diep te meuren, met je tent dichtgeritst, leg de hengels dan lekker in de tent.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

14-04-2007 22:14

Zowieso met nachtvissen slaap ik zelden erg diep,meer haze slaapjes en bij elk ritseltje of piepje ben ik klaar wakker.

Gek hoe een mens zijn instinct het dan overneemt in het donker.


Maar erg zonde dat dit soort dingen gebeuren,je dure spullen horen ze gewoon met hun jatten af te blijven.
Gebruikersavatar
mitchell boon
Berichten: 115
Lid geworden op: 04-02-2007 17:45
Locatie: Den Haag.

14-04-2007 22:25

Kees Ouwehand schreef:Je bent aan het vissen. Als je beet hebt wil je direct in één stap bij de hengels zijn. Die staan dus, bij wijze van spreken, bovenop de stretcher. Als je de ogen open doet is het eerste dat je ziet die hengels (en hopenlijk het lichtje van één van de beetmelders). Je slaapt om bij het minste geringste op te springen en de hengels te pakken. Hoezo dan uit de tent komen om dan pas te ontdekken dat je hengels weg zijn. Als je gaat om echt diep te meuren, met je tent dichtgeritst, leg de hengels dan lekker in de tent.

Groet, Kees
daar ben ik vorledig mee eens kees :wink:
karpers 2007
3 grootste 15 pond
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

14-04-2007 22:29

sterker nog, ik ben doodmoe als ik s'ochtends thuis kom :lol:

ik slaap dan egt super licht.

maar wel klote voor je :wink:
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

15-04-2007 00:56

Zwaar kloten voor je maat Julius.

Kees, ik vind die opmerking van jou eerlijk gezegt nergens op slaan,
m.a.w het is zijn eigen schuld omdat hij lag te pitten :-?
Het zou mij ook kunnen overkomen want ik slaap zelf ook altijd wel aardig vast.
Door de weeks altijd druk met het werk en altijd vroeg op dus dan kun je wel slapen 's weekends.
Moet je daarom dan het nachtvissen achterwege laten :-?
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

15-04-2007 08:02

Helemaal mee eens Arjan !

Sommige weten het ook altijd beter he ......
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-04-2007 08:26

Ach onze kees heeft een geheel eigen denkwijze over dingen. :o
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

15-04-2007 09:08

ja vond het ook wel een beetje raar eerlijk gezegd want er zijn ook situaties dat je niet vlak bij je hengels kan slapen en daarom heb je toch een sounderbox??!! Bovendien schiet mijn maat en ik niet bij elk piepje de tent uit aangezien er soms flinke golven kunnen zijn of het hard waait, dan kun je net zo goed buiten blijven staan :roll: Bij 3 a 4 piepjes kijk ik pas om te zien of mijn swinger gezakt is vanwege een terugloper.

Zijn er ook mensen die hun hengelsport uitrusting verzekerd hebben? Ik zie de laatste tijd steeds die site op marktplaats en in visbalden van hengelsportverzekeringen.nl.

gr julius
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-04-2007 09:55

Ik zit er over na te denken om het te doen,je zit toch meestal met een paar duizend euro aan de waterkant.
Gebruikersavatar
patrick brouwer
Berichten: 300
Lid geworden op: 02-01-2007 15:10
Locatie: trakker dinges nog wat ofzo

15-04-2007 10:02

Maar slapen jullie met een dichte tent ofzo.... want ik kijk wel bij elk piepje naar mijn hengels en met een open tent is dat zo gebeurd
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-04-2007 10:20

diefstallen kun je bijna niets tegen doen.
als ze je spullen willen hebben krijgen ze die toch wel.

paar dingen die een beetje kunnen helpen:
- niet te dicht bij straten/wijken in de buurt vissen. (dus dat je eind moet lopen vanaf de dichtbijzijnde weg) dit demotiveerd de dieven al een stuk omdat ze moeten slepen met spullen, auto etc ook niet in het zicht zetten maar evt in een wijk of bij iemand voor het huis zodat die niet in verband word gehaald met een visser.

- een bewegings sensor achter je tent richting de kant waar de mensen vandaag kunnen komen. dus niet dat die afgaat als je naar je hengels moet :) geluid schrikt namelijk de meeste mensen wel af.

- neem een grote hond als je toch alleen wilt vissen, begin dit jaar een keer gevist met iemand die een grote dobermann mee nam. geen enkele omstander durfde richting de stek te lopen en bleef uit de buurt :)

- met z'n 2en vissen geeft naar mijn idee ook een veiliger gevoel. je staat immers ook sterker met 2 man. maar tegen de georganiseerde bendes begin je met 4 man nog niets.

- S'nachts niet slapen! kan ook een optie zijn. zeker als je maar 1 nachtje gaat. dit jaar ook een paar keer alleen genacht en bewust bijna niet geslapen. toen ik tegen 11 uur thuis kwam gewoon nog effe 5-6 uurtjes geslapen en dan ben ik wel weer fit.

doe je voordeel er mee...
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

15-04-2007 10:24

Het slaat nergens op om te zeggen dat je bovenop je hengels moet liggen, ook ik heb men tent dicht vooral in de zomer met al die klote vliegen, en in de winter en voorjaar is het mij anders toch echt te fris. en dan nog iets... als ik één klein piepje hoor en daarna niks. dan blijf ik ook liggen en hou men sounderbox in de gaten.

Beetje flauw om te zeggen dat deze jongens niet rustig op hun stretcher kunnen liggen kees!

Het is klote dat het gebeurd en ook al ga je erop liggen dan kan het je nog overkomen. je blijft drie jaar lang scherp je spullen in de gaten houden, en in jaar vier verlies je de hengels eens uit oog en dan gebeurt het.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-04-2007 10:30

een dichte tent is makkelijker voor dieven oom spullen te jatten. zeker als je geen raam in de deur hebt. want bijna niemand doet de tent open voor 1 piepje. en dat is alles wat ze nodig hebben..

ik slaap persoonlijk onder een sheltertje. ook met het koude weer.. hier kun je je gewoon op kleden en een dikke slaapzak doet wonderen.

dat je met vliegen en ongedierte zit val wel mee. ook hier bestaan middeltjes voor om ze op afstand te houen.

nu wil ik niet zeggen dat het dom of onverantwoord is om met een dichte tent te vissen maar het staat wel uitnodigend voor dieven. want als de tent open staat en je krijgt een piepje en je doet je ogen los zie je gelijk wat er aan de hand is.

Gr. Remko
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

15-04-2007 10:45

nou en als je nou geen piepje krijgt met een open tent dan, ze zetten natuurlijk eerst je piepers uit en niet alle piepers piepen als ze worden uitgezet hoor.
Gebruikersavatar
patrick brouwer
Berichten: 300
Lid geworden op: 02-01-2007 15:10
Locatie: trakker dinges nog wat ofzo

15-04-2007 11:24

Waarom die tent dicht, voor vliegen en ongedierte kom op man.. ik heb zelf een plu met wrap maar die is nooit dicht zelfs niet met regen.... en voor de kou kan je er op kleden..... en boven op je hengels slapen is toch ook veel makkelijker dan krijg je echt alles mee 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-04-2007 11:44

Heren,

Ik verwijt niemand iets en vind het ook vervelend voor de persoon in kwestie. Ook moet iedereen gewoon van je spullen af blijven.

Maar de vraag werd algemener gebracht en ging uitdrukkelijk niet over de persoon. Kwestie van beter lezen, voor je te snelle conclusies trekt over een reactie!

Steeds terugkerend bij dit soort meldingen is de opmerking waarover ik mij verwonder. Nogmaals dan, persoonlijk hoef ik niet ’s ochtends uit de tent te komen om op te merken dat mijn hengels weg zijn. Dat zie ik liggend op mijn stretcher in één oogopslag. En niet lang na het gebeuren want ik slaap niet vast tijdens het vissen. (Over hard werken doordeweeks weet ik genoeg.) Dit bevreemd mij dus enigszins. Ik praat niet over die unieke situatie dat je verplicht bent ver van de hengels af te bivakkeren. Komt een enkele keer voor, maar is zeker niet standaard.

Wil je er iets aan doen, lees dan de reactie van Remko. Dit zijn de standaard reacties, plus mijn toevoeging dat je de spullen goed onder je controle moet houden. Niet alleen voor de karper, maar ook voor jezelf. Er ligt al gauw voor een paar duizend euro buiten te blinken. Met de opening van Remko ben ik het dus niet geheel eens. Het minder uitnodigend maken verkleind wel degelijk de kans. Maar helemaal uitsluiten kun je het niet. Als de dieven persé je spullen willen hebben kunnen ze dat onder bedreiging ook afhandig maken. Maar voor de “sneldieven” waar het doorgaans om gaat is deze actie toch nog een drempel.

Het is dus niet eigen schuld, maar wel het advies wat dichter bij je hengels te blijven.

En kom op zeg, een vliegje in de tent? Gewoon een muggensmeersel bij de drogist halen. Dat ongemak verhoudt zich niet tot een gemiste karper, of erger nog het missen van je hengels.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

15-04-2007 12:09

in dat opzicht ben ik het helemaal met je eens hoor kees, maar ook al slaap je niet vast als iemand fv snel je piepers uitzet en de hengels van de rodpod af jat dan doe je daar niks tegen. Ookal slaap je licht en dicht bij je hengels je hebt er niks aan als je het snel merkt want het is dan toch al gebeurd. Ach ik kijk ook vaak bij elk piepje hoor maar als je niks hoort dan mag ik nog zo licht slapen ik word niet wakker als iemand door muisstil door het gras loopt.

julius l