Controle: wie was vorige week vrijdagavond/nacht de pineut ?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

29-09-2007 13:49

Controles ok, maar de manier waarop.... daar gaat het mij om.
Ik denk dat de plaatselijke BOA hier, vandaag of morgen wel een keer tussen het riet drijft als hij zo doorgaat.
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

29-09-2007 13:51

Mitchel Bruinsma schreef:Controles ok, maar de manier waarop.... daar gaat het mij om.


Nou, vertel het eens jongen, wat is het probleem??
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

29-09-2007 14:25

Nou, problemen heb ik niet hoor, laten we dat voorop stellen! Denk eerder dat HIJ binnenkort een probleem heeft. Als ik de meesten zo over hem hoor praten, komt boontje vanzelf een keer om zijn loontje.

Zelf heb ik niks met hem te maken, mij loopt ie gewoon voorbij die schele. Een BBOA...(Blind Bevoegd Opsporings Achterlijke)
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

29-09-2007 15:30

ja, nee, ohhhh.... nou snap ik het :roll:
peter andrae

29-09-2007 15:49

Jos Holla schreef:ja, nee, ohhhh.... nou snap ik het :roll:




8) Echt waar Jos.


Als je er geen probleem mee hebt Mitchel waarom reageer je dan.
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

29-09-2007 16:53

Pest me niet zo jongens...

En trouwens, ik heb jullie toch niks gevraagd ofwel?
Trek je nieuwe regenpak aan met je rubberlaarzen, en ga vissertjes controleren joh..
¤¤¤PROOST¤¤¤
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

29-09-2007 17:38

Mot krijgen met een controlleur doe je alleen als je iets niet goed doet, anders heb je niets te vrezen.

Dus wat doe je dat niet mag mitchel?
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

29-09-2007 18:14

Ik vis met levende boilies....
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

30-09-2007 17:13

Die persoon in kwestie is zelf fervent karpervisser, doet zelf alles wat god verboden heeft, maar heeft nu een nieuwe bijbaan waar je niet al te slim voor hoeft te zijn. Zijn "concurrenten" opsporen en vertellen wat niet mag............ooit vinden ze die gast ergens in het riet, ben ik van overtuigd

Ieder z'n ding mitch ;)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-09-2007 22:14

Sebastiaan, ik denk dat het nog wel mee zal vallen (m.b.t. hem ergens in het riet vinden), hij controleert immers al behoorlijk wat jaren en hij is nog niet één keer in het water gelazerd...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-10-2007 09:59

Zou er naast kroegpraat ook zoiets zijn als internetgezwam?

Kom op mannen. Haal de voorpagina en verpest het voor ons allen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

01-10-2007 10:04

Aart Lokhorst schreef:Sebastiaan, ik denk dat het nog wel mee zal vallen (m.b.t. hem ergens in het riet vinden), hij controleert immers al behoorlijk wat jaren en hij is nog niet één keer in het water gelazerd...


Omdat ik hem afgelopen tijd niet ben tegengekomen.

Mocht dat wel gebeuren (al is de kans heel klein) dan mag je hem komen bewonderen, want hangt ie aan de witte brug van de wijde aa, de schijnheilige lambal ;)


Hier een mooi stukje text:

De Hengelsport zegt qua ledental de grootste vereniging van Zwolle te zijn. Met een dikke vierduizend leden, een niet al te hoog gegrepen claim. Ongeveer dertig jaar terug kwam het ledental zelfs in de buurt van de 8000 leden. In Dieze-Oost is er een clubhuis met vergaderruimte, administratie en een werkplaats. Het clubhuis is op donderdagavond geopend, zodat leden en geïnteresseerden vergunningen en informatie kunnen halen.

De club bestaat sinds 1915. Door deze leeftijd zijn in de loop der jaren bijna alle visrechten van de Zwolse wateren verworven. Dit is volgens Klaassen ook de kracht van de vereniging. "Zwolle heeft prachtig viswater. We kunnen ons prima meten met visprovincies als Friesland en Zuid Holland. Onze leden komen dan ook maar voor éénderde uit de stad. De rest komt uit de regio of zelfs verder. In omliggende gebieden hebben ze namelijk lang niet zulke mooie wateren als onze IJssel, Vecht en Zwartewater. We hebben zelfs leden in Engeland en Duitsland."

Ook heeft De Hengelsport veel contact met de gemeente, het waterschap, Landschap Overijssel en is men aangesloten bij sportvisserij Nederland. De vereniging houdt zelf de kwaliteit van de wateren in de gaten en speelt de informatie door naar deze partijen. Ook wordt de visstand in de gaten gehouden en trekt men zonodig aan de bel. Klaassen: "Mensen denken wel eens dat vissers de vijand van de vissen zijn, maar in feite zijn we hun beste vriend. Zo goed als alle vissen worden levend terugezet. We moeten niet verward worden met de beroepsvissers. Als er geen vissen zijn, zijn wij onze sport kwijt. Wij hebben dus het beste met ze voor."




Dat je mensen controleert en besluit handhavingswereld in te gaan om wat centjes bij te beunen is tot daar aan toe........dat je vervolgens je "klanten" dusdanig irriteert dat je inmiddels volgens karpervissend zwolle (en zelfs leden van de hengelsport!!!!) een schande bent voor de hengelsportvereniging vind ik ronduit zielig.....en niet echt passend bij iemand met een "voorbeeldfunctie".

Dus allemaal niet gaan huilen als enhausiasme verdwijnt, en er minder inkomsten binnenkomen, doordat er minder vergunningen worden gekocht doordat zo'n corrupte klootviool er een sport van maakt karpervissend zwolle het leven zuur te maken.
Het is eigenlijk hetzelfde als Aart Lokhorst, die man die die boekjes schrijft over nachtvissen in Frankrijk en alle wetten en regels kent hier op het board, maar die aan het nachtvissen is op een plek waar dat niet is toegestaaan, maar wel een ander alles feilloos weet te vertellen. Er bestaat ook nog zoiets als integriteit.

Ik citeer even "de gedragscode" voor het behoud van je vispas zoals deze vermeld staat op de site van de hengelsport Zwolle:

Bepalingen voor de Nachtvispas van de Vísserijvereniging “De Hengelsport” Zwolle.

1. Toon respect voor een ieder en ieders eigendom.

2. Veroorzaak geen overlast.

3. Vistentjes/bivvy’s en overwraps zijn alleen toegestaan in groene, bruine of camouflage kleur. (maximum maat 3,00 x 3,60 meter)

4. Het is niet toegestaan om meer dan 2 opgetuigde hengels voorhanden te hebben.

5. Bij het nachtvissen dienen de lijnen haaks op de oever worden gevist. (bij aanwezigheid van meerdere karpervissers ook als ze na u zijn gearriveerd!

6. Toon respect voor Flora en Fauna.

7. Denk er aan dat het geluid van uw beetmelders ver draagt.

8. Bewaar een karper per ruime bewaarzak.

9. Meld calamiteiten en/of onregelmatigheden bij de gemeente, politie of hengelsportvereniging.

10. Zorg dat je beschikt over alle benodigde vergunningen en houd je aan de reglementen.

11. Vis alleen met visveilige systemen.

12. Gebruik bij het onthaken en fotograferen altijd een onthaakmat.

13. Houd de vis nat bij het onthaken en fotograferen.

14. Zet karper en snoek terug in het water waarin deze is gevangen.

15. Radio’s zijn verboden.

16. Open vuur is verboden (m.u.v. primus of gasflesje).

17. Ruim afval op uw stek op. (ook van anderen)

18. Het is verboden karper en snoek mee te nemen of te vervoeren.

19. Deze pas is strikt persoonlijk.

20. Deze pas moet zijn voorzien van uw pasfoto en handtekening.



Dit gaat niet over het handhaven van regels Aart........Waarom steek je nu ineens je kop in het zand? Jij loopt lang genoeg mee om te weten dat deze man simpelweg geen voorbeeldfunctie kan bekleden vanwege z'n verleden. Met name bovenstaande punten 1, 2, 4, en 6 zijn geconstateerd bij deze controleur.
Persoon in kwestie vist zelf jarenlang standaard met 3 stokken. Bewijs hangt in de viszaak zelfs aan de muur :D. Goed letten op de achtergrond bij die 35 ponds schubkarper uit de willemsvaart :D. Hij vist overal s'nachts waar het hem aanstaat ( wetgeving!>?), om zich bijv. vervolgens tijdens een hoge waterstand jaren geleden klem te zuipen in het bier met z'n vriendjes uit Hattem. Je weet wel......op de dijk bij Zwolle-Ziod, waar die mensen hun hondjes uitlaten en zich afvragen wat die kale gek vaag staat te dansen in het weiland.

2 Weken geleden reed hij trouwens nog 60 km/uur op het schelpenpad bij de wijde AA. Je weet wel, daar waar je niet met de auto mag komen, waar al die mensen uit de AA-landen rustig rondlopen(liepen) met hun hondje en zich waarschijnlijk nog steeds afvragen wat die kale sukkel in die ouwe wagen bezielde. Het blijft lastig he, respect opbrengen voor anderen en de omgeving! (punt 2) ;)

Maar hij mag dat toch>? Hij is toch god? Wie spreekt hem daar op aan bij de hengelsport? Waar kan ik terecht met mn klachten? Ik pas deze post 13 x aan om duidelijk te zijn. :)

Ik heb het hem zelf nog gezegd laatste keer toen ik hem sprak, dus denk niet dat dit internetgezwam is. Goh wat werd hij kwaad. Zo rood heb ik hem nog nooit gezien. Dit tast werkelijk waar de geloofwwaardigheid van de hengelsport als verenging aan..dat het bestuur uberhaupt zoiets toelaat....maar goed, die zitten ook liever achter hun bureau dan aan de waterkant, want daar zie ik ze nooit.......Absurd gewoon........



PS: Mooi agendapunt voor de eerst volgende ledenvergadering;

GEDRAGSCODE voor "onderaannemers" van de hengelsport Zwolle.

Is die er uberhaupt wel? Of werken daar alleen apostelen?
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 01-10-2007 11:28, 14 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

01-10-2007 10:26

...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-10-2007 11:24

Sebastiaan,

Zaken als deze horen op de eerste plaats behandelt te worden waar ze thuis horen bij je HSV. Ook de vraag bij wie de betreffende BOA in dienst is. Is dat bij jullie HSV zal hij handelen naar opdrachten die van uit de HSV komen. Je hebt dan ook zelf als lid invloed op het reilen en zeilen op dit gebied en zal dan hier ook niet moeten klagen.

Is hij in dienst van gemeente of federatie zal hij werken aan de hand van de opdrachten die hij mee krijgt.

Als je Aart goed kent weet je dat hij zijn kop zeker niet in het zand steekt. Hem zo hier neer zetten lijkt me op zijn zacht gezegd sterk overdreven. Speel het niet op de man maar zoek per e-mail contact met hem. Vraag daar in om uitleg om hier meer duidelijkheid over te krijgen. Dat is voor mij althans de meest gangbare weg om resultaten te boeken. Kan nu weinig respect voor je reactie opbrengen. Dat wou ik even kwijt.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

01-10-2007 11:37

pj otte schreef:Sebastiaan,

Zaken als deze horen op de eerste plaats behandelt te worden waar ze thuis horen bij je HSV. Ook de vraag bij wie de betreffende BOA in dienst is. Is dat bij jullie HSV zal hij handelen naar opdrachten die van uit de HSV komen. Je hebt dan ook zelf als lid invloed op het reilen en zeilen op dit gebied en zal dan hier ook niet moeten klagen.

Is hij in dienst van gemeente of federatie zal hij werken aan de hand van de opdrachten die hij mee krijgt.

Als je Aart goed kent weet je dat hij zijn kop zeker niet in het zand steekt. Hem zo hier neer zetten lijkt me op zijn zacht gezegd sterk overdreven. Speel het niet op de man maar zoek per e-mail contact met hem. Vraag daar in om uitleg om hier meer duidelijkheid over te krijgen. Dat is voor mij althans de meest gangbare weg om resultaten te boeken. Kan nu weinig respect voor je reactie opbrengen. Dat wou ik even kwijt.

Met vriendelijke groet,
Peter


Ik maak hier slechts even heel duidelijk waar het in dit geval over gaat beste vriend. Moet hier taboe op rusten>? Hoezo per PB>? Mag dit misschien openlijk verkondigd worden op een forum of ben ik nu ook in overtreding>?

Logisch dat jij geen respect kunt opbrengen. T'is immers een collega van je toch? Was jij niet die bedreigde controleur van een paar posts eerder?

Heb jouw kant van het verhaal wel gelezen, en t zal vast achterlijk volk zijn wat je bedreigd, maar wat ik hierboven vermeld is dat OOK controleurs kunnen simpelweg te fanatiek zijn en te ver gaan.
DAT is het punt dat jij nooit zult erkennen omdat je er zelf 1 bent.

Ook geen respect vanuit deze kant dus. Het is namelijk altijd de visser die zogenaamd in overtreding is, maar NOOIT de controleur toch>? Grappig, zelfs in je post hierboven komt dat nog naar voren.......!

PS: Denk dat je dat stukje over Aart verkeerd interpreteerd, Ik maak middels een voorbeeld duidelijk wat hier speelt. Ik speel niet op de man en dat is ook niet de intentie. Ik vind Aart wel een goeie gast die imo wel veel goeie dingen voor "het vissen" doet. En ik wil graag weten wat hij van deze situatie vind? Daar is dit forum toch voor bedoeld? Gezamelijk discussieren? Of zit ik dan verkeerd in "de discussiehoek">?
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 01-10-2007 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-10-2007 11:56

Beste Sebastiaan,

Als je van mening bent dat dit de weg is om verbetering in deze situatie te krijgen wens ik je er veel succes mee.

Pffffffffffffff
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-10-2007 13:20

Controleur kan fout zijn, meestal is de visser echter wel de aanleiding tot de discussie.

Is de controleur echt fout moet je een onderbouwde klacht indienen bij de HSV of waar de man ook maar voor controleert.
Is het een BOA gaat de zaak een andere kant op dan volgt er een echt onderzoek en kan het de controleur zijn baan kosten hij is immers beëdigd ambtenaar.

Ik ben ook wel eens "vriendelijk" behandeld en dat lag niet aan mij maar aan de klootzakken die dachten dat regels niet voor hen tellen.
Boeit verder ook niet ik kan mij redelijk goed redden mocht het zover komen maar het leidt tot niets.

De weg die jij nu volgt is totaal verkeert, jij schrijft hier iets op een forum wat tegen je gebruikt zal worden mocht de man iets overkomen en terecht.
Vissen is een hobby, geen religie!
Danny Mieremet

01-10-2007 14:15

[quote="Douwe Bijlsma"]Controleur kan fout zijn,

Controleur IS fout.
Als je de mensen hoort praten die wel eens door hem gecontroleerd zijn... Ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan op dit moment.

De "toon maakt de muziek" zeggen ze wel eens.
Als de controleur in kwestie bij het controleren direct zegt "WEET JE WEL WIE IK BEN?" dan lijkt mij dat een volkomen verkeerde toon.
Mijn inziens zou dat heel anders kunnen.

@ Sabastiaan:
Hij is ook regelmatig in een natuurgebied gesignaleerd, met 4 hengels wel te verstaan.

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-10-2007 16:32

Is het klaar toch? gewoon een klacht indienen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

01-10-2007 18:07

@Douwe; goeie post.
De eerste die erkent dat een controleur ook fout kan zijn.
'T vervelende is dat daar geen sancties op rusten...........boete's enzo :)
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

01-10-2007 18:40

Douwe Bijlsma schreef:
De weg die jij nu volgt is totaal verkeert, jij schrijft hier iets op een forum wat tegen je gebruikt zal worden mocht de man iets overkomen en terecht.



Denk dat dat nog wel mee zal vallen Douwe. De mensen die ik een belofte heb horen doen mbt deze man, voegen vandaag of morgen 100% zeker de daad bij hun woord en zullen er niet voor weg lopen!

Dat de zgn BOA's bepaalde bevoegdheden hebben begrijp ik, maar ik weet zeker dat deze man zijn gram aan de waterkant probeerd te halen, omdat ie het misschien thuis niet krijgt.. maar dan wel op een verkeerde manier.

Ook een paar puntjes waar hij vandaag of morgen voor genaaid wordt:

1- Corruptie
2- Grote muil
3- Met 2 maten meten
4- Matennaaierij
5- Zelf overtredingen maken

Maargoed, zijn soldatenpakkie staat hem wel goed.!
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-10-2007 21:03

Een controleur kan altijd fout zijn.

Of deze controleur fout is kan ik niet zeggen. Steeds hetzelfde liedje hier. Als er geen gelegenheid is tot hoor en wederhoor kun je geen goed oordeel vormen. Op deze wijze op een bulletin board achter iemands rug om over hem zitten roddelen is gewoon onfatsoenlijk. Bovendien zijn er andere wegen om je beklag te doen.

Er vraagt hier niemand om deze info. Voor mij hoeven jullie ook niks te bewijzen. Je bewijst zo alleen maar iets over jezelf.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

01-10-2007 21:23

de situatie ken ik niet in zwolle,maar vind wel dat meneer de roode zich goed verweert en niet zomaar iets uitbralt,maar komt wel met argumenten.

In amsterdam hadden/hebben we ook een fanatiekeling en heeft ook het bloed bij veel vissers onder de nagels vandaan gehaald,niet een enkele keer heeft hij daardoor in het water gelegen.....en nog een paar die op sommige plekken mede de oorzaak ervan waren dat er niet meer nachtgevist mag worden en nu zelf controleren en je de wet gaat voorlezen.....kan me sommige frustraties zeer goed begrijpen,maar geweld is natuurlijk niet de oplossing.....zorg dat de desbetreffende persoon geroyeerd word ofzo,dat is voor hem een nog grotere vernedering.

De boa uit amsterdam is nu een stuk correcter en benaderd de vissers zoals het hoort en niet pesterijen door elke week weer om de papieren te vragen.....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-10-2007 21:29

Waar weeg je dat dan aan af Barry? Of iemand geloofwaardige zinnen kan maken? :D

Met die Boa van de Amsterdamse eigenlijk ook nooit problemen gehad. In bepaalde perioden stond hij inderdaad altijd voor de tent om papieren te vragen. Maar die gaf ik hem dan ook direct. Kon wel wat vriendelijker, maar ja het is tenslotte geen vriend van me. Slechts iemand die zijn werk uitvoert en weer snel verdwijnt na alles in orde bevonden te hebben. Houd ik het er maar op dat hij een slecht geheugen heeft. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-10-2007 21:57

Sebas, je kent me goed genoeg om te weten dat ik de kop niet in het zand steek. Bovendien ben ik zelf ook lid van 'De Hengelsport' Zwolle al vis ik er niet zelf. De verhalen die jij en anderen hierboven doen over de bewuste BOA ken ik ook, al heb ik er persoonlijk geen enkele ondervinding mee omdat ik daar niet vis. Ik ga hierover verder inlichtingen verzamelen maar verder niets hierover melden op dit board daar dit niet de aangewezen weg hiervoor is.