te veel?


Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

02-04-2007 17:23

me maat heeft 2 grote bewaarzakken nu wil ik vrijdag zaterdag zondag en maandag vissen ben namlijk vrij maar ik wil alle vissen bewaren die ik vang en op het einde allemaal mee op de foto tegelijk is dit slecht voor de vis om ze met meerdere bij elkaar te houden ongeveer een paar uur?
zo ja dan doe ik het met een paar vis of ik dit ook erg zo nej doe ik het meet meer dan een paar 8)

Dayo :lol:
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

02-04-2007 17:29

Naar mijn mening is het zowiezo niet goed om een vis te zakken, ik doe het ook nooit.
Maar om een vis te zakken om dan zelf met veel vissen op een foto te gaan zie ik niet echt zitten en is ook gewoon onverantwoord in mijn ogen. Als je een dubel run krijgt snap ik het wel maar om ze allemaal in 1 zak te stoppen en dan erna er allemaal uithalen en met ze op de foto gaan is in mijn ogen echt onverantwoord.

Groet thijs.
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

02-04-2007 17:34

ok thijs zal het dan niet doen!!!
of je meot geen gelijk hebben :wink:
maare leek me wel een vette foto
heb al een foto van 3 karpers het ging zo:
me maat ging patat halen want we gingen langend door
toen die terug was pieeeeeeeeeeeeeep pak me hengel en drillen
paar sec later pieeeeeeeeeeeeeeeep
ze waren bijde uitgedreelt en wil gaan eten dus doe ze met zn 2en in bewaarzak anders wordt mn patat koud wil een hap nemen en pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep toen deed me pieper niks meer en na 3 sec pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep hij zat er dus wel nog aan die deed ik ook in de bewaarzak en na het eten met zn 4en op de foto met mij mee gerekend :lol:
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

02-04-2007 17:38

je kan wel een karper zakken maar dan het liefst voor zo min mogelijke uren..dus als je er snachts 1 vangt zorgen dat je sochtends bij het licht worden de vis eruit haalt en dan een fototje nemen en snel weer terug zetten..dan is er niets aan de hand. Geen 2 vissen in 1 zak! dan is de kans groot dat ze elkaar beschadigen....
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

02-04-2007 17:46

Waar heb jij je verstand zitten?

Tuurlijk kan dat niet! je wou dus een vis die je mischien vrijdag al vangt zakken en maandag pas op de foto zetten dus stel je vangt 5 vissen dan wil je ze allemaal bijelkaar in de bewaarzakken stoppen? Flinke jongen!

Alsjeblieft behandel een karper met respect zodat degenen na jou ook nog veel plezier aan dezelfde vissen kunnen beleven.

Mischien kun je wat met deze tips.

* Zorg voor een goede dikke onthaakmat (heb je hoop ik wel)
Er kan maar 1 vis tegelijk op een onthaak mat.

* Mocht Je nou een mooie vis vangen die je toch even wilt zakken zorg dan voor een goeie stevige bivvypen om de zak aan te knopen.

* Zorg dat de bodem vrij is van obstakels. en dat er niet te veel waterslag is richting de kant waar je de zak hebt.

Ook uitkijken met felle zon die s'ochtends vroeg al kan opkomen, op de plek waar je de zak hebt.

Maar goed ik zak nooit vissen omdat ik weet wat het met een vis kan doen. lees voor de aardigheid het artikel in de nieuwe karper maar even.
"karpercapriolen"van parry vermeulen.

groeten Mark van Asperen
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

02-04-2007 18:03

heb een dikke grote onthaak mat jah en ik heb er 3 tegelijk op 1 mat gehad moest wel zoals je heir boven las :roll:
kan er moeilijk 1tje op leggen en de andere 2 op de grond :lol:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

02-04-2007 18:10

Je druk maken om een onthaakmat maar wel meerdere vissen in een zak doen?
Je zakt geen vissen extra lang omdat je er meerdere op een foto wil, je vangt dat beestje je maakt een foto en hup terug ermee.
Zakken om je ego op te krikken is wat kinderachtig.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

02-04-2007 18:19

ik zou nooit een vis zakken.
al is het je mooiste karper en vang je snachts, je hebt toch een flits op je camera, kan je hele mooie plaatjes schieten.

en meerdere in 1 zak is niet echt diervriendelijk enzo, jij wil wss ook niet met 5 mensen in een ruimte van 1M bij 1M zitten.
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

02-04-2007 18:23

Ik ga met michiel mee.
Nachtfoto heeft trouwens een unieke sfeer.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

02-04-2007 18:32

[quote="Wil Jeurninck"]Je druk maken om een onthaakmat maar wel meerdere vissen in een zak doen?
Je zakt geen vissen extra lang omdat je er meerdere op een foto wil, je vangt dat beestje je maakt een foto en hup terug ermee.
Zakken om je ego op te krikken is wat kinderachtig.[/quote]

Helemaal gelijk
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

02-04-2007 18:51

vroeg het aleen nou weet ik het doe het dus niet :wink:
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

02-04-2007 18:54

Sjezus wat een debiele actie!

Zelfs een kinderlokker stopt geen kind in een zak en wacht tot hij er 5 heeft gevangen, zodat hij met allemaal tegelijk op de foto kan! :lol: :D

Ik vind een vis zakken zowiezo overantwoord, zou het (zelf) ook nooit doen. Vang ik een karper in het donker, pech hebben, misschien een iets "minder" plaatje maar je hebt even goed de schoonheid van de karper op een stukje papier staan. :wink:
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

02-04-2007 18:55

Ik ben het met de mannen eens, Dayo.

- Liever helemaal niet zakken.
- Als je het wel doet, dan ff een uurtje en voorzichtig (tips van Mark).
- NOOIT meerdere vissen in een zak doen. Dan maar geen foto...

Vang ze!

Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-04-2007 19:25

Kan iemand van de verontwaardigde heren nu eens uitleggen wat er zoal mis is met het zakken (jaja 1 vis per zak) van een karper gedurende de nachtelijke uren om dan bij het eerste licht een prachtige sfeerfoto te maken waar de vis ook nog eens goed toont qua kleur en beschubbing?

Er is namelijk nog nooit onderzocht of een GOED gezakte karper daar schade van ondervindt. Volgens mij niet. Een vis heeft trouwens ook een heel ander besef van tijd, ze kunnen dagen en soms weken achtereen op de bodem liggen. De vergelijking met een kind slaat al helemaal nergens op, die ros je ook geen haak door de lip tenslotte.

Met egotripperij heeft het waarschijnlijk niets te maken, ook een nachtfoto kun je met je groothoeklensje wel tot een goed eind brengen.
Vissen opsparen voor een "groepsfoto" is weer een ander verhaal en om meerdere redenen niet aan te bevelen.

Met regelmatig zakkende groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

02-04-2007 20:49

Nee man meer dan 1 vis in een zak moet je niet doen! heb in fankrijk wel eens gezien 2 vissen uit 1 zak zien komen de huid was helemaal rood en ze hadden wonden!

Ik raad het je echt strickt af!
Zelf om uberhaupt er een bewaarzak te gebruiken!
Na ja als je in de nacht je Pb vangt en er is niemand bij je dan mag hij er wel in paaruurtjes in rusten :wink: (doe ik soms zelf ook)
Maar verder niet!

gr.Thomas
Laatst gewijzigd door Thomas de nieuwe op 02-04-2007 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

02-04-2007 20:54

ik zak nooit een vis, tenzij ik bijv. een supermooie vis of men pb verbreek zoiets als je alleen bent. dat iemand snel een fotó komt maken en dan meteen weer terug in het water.. heb nu 2 vissen ooit gezakt. meerdere in 1 begin in niet aan;)
Waroww
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

02-04-2007 21:05

kijk met die kees kan ik prate :wink:

ik ben van mening dat een vis zakken totaal niets uitmaakt voor de vis.

MITS JE HEM/HAAR NIET LANGER DAN EEN UUR OF 5/6 IN DIE ZAK LAAT ZITTEN.

en ik heb ook vaak zat 2 vissen tot een pondje of 10 in 1 zak zien zitten en ik kan vertellen dat die vissen totaal niet beschadigt waren.

IK HEB HET ZELF NOG NOOIT GEDAAN HOR :lol:

MAAR JE MOET NIET 2 VISSEN BOVEN DE 10/13 POND IN 1 ZAK DOEN

en wat ik ook altijd doe, ik ga ongeveer een half uur nadat de vis gezakt is nog even kijken naar de vis of hij/zij recht ligt.

als de vis dan op zijn rug ligt of in een onnatuurlijke houding dan vind ik het maar verstandig om de vis tog maar gelijk terug te zetten.
maar dat komt niet vaak voor :lol:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

02-04-2007 21:08

matthijs den Dunnen schreef:en ik heb ook vaak zat 2 vissen tot een pondje of 10 in 1 zak zien zitten en ik kan vertellen dat die vissen totaal niet beschadigt waren.

MAAR JE MOET NIET 2 VISSEN BOVEN DE 10/13 POND IN 1 ZAK DOEN




Nooit 2 vissen in 1 zak!! zal ik jou eens met je maatje in 1 zak ophangen?? zolang niemand beweegd zit je alleen maar een beetje in de verdrukking (WAT OOK NIET GOED IS!!) maar zodra er 1 gaat bewegen heeft hebben ze het beide zwaar te verduren!!

gewicht maakt niets uit!! gewoon 2e zak erbij kopen als je toch 2 vissen wilt zakken!!
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

02-04-2007 21:09

heb die vissen met zn 3en in de zak gedaan omdat het ff moest heb ze er ook zo snel mogelijk weer uit gehaald maar toen ik op het idee kwam 3 te gelijk op de foto te nemen leek het me wel vet.
drm vroeg ik of het goed was!
dat is het dus niet DUS ZAL HET OOK NIET DOEN
tenzei het niet kan :roll:

jullie zullen wel vaker zien dat ik op dat water met 2 vissen te gelijk op de foto sta dat komt omdat het er bom vol zit met karpers en heb je dus wel een een dubbele run!!!

dus ga dan niet denken dat ik ze heb bewaard nej dan heb ik een dubbele run maar dat zal ik er dan ook onder de foto zetten
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

02-04-2007 21:09

Ik ben blij dat Dayo het vraagt hier op het forum.
Je kan niet verwachten van iedereen dat hij(of zij) alles weet. Onze hobby karpervissen
is op dit moment zo 'breed'. Ik kan me goed voorstellen dat jeudige vissers
door de bomen het bos niet meer zien.

Realiseer het goed dat het altijd nog beter is om het hier op het forum te vragen
dan zomaar doen.

Bij deze een compliment aan Dayo, voor zijn strijd tegen de titanen ;).
Inhoudelijk hoef ik denk niet in te gaan op het onderwerp, dat doet de rest wel.

Succes met vissen jongens,

Groetjes
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

02-04-2007 21:18

dayo steenkist schreef:heb die vissen met zn 3en in de zak gedaan omdat het ff moest heb ze er ook zo snel mogelijk weer uit gehaald maar toen ik op het idee kwam 3 te gelijk op de foto te nemen leek het me wel vet.
drm vroeg ik of het goed was!
dat is het dus niet DUS ZAL HET OOK NIET DOEN
tenzei het niet kan :roll:

jullie zullen wel vaker zien dat ik op dat water met 2 vissen te gelijk op de foto sta dat komt omdat het er bom vol zit met karpers en heb je dus wel een een dubbele run!!!

dus ga dan niet denken dat ik ze heb bewaard nej dan heb ik een dubbele run maar dat zal ik er dan ook onder de foto zetten


Tip: koop er nog 1 (of meerderen) zak(en) bij!

gr.thomas

En bas: ik vind wel dat je geleik hebt, hier woord een vraag gesteld van iemand die in een bepaalt aspect van het vissen nog niet zo bedreven is! dan is het niet nodig om alleen maar kritiek te geven :roll: :wink:
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-04-2007 04:49

Kees, even goed lezen en je weet waar dat ego op slaat, heeft niets met 1 vis in een zak te maken of 1 vis op een foto te maken.
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

03-04-2007 07:44

Thomas de nieuwe schreef:
dayo steenkist schreef:heb die vissen met zn 3en in de zak gedaan omdat het ff moest heb ze er ook zo snel mogelijk weer uit gehaald maar toen ik op het idee kwam 3 te gelijk op de foto te nemen leek het me wel vet.
drm vroeg ik of het goed was!
dat is het dus niet DUS ZAL HET OOK NIET DOEN
tenzei het niet kan :roll:

jullie zullen wel vaker zien dat ik op dat water met 2 vissen te gelijk op de foto sta dat komt omdat het er bom vol zit met karpers en heb je dus wel een een dubbele run!!!

dus ga dan niet denken dat ik ze heb bewaard nej dan heb ik een dubbele run maar dat zal ik er dan ook onder de foto zetten


Tip: koop er nog 1 (of meerderen) zak(en) bij!

gr.thomas

En bas: ik vind wel dat je geleik hebt, hier woord een vraag gesteld van iemand die in een bepaalt aspect van het vissen nog niet zo bedreven is! dan is het niet nodig om alleen maar kritiek te geven :roll: :wink:


nou 1 is genoeg denk ik hor je hebt zo af en toe een dubbele run jah dan kan daar wel is niet elders maar dat ik op dat moment ook nog aan het eten ben ik ook elders maare volgende keer laat ik me patat dan maar iets kouder worden als het slechts is voor de vis
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

03-04-2007 09:39

Ik ben sowieso geen voorstander van het zakken van vissen. Alleen als het echt moet doe ik het. En ik doe het zeker niet om de fotogeilheid. Om bijvoorbeeld 10 vissen tegelijk op de foto te zetten. Je hebt op deze manier ook geen overzicht meer op de vissen.

Snachts maak ik ook meteen foto's als het zich toelaat. Het gaat om het moment dat je hem gevangen hebt en dat kan snachts of overdags zijn.

Zo min mogelijk zakken dus! En vooral overdags is het helemaal niet nodig.


8)
~~Dreams can be true.~~
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

03-04-2007 09:44

he remco niet zo verontwaardigt :wink:

Er staat met koeienletters bij dat ik dat zelf nog nooit gedaan heb en nooit ga doen ook.

alleen dat had ik er pas later bijgezet maar jij was mij voor. :wink:

(ik heb zelf trouwens ook meerdere bewaarzakken)

dus met een nooit 2 vissen in 1 zakkende groet :wink: matthijs