wel of niet voeren op kanaaltjes


Plaats reactie
Johnny Blommers
Berichten: 16
Lid geworden op: 06-04-2007 09:59
Locatie: heeswijk

06-04-2007 12:12

heej, ik weet het ik ben de zoveelste die het vraagt maar nergens kan ik een antwoord vinden die past bij mijn water. ik wil gaan vissen op een kanaaltje vlak bij huis, het is vlak voor een stuw. het kanaaltje is 20 meter breed en circa 2,5 tot 3 meter diep. het water stroomt redenlijk. wat denken jullie wel of niet voor voeren? en particles of bolies. er zit redenlijk veel witvis! hopenlijk kunnen jullie mij overtuigen!
Frank de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-04-2002 02:00
Locatie: Deventer

06-04-2007 12:29

Zou niet weten waarom niet? Lijkt me geen kanaal waar zware vrachtschepen je voercampagne vrijwel nutteloos maken. Een beetje stroming voor een stuw kan nog wel denk ik, moet natuurlijk ook weer niet te erg zijn.
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

06-04-2007 12:31

Hoi

ik weet niet precies waar je woont in Heeswijk en dus ook niet waar je vist, wel denk ik dat je beter met particles (duivenvoer) kunt voeren, omdat de vissen nog niet zo heel veel eten, en met duivenvoer kan je meer voeren omdat het kleiner is en dus zo een grotere oppervlakte met aas kan aanbieden. dan heb je natuurlijk wel last van witvis... maar dat ligt aan jezelf wat je daarvan vind

Met boilies voeren kan natuurlijk ook, maar omdat ze nog niet zo heeel veel eten kan je er niet zo heel veel bijvoeren.

Ik vis zelf ook niet op kanalen, dus heb ik er niet zo heel veel verstand van. Maar ik zou een voor particles gaan, t liefst duivenvoer. en de andere hengel boilies.

Mvg
Jelle Valkenburg
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-02-2007 20:05
Locatie: Delft

06-04-2007 12:50

ik denk dat je op jouw kanaaltje wel 2 daagies voor zou kunnen voeren , je kan inderdaad voor duivenvoer kiezen maar wat ik rond deze tijd doe is een mix van 2 kg hennep, 1 kg tygernootjes (klein), 1 kg mais, 1 kg pellets en dat voer ik gewoon de avond voor ik ga vissen. ik voer zelf nooit een paar dagen van te vooren maar dat komt omdat ik op een kanaal vis met veel scheepvaart.

succes ermee. :wink:

mvg jelle
Johnny Blommers
Berichten: 16
Lid geworden op: 06-04-2007 09:59
Locatie: heeswijk

06-04-2007 12:55

het gaat over de aa. er komt geen scheepvaart en net voor de stuw is daar een soort van wiel, een paar meter breder. leek me een leuke plek. denk je niet dat de karper weinig kans krijgt met al die kleine particles? en bedoel je de verhouding op die manier of voer jij in een keer echt zoveel? en waar vis je mee ook gewoon die particles of bolie
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

06-04-2007 14:01

ik zou niet weten waarom je niet zou voor voeren en als je zegt dat er veel witvis zit gebruik dan liever geen particels eerder boilies.
2a3dagen moet wel goed zijn die hoeveel heid boilies kan je zelf wel bepalen je kan nu al wel redelijk normaal gaan voeren want de water temperatuur is al wel aan het stijgen.Hou er wel rekening mee dat door de stroom je aas tijdens het zinken verplaatst.Dus is het 2 meter diep dan licht door de stroom je aas ongeveer 2a3meter verder.

Remco
Johnny Blommers
Berichten: 16
Lid geworden op: 06-04-2007 09:59
Locatie: heeswijk

06-04-2007 14:09

bedankt voor de tip, dat is een goede ja want zal wel verspreid moeten voeren dan vanwege de stroming. maar ik heb geen idee hoeveel bolies kan ik voeren dan het kanaaltje is een aantal kilometer tot de volgende stuw, kun je miss een gewicht opgeven hoeveel ongeveer? wil er 2de paasdag gaan vissen en vanavond beginnen met voeren!
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

06-04-2007 15:14

Zou niet te gek doen. Vanavond, morgen en zondag een pondje boilies.
Of eventueel vanavond en zondag. Wat ik zelf graag mag doen is een deel van de boilies doormidden snijden/breken. Drie voordelen, ten eerste komt de geur goed vrij, ten tweede blijven ze beter liggen op taluds en met stroming, ten derde is het weer eens wat anders dan alleen kogelronde ballen. Succes!
Johnny Blommers
Berichten: 16
Lid geworden op: 06-04-2007 09:59
Locatie: heeswijk

06-04-2007 15:52

bedankt dat is nog een goed idee! ik heb er volste vertrouwen in gekregen! alleen nu moet ik nog bolies zien te halen mijn scooter is net kapot dus hopen dat ik de auto mee mag nemen! en anders dag minder voeren dan!
Jan Peter Teerling

07-04-2007 00:29

Ik vraag me af wat sommige mensen eigenlijk onder vissen verstaan..
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

07-04-2007 17:56

jp niet iedereen heeft tijd en geld om uuren te maken dus willen een beginnetje hebben.
Jan Peter Teerling

07-04-2007 18:06

remco de koster schreef:jp niet iedereen heeft tijd en geld om uuren te maken dus willen een beginnetje hebben.


Een beginnentje zou kunnen wezen,een peilhengel pakken en eens lang het water struinen op een zondag.

Een zak duivenvoer of kippenmais van 25kg kost je nog geen 4 biertjes of 2 pakjes sigaretten.

Moeite voor iets zul je toch echt zelf moeten doen...
Frank de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-04-2002 02:00
Locatie: Deventer

07-04-2007 19:02

Tjah, dit ís een forum en op een forum wordt informatie uitgewisseld. Dan is het niet zo raar dat mensen vragen gaan stellen, ook al zijn de antwoorden daarop voor de doorgewinterde karpervisser voor de hand liggend. Dat zie je op elk forum, onderwerp maakt niet uit. Of dat luiheid is? Ik weet het niet. De toepassing is beschikbaar, dus wordt er gebruik van gemaakt.

Snap je idee wel hoor, door zelf dingen te doen leer je het ook, maar ik vind het niet zo raar dat je dit soort vragen krijgt op een board als dit.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

08-04-2007 12:22

ik stel zelf ook wel eens vragen maar dat heeft meer met onderlijnen te maken omdat ik gewoon niet de tijd heb om uren te maken.Ben ook maar een ''arme'' scholier. :wink:
Maar ik snap jp ook wel dat je wel zelf de moeite kan doen om ff beetje te peilen ofzo.
Plaats reactie