Grote schub van 46 pond overgezet


robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

09-04-2007 22:15

Hoi Henk,

Je hebt me net zo min over deze vis gehoord, alleen maar over de reacties erop.

Er is een aan zekerheid grenzend vermoeden, een verhaal, een roddel, een gerucht, een topic, en zelfs dreigementen, maar ik heb nog geen vis/water/dader gezien. En het er daarom ook niet over gehad.

Hoewel het beide fruit is, vind ik hoogwater ook wel een beetje de appel en overzetten de peer eigenlijk.

Vrolijk Pasen he ;)
8)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-04-2007 22:17

Pfioee Hans,

Heb ik destijds in 1995 nog mazzel gehad dat jij me niet zag lopen (slepen) met die vissen.

Wanneer ik nu de inhoudelijke boodschap van jou berichtjes lees, maak ik me eerder zorgen om de problemathiek van de jongere generatie KARPERVISSERS dan om de KARPER zelf.

Ben eerder geneigd een praatgroep WELZIJN v KARPERVISSERS op te richten.

Begrijp me goed Hans;
Het slepen met vissen van het ene naar het andere water keur ik ook stellig af, maar de reactie's van jou en anderen slaan echt de plank mis.
Groet'n Henk..

still growing Old.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

09-04-2007 22:34

Henk wat zou jij doen dan, want ik denk dat ik aardig met iedereen op 1 lijn zit. Je praat over een monument, een once in a lifetime fish. Die zonder pardon wordt overgezet, Ik snap eigenlijk niet waarom jij niet pissig wordt om dit soort dingen en er eigenlijk een lolletje van maakt. Dit getuigdt eigenlijk van dat je geen respect hebt voor de jeugd en zijn respect voor de vis. Begin nu niet van ik heb geen respect voor jou, doe dat maar via pb met feiten over hoe jij het zou oplossen, grt hans
Laatst gewijzigd door hans van loghem op 09-04-2007 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

09-04-2007 22:42

HM ECHT EEN LEUK TOPIC
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

09-04-2007 22:43

Oh ja waarschijnlijk in 1995 had ik je geholpen als ik niet naar school hoefde. Grt hans
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-04-2007 22:48

Hans,

Wanneer ik de "overzetters" hier in de regio allemaal om zeep zou helpen dan waren er in no time een tiental Nederlandse en Duitse karpervissers minder.
Maar het zou niets uithalen, want anderen nemen het weer over.

Beter lijkt het me wanneer we met ons allen geen ruchtbaarheid geven en geen info verstrekken aan derden waar het gaat om vangsten in ponden en aantallen.

Afgelopen morgen nog kwam er een totaal vreemde visser op bezoek aan het water waar ik zit te vissen..
Lang verhaal effe kort maken...
Hij had van iemand uit Doesburg gehoord dat op deze plas een spiegel van 48 pond zou zwemmen. :o :o :o :o
Waarschijnlijk was hij nooit gekomen wanneer blijkt dat de zwaarste vis maar een pondje of 30 zou wegen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

09-04-2007 22:51

hoe zou jij het vinden Henk als blijkt dat je een target niet gehaald heb omdat hij er niet meer zwom.En je vervolgens hem of haar in 2008 in een karperblad ziet staan.Met een geweldig vangstverslag over het zeisoen van 2007.gevangen van een andere plas dan waar hij altijd zwom

Dan zal ik wel te jong wezen om dat te begrijpen.Mar ja ik vis ook nog niet zo lang als jij,ben pas 29 jaar oud.Wat weet je dan toch over vissen op karper

Het enige schokende wat ik gebruikt heb tussen haakjes was (Verdomde klootzaken) dus als je een lullig antwoord wil geven gebruik mijn naam dan niet
Laatst gewijzigd door remon van dusschoten op 09-04-2007 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

09-04-2007 22:51

Ja Remon , makkelijk scoren zo mijn naam werd ook al genoemd ik zei :wat een geleuter......... :wink:


Wat een leuke praatgroep hier.... 8) 8)
Laatst gewijzigd door sander dekamper op 09-04-2007 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-04-2007 22:57

Remon,

Ik haal elke dag die ik vis mijn Target, zelfs uit een blank.
Lees geen karperbladen en mis dus alle geweldige vangstverslagen. weet dus ook niet uit de bladen wat er, en waar het zwemt.

Mis ik dan iets, en waarom vis jij op karper?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

09-04-2007 22:58

De enigste waar ik me momenteel aan zit te irrieteren is hans met zun groote wouwel want als die naman weet liggen ze tussen 6 plakjes.Je weet nog niet veel dus je kan schelden dat het allemaal !@%*)($@%# zijn maar daar schiet je weinig mee op.Ik keur het slepen van vis ook af maar hier word toch wel een beetje overdreven door sommige op gereageerd.Als ik moderator was was je allang voor bepaalde tijd verbannen.

remco
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

09-04-2007 22:58

remon van dusschoten schreef:hoe zou jij het vinden Henk als blijkt dat je een target niet gehaald heb omdat hij er niet meer zwom.En je vervolgens hem of haar in 2008 in een karperblad ziet staan.Met een geweldig vangstverslag over het zeisoen van 2007.gevangen van een andere plas dan waar hij altijd zwom


en het is op zich ook lullig voor de vis zelf natuurlijk :-?
8)
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

09-04-2007 23:01

Het forum wordt eindelijk eens goed benut, weet niet waar je op doelt maar ik heb het niet over om zeep helpen. Waarom betrek je doesburg erbij erbij, maar ja als je feiten hebt wie was dit dan en om welk water ging het :lol: Nee laat maar je bent veelste bang dat er meer mensen op JOUW watertje komen zitten. P.s. een hoop stres aanbrengen mag toch wel, aangezien ze dit ook bij de vis ZONDER NOODZAAK ook hebben gedaan.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

09-04-2007 23:03

hans tegen wie ben je nu aan het praten.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-04-2007 23:04

Robert,
Het zal de vis zelf niet uitmaken op welk water het vangstverslag van toepassing is en waar hij gevangen werd.

Voor de vanger kan het wel lullig uitpakken..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

09-04-2007 23:06

ik vis omdat ik er van geniet
een passie
ext ext ext ext ext ext ext

het hele plaatje er om heen en als dan ook nog alle stukjes van de puzzel samen vallen dat je een target vang geweldig vindt ik dat


een target hoeft per definietsie niet altijd zwaar te wezen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

09-04-2007 23:08

Remco ik weet niet zo goed wat je bedoelt zo, henk ik vis op karper omdat ik het heerlijk vindt als ik VEEL TIJD EN GELD in een water steek. Ook nog een beloning die er NOG ZWEMT, op mijn mat mag leggen. Wat betreft remco, ik had het eigenlijk tegen henk, maar als jij niet begrijpt waarover het gaat reageer dan niet.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-04-2007 23:08

Hans,
iedereen met een vergunning mag op Roelofsen komen vissen, het ging mij meer om aan te geven met welke doel er op af gegaan word.
Een 48 pods spiegel, da's pas interresant toch?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

09-04-2007 23:12

hans ik snap wel wat er gaande is maar ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt het is gebeurt klaar ja kan er nu nog nix aan doen.En dat van die target snap ik ook wel.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

09-04-2007 23:14

Henk ik ben niet uit op ruzie en waar jij vist zal me een zorg wezen, alhoewel ik wel moet bekennen dat ik zatermorgen bij het water heb staan kijken. Maar je bent toch met me eens dat dit soort zaken niet mogen gebeuren. Ook niet door vissers die al lang op karper vissen, alleen als het noodzakelijk is. Zoals de heer lamboo al aangaf hier op de laak 3 jaar geleden. P.s. wel een mooi water
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

10-04-2007 02:29

Heren,
Ik denk dat het heel duidelijk is dat overzetten van vissen niet Henk zijn voorkeur geniet, evenmin als de mijne. De wijze van oplossingen worden in een andere hoek gezocht, is dit leeftijd gerelateerd? Ik val dit te betwijfelen. Geweld lost niets op, kan alleen maar een averechts effect hebben. Wie weet vis je dan voor een hele lange tijd niet meer :wink:

Niets ten nadele van de karper trouwens maar voor mij blijft het wel een vis, waarschijnlijk relativeer ik iets meer op dit gebied.
En qua targetvisserij, er zijn mensen die zich hier niet mee bezig houden. Weiger alleen al om de vis een naam te gaan geven. Ik probeer dit soort wateren te mijden maar goed helaas kan dit niet altijd meer. In nederland lukt me dit nog vrij aardig.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
K. van den Herik

10-04-2007 07:35

kheb nix gemist...
K. van den Herik

10-04-2007 07:49

Beste brave zooiensteker, door jezelf een beetje minder belachelijk te maken en dezelfde energie eens te gebruiken om zaken buiten het daadwerkelijke vissen, maar wel gerelateerd aan het vissen te steken, zou je misschien eens een stuk verder komen.

Bijv. gelijk in Belgie.

§2. Karper groter dan 60 cm moet na vangst onmiddellijk en voorzichtig in het water van herkomst worden vrijgelaten.


Of gelijk in Frankrijk.

Zijn nog wel wat zaakjes te verzinnen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-04-2007 07:53

Goed dat we het er met ze alle HIER over eens zijn wat wel of niet kan.
De wijze van benaderen hoe er mee om te gaan blijkt het grote struikelblok voor een aantal onder ons. Alert reageren bij het constateren van misstanden aan de waterkant om onze hobby voor een ieder op zijn eigenwijze zo goed mogelijk laten beoefenen zou mij een groot goed zijn. Of het nu in het in mijn ogen extreem als target visser is moet eigenlijk niet ter zaken doen . Respect voor dieren waar wij als mens ook uiteindelijk van afgeleid zijn is moet van zelf sprekend zijn.

Na een aantal grote (successen) gaf mijn weger de pijp aan maarten. Nooit meer een dergelijk geval aangeschaft, het belang daar van bleek plotseling niet meer belangrijk te zijn. Op dit moment moest ik er weer aan geloven, kleine projectspiegels wegen is nu mijn bezigheid. Is de omgekeerde wereld, of ik minder plezier in mijn hobby heb mogen jullie rade.

Peter
K. van den Herik

10-04-2007 08:15

Het zijn altijd die mensen, die eerst een grote vis vangen en daarna niet meer wegen... :wink:

Als elke karper in het zelfde water zou zijn blijven zitten dan waar uitgezet, scheelt dat minimaal 20.000 karpervissers.

Bijv. in... zou geen kaprer rondzwemmen. Maar: doordat er uit .... en uit ... vis verdwenen werden daar de vissen ineens een stuk groter. Tja en soms hou je er een leren jas aan over.

Cruijff zou zeggen: elk nadeel hep se voordeel.

Is daarmee het overzetyten van een 23 kg erder dan een uitzetspiegel van 2,3kg?


MVG

Klaas
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

10-04-2007 12:11

Hoi klaas,

goed om weer eens wat van je te horen, alles goed?

mzl jim
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM