aluminium rol waker


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

05-04-2007 19:29

hey ik heb een vraagje!
ik hoor veel over de aluminium rol waker.
hoe maak je deze?
is dat gewoon een stukje alu folie om je lijn heen draaien?
zo ja hoe doe je dit dan na het aanslaan gewoon het alu folie op je molen spoelen of?..
ik vroeg het me af!
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-04-2007 19:46

Hoi Stufke.

Neem een stuk folie van 50 bij 40 cm en vouw deze zo op dat je een reep van 15 bij 4 cm overhoudt. Dit reepje rol je in de lengterichting op en hang je in je lijn (weer iets openvouwen en lijn door het "gat" halen, dan weer dichtvouwen uiteraard)

Door minder of meer folie te gebruiken kun je het gewicht van je waker bepalen. als je aan de waterkant je waker te licht vind kun je hem gemakkelijk zwaarder krijgen door 'm even in het water te hangen.

Ik raad aan de waker tussen startoog en tweede oog te hangen, dan heb je tijdens de dril geen last. Als je m tussen startoog en molen hang vliegt ie er bij binnendraaien wel makkelijker van af maar wil de waker ook wel eens om de hengel heen slaan...

Overigens een heerlijke manier van opties vissen met licht lood of freelinend!

Succes!

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

05-04-2007 21:38

hardstikke bedankt vinnie!
maar glijd je lijn daar dan zo soepel door heen? gaat dat wakertje niet door de ogen heen richting molen om vervolgens opgespoeld te worden?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-04-2007 22:08

Maak 'm aan een stukje lijn Stufke, dan floept het zo van je lijn als je de hengel oppakt.

Mocht het door de wind teveel bewegen, hang het aluwakertje in een pot of emmertje. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

05-04-2007 22:13

okej dat van dat potje snap ik helemaal!
maar hoe bedoel je dat van maak hem aan een lijntje? nog een extra lijn aan je hoofdlijn waar je dit wakertje aanhangt? zodat hij makkelijk naar beneden kan vallen :oops:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-04-2007 22:17

Nee Stufke,

Dat stukje lijn knoop je weer vast onderaan je hengelsteuntje.
Hou dat lijntje zo kort dat het aluwakertje net niet in je startoog rost bij een onverhoedse aanbeet.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

06-04-2007 01:37

Henk ter Maat schreef:Maak 'm aan een stukje lijn Stufke, dan floept het zo van je lijn als je de hengel oppakt.

Mocht het door de wind teveel bewegen, hang het aluwakertje in een pot of emmertje. 8)


god domme man dat is echt oldschool :D

love that shit.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

06-04-2007 11:32

Wat ook mooi werkt is een stukje (PVC?) buis die die gele.

Je pakt zo'n stukkje buis lengte hangt af van het gewicht die je wilt hebben, dan ga je de buis iets opwarmen en ga je hem zo vervormen dat het voorste gedeelte door je 2e oog past en het achterste gedeelte niet(taps).
Bij het optuigen van je hengel doe je de lijn door het eerste oog, dan door het buisje en dan door de rest van de ogen. Dan kun je tijdens de dril zo het buisje in het oog van je hengel stoppen/drukken en heb je er geen last meer van.:D

Ook kun je gewoon van die pvc afvoer buisen ringen maken met een zaagsnede erin, deze kun je zo om je lijn heen doen en zodra je een vis gehaakt hebt er heel makkelijk weer afhalen.
Neem er wel een paar mee want ze willen nog wel eens kapot knappen bij knetterharde aanbeten.


Gr Gerrit 8)
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

06-04-2007 15:18

Ja heel leuk idee. Ben jaren geleden hier ook eens mee bezig geweest. Gevolg: kreeg een run, sloeg aan en heel dat verdomde kutbuisje sloeg een keer of vier om m'n hengel. Heb volgens mij de vis nog wel gevangen maar die buisjes zijn thuis direct de kliko ingeflatst!
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

06-04-2007 20:07

Ik heb ook wel eens een hengel opstelling gezien met dichte RVS ringen als wakers :-?
Vraag me serieus af hoe deze visser uitgooide (zal wel varen ijn geweest).. Denk dat het om de hengel heen slaan effect deze man/vrouw vast wel eens heeft lastig gevallen...

@ stufke.. het rolletje moet je gewoon iets groter nemen dan je ogen zijn, het touwtje zoals henk het beschijft is ook een goeie methode...

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Plaats reactie