Beroepsvisser!!!


Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

13-04-2007 08:08

Politie controleert vanuit de lucht
Op donderdag 22 maart is er een controle geweest met de zogenaamde tele-heli. Tijdens de vluchten van de tele-heli worden er vanuit de helikopter video-opnamen gemaakt van vooraf geselecteerde locaties. Via een grondstation is het mogelijk om live mee te kijken op een groot scherm. Vanuit de lucht wordt gecontroleerd op grove overtredingen op het gebied van milieu, zoals verontreinigingen. Tijdens de vlucht is er ook contact met de bemanning van de helikopter, zodat er vanaf de grond gestuurd kan worden. Wanneer men iets verdachts ziet, krijgt de helikopter de opdracht om bijvoorbeeld vanuit een andere hoek te filmen of in te zoomen. Donderdag zijn er in totaal 45 locaties in en rondom Zwolle gecontroleerd. Dit resulteerde in de volgende verdachte waarnemingen:

6 x mestopslagen
6 x afvalopslag
2 x uitbreiding van een bedrijf (zonder vergunning)
1 x percolaat van een composteerbedrijf
1 x mestbassin niet in orde
1 x sloopterrein autowrakken
1 x opslag gasflessen en vaten bij nieuwbouwwerkzaamheden
1 x gebruik gebouwen in strijd met bestemming
1 beroepsvisser is bekeurd n.a.v. waarnemingen vanuit de heli
Deze waarnemingen worden nog nader onderzocht.

Groot gebied in kaart
Het voordeel van de tele-heli is dat er in een korte tijd een groot gebied in kaart wordt gebracht. Deze controle verbetert de samenwerking tussen verschillende partners en maakt het mogelijk om effectief te handhaven door gezamenlijk op te treden tegen (milieu-)overtreders. Tele-heli is een samenwerking tussen de politie en gemeenten, provincie, waterschappen, Openbaar Ministerie en rijksinspecties.

Arrest hof scheelt crimineel 1,5 miljoen

Drugssmokkel is aftrekbaar

door Theo Besteman

AMSTERDAM - Een veroordeelde drugssmokkelaar heeft 1,5 miljoen euro inkoopprijs voor hasj en alle kosten van drugstransporten op zijn belastingaangifte kunnen aftrekken.

De beroepsvisser werd veroordeeld voor het smokkelen, maar niet voor de handel in hasj. Omdat de veroordeling voor hasjhandel ontbreekt, mag hij wel de inkoopprijs en kosten voor de smokkel van zijn aangifte aftrekken. De fiscus moet de aanslag voor deze crimineel nu van 3,3 miljoen euro naar ruim 1,82 miljoen terugschroeven. Tegen dit arrest van het gerechtshof in Arnhem is het ministerie van Financiën in cassatie gegaan. Over dit arrest heeft eind februari advocaat-generaal Overgauw een positief advies aan de Hoge Raad geschreven, zo blijkt uit een uitwerking het advies in vakblad Fiscaal up to Date. Volgens advocaat-generaal Overgaauw mogen kosten uit drugshandel nooit fiscaal worden afgetrokken als iemand daarvoor strafrechtelijk is veroordeeld.
Maar met de misdaden waarvoor de visser was veroordeeld hing de inkoopprijs van de drugs volgens Overgaauw niet samen. Dus werd op zijn aanslag de 1,8 miljoen euro terecht in mindering gebracht.

www.metersnoeken.nl:

Op 7 maart werd omstreeks 15:00 uur na observatie een beroepsvisser uit Hoorn gecontroleerd aan boord van zijn Kotter op het buiten IJ te Amsterdam.

Aanwezig:
- vele kisten brasen
- vele kisten karper
- vele kisten voorn
- vele kisten platvis

en ...... een kist met snoeken varierend van 65 tot ruim 100 cm in gesloten tijd !!
en ....... nog wat ondermaatse baarsjes en snoekbaarsjes !!

De visser kon eveneens geen akte tonen en geen vergunning !! en viste in water waar niet gevist mag worden !!

De snoeken zijn teruggezet, die leefden allemaal nog omdat de vangst net aan boord was gebracht (3 waren dood).

Voor alle overtredingen inzake de Visserijwet zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Afbeelding

Één opmerking mijnerzijds ter verdediging van de beroepsvissers is dat dit soort incidenten (we moeten het vooral incidenten blijven noemen) volledig aansluiten op de geest van deze tijd.

Vanaf de wederopbouw tot het heden, dus de ontwikkeling van niks tot en met de huidige maatschappij met als ikoon "Balkenende", blijven wij (het gepeupel) fatsoenlijk, hanteren wij normen en waarden en "gaan wij zo niet met elkaar om". De resterende bevolking houdt zich bezig met heling, zakkenvullen, corruptie, fraude, kortom alles wat verboden is.

Wij mogen ons ergeren, zij lachen zich de l*l uit hun broek omdat de boete die ze heel misschien krijgen, niet eens de hoeveelheid briefjes papier bedraagt waar ze altijd hun gat mee afvegen.

Omdat er nu dooie karpers gefotograveerd zijn, doet het je misschien wat. Maar wees eens eerlijk, als het hier om een paar kratten gestroopte konijnen en fazanten ging, haalde je dan ook niet gewoon de schouders op net zoals de rest van fatsoenlijk Nederland en ging je maar eens in de gids kijken of er niet iets "leuks" op de TV komt?

Me, I'm waiting so patiently
Lying on the floor
I'm just trying to do this jig-saw puzzle
Before it rains anymore


Een gedachte tot slot. Voor wie moeten de projectspiegels nu het meeste angst hebben? Voor de beroepsvisser of voor de door onze democratisch gekozen regering zo bejubelde Ossies???

Groet,
Jacob
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

13-04-2007 14:46

:cry: wat een triest verhaal. Dat ze die knakkert maar eens GOED aanpakken dat hij het vissen voorlopig uit z'n stomme kop laat!! :evil:
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.
Gebruikersavatar
Louise Eghuizen
Berichten: 95
Lid geworden op: 10-12-2006 21:26
Locatie: Dalfsen

13-04-2007 15:15

Die kerel is niet goed wijs joh! Dat is toch niet normaal als je zoveel vissen daar hebt staan? Die snoeken die het overleefden mogen van geluk spreken.

Ik vind het een dikke dierenbeul en vind dat hij wel een goede straf verdiend.
Wel goed dus dat er gecontroleerd wordt want dit is niet normaal en moet echt goed bestraft worden!!! :evil: :evil:

En Jacob wat betreft die fazanten en konijnen. Ik vind dat stropen ook niet mag en vind het ook erg als er zoiets werd ondekt met die dieren!
K. van den Herik

13-04-2007 17:39

De beste man is gewoon voor zijn vreten bezig.

De man is gepakt en verdient een straf. Klaar.

Alleen over die straf kunnen we misschien soebatten.

Mocht de man zijn vergunning kwijtraken, heeft ie geen vreten meer, misschien gaat ie dan drugs smokkelen?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

13-04-2007 17:56

Hoeveel controle is er eigenlijk op de beroepsvisserij?

Zetten wij niet mooie spiegelkarperptjes uit om onze hobby uit te kunnen blijven oefenenen of geven we een beroepsvisser te eten?
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

13-04-2007 18:05

arjan ouwehand schreef:Hoeveel controle is er eigenlijk op de beroepsvisserij?

Zetten wij niet mooie spiegelkarperptjes uit om onze hobby uit te kunnen blijven oefenenen of geven we een beroepsvisser te eten?



goede vraag
Mzzl Bart
peter andrae

13-04-2007 18:21

En dan te bedenken dat hij niet de enige is die dit doet en het word alleen maar erger.

Er word een hoop geld voor vis neergeteld het lullige is dat de bekeuring niet in verhouding is met de opbrengsten.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

13-04-2007 18:33

Misschien moeten we maar ene H. van L. uit R. maar eens bellen, die weet wel raad met mensen die vis stelen.... :D
Jan Peter Teerling

13-04-2007 20:13

Niels Hofman schreef:Misschien moeten we maar ene H. van L. uit R. maar eens bellen, die weet wel raad met mensen die vis stelen.... :D


:lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

13-04-2007 20:57

Dit is echt triest :-?
tralalala....
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

14-04-2007 10:57

Harry Otse schreef:Dit is echt triest :-?


Zeg dat wel.
KSN
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

14-04-2007 13:40

Tja er is blijkbaar wel vraag naar karpervlees. :roll: Anders zou zo iemand toch geen karpers vangen toch. :roll:
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

14-04-2007 16:29

koen bril schreef:Tja er is blijkbaar wel vraag naar karpervlees. :roll: Anders zou zo iemand toch geen karpers vangen toch. :roll:


Nou smakelijk eten. Ik weet 99% zeker dat dit naar het buitenland gaat)duitsland,polen,rusland etc.) Ik heb nog NOOIT een restaurant of iets gezien met karper op het menu. Echt jammer dat het voortaan zo gebeurt :cry:
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

14-04-2007 16:48

Gemarineerde karper

Ingrediënten:

1 wortel
1/2 selderij
1 ui
50 g verse erwten
1 zure augurk
500 g mayonaise
1 glas witte wijn
sap van 1 citroen
zout
zwarte peper
suiker
1 schoongemaakte karper (ca. 1 kg)

Bereidingswijze:

Wortel, selderij en ui schoonmaken en in dunne reepjes snijden. Vervolgens ze in kokend water blancheren, laten uitlekken en afkoelen.

De erwten in zout water koken, de augurk in smalle plakjes snijden. De erwten en de augurk aan de andere groenten toevoegen. De groenten
met mayonaise, witte wijn en citroensap mengen en met zout, peper en suiker op smaak brengen.

De karper in zout water koken. Huid en graten verwijderen, in porties snijden en enkele uren in de marinade laten trekken.

Eet smakelijk :D
Jan Peter Teerling

14-04-2007 19:13

diëgo truijen schreef:
koen bril schreef:Tja er is blijkbaar wel vraag naar karpervlees. :roll: Anders zou zo iemand toch geen karpers vangen toch. :roll:


Nou smakelijk eten. Ik weet 99% zeker dat dit naar het buitenland gaat)duitsland,polen,rusland etc.) Ik heb nog NOOIT een restaurant of iets gezien met karper op het menu. Echt jammer dat het voortaan zo gebeurt :cry:


Echt vermoeiend dit..We leven vandaag de dag in een multiculti samenleving Diego,en deze vis wordt gewoon in Nederland geconsumeerd.

Karper is van nature een CONSUMPTIE VIS!!!
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

14-04-2007 19:17

Ja een ramp ooh wat erg.......wie is de eerste om nu naar de visrechthebbende te stapen en met hun deze meneer de beroepsvisser aan te klagen voor geleden schade aan de visstand?????

Je zou dit

1) Strafrechtelijk moeten bekijken en dan moet de visrechthebbende wel een extra aanklacht indienen tegen deze beroepsvisser! De bewijsstukken zijn immers al aangelevert door de politie! Bekijk goed op welke gronden hier een aanklacht op zijn plaats is!

2) Civielrechtelijk zou de visrechthebbende een aanklacht en schade claim in het strafproces moeten voegen om de geleden schade aan de visstand te kunnen compenseren.

En dit moet dan wel uiteindelijk resulteren tot het intrekken van de beroepsvis vergunning die deze man heeft! VOORGOED!

Maar ja zolang iedereen alleen blijft zeggen hoe erg het wel niet is zal deze man na zijn boete betaald te hebben weer vrolijk verder gaan!

Probeer dus eindelijk via de wet deze mensen aan te pakken, en hard, maar wel via de wet!

Dit zal andere beroepsvissers te denken geven, en zorg dat er regelmatig vis controles worden gehouden op beroepsvissers. Dit gaat weer samen dat sportvissers dan ook officiele aanklachten moeten indienen tegen beroepsvissers met bewijs voering! En als laatste zal deze problematiek eens door Sportvisserij Nederland op de landelijke politieke agenda gezet kunnen worden. De noordzee is al leeg, nu het binnen water nog!

Ook kan er eens gekeken worden naar het uitkopen van de visrechten van beroepsvissers? Dat deze er net zoveel voor betalen als Sportvisserij Nederland? Het is uitendelijk alleen maar een economische kwestie voor Den Haag, laten we met ons 800.000 samen eens aantonen dat sportvisserij een grotere economische impact heeft als de beroepsvisserij.... ook voor de detail handel... en buiten dat ook nog eens een hele belangrijke sociale functie heeft voor de samenleving!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-04-2007 22:28

Beste Pieter Bas, een korte reactie:
- Onmogelijk om strafrechtelijk iemand tweemaal te vervolgen voor hetzelfde feit
- Zo'n Civielrechtelijke procedure kost meer dan het in dit geval oplevert
- Omdat de betreffende beroepsvisser voor dit stuk water geen vergunning of huurovereenkomst had is het ook niet mogelijk zijn vergunning voor dit stuk water in te trekken
- Er wordt wel degelijk geprobeerd deze beroepsvisser via een andere weg hard aan te pakken, maar daar kan ik verder niets over zeggen
- De AID en de KLPD zijn de instanties die daarop controle uitoefenen
- Officiële aanklachten van sportvissers met bewijsvoering is vrijwel een onmogelijke zaak. Kan alleen op heterdaad en daar moet dan een AID-er of Politie of een BOA procesverbaal van opmaken
- Er worden tig maal zoveel overtredingen door sportvissers en visstropende 'sportvissers' begaan dan door beroepsvissers, t.a.v. de politiek heeft Sportvisserij Nederland dus absoluut geen recht van spreken zolang de controle op sportvissers en visstropende 'sportvissers nog zo abominabel is (eerst zaken op orde stellen bij de eigen leden dus)
- De Federatie Noordwest Nederland heeft onlangs een beroepsvisser uitgekocht voor een bepaald water. Sportvisserij Nederland en de Federaties in het algemeen hebben geen beleid om beroepsvissers uit te kopen en ook geen geld daarvoor beschikbaar
- Den Haag heeft zelf allang laten uitzoeken wat het economische belang van de sportvissector en de beroepsbinnenvisserijsector is. Maar zal absoluut geen geld beschikbaar stellen (behalve wat t.a.v. het IJsselmeer is gebeurd) om het beroep uit te kopen of schadeloos te stellen. Om je een indruk te geven, het jaarlijkse bedrag wat hiermee gemoeid zou zijn is meer dan alle sportvissers samen voor VISpassen betalen...
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

16-04-2007 08:25

- Er worden tig maal zoveel overtredingen door sportvissers en visstropende 'sportvissers' begaan dan door beroepsvissers, t.a.v. de politiek heeft Sportvisserij Nederland dus absoluut geen recht van spreken zolang de controle op sportvissers en visstropende 'sportvissers nog zo abominabel is (eerst zaken op orde stellen bij de eigen leden dus)


Aart, dat kan wel zijn maar als je de stroperij professioneel kan beoefenen doordat het ook nog eens je beroep is, is de schade meteen desastreus!!! Het gaat hier niet om een vlijtig snoekbaarsvissertje die 5 snoekbaarzen op een dag in het weekend mee naar huis neemt.

De snoodaards hebben de hele week de tijd om hun lucratieve zaakjes uit te voeren. Ik denk dat het niet eens tot de onmogelijkheden gaat behoren dat de gemiddelde beroepsvisser straks het meeste geld verdient met stropen en dat het "legale" vissen de bijzaak is geworden/en of een manier om een deel van de gestroopte visopbrengsten weer wit te wassen.

De beroepsvisser die in mijn omgeving bezig is, heeft het al eens met onze vereniging op een akkoordje gegooid en mocht in ruil voor een envelop met inhoud, verenigingswater afvissen voor "wetenschappelijke" doeleinden. Dit zaakje werd in stand gehouden totdat de voorzitter werd weggestuurd. Ook werd er eens een melding gemaakt van zijn illegale verrichtingen en voordat de waterpolitie uit Zutphen arriveerde was meneer met buit en al ineens vertrokken. Toevallig he? Of zou hij ook iemand bij de politie kennen???

Ik ben van mening dat als je dit voor je brood doet, je donders goed weet wat wel of niet mag en dat er op een overtreding (binnen of buiten je vergunningswater) meteen intrekking van je beroepsvergunning moet volgen.

Nog een paar meer van dit soort foto's met kratten vol dooie karper en ik ga ook op de 7e-adventsnogwat-partij-voor-de-Dieren-weet-ik-veel stemmen (trouwens Gaus die prominent lid is van deze partij zag ik laatst bij Paul de Leeuw in een programma waar hij bezig was de hond van een of andere bakvis te dresseren. Terwijl het nota bene bekend is dat hij vrouwen in seksclubs lastigvalt. Wat is dat dan voor gebler in Nederland dat iedereen wil weten of er TBS-ers in de buurt wonen maar als ze weten dat er een BN-er seksueel gefrustreerd is, ze hem wél met hun dochter achter de coulissen laten verdwijnen?)

Groet,
Jacob
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

16-04-2007 10:06

K. van den Herik schreef:De beste man is gewoon voor zijn vreten bezig.

De man is gepakt en verdient een straf. Klaar.

Alleen over die straf kunnen we misschien soebatten.

Mocht de man zijn vergunning kwijtraken, heeft ie geen vreten meer, misschien gaat ie dan drugs smokkelen?

MVG

Klaas


Er bestaat ook nog zoiets als "Eerlijk en legaal werk" , mischien ooit van gehoord..?
©
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

17-04-2007 19:08

Hoi Aart

Op het moment dat je een civiel rechtelelijke zaak wint worden hier ook je proces kosten in verwerkt. Dus het levert (bij winst) dus wel degelijk genoeg op. Een van de problemen is dan om de dader ook daadwerkelijk te laten opdraaien voor de kosten maar aangezien het hier een beroepsvisser betreft is het dus een bedrijf die je verantwoordelijk kan stellen voor de kosten. Dit geeft heel veel ingangen om het geld ook daadwerkelijk te vorderen! Als vereniging kun je ook een civiel rechtelijke procedure aanspannen mocht hier geen geld voor beschikbaar zijn kun je dit aantonen bij rechtshulp en volgens mij kan een vereniging hier ook een aanvraag indienen voor rechtsbijstand maar dit zal je even moeten nakijken!

Verder kun je inderdaad niet iemand vervolgen voor hetzelfde feit maar je kunt wel bekijken of deze meneer door het OM wel voor alle overtredingen wordt aangeklaagt. Zeker als visrechthebbende ben je als directe partij betrokken!

Ik ben en blijf dus wel van mening dat hier de visrechthebbende zeker wel een schade claim in moet voegen in het strafproces! Dit kost in verhouding bijna niets aangezien je geen aparte rechtzaak hoeft te voeren.

Verder moet er gekeken worden als de meneer geen vergunning had voor dit water welke gevolgen dit moet of kan hebben voor zijn bestaande vergunning! Je kan in ieder geval als vis rechthebbende wel druk uitoefenen om de bestaande vergunning of vergunningen in te laten trekken!

Een officiele aanklacht kan ook door sportvissers ingediend worden, hierbij kan in sommige gevallen goed ingezet beeld materiaal zeker dienen als bewijsvoering! Maar beter en effectiever is altijd direct naar het meld punt bellen of zelfs gewoon de polite bellen.

Ik heb zelf geen idee wat een beroepsvisser aan visrecht afdraagt, maar ik denk dat deze bedragen niet heel erg belachelijk hoog kunnen liggen! Anders moeten ze wel heel veel afvissen voordat het lucratief kan blijven! Of is dit dan mischien wel een reden dat deze heren hun boekje te buiten gaan?

Maar ik hoop dus van harte dat de visrechthebbende wel overgaat tot actie om deze 'meneer' in zijn buidel te laten tasten! Dit is dan een zogenaamde testcase (als ik mij niet vergis) en kan dan ook in andere zaken als voorbeeld gebruikt worden.

Verder blijkt dat er wel wat veranderd is op sportvis gebied, zeker dat buiten de Nederlandse sportvisstropers ook vooral een buitelandse sportvisstropers probleem is ontstaan! Ik hoor vooral veel over Polen
en Duitsers?

Verder dat er veel regels over treden worden/werden in de sportvisserij wereld lijkt mij ook niet zo gek als je de Nederlandse viswetgeving bekijkt (die dus net op de schop is gegaan). Je kan dan heel veel overtredingen niet met stropen vergelijken al gebuerde dat wel! 3 / 4 hengels vissen op karper... nachtvissen ... en nog veel meer!

Hier is het dus zaak om inderdaad orde op zaken te stellen maar juist door landelijke richtlijnen weg te nemen en het een regionale aangelegenheid te maken zullen hier meer conflicten en problemen door ontstaan. Lijkt mij veel makkelijker om een landelijke regelgeving samen te stellen en die te actualiseren dan nu per regio een een regelgeving te moeten samenstellen... Hoezo houden nederlanders van heel veel papierwerk! Dit is weer een andere discussie...sorry!


Maar ik ben zeker benieuwd en hoop dat er info blijft komen over deze en andere zaken.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

17-04-2007 19:21

Pieter Bas van Duuren, Ik denk niet dat aart reageert hij heeft net een hart aanval gehad! :cry:
KSN
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

17-04-2007 19:49

Serieus? Dat meen je niet, hoe is het met hem? Bij deze wens ik hem heel veel sterkte toe!
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

17-04-2007 19:53

Pieter Bas van Duuren schreef:Serieus? Dat meen je niet, hoe is het met hem? Bij deze wens ik hem heel veel sterkte toe!


Ja ik meen het helaas wel,Er is een topic over geopend en daar heb ik gevraagd hoe het met hem was, en het ging niet goed ! :(

Als je een beetje op het board rondkijkt vind het topic wel het is 2 dagen gelden geopend en heeft nu al 6 Pagina`s met reacties.!

M.V.G

Gerard.
KSN
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

27-04-2007 18:54

Hopende dat Aart weer snel opknapt!

En uit respect voor Aart zet ik dit onderwerp verder!

Weer een goed voorbeeld van onze medevissers! Mischien kan sportvisserij Nederland beter contact met justitie opnemen om te zorgen dat zij informatie krijgen over stropers! En mischien kunnen deze lieden geroyeerd worden en een soort visverbod opgelegd worden???


UIt de krant!

Sportvissers betrapt op verboden vishandel
DEN HAAG - De Algemene Inspectiedienst (AID) heeft woensdag in Scheveningen twee sportvissers op heterdaad betrapt bij het afleveren van een partij illegale vis bij een bedrijfspand. Het ging om 160 kilo zeebaars die de vissers hadden gevangen. Dat heeft de AID vrijdag bekendgemaakt.

De vissers hadden de vis gevangen met een niet geregistreerd vissersvaartuig. Volgens de wet is dat verboden. Ook voldeed een deel van de vangst niet aan de vereiste minimummaat. De sportvissers kregen een proces-verbaal en de vis en hengels zijn in beslag genomen.

Uit verder onderzoek van de AID bleek dat in het bedrijfpand nog twee partijen vis in de koeling stonden. Ook deze partijen zijn in beslag genomen. De rol van de handelaar wordt nog onderzocht. De partijen vis hebben een waarde van 1400 euro.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

28-04-2007 18:00

Een beroepsvisser???

Zonder de juiste vergunningen en het niet houden aan de wettelijke regels. Dan ben je in mijn ogen niks meer dan een stroper.

Ik vind dat zulke personen nooit meer een visvergunning moet worden verstrekt. Ok, nooit misschien iets Te, maar zeker voor 5 jaar geen werk in de visserij voor deze man.

Ik vind het schandalig.



Verder over het eten van karpers. Ik weet nog goed dat een jaar of 15 geleden er heel veel karpers aan de achterdeur van een chinees verhandeld werden.

Ik weet niet welk gerecht, maar ''de chinees'' verwerkt karper maar al te graag in hun menu's.

Waarschijnlijk heeft iedereen wel eens een hapje genomen. En ik heb het vermoeden dat dit nog steeds gebeurd.


Ik kan me ook nog herinneren dat in het Grote karperboek van Rini Groothuis een artikel heeft gestaan over.......... pankarpers.

Dat zijn speciaal gekweekte karpers waarvan het lichaam er als een pan uit ziet. maw, kop en staart eraf, en hij past mooi in je ronde pannetje.

afschuwelijk idee, maar tis wel echt gebeurd.
Zit hier wel vis?