Rex Hunt die aan het karpervissen is


Marcel Kloos
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-10-2006 16:39
Locatie: Maascity

15-03-2007 08:27

gewoon niet kijken inderdaad,en trouwens op de Ebro gebruiken ze toch ook karpertjes als aasvis en dat zijn vaak ook nog karpervissers(of geweest)En hoeveel ''vissers'' gaan hier niet zo net met bv brasems om als zij daar met karpers?
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

15-03-2007 09:16

Een bepaald aantal personen is hier nogal schijnheilig..... Nee, ooh wat zijn wij lief voor onze visjes.....of word alles weer goed gemaakt met behulp van een onthaakmatje? :roll:

Karper is daar een plaag en niks anders..... laat hun dan iig. nog het plezier hebben om ze te vangen.

Kun je het niet aanzien dan denk volgende keer maar is goed na voordat je aan de waterkant gaat zitten om jou "geliefde" vissen te vangen.

Greets,

Patrick
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

15-03-2007 10:46

Heren

Wij moeten uit blijven gaan van de Nederlandse karper-cultuur.
Het grootste probleem in deze is, dat wij Nederlanders het welzijn van de karper hoog in vaandel hebben staan.
Misschien wel iets waar we trots op mogen zijn.
Dat wij moeite hebben met het gedrag van een figuur zoals Rex Hunt is gewoon niet meer dan logisch.

Men kan mij veel vertellen, maar Rex Hunt is voor mij absoluut geen visser.
Het is een eerste klas prutser.
Deze man is er mede voor verantwoordelijk dat bepaalde visgebieden van het Great-Barrier-Rif niet meer bevist mogen worden.

met vomiterende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
michael aan't goor
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-08-2005 22:54
Locatie: lelystad

15-03-2007 11:47

hallo heren


ik weet dat er in australie de karpers die gevangen worden gedood moet worden, omdat het daar altijd zo warm is en omdat ze een plaag zijn daar .
ze kunnen daar het helejaar paaien
daarom hebben ze die wet daar ingevoerd om dat er dan niet te veel karpers komen
maar gelukkig hebben wij daar geen last van
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

15-03-2007 11:53

Ik vond Rex altijd al een paarde @$* met een iq van een plankton (met excuus aan het paard), maar nu helemaal :evil:
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
mitchell boon
Berichten: 115
Lid geworden op: 04-02-2007 17:45
Locatie: Den Haag.

15-03-2007 14:36

ik heb het ok gezien.of hoe die de vissen terug zet.die gek gooide die vissen ze kop in tweeien.(niet egt natuurlijk).
karpers 2007
3 grootste 15 pond
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

15-03-2007 14:46

Marcel Kloos schreef:gewoon niet kijken inderdaad,en trouwens op de Ebro gebruiken ze toch ook karpertjes als aasvis en dat zijn vaak ook nog karpervissers(of geweest)En hoeveel ''vissers'' gaan hier niet zo net met bv brasems om als zij daar met karpers?


Ik snap de drukte hier eigenlijk niet? :-?

Zoals Marcel al zegt het hangt gewoon van de cultuur af. In Australë is het nou eenmaal een plaag en is het wet dat je karper doodmaakt als je ze vangt. In andere landen wordt karper gebruikt als aasvis voor meerval. Dat wij hier nou heilig zijn tov van karper (toevallig genoeg vooral de grotere) is gewoon puur cultuur. Ik bedoel hier wordt toch ook vis gegeten, een paling of snoekbaars is toch niet minder heilig als een karper. Hier mocht je vroeger ook levend azen met een voorn of baars, iets dat je nog steeds ziet gebeuren. Daar zeggen ook weinig mensen iets van. Maar als er een karper geen onthaakmat onder zich heeft op een foto dan is het gelijk oorlog... :P

Zie me niet verkeerd hoor want ik vind dat je gewoon een onthaakmat moet gebruiken, maar dan niet alleen bij karper, want dat is ook weer puur 'cultuur'. Elke vis die weer teruggezet (moet) worden dien je gewoon zo netjes mogelijk te behandelen en de karper behoort daar in Nederland bij. Elke vis die je niet wil (of dient) terug te zetten moet je ook netjes behandelen en zo snel en vriendelijk mogelijk uit z'n lijden verlossen.

Het klinkt soms ingewikkelt maar het is eigenlijk heel simpel... :wink:

Gr, Koen
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

16-03-2007 13:09

gaan we weer... zullen we nog wat langer op deze onderwerpen blijven kouwen? dan komt er misschien wat uit.

gezever om dingen die we toch niet in de hand hebben...pfffff
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

17-03-2007 19:50

Je hoeft niet te reageren. Wist niet dat er al een topic over is. Iedereen heeft toch zijn of haar eigen standpunt. Ene vind het goed andere niet, sommige mensen begrijpen het niet.

Denk zelf dat misschien beter is, om de gevangen karpers door te sluisen naar Europa ofzo, mja zal wel te ingewikkeld zijn of teveel geld kosten.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-03-2007 20:36

We hebben in Europa nou niet bepaald een tekort aan karper...
Bovendien is zoiets natuurlijk nooit haalbaar, je kan die beesten niet zomaar de halve wereld overslepen. Dan hebben we het nog niet eens gehad over ziektes.
Als laatste punt, zelfs al zouden al die belemeringen niet bestaan wil je die vissen helemaal niet hebben. Magere, halfverwilderde schubs hebben we hier immers meer dan zat.
Zoals tim ook al opmerkte, dit onderwerp is al verschillende keren besloten, we hebben er toch geen invloed op en we worden het ook nooit eens.
Kan er nu een slotje op?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

17-03-2007 20:49

Van mij wel, als het al een keer besproken is zou er verder gesproken moeten worden in dat topic. Wilde het alleen ff kwijt toen ik het zag op tv. Ik vind het zeker niet leuk om te zien, maar als een ander dat wel leuk vind tja zijn mening nix aan te doen. Niet de bedoeling mensen van hun mening af te praten...
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

17-03-2007 21:32

Daaf Wolters schreef:We hebben in Europa nou niet bepaald een tekort aan karper...
Bovendien is zoiets natuurlijk nooit haalbaar, je kan die beesten niet zomaar de halve wereld overslepen. Dan hebben we het nog niet eens gehad over ziektes.
Als laatste punt, zelfs al zouden al die belemeringen niet bestaan wil je die vissen helemaal niet hebben. Magere, halfverwilderde schubs hebben we hier immers meer dan zat.
Zoals tim ook al opmerkte, dit onderwerp is al verschillende keren besloten, we hebben er toch geen invloed op en we worden het ook nooit eens.
Kan er nu een slotje op?


Heb is niet echt nodig , maar het is weldegelijk mogelijk om karpers zo ver te transpoorteren in de kooiwereld doen ze niet anders!

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

18-03-2007 08:23

Toen laatst de partij voor de dieren samen met een kerel op muskusrattenjacht ging was, hoe heet ze ook alweer, niet zo te spreken over de moorden op die beesten. Terwijl wij er van uitgaan dat die krengen onze dijken slopen. Die worden verzopen en vermorzelt in de klemmen.....niemand die er om treurt, we zijn het gewend. Daar zijn de karpers een plaag in het water. Niemand die er daar om treurt, misschien een Australische PVDD.

Topic 2342 over de Ausies en de karpers.....
Gebruikersavatar
Dylan Smits
Berichten: 391
Lid geworden op: 17-06-2006 22:09
Locatie: Sliedrecht

18-03-2007 09:36

Volledig met Rob en Patrick eens! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

18-03-2007 11:56

Ik vind het toch geen excuus , de manier waarom hij het laatzien is meer een uitnodiging van , KOM MENSEN DOE OOK MEE MET DEZE MASSASLAGTING.

En verder hij gaat zoiezo heelslecht om met vis,als dat een voorbeeld is voor de sportvisserij dan vind ik wel dat ze het mogen verbieden!

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

19-03-2007 00:39

Ja, mss moeten we op ELK continent alles naar onze hand proberen te zetten...en ons OVERAL mee gaan bemoeien...Ik neem aan dat alle "klagers" ook een boze brief naar de stammen uit "groeten uit de Rimboe" hebben geschreven??? Deze stammen slachten ook beesten af... :o WAT EEN SCHOFTEN HE?

Ik vind het hypocriet om ons nu opeens druk te gaan maken over een iemand die "ongedierte" op zijn continent verwijderd.

Red dan wat zeehondjes, want dat is nu iets wat wel schandelijk is.

Mvg,

Rob
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

19-03-2007 00:51

Wat mij betreft voeren we die regel hier voor brasems in, da's pas ongedierte. (sorry witvissers, niets persoonlijks)..
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
ruben mellema
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-03-2007 15:38
Locatie: hoogeveen

19-03-2007 01:05

ik vind dat wanneer je karpervist de karper niet opeens een god is voor je. omdat je het leuk vind om op deze dieren te vissen wil niet zeggen dat ze gelijk vereerd moeten worden door heel de wereld. kijk eens naar de koe, hier zijn ze slecht een deel van een frikandel terwijl ze in een ander land heilig zijn. wat ik wil zeggen is dat het zonde is van een mooie vis maar wat hun doen met karper doen wij met zat andere dieren en je dus ook respect moet hebben voor hun manier van doen.
tjah stoere verhalen... vang ze maar eens
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

19-03-2007 09:04

Ik vind het maar een vreemd verhaal, omdat het in Australië gewoon is moet je maar mee doen?
Als dhr. Rex Hunt werkelijk zo van vissen houdt, dan doet hij dat toch ook in Australië, China, Nederland, Amerika of waar dan ook?!
Of is het zo dat je gevoel voor zo'n beessie per continent verschillend is, dat hij denkt, als hij in Australië is, wat een t*ring beest, die zal ik eens lekker een rot schop geven en wanneer diezelfde Rex H. in Nederland is ineens heel anders over zo'n zelfde vis denkt :-?
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

19-03-2007 14:33

ruben mellema schreef:ik vind dat wanneer je karpervist de karper niet opeens een god is voor je. omdat je het leuk vind om op deze dieren te vissen wil niet zeggen dat ze gelijk vereerd moeten worden door heel de wereld. kijk eens naar de koe, hier zijn ze slecht een deel van een frikandel terwijl ze in een ander land heilig zijn. wat ik wil zeggen is dat het zonde is van een mooie vis maar wat hun doen met karper doen wij met zat andere dieren en je dus ook respect moet hebben voor hun manier van doen.


er is altijd nog een onderscheid tussen vissen voor de sport of vissen om in leven et blijven!

Als je de vis opeet dat maakt het weinig hoe je er mee om gaat je dood hem uiteindelijk toch.

Als je vist voor de lol dan is het toch echt de bedoeling dat je de vis zo min mogelijk beschadigt!

ik vind het persoonlijk dezez opmerking een beetje dom! :-?

gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Frank de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-04-2002 02:00
Locatie: Deventer

19-03-2007 14:36

Thomas de nieuwe schreef:
Als je de vis opeet dat maakt het weinig hoe je er mee om gaat je dood hem uiteindelijk toch.


gr. Thomas


Het onnodige kwellen van een dier, ook als je uiteindelijk het dier wilt doden, (voor consumptie) is bij wet gewoon verboden. Beetje loze opmerking dus.
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

19-03-2007 15:02

oja is dat zzo?? voor zover ik niet hoor.

Maar het was om het verschil in omgaan met de vis uit te leggen wand als je een vis meeneemt hoef je hem niet op een onthaakmatje mee te nemen!


gr. Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

19-03-2007 15:15

Misschien is het moeilijk te begrijpen voor sommigen.....Ik denk niet dat Rex in Nederland de karper opeens geweldig vindt.

Maar zal het weer met een voorbeeld proberen duidelijk te maken.....

Ik denk dat zo'n beetje iedereen ratten in nederland ongedierte vindt. Als we nou diezelfde ratten in australie tegenkomen....dan zijn het nog steeds in onze ogen ROTBEESTEN.

Dus ik denk niet dat de mening van Rex het probleem is, maar gewoon een verschil in de normen.

Misschien past Rex zich inderdaad aan als hij bij ons is en behandeld hij ze zoals het bij ONS hoort. Dit zou hij dan alleen vanuit het respect voor ons doen.

Net zoals je bij je schoonouders ook niet al het eten uitkotst van je schoonma, omdat je moeder toevallig wel jus over de aardappels doet 8)
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

19-03-2007 16:59

hypokriet zijn jullie.. het is maar vis..

de konijnen in nederland worden echt niet zo humaan geslacht als wat we we willen geloven hetzelfde geld voor schapen koeien varkens ect.. maar zolang we het zelf niet zien is het er niet.. dat is helaas de instelling van ons nederlanders...

zeg nou zelf.. toen in nederland de populatie van konnijnen uit de hand liep hebben we hier ZELF mixemitoze ingebracht.. (ik weet de precize spelling niet)

maar als je denk dat dat humaan is.. de ogen zwellen op en ze worden uiteindelijk blind waardoor de kraaien slim zat zijn om eerst bij het nog levende konijn de ogen uit te prikken en vervolgens de ingewanden eruit te trekken waarnaar het konijn een zeer pijnlijke dood sterft.. ja en dit wisten WE ook toen we het virus inbrachten..

zo kan ik nog wel enkele voorbeelden opnoemen (dwergmeerval brasem ect die gewoon levend op de kiepkar geladen worden en naar de vismeel fabriek gaan) om nog maar te zwijgen van de zeevis

karper is down under gewoon een plaag die de hele biotoop bedreigt dus daar moet gewoon iets aan gedaan worden..


mja nit boos worden op mij.. zo staan de zaken er nou eenmaal voor.. en de andere kant opkijken werkt helaas ook niet.. maar word nogsteeds teveel gedaan

mvg Ian
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

19-03-2007 17:15

Het is maar vis............. ???? :evil:

Bij deze gij zijt de naam sportvisser niet waardig!

Het is zoiezo geen excus omdat anderen dieren slechterbehandelt woorden hem maar mag!

IK vind zoiezo dat dieren minder moeten lijden, dat al die dingen moeten stoppen, alleen wij zijn de persoonen er niet toe om dat tedoen!
Maar laten we dan wel onze afkeer ernaar zien dat dit soort dingen gebeuren i.p.v onze schouders op tehalen en gewoon vrolijk door tegaan met onze eigehuigje te redden!

gr, Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me