Rex Hunt die aan het karpervissen is


Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

14-03-2007 17:44

Ik weet niet wie net Rex Hunt heeft gekeken op Discovery, maar dit was gewoon zielig.

Karper lieten ze gewoon vallen, pakte deze lomp vast, schoppen er tegen en het ergste ze moeten deze doden volgens de wet!!! Ze worden gezien als ongedierte.

Wat kan een continent toch verschillen. Hier worden ze de hemel in geprezen en daar worden ze naar de hemel geholpen.
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

14-03-2007 17:47

tijd terug al een hele discussie over geweest.. en daarop ging uiteindelijk maar een slotje :roll:
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

14-03-2007 17:57

heb het net ook gezien,
wat ik vind.. als die karpers daar echt zo'n plaag zijn mogen ze die van mij best op een diervriendelijke manier doden (doen wij hier ook met konijnen) maar daarentegen vind ik het inderdaad niet kunnen zoals ze die karper het zand op slepen er tegen schoppen en zo lompig oppakken. behandel dat beest dan met respect hij heeft er ook niet om gevraagd..
(vond het wel leuk om te zien:D)
dennis hooiveld
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-01-2007 16:17
Locatie: Emmen

14-03-2007 17:59

ik heb het ook gezien,, was gewoon dieren mishandeling
en ze zeiden ook dat karpers schadelijk waren voor het milieu(hoezo schadelijk???)
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-03-2007 18:03

En die aflevering met John Wilson... dat met de pen en luncheonmeat...

Oh nee, die was wel mooi.

Als iemand toevallig die uitzending nog zou hebben. Ik zou de persoon in kwestie heel dankbaar zijn.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

14-03-2007 18:37

heb de aflevering al meerdere malen gezien. karpers zijn daaro niet zo gewild als hier. exporteren die hap :lol: en niet vermoorden :evil: maar oke tis daar nou eenmaal de wet,

de karpers zouden daar schadelijk zijn, kwa voedsel roving ofzo voor zon 10 andere vissoorten of meer en das dus 1 tegen ?
het is het een of het ander.

en die aflevering met de pen op karper, is in engeland en iemands prive water. Karpers zijn in engeland volgens mij heilig zoals de koe in india :lol:
voor mij ook wel :lol:

maar blijft zielig en asociaal :-?

groete
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

14-03-2007 18:43

Ik snap uberhaupt niet dan mensen nog naar die dikke hunt kijken!
Als je ziet hoe hij met de diertjes om gaan! :evil:

En dat moet een voorbeelt zijn voor miljoene vissers!? :-?
Ik vind het een slechte promotie van de sportvissrij!

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

14-03-2007 18:53

Ja vind het ook een lompe flikker. Vind het altijd wel leuk om te kijken na het werk onder het eten. Vind de programma's die ervoor komen eigenlijk leuker.

Vooral die vent die naar heel speciale sterke vissen op zoek is. De Masheer enzo...
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

14-03-2007 19:04

Jungle Hooks :D
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

14-03-2007 19:23

Hoi Coen,

Ken je de Australische situatie? Ik niet.

Echter, als boeren ratten en muizen in de graanschuur hebben, worden ze gevangen en gedood. Wat doen we met kakkerlakken in huis? Met muizen in huis? Met mieren in de tuin? Met vliegen? Met muggen? Zo zijn er heel veel vragen te bedenken.

Als de Aussies ervan overtuigd zijn dat karpers schadelijke dieren zijn dan doen ze niets anders dan dat wij doen met vele andere dieren.

Groeten,

Dave
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

14-03-2007 19:41

ik vind dat er veel te moeilijk over word gedaan ok het is niet normaal mensen verschillen.Kijk dat ze het anders kunnen doen ok helemaal gelijk.
Maar heeft een mug het verdient op platgeslagen te worden tussen 2 handen''hij/zij heeft er ook niet omgevraagt''.

Volgens mij kan hier weer een slotje op.zo veroorzaak je alleen maar weer haat.

Remco





kom maar op met het gezer
Frank de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-04-2002 02:00
Locatie: Deventer

14-03-2007 19:45

Mee eens. Mensen die een beetje zoeken op internet komen er al snel achter dat de karper een van de vele importdieren is die de inheemse (en oh zo kwetsbare en bijzondere) natuur verdringt. 't beestje is daar gewoon té succesvol. Australië staat bekend om de uitzonderlijke diersoorten (scheiding van continenten, evolutie, dat idee).

De manier waarop keur ik niet goed, zeker niet. Maar ze vormen daar gewoon echt een probleem.
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

14-03-2007 20:02

dave troost schreef:Hoi Coen,

Ken je de Australische situatie? Ik niet.

Echter, als boeren ratten en muizen in de graanschuur hebben, worden ze gevangen en gedood. Wat doen we met kakkerlakken in huis? Met muizen in huis? Met mieren in de tuin? Met vliegen? Met muggen? Zo zijn er heel veel vragen te bedenken.

Als de Aussies ervan overtuigd zijn dat karpers schadelijke dieren zijn dan doen ze niets anders dan dat wij doen met vele andere dieren.

Groeten,

Dave


dan hoeven ze die elende daar niet hier op tv telaten zien!

Bij ditsoort beelden kan ik me heelgoed voorstellen dat een dierenactievist de hengelsport wil verbieden, en wat dacht je van een klein jongetje die net ze eerst visjes vangt die gaat er mee om hoe die het van anderen heeft gezien..................... voor dat je het weet is er weer een karpertje in ons land gesneufelt!

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

14-03-2007 20:05

Waarom een slotje?
De meningen over deze discussie zijn gewoon verschillend.
Ik was Rex Hunt aan het kijken, maar toen gingen we eten, maar dat was toch met het vliegvis gebeuren?
Hier maken wij ook organismen af, waar je niet eens meer bij nadenkt. (Denk aan spinnen, vliegen, muggen enz)
En voor hun heeft de karper misschien net zoveel waarde als hier een vlieg. En als het daar de wet is... Tjah... zo verschild elk land van elkaar natuurlijk!

Mvg
Frank de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-04-2002 02:00
Locatie: Deventer

14-03-2007 20:06

Thomas de nieuwe schreef:
dan hoeven ze die elende daar niet hier op tv telaten zien!



Want?

Sorry hoor, maar je moet gewoon niet met je Nederlandse karperminnende ogen kijken naar hoe daar met karpers wordt omgegaan. Konijnen worden er ook met man en macht uitgeroeid, maar dat zou wel prima zijn? Of maakt dat voor 'ons' karpervissers niet zo gek veel uit omdat het 'maar' konijnen zijn?

En als kleine jongetjes door dit soort beelden zo met karpers om gaan kan je ze beter helemaal bij de tv weghalen. Want als ze alles imiteren wordt het nog een mooie boel.
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

14-03-2007 20:12

Zo zeggen de Christenen wel eens: ''In de tv zit de duivel''
En daar hebben ze wel een deel gelijk in, maar iedereen weet dat je ''niks'' moet imiteren van wat je op tv hebt gezien.
Maar als dingen als geweld en bijvoorbeeld hoe je zoon vis niet moet behandelen elke dag voorbij komen, kan het wel aanstootgevend zijn, dan lijkt het op den duur gewoon normaal.
Niet iedereen denkt erbij na dat het daar wel kan, maar hier NIET!

Mvg
Frank de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-04-2002 02:00
Locatie: Deventer

14-03-2007 20:14

Ik heb geen kinderen en ga er ook niet bijster veel mee om, vandaag mijn wat kort-door-de-bocht redenatie. Ik ging er meer vanuit dat ieder kind dat zelfstandig vist wéét hoe dat moet. Dat die dus dingen leert van een ervaren (ouder/voogd etc) visser.


Maar dit gaat iets te ver off-topic.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

14-03-2007 20:35

danny ik bedoel slotje omdat hier al eens een topic over is geweest en je er alleen maar weer ruzie over krijgt wnat de een zeg dit en de ander dat.Ik denk namelijk ook dat 1/5 van het forum ook de brasem niet de hemel in prijzen en dat 9 van de 10 keer ook ruw gebeurt
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

14-03-2007 20:36

Frank de Vries schreef:Ik heb geen kinderen en ga er ook niet bijster veel mee om, vandaag mijn wat kort-door-de-bocht redenatie. Ik ging er meer vanuit dat ieder kind dat zelfstandig vist wéét hoe dat moet. Dat die dus dingen leert van een ervaren (ouder/voogd etc) visser.


Maar dit gaat iets te ver off-topic.


Na als ik het zo hoor moet je ook niet aan kinderen beginnen ook! zelfstandig ha....................... ze zijden toen ik klein was dat ik de meestzelfstandigen uit de klas was maar ik zocht om elk klijn dingentje al hulp, kan je na gaan van de anderen kinderen!

en niet elke jonge(ofmeisje) die het leuk vind om tevisses leert de kneepjesvan het vak van zij ouders of andersfamilie/bekende ik ben er zelf een heb alles zelf aan moeten leren!

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Frank de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-04-2002 02:00
Locatie: Deventer

14-03-2007 20:39

Dan is een 'visbewijs' misschien wel iets. Na het behalen van een 'proeve van bekwaamheid', ook al zijn dat alleen de basisbeginselen, mag een jonge visser zelfstandig de waterkant opzoeken.

Alleen haal je zo wel de laagdrempeligheid van de sport/hobby weg.

Maar ik betrap me er weer op: off-topic. Excuses, ik ga me maar weer even met andere dingen bezighouden. :)
Davey vd liefvoort
Berichten: 278
Lid geworden op: 02-08-2006 18:29

14-03-2007 20:45

Een cursus volgen misschien? (Volgens mij geeft Sportvisserij Nederland die, ook gevolgd :lol: )


Mvg
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

14-03-2007 20:49

Nou mocht door de partij van de klieren of zoiets anders ooit nog zoiets gebeuren zou ik het niet eens zo erg vinden!

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

14-03-2007 23:12

mr.Hunt heb ik nog wel eens een brasem zien kussen, zie ik hier nog niet echt gebeuren.
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Frank de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-04-2002 02:00
Locatie: Deventer

15-03-2007 00:06

Leuk, maar voor de vis maakt dat natuurlijk niets uit. Een kus zou in theorie denk ik zelfs meer schade aan de slijmlaag toebrengen (gezien de verschillen in zuurgraad tussen het speeksel van een mens en dat van de slijmlaag van een vis) dan het niet geven van een kus.

Ik ga eens even nadenken, misschien dat ik er nog wel een topic over open. Een redelijke basis aan visserijkennis zou voor de jeugd niet eens zoveel kwaad kunnen. Ben zelf, in vergelijking met veel vissers, ook nog jong, maar als ik zie hoe het er soms aan toe gaat aan het water...
peter andrae

15-03-2007 00:27

Je hoeft toch niet te kijken.