te veel?


Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

03-04-2007 11:12

ik zak nagenoeg nooit... alleen als het bv 3/4uur s'nachts is en ik wil graag met de vis in de morgen op de foto uurjte of 6 ofzo... maar niet langer dan een paar uurtjes
Als je hem op een goed diep stuk neer legt kan der niet veel gebeuren, maar niet zakken is hoe dan ook beter:).

Als jij een keer met 2 karpers op de foto wil moet je dat gewoon doen mits je ze in een paar uur vangt en ze niet in de zelfde zak doet. En de situatie daar naar is.

Maar het belangrijkste punt wat ik vind is dat als je ze een paar uur gezakt heb en je haald de vis der weer uit om hem te wegen en foto te maken. is dat ze dan vaak wild zijn omdat ze helemaal bijgekomen zijn, met als gevolg dat de kans dat je ze laat vallen veel groter is! Helemaal als je der 2 hebt gezakt.

groeten Barry
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

03-04-2007 11:50

Ik heb ook wel eens een karper bewaard in een bewaarzak, maar dat was omdat het midden in de nacht was en ik graag een foto wou. Als je een dagje gaat vissen en je stopt 1 vis per bewaarzak dan kan het wel. Maar je kan natuurlijk geen meerdere vissen in 1 zak stoppen en dan een paar dagen wachten voor je ze eruit haalt. Als ik jou was zou ik gewoon een foto maken aan het einde van 1 dag. Als je een ruime onthakingsmat hebt kan je volgens mij wel meerdere vissen op 1 mat leggen. tenzij ze voldoende bescherming hebben.
Evert vd Linde
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-05-2006 19:17
Locatie: Puttershoek

03-04-2007 18:49

Bas Bakker schreef:Ik ben blij dat Dayo het vraagt hier op het forum.
Je kan niet verwachten van iedereen dat hij(of zij) alles weet. Onze hobby karpervissen
is op dit moment zo 'breed'. Ik kan me goed voorstellen dat jeudige vissers
door de bomen het bos niet meer zien.

Realiseer het goed dat het altijd nog beter is om het hier op het forum te vragen
dan zomaar doen.

Bij deze een compliment aan Dayo, voor zijn strijd tegen de titanen ;).
Inhoudelijk hoef ik denk niet in te gaan op het onderwerp, dat doet de rest wel.

Succes met vissen jongens,

Groetjes


Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Bijna niemand hier op het forum is denk ik meteen begonnen met karpervissen, maar gewoon eerst op voorntjes, brasems etc. Het is de normaalste zaak dat er tijdens een witviswedstrijd alle vissen door de vanger in 1 zak gedaan worden. Dus kan goed begrijpen dat jeugdige karpervissers dit ook met karpers voor ogen hebben.
Ik weet zeker dat het voor een half uurtje (als je bijv. je patatje wil op eten) het niks uitmaakt voor de karper als je ze met ze 3en in 1 zak doet, mits deze wel goed ruim is en je de zak goed weghangt.
Tuurlijk is het fijner voor de vis om hem helemaal niet te zakken. Maar met de paai zwemmen ze uren achter elkaar 3 hoog door rietbossen, tegen steigers, langs muurtjes etc.
Zelf probeer ik een vis ook zo weinig mogelijk te zakken, maar soms maak je zoveel uren voor die ene mooie, lange of grote/zware vis, dat je op het moment dat je hem dan eindelijk hebt er ook even van wil genieten. En dat je hem dan ook in de ochtendgloren nog even van zijn mooiste kant voor de lens kan tillen.
Meerdere vissen in 1 zak doe ik zoiezo nooit, ik heb 2 zakken. Voor als ik echt de nacht van me leven heb, maar mochten de zakken vol zitten en ik vang toch een mooiere dikkere of langere, dan moet er toch echt een andere vis plaats maken en word er van die vis maar een nachtfoto geschoten.
Na lange tijd weer langs de waterkant te vinden.
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

03-04-2007 22:46

ja maar in een leefnet kunnen ze zwemmen en ze zitten niet op elkaar.,
Ik vind het ook goed dattie het vraagt, als hij het niet had gevraagt had hij mis nog wel een keer een vis beschadigt zonder dat die het weet.
en daar is tenslotte een forum voor;)
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
ruben mellema
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-03-2007 15:38
Locatie: hoogeveen

06-04-2007 23:51

en meerdere in 1 zak is niet echt diervriendelijk enzo, jij wil wss ook niet met 5 mensen in een ruimte van 1M bij 1M zitten.


wat maakt dat nou uit als je een karper alleen in een zak doet zit ie ook wel strak dus dat is het punt niet. maare inderdaad uniek sfeer anacht dus leuk idee maar beter nie
tjah stoere verhalen... vang ze maar eens
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

07-04-2007 01:58

Dayo als ik jou was zou k eens een ander water zoeken, want die knollen wil je toch niet op foto, zo snel mogelijk terug die handel hoe minder op de kant hoe better zei zullen doen in het water.

PS: zakken van vissen wat is dat, doe ik al 2 jaar niet meer.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

07-04-2007 09:04

Of het zakken van een karper goed is?
Ik kan aleen maar erna gissen , meerdere in 1 zak lijkt me inderdaad niet je van het.
Ik zak nooit een karper , omdat ik me er zelf niet goed bij zou voelen.
Om die reden heb ik niet eens een bewaarzak.

Wel heb ik een camera met flits en daar komen mooie foto,s van.
Dus no need om te zakken
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

07-04-2007 11:47

Boudewijn schreef.

Ik zak nooit een karper , omdat ik me er zelf niet goed bij zou voelen.

respect man.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-04-2007 08:18

Wil Jeurninck schreef:Kees, even goed lezen en je weet waar dat ego op slaat, heeft niets met 1 vis in een zak te maken of 1 vis op een foto te maken.


Nu zie ik het ook Wil, duidelijk!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

10-04-2007 12:41

Dayo,

Allereerst vind ik het verstandig dat je het vraagt op het board.
Let niet op mensen die je afzeiken.
Liever vragen als je iets niet zeker weet dan iets doen wat niet goed is voor de vis!

Overigens, koop zodra hij uitkomt Dé Karperwereld nr 54. Je zult daarin een stuk vinden die jou wellicht verder kan helpen!


Groeten Bart!
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

11-04-2007 08:53

bart van bezouw schreef:Dayo,

Allereerst vind ik het verstandig dat je het vraagt op het board.
Let niet op mensen die je afzeiken.
Liever vragen als je iets niet zeker weet dan iets doen wat niet goed is voor de vis!

Overigens, koop zodra hij uitkomt Dé Karperwereld nr 54. Je zult daarin een stuk vinden die jou wellicht verder kan helpen!


Groeten Bart!


Bart heb jij datstuk geschreven ?
KSN
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

11-04-2007 08:57

Gerard,

Het is een stuk van de Jeugdcommissie.

In de komende edities van de KW komt namelijk een jeugdrubriek!
Gemaakt voor en door de Jeugd (en ook heel leerzaam voor ouderen!)
En die jeugdrubriek wordt dus gecoördineerd door de Jeugdcommissie.

Groeten Bart