te belachelijk voor woorden


Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-03-2007 18:49

Te belachelijk voor ....... hou je er dan aan! :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

28-03-2007 18:50

Henk ter Maat schreef:Te belachelijk voor ....... hou je er dan aan! :o


Dat deed hij toch ook? :-?
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

28-03-2007 20:34

Wat er al eerder werd verteld, hoe de politie tegen jou doet, ligt (vaak) groten deels aan jou zelf, ik zou het zeker neit verkeerd vinden als de politie om het uur langs kwam, ik heb gewoon mijn vergunning enz.

Dat de agent verkeerd zit, oke kan gebeuren. Een mens maken is toch foutelijk? :roll:
Gebruikersavatar
Joris Janssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 03-12-2006 20:18
Locatie: America,Limburg
Contacteer:

28-03-2007 20:38

Ik was vanmiddag ook aan het vissen komen er ineens 3 wouten aan,, ik huh.. wat komen die doen.. ja de vispas aub ik die gegeven vroegen ze ook om legitimatie, die ik niet bij had. ik moest hem de volgende keer niet vergeten :evil:

Gr. joris
''Dat heel Holland Limburgs lult''
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-03-2007 21:17

Bij deze dan:

"Nu het nieuwe seizoen weer gaat beginnen willen wij erop wijzen dat je er aan denkt dat buiten de goede visdocumenten ook je legitimatie niet mag ontbreken anders kan het voor menig karpervissers wel eens een duur dagje vissen worden. Dus denk eraan."

Soepeltjes dat ze nog even een oogje dichtknijpen, maar wel begrijpelijk zo te lezen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

28-03-2007 21:34

ik geef Jacky gelijk,

die (vrouwelijk geslachtsdeel) smeris moet lekker boeven gaan vangen,nutteloze figuren..

en die overheid en dergelijk moet zorgen dat ze mensen die moeten controleren kennis van zaken hebben. ik heb zelf ook zo vaak zo een blauwbloes moeten wijsmaken hoe de wetgeving in elkaar steekt wat visserij betreft...en nee ze zijn noooit koppig en eigenwijs hoor!

het enige wat ze doen is azen om een boete uit te schijven zodat ze hun quotem halen,en ondertussen weten ze niet eens hoe vork in de steel zit.hoezo dom?

dat zijn pas trieste figuren,en mensen zoals de boswachters en mensen van de hengelsport vereniging ontvang ik met open armen,die weten tenminste waar ze je op aan moeten spreken, en ze geven je eerder een advies of waarschuwing dan dat ze het gelijk nodig vinden om te "schrijven" zoals die aasgieren van de politie!

met zeeer vriendelijke groet,

Michel

:o :o :o Erg zielig dit verhaaltje. Misschien moet je toch eens naar jezelf kijken als je zoveel "last" van de politie hebt. En dit geld niet alleen voor jou.
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

28-03-2007 22:03

K. van den Herik schreef:... met een klein beetje inspanning en moeite, is die hele discussie binnenkort niet meer nodig. Dan mag je gewoon vissen...


En soms denk ik dat het misschien beter is om de moeite niet te nemen.. Zeker als ik weer van zulke onzin berichten lees.

Respect voor alle mensen die controleren op de papiertjes! Hoe meer controle hoe beter.

Pascal
jacky hofstede
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-04-2005 18:44
Locatie: beuningen
Contacteer:

28-03-2007 22:09

ik zie dat er een behoorlijke discussie is ontstaan,de politie heeft het volste recht om mijn te controleren maar niet op die manier vind ik.Ik sta ze altijd netjes te woord en verwacht dat ze mij ook met respect behandelen het enigste wat ik aan het doen was is lekker aan het vissen binmnen alle regeltjes en ja mijn id was ik vergeten en klopt ja dat is fout ben net terug van het vissen en had id wel bij.Het gaat er mijn om dat hij mij het gevoel gaf dat ik met iets bezig was wat niet mocht en echt geloof mij op een toon dat je inderdaad hem een slag in zijn nek wil geven.Hoop de volgende keer door een betere agent gecontroleerd te worden dan kan hij nog een kop koffie van mijn krijgen ook dus Kees zo verkeerd ben ik niet kerel al had je wel je oordeel over mijn klaar

vang ze mannen en vrouwen
carp is passion i love it
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-03-2007 22:26

Je opent dit topic en vraagt om een oordeel.

Welk oordeel moet ik hebben als je bijvoorbeeld afsluit met dit oordeel over een voor jou volslagen onbekende:

"dit zijn nu die sukkels die als ze thuis komen hun vrouw met de buurman in bed vinden en nog eens wat die vrouw heeft nog gelijk ook"

Nee, liever geen koffie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-03-2007 22:41

Rinus Schuurman schreef:
Henk ter Maat schreef:Te belachelijk voor ....... hou je er dan aan! :o


Dat deed hij toch ook? :-?


Dan wisten wij nu van nix Rinus... 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

28-03-2007 23:26

Henk ter Maat schreef:
Rinus Schuurman schreef:
Henk ter Maat schreef:Te belachelijk voor ....... hou je er dan aan! :o


Dat deed hij toch ook? :-?


Dan wisten wij nu van nix Rinus... 8)


LOL ik bedoel uiteraard dat hij zich aan alle regeltjes zoals gesteld heeft gehouden en dat het hem niet om het controleren gaat, maar meer om de houding van de dienders tegenover zijn persoon.
Ik kan me daar best wat van voorstellen.

Ook is het zo dat er in bepaalde streken in Nederland het veel soepeler zal zijn dan in andere streken.
Vanmiddag ben ik bijv. aangehouden en heb ik terecht een bekeuring gehad voor iets wat tegen de regels is, maar ergens anders in het land had ik waarschijnlijk alleen een waarschuwing gehad.
De agent die mij bekeurde had waarschijnlijk het idee dat hij voor mij kon denken toen hij zei "Je kijkt alsof je water ziet branden, maar het is toch echt je eigen schuld...."
Dat kan toch ook best anders? Ik had op dat moment nog geen woord tegen deze heer gezegd.
En daarbij.....ik heb geen idee hoe brandend water eruit ziet :-?

Nogmaals de ene agent is de andere niet, dat er gecontroleerd wordt is natuurlijk prima, dat een hoop forumleden alleen maar positieve ervaringen met agenten hebben is natuurlijk helemaal geweldig, maar geloof me dat er ook echt wel ongelooflijk kl**tzakken tussen zitten die er alleen maar op uit zijn om het bloed onder je nagels vandaan te halen!

Ga nou niet mij aanvallen want daar heb ik absoluut geen zin in, net weer zo'n k*t wedstrijd van oranje gekeken!!! :evil:

edit:Als ik ergens een puntje of komma vergeten ben dan moet iemand dat maar ff aanpassen, want ik doe het niet :P
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Jan Peter Teerling

28-03-2007 23:45

Heb het idee dat Jacky deze topic in een pissige bui heeft geopend,na aanleiding van hoe hij bejegend is tijdens de controle..Hoe hij het verwoord is een ander verhaal.. :roll:

Je hoort idd altijd je papieren voor elkaar te hebben,en volledige medewerking te geven tijdens controle door wie dan ook (boa,politie,etc)
Maar vindt ook dat de politie de regels hoort te kennen die zij ten uitvoer dient te brengen.

Als er gecontroleerd wordt aan de waterkant,zijn het idd. vaak de karpervissers die vaak in overtreding zijn...Dit wil echter niet zeggen dat elke karpervisser bij voorbaat behandeld hoeft te worden alsof hij/zij al in overtreding is...Ben je in overtreding,piep dan ook niet als je dan een bekeuring krijgt.
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

29-03-2007 00:32

Beste Meneer Tja , mocht het u ontgaan zijn, wij (politie) zijn witblousen tegenwoordig.
mvg Bouke
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-03-2007 08:07

B.van Thiel,

het is mij ontgaan ja, want zodra ik er een zie draai ik mn hoofd de andere kant op 8)

Kees,

ik vind iemand aanhouden en een boete geven op een afzonderlijk fietspad omdat hij zonder handen aan zn stuur fietst echt zielig.

als ik op mn bek ga is dat toch mijn probleem? en ik kan niemand aanrijden,regelneuken noem ik dat.

L.Sprenger,

jij zal er ook wel 1jte zijn blijkbaar :wink: .(maakt verder niet uit ) maar ik heb nooit last van de politie,ik heb namelijk geen auto :D
en ik vind het ook een zielig verhaaltje,vanuit mijn optiek.
en dat is gewoon de waarheid,veel agenten willen graag schrijven en zoeken daar gewoon een reden voor...in plaats van dat veel van hun een uitstraling moeten hebben van : ik ben streng maar oprecht ,zijn ze tegenwoordig meer van : ik naai je een boete aan en als je wat te zeiken hebt ga je maar mee naar buro hahahaha!

ik ben ook klaar met reageren in deze topic,mij te veel smerissen hier :lol: 8) :o

vrgr,

michel
K. van den Herik

29-03-2007 08:19

De wijste woorden komen van de jongste van het stel, hopelijk geeft ie het nog niet op.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-03-2007 09:16

Tja Michel,

De wet beschermt gelukkig ook mensen tegen zichzelf. Persoonlijk vind ik het tamelijk onnozel om in het ziekenhuis te belanden omdat je de handen niet aan het stuur van je fiets had. Ik zou mij kapot schamen. Ook tegenover die agent die mij beroepshalve terecht moet wijzen op zo een onbenullige handeling die een groot risico voor een ongeval met zich meedraagt en volstrekt overbodig is.

Voor de rest laat ik het hierbij. Het is hier de discussiehoek, maar dit hoort thuis onder kroegverhalen en ander gemopper. Eigenlijk te belachelijk voor woorden dat ik/we hier tijd en ruimte aan besteden. Enige relevante in deze discussie is dat de overheden steeds meer met dit soort kortzichtige zelfzuchtige opstellingen van individuen te maken krijgen. We zijn mondiger geworden, maar dat betekent nog niet dat we altijd ons gelijk hebben of moeten halen. Dit zal deze diensten in de toekomst onnodig verharden. Maar ja, het zal mijn tijd wel duren. Ik zal in ieder geval meer te maken krijgen met controlerende agenten die mij in het begin al benaderen met een vooroordeel. Maar een keer extra glimlachen dan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

29-03-2007 09:25

Sommige mensen hebben altijd iets te klagen: worden ze gematst door de politie, is het nog niet goed! Want even voor de goede orde: alle opsporingsambtenaren hebben van justitie de richtlijn gekregen dat zij, naast de vispas en lijst van viswateren, moeten vragen naar een geldig legitimatiebewijs. Dit laatste om fraude met de vispas tegen te gaan! De hele discussie aan de waterkant over het tijdstip van vissen was overbodig geweest als de vissers zelf de regels hadden gekend. Zij hadden dit gewoon kunnen lezen en aanwijzen in hun lijst van viswateren (van de federatie en eventueel Sportvisserij Nederland)!
Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

29-03-2007 09:55

Omar Maxim Bogerd schreef:Sommige mensen hebben altijd iets te klagen: worden ze gematst door de politie, is het nog niet goed! Want even voor de goede orde: alle opsporingsambtenaren hebben van justitie de richtlijn gekregen dat zij, naast de vispas en lijst van viswateren, moeten vragen naar een geldig legitimatiebewijs. Dit laatste om fraude met de vispas tegen te gaan! De hele discussie aan de waterkant over het tijdstip van vissen was overbodig geweest als de vissers zelf de regels hadden gekend. Zij hadden dit gewoon kunnen lezen en aanwijzen in hun lijst van viswateren (van de federatie en eventueel Sportvisserij Nederland)!
Groet, Omar.


Dus de visser had de agent moeten onderwijzen?
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

29-03-2007 10:21

wat is het probleem met de agent "onderwijzen" ?
Bij ons in de buurt zijn er vele viswateren met evenzoveel verschillende regels.
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er ook bij de heren en dames van de politie wel eens een regel vergeten wordt, of verkeerd toegepast op een verkeerd water.

Ik heb het zelf aan de hand gehad, dat een agent tegen mij zij , meneer dit is verboden water. Met mijn woorden dat klopt, mits je de goede vergunning hebt, mag je hier wel vissen, kijkt u maar, en hem hierop de vergunning overhandigde was alles in orde.
Hem wel duidelijk gemaakt dat alleen maar met die aanvulling op het lidmaatschap van de vereniging daar gevist mocht worden.

Dus ik weet niet wat er nou zo een probleem is met dat agent onderwijzen, maargoed Rinus jij weet natuurlijk alles en hoeft niet meer onderwezen te worden.

Het leven is een leerproces, dag na dag.

Gr. Toine
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

29-03-2007 10:56

Toine van de Meulenhof schreef:
Dus ik weet niet wat er nou zo een probleem is met dat agent onderwijzen, maargoed Rinus jij weet natuurlijk alles en hoeft niet meer onderwezen te worden.

Het leven is een leerproces, dag na dag.

Gr. Toine


Ik weet natuurlijk alles.....hoe kom jij aan die wijsheid?
Ik heb het nergens verkondigt hoor!

Ik ging er vanuit dat een instantie die een corrigerende taak heeft wel verstand van zaken dient te hebben.
Het zou wat zijn als een onderwijzer onderwezen dient te worden door zijn leerlingen.

Ben wel verbaasd dat jij denkt mij te moeten onderwijzen :-?
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

29-03-2007 11:07

Rinus,
Noem het zoals je wilt. Blijft het feit dat de visser ten alle tijden bij controle moet aantonen dat hij rechtmatig aan het vissen is (en dan is het wel handig als die visser zelf van de regels op de hoogte is). En gezien het feit dat niet voor elk viswater dezelfde bepalingen gelden, dient de visser dat d.m.v. zijn lijst van viswateren te kunnen aantonen! En dat mag van een agent van politie niet verwacht worden!
Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

29-03-2007 11:10

Omar Maxim Bogerd schreef:Rinus,
Noem het zoals je wilt. Blijft het feit dat de visser ten alle tijden bij controle moet aantonen dat hij rechtmatig aan het vissen is (en dan is het wel handig als die visser zelf van de regels op de hoogte is). En gezien het feit dat niet voor elk viswater dezelfde bepalingen gelden, dient de visser dat d.m.v. zijn lijst van viswateren te kunnen aantonen! En dat mag van een agent van politie niet verwacht worden!
Groet, Omar.


Ik geef je 100% gelijk tot dat je zegt dat je dat van een agent van politie niet mag verwachten.
Deze persoon mag jou toch bekeuren als jij je niet aan de regels houdt?
Dan dient de agent van politie toch wel op de hoogte te zijn van deze regels?!
Ik vind niet dat ik hem dan moet vertellen hoe of wat.....

Maar goed, dat is mijn persoonlijk mening ;)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

29-03-2007 11:47

Brigadier (51) aangehouden

Gepubliceerd op 28 maart 2007, 10:02
Laatst bijgewerkt op 28 maart 2007, 11:04
veendam -

Een 51-jarige brigadier van de politie uit Veendam is dinsdag aangehouden. Tegen deze man is een strafrechtelijk onderzoek ingesteld.

De medewerker wordt verdacht van het onderhouden van contacten in de criminele wereld. Ook wordt hij verdacht van het verstrekken van informatie aan derden en heling.

De man is ingesloten en wordt de komende dagen gehoord. Daarna vindt een voorgeleiding aan de rechter-commissaris plaats.

Gedurende dit onderzoek is de 51-jarige brigadier buiten functie gesteld door de korpsbeheerder.

(bron dvhn.nl)


Als dit de brigadier is waarvan ik denk dat ie het is, is dit echt jammer dit was nou echt een redelijke man (waarschijnlijk dus te redelijk). Ook 1 die me wel eens gecontroleerd heeft met vissen, en die dan ook een praatje met je maakte. Maar hij kon z'n handen waarschijnlijk niet uit de snoeppot houden.

Maar het is duidelijk dat de meningen hier verdeeld zijn wat betreft politie. De een heeft geen of weinig ervaring met hun en andere meer. Zelf ken ik hun van een positieve kant maar ook een negative kant en het laatste is wat meer recentelijk.
Wat ik belangrijk vind is dat hun der zijn als je ze nodig hebt. En daar is vaak wat over te zeggen de laatste tijd (al dan niet door bezuinigingen).

Het gelukkigste leef je als je lekker oogkleppen op hebt en je lekker kortzichtig bent en je er voor zorgt dat je niet buiten de kudde valt...

groet'n Barry
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-03-2007 12:27

je slaat de spijker op zn kop Barry,

ik heb ze ooit eens nodig gehad en mijn situatie werd dankzij de werkwijze van de Politie alleen maar erger....uiteindelijk maar zelf opgelost.

ik zie alleen maar negatieve kanten, want de burger helpen doen ze al lang niet meer naar mijn idee ,alleen maar de burger het leven onmogelijk maken..

ik was een keer getuige van een gigantische vechtpartij en op het eind van de straat stond een politie auto met 2 agenten erin en de personen die finaal kapot geslagen werden werden niet geholpen (waarschijnlijk vonden ze de groep te groot en wilden op versterking wachtten)

pas toen er versterking kwam durfden ze pas hun auto uit,maar ja kwaad was al geschied. daders waren weg en slachtoffers hadden gebroken neuzen en dergelijk.

volgens mij krijgen ze gevaren geld en hebben ze een pistool op zak..
dus naar mijn idee moeten ze uitstappen en de burgers helpen.maar dat vonden ze te eng denk ik.

daar kan ik dus geen respect voor opbrengen.slap en laf noem ik dat!

de sterke arm der wet.... YEAH RIGHT ! :-?

vrgr,

michel
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-03-2007 12:36

Het zal altijd zo blijven dat de beste stuurlui aan wal staan.

Als de huisschilder m'n woning schildert, ga ik de man echt niet vertellen hoe hij dat moet doen en als hij iets verkeerd doet zijn meteen ook niet alle schilders klootzakken.

Zodra het over het beroep politieagent gaat heeft ineens heel Nederland een mening en weet men ook precies hoe men het zou moeten aanpakken. Ze moesten dit ze moesten eens dat en zelden doen ze iets goed. Natuurlijk zijn het net mensen en lopen er ook autoritaire kwasten en NSB-ers tussen, maar de meesten zijn gedreven om de maatschappijj veiliger en leefbaarder te maken. Als je daar problemen mee hebt zou enige zelfreflectie wellicht nuttig zijn.

Het zou zo mooi zijn om eens een aantal politieagenten te horen over hoe ze over karpervissers denken. Ik zou wel willen dat men dan kon zeggen dat die altijd alles in orde hebben, rommel opruimen, verdachte zaken of stoperij aangeven en handelen in belang van mens en dier.

Helaas is de praktijk weerbarstiger...

En ja, ik ben er ook 1...zo'n smeris, wout of hoe je het ook maar wilt noemen. :wink:

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!