Hallo zomer...dag rust


Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

12-04-2007 09:47

Het word weer warmer , dus ook weer drukker langs de waterkant. Voor veel vissers is het dan weer gezellig. Iets te gezellig naar mijn mening. Knaapjes bezetten het water met tenten , rodpods en de hele mikmak. Alles hebben ze bij d'r. wat kan er dan nog aan ontbreken zo je denken?....juist..we missen dan nog de : luide radio , de breezers en de scheurende scootertjes........oh ja..en de gillende bakvisjes. Als we die allemaal hebben is het "echt" tijd om te vissen. Spullen uitgestald en met niemand rekening houdend gaan we dan "vissen".

Dit soort taferel zie ik de laatste weken weer. Het lijkt wel alsof wanneer de zon maar even schijnt de knulletjes van de moederborst los worden gelaten. Alles lekker aan de waterkant doen wat thuis niet mag.

Als ik lekker zit te vissen , en met me maatje die langs komt dit soort lui zit te bekijken , dan draait me maag om. Ik erger me eigen kapot aan die gasten.

Maar ik zal met mijn 28 jaar dan wel een ouwe lul zijn....of toch niet?

Raymond
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

12-04-2007 10:58

Die houd je er altijd wel tussen zitten.. Die mensen gaan gewoon voor de gezelligheid vissen. En dan is het vissen maar een bijkomstigheid. Ik erger mij er ook altijd groen en geel aan, maarjha wat doe je er tegen? Ach, zo slecht was die koudere periode ook weer niet... :wink:
~~Dreams can be true.~~
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

12-04-2007 11:47

Fijne "vissers" zijn dat, verpesten het helaas voor ons :cry:
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

12-04-2007 12:04

Raymond, zoek de rust op!
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

12-04-2007 12:08

Helaas is het op mijn thuiswater ineens ook zo.

Normaal gesproken was het altijd rustig, zelfs in de zomer met lekker weer.

Totdat we (ik en vismaat) afgelopen vrijdag op zaterdag een nachtje gepland hadden. Na 2 dagen voeren kwamen we half de middag aan op de stek. 4 Hengels verspreid over de stekken waar ze niet in elkaars weg lagen.

Begin de avond begon het al, 2 ''karper''vissers gingen op 50 meter links van ons hun kamp nestelen. Hoeraaa daar ging de eerste lijn van hun over mijn lijn heen :roll: Zonder dat ze eerst even langs kwamen om te vragen waar onze lijnen inlagen....

Rond 8 uur kwam er 50 meter RECHTS naast ons weer iemand zitten.
Wij besloten om even te buurten zodat hij zeker wist waar onze lijnen inlagen. Maar toch hielp het niet, hij gooide stug rechtdoor zodat hij over de rechtse stek van mijn vismaat heen lag. Veel respect toonde hij dus niet.

Het leukste was nog dat ze alledrie ook hadden gevoerd, zeiden ze....
To bad zaten er 2 andere vismaten van ons die al 2 nachten aan het vissen waren op een overzichtelijke punt een stuk verder op de put. Hun hadden niks gezien dus begon het te knagen of het voerverhaal wat ze vertelden wel waar was.

Daar zaten we dus met 5 ''tentjes'' op en rij naast elkaar op een stuk van pakweg 150 meter.... Kijk ik begrijp dat ze willen vissen, maar zolang ze nou ook eens met ons rekening hadden gehouden waar wij inlagen vond ik het geen probleem.
Het jammere is dat wij ons wel netjes aan de regels hielden, 2 hengels de man etc. etc. en hun vrolijk aan het vissen waren met 3 hengels, en 2 man zelfs zonder vergunning.

Het o zo rustige water was plots niet zo rustig meer. Hopelijk is dit eenmalig want ik vond dit echt een beetje asociaal. Ok, ik ben niks gewend van het vissen op een echt drukbevist water maar toch.

Het leuke was wel dat van de 5 man op een rij, ik de enige was met een karper 8) Helaas de vismaat met wie ik was niet. De andere vismaten op de punt hadden ook nog wat gevangen.
Misschien justice at last? :lol:
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Jan Peter Teerling

12-04-2007 13:24

[quote="raymond jongeling"]Het word weer warmer , dus ook weer drukker langs de waterkant. Voor veel vissers is het dan weer gezellig. Iets te gezellig naar mijn mening. Knaapjes bezetten het water met tenten , rodpods en de hele mikmak. Alles hebben ze bij d'r. wat kan er dan nog aan ontbreken zo je denken?....juist..we missen dan nog de : luide radio , de breezers en de scheurende scootertjes........oh ja..en de gillende bakvisjes. Als we die allemaal hebben is het "echt" tijd om te vissen. Spullen uitgestald en met niemand rekening houdend gaan we dan "vissen".

Hallo Raymond,
Ik mag ook graag MET tent en rodpod vissen.Als de 'knaapjes' het hele water bezetten,zit je kennelijk op een te klein putje te vissen.

Hoe zat het ook al weer met 80% vd vissers op 10% vh water oid?

Voor de rest lijk me je met 28 oud/mans genoeg om wat tegen de jeugd te zeggen over luide radio's/scooters.

@Matthieu,
Als je last van iemand hebt,gewoon proberen in overleg dingen bespreken,je zult zien dat er een hoop jeugd is waar je wel mee kunt praten.Probeer ze ook op hun verantwoordelijkheden te wijzen.Wij zijn immers ook een keer ergens begonnen.

Gaan ze dan toch over je lijnen/naast je zitten..Pak dan een peil hengel met 0.30 dyneema en gooi 'per ongeluk' een paar keer over hun lijnen heen,kan je daarna zeggen 'zie je wel we zitten te dicht op elkaar'.

Het is lente,niet de tijd om al ergerend aan het water te zitten... :wink:
peter andrae

12-04-2007 13:35

Je hoeft er niet te vissen zoek je een rustiger water op waar je geen last hebt van dit soort figuren
Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

12-04-2007 13:59

Jan Peter ,


Tent en rodpot heb ik zelf ook. En met 28 jaar ben ik mans genoeg om erop af te stappen. Maar daar heb ik totaal geen zin in. Zeker niet met al die malotten die terenwoordig rondlopen. Ik ga liever ergens op een andere stek zitten. Vind het super jammer dat dit ook karpervissers zijn.

Het is lente,niet de tijd om al ergerend aan het water te zitten... klopt...ik blijf gewoon genieten...

Raymond
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

12-04-2007 15:38

ja hier het zelfde verhaal,
Zit ik rustig 1 voor 1 me penstekjes af te vissen komen er van die gastjes aan met zo`n 20 grams snoekbaars dobber met mais om karper te vangen.
En dat op een diepte van 70 cm :-? na 10 min komt dat persoontje mij even vertellen hoe ik moet vissen. Lachen me uit me me schepnet en onthaakmat veeeel te overdreven volgens hun :evil: :evil:. Gelukkig is de rust hier weer een beetje terug als het roofvis seizoen weer is geopend :P :P dus daar kijk ik al naar uit.

met ergerende groet:p
groet`n ramon
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

12-04-2007 16:51

raymond jongeling schreef:
Maar ik zal met mijn 28 jaar dan wel een ouwe lul zijn....of toch niet?

Raymond



Nou weet ik niet, ik wordt in de zomer 24, maar ik irriteer me er ook mateloos aan. Ik zoek over het algemeen lekker de rust op, maar ik zie die taferelen ook wel gebeuren langs de waterkant :roll:

Gr.
Patricia
Gebruikersavatar
klaas Sipma
Berichten: 156
Lid geworden op: 25-12-2005 15:51

12-04-2007 17:03

Het is lente,niet de tijd om al ergerend aan het water te zitten...

Nee daar hebben we de zomer wel voor of niet :wink:

Maar ik stoor me er ook aan, soms lopen ze te scheewen en te zuipen en juist dat volk verpest het voor de rest, vaak knopen ze hun eigen onderlijnen niet eens!
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

12-04-2007 17:04

ik hou er wel van zolang het maar niet te erg woordt aan stil zitten en met niemand praten is ook niet leuk :wink:
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

12-04-2007 17:44

raymond jongeling schreef:
@Matthieu,
Als je last van iemand hebt,gewoon proberen in overleg dingen bespreken,je zult zien dat er een hoop jeugd is waar je wel mee kunt praten.Probeer ze ook op hun verantwoordelijkheden te wijzen.Wij zijn immers ook een keer ergens begonnen.

Gaan ze dan toch over je lijnen/naast je zitten..Pak dan een peil hengel met 0.30 dyneema en gooi 'per ongeluk' een paar keer over hun lijnen heen,kan je daarna zeggen 'zie je wel we zitten te dicht op elkaar'.

Het is lente,niet de tijd om al ergerend aan het water te zitten... :wink:


Jammer is dat ik zelf nog die ''jeugd'' ben met mijn 18 jaar. Diegene waar ik het over had in mijn stukje waren allemaal 25 jaar of ouder, en voelden zich natuurlijk heel volwassen. Gelukkig de 1e keer dat het voorkwam, hopelijk ook de laatste keer!
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
jan-willlem braam
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-10-2006 19:21
Locatie: Zuidholland

12-04-2007 17:49

[quote="raymond jongeling"]Jan Peter ,

Vind het super jammer dat dit ook karpervissers zijn.

Hey je bent zeker geen ouwelul ,ik met 25 zit ook liever in mn eentje in de boes boes dan op een water met die ROMMELAARS !!!! :evil:
''Karpervissers" die naam verdienen ze niet :D
Ze verzieken de boel inderdaad voor ons,en elders een andere stek bezoeken!!!! ECHT NIET,ze zoeken zelf maar een ander water in plaats van onze hobby te beschamen,want wij worden er dan allemaal op aangekeken door de mensen die dit ervaren met die lui.

Heb t zelf ook incl polen,en ik zeg er wel wat van,en als ik de verkeerde tegen kom,dan heb ik pech maar ik blijf bij mn streep. 8)
En bij mij werkt t wel vaak,t is maar net hoe je t verteld.

Gr Jan-willem
Wie geen fout maakt,maakt meestal niets...
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

12-04-2007 17:51

Wat een prachtig weer !

Ik ga eindelijk maar weer es vissen!
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

12-04-2007 18:14

Wat een frustratie.... :lol:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

12-04-2007 18:19

ze krijgen frustatie van drukte nou van deze topic nog meer :lol:
Gebruikersavatar
jan-willlem braam
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-10-2006 19:21
Locatie: Zuidholland

12-04-2007 18:47

Vind het zeker een frustratie als zulk soort mensen de boel voor een ander verzieken of zie ik dat verkeerd!!!!

Houd je gemak en stoor geen anderen,je gaat toch vissen!

Geniet van de rust en de natuur.

Nee je moet lekker feesten en ook nog een zooitje achterlaten voor een ander das leuk.

:lol: ik ben t weer ff kwijt..........

Groeten
Wie geen fout maakt,maakt meestal niets...
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

12-04-2007 18:49

ik vind thet allemaal niet zo als het maar niet te erg wordt

scooter met music op no problem

maar vand at morocaanse music harcore kamper musci en zo wel!!!
Gebruikersavatar
jan-willlem braam
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-10-2006 19:21
Locatie: Zuidholland

12-04-2007 18:51

Beetje muziek kan geen kwaad,maar stoor er geen andere vissers mee, houd t lekker voor jezelf.

Groeten
Wie geen fout maakt,maakt meestal niets...
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

12-04-2007 18:52

t mag van mij hard staan zolang ik maar op afstand vis en niet met de pen

en het geen k*t music is :wink:
Gebruikersavatar
jan-willlem braam
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-10-2006 19:21
Locatie: Zuidholland

12-04-2007 18:55

Dus je hebt schijt aan een ander???

Groeten
Wie geen fout maakt,maakt meestal niets...
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

12-04-2007 20:31

Tja onze jeugd :o
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

12-04-2007 20:51

jan-willlem braam schreef:Dus je hebt schijt aan een ander???

Groeten


je snapt het niet

het mag van mij hard staan als het mooie musci is en ik er niet minder op vang naatuurlijk als een ander er last van hebt moet het zachter of uit
spreekt toch voor zich :-?
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

12-04-2007 21:11

dayo je komt een beetje over dat je alleen aan je zelf denkt. Als JIJ het mooie muziek vind is het goed en als JIJ er geen last van hebt is het ook goed. En als je nou keihard de top 40 aan hebt of zachtjes hardcore dan moet die hardcore dus uit en dat top 40 aan. ....................
groet`n ramon