hulp gevraagt bij bootjes keuze


Plaats reactie

welke boot zou jij verkiezen

''big dropper'' van ivo druyts
14
33%
"microcat'' van angling technics
28
67%
 
Totaal aantal stemmen: 42
wesley snokx
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-06-2006 22:26
Locatie: helchteren B
Contacteer:

03-03-2007 21:22

daar ik er zelf niet uitgeraak de welke te kiezen,
probeer ik maar als ik er zo wat wijzer uit ga worden.

alle info is handig over beide boten,
als je stemt mag je ook eventjes als je wilt uitleggen waarom :wink:

alvast hartelijk dank voor de medewerking
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

03-03-2007 23:31

Hallo Wesley ,

Ik heb gestemd voor de mocrocat voerboot, ik heb deze zelf .
De "big dropper"ken ik verder niet, de microcat bevalt mij zeer goed .
Ik zelf vind de los bakken perfect bij de microcat mooi in het midden van de boot zodat je het gewicht aan voer goed kan verdelen { denk maar aan mais of zoiets als je een voerstek gaat aanleggen b.v.} en als de boot een aantal keren om zijn "as" is gedraaid kan je gewoon je voer lossen zonder dat je lijn ergens aan de boot vast kan komen te zitten.
Vaar snelheid is ook gewoon goed , is niet de allersnelste maar het is ook geen kleine boot natuurlijk.
Verder heb ikzelf de zwaardere accus erbij zitten en ook het zonnepaneel { werkt echt super!!} en de handige draagtas.
Maar zo heeft iedereen zijn eigen keuze voor een voerboot.
Kijk anders even bij de zoekfunctie en vul er maar microcat in dan kom je misschien wat meer te weten, en kijk anders even op http://www.dekarperpagina.nl

succes met je keuze gr Sander.
wesley snokx
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-06-2006 22:26
Locatie: helchteren B
Contacteer:

03-03-2007 23:40

hoi sander,

ten eerste thx
ik had de verschillenden sites ook al afgespeurd en vandaar kwam ik hierop terecht.
hoe zit het met de redelijk wat winderige dagen die we blijkbaar meer en meer mogen ontvangen.
ik geef er niet zo zeer op maar is het te doen met een microcat aangezien deze toch een 11cm lager is als die van ivo?
het zijn zo van die dingen die eigenlijk best wel intressant zijn maar die vind je natuurlijk nergens weer en haast ieder filmpje is op een slok water met haast geen wind.
waar ik momenteel bezig ben is een grote uitgraving met redelijk ruw water zeg maar en daar was ik over de vorige de scen niet zo heel gerust in.


greetz wesley
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

04-03-2007 00:08

Hai Wesley,

Hier op de plas met een flinke wind en een lekkere golfslag dan durf ik het wel aan , maar het houd ook wel weer op als het gewoon te extreem te keer gaat.
Maar hij deinst wel goed over de golfen hoor :wink: .
Het zwaarte punt is wel goed van die boot , misschien daarom zo laag?

gr Sander.
Jan Peter Teerling

04-03-2007 21:09

Wesley,
Met ruw water varen is geen enkel probleem.Zelf met windkracht 8 gevaren op een groot meer in Italie,niks aan het handje.Je kunt er tevens zogenaamde accuflaps bij kopen om de accu compartimenten waterdicht af te sluiten.Wil je nog wat info stuur maar een pb.
Groet,
Jan Peter
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

06-03-2007 13:10

Heb je de Dark Shadow 1 van Proline ook al bekeken?

Ben sinds afgelopen weekend in het bezit van z'n boot, en de vaareigenschappen (snelheid, wendbaarheid) en de stabiliteit van deze boot zijn echt GOED!

Als ik zelf moest kiezen tussen de micro cat en de big dropper, ging ik voor de big dropper, dit was ook zeker mijn 2de keus na de proline boot.

Suc6 met je keuze.

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Jan Peter Teerling

06-03-2007 17:00

van Gorp Sjors schreef:Heb je de Dark Shadow 1 van Proline ook al bekeken?

Ben sinds afgelopen weekend in het bezit van z'n boot, en de vaareigenschappen (snelheid, wendbaarheid) en de stabiliteit van deze boot zijn echt GOED!

Als ik zelf moest kiezen tussen de micro cat en de big dropper, ging ik voor de big dropper, dit was ook zeker mijn 2de keus na de proline boot.

Suc6 met je keuze.

Gr. v. Gorp.


Sander/Sjors
Er wordt je gevraagt naar info over de bigdropper of de Microcat.
En als je dan kiest om er enige info over je keus toe te lichten.

Goed jij hebt de PL boot,persoonlijk vindt ik dit een lomp apparaat maar ieder zijn keus.Daarna zeg je de big dropper is je 2e keus,maar WAAROM zou dat je 2e keus dan zijn? Gewoon natte vinger werk of baseer je je bevindingen/keuze(s) ook ergens op?

Met onderbouwendegroet,
Jan Peter
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

07-03-2007 08:22

Nou Jan Peter dat kan ik je wel even uitleggen:

Ik zou voor de big dropper gaan omdat dit net z'n "lomp" apparaat is dan de Proline, en de boot kan in mijn ogen niet groot genoeg zijn (ivm stabiliteit)
Verder heeft ook de big dropper een hook release achter op de boot.
Ook de extra spot aan de voorzijde vind ik een fijne optie (ivm goed zicht tegen de overzijde bijv damwand op kanalen, Deze heb ik ook op mijn Proline zitten).
Ook de bereikbaarheid van de onderdelen vind ik belangrijk, nu weet ik niet hoe dit bij de microcat is maar bij de boot van Ivo (big dropper) is dit in ieder geval perfect. Bij de proline boot kun je ook aandig bij de onderdelen als er iets aan mocht zijn. Verder is de service van Ivo en de service van Mark (bouwer PL boten) volgens horen zeggen super, je hoopt er natuurlijk zo min mogelijk gebruik van te hoeven maken, maar mocht het dan een keer nodig zijn dan is het wel fijn dat je meteen geholpen wordt.

Mijn keuze is dus echt geen natte vinger werk geweest, het enige wat voor mij de keuze tussen de Proline en de Big Dropper was, dat was de prijs.
En na wat onderhandelen is het voor mij de Proline boot geworden...

(ps. wat ik ook een goed model vind is de anatec catamaran boot, maar ook deze boot is voor jou denkt ik te "Lomp"..)

Met uitleggende groet,

v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

07-03-2007 08:28

Ach ja en Jan-Peter, jij bent nu eenmaal gek op je Microcat, dus wat dat betreft zullen mijn argumenten bij jou toch niet veel uitmaken..

Ik kan me andere toppics heugen, waar wij het ook niet echt eens konden worden maar dit ook weer even terzijde.

In ieder geval wens ik Wesley veel suc6 met zijn keuze.. :P

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Jan Peter Teerling

07-03-2007 11:28

Beste Sjors,

Je hoeft het niet altijd met iemand eens te zijn om wel samen door een deur te kunnen.En we zitten hier in de discussie hoek,dus dicusieren zullen we! :wink:

Heb je de MC wel eens van dichtbij,of in het water zien varen?
Dan zul je weten,dat dit de 1e boot was die met dit catamaran principe op de proppen kwam.Stabiliteit is dan ook super.Hoe lager de boot is hoe dichter je immers onder overhangende takken kunt vissen,zonder dat je kans maakt dat je bootje vast komt te zitten.

Een spot zit ook op de MC al is deze optioneel (mini maglite).De 2 witte spot op de voorkant geven trouwens ook zat licht.Wat is het voordeel van de BD met hookrelease t.o.v het onderin je haakaas in je bakje met voer te leggen?Service van Angling Technics kan ik je niks over vertellen omdat ik die in bijna 2 jaar dat ik het bootje heb nog niet nodig heb gehad.Dus met de electronica zal het wel in orde zijn.Vraag me wel af hoe de PL/BD boot zijn condensatie vocht in de romp afvoert.

Denk dat als je een bootje wil gaan aanschaffen je dit moet doen na aanleiding van je persoonlijke wensen.(Hoeveelheid voer wat je mee wil nemen,assesoires die verkrijgbaar zijn bij de boot,schroef(jes) met het bijbehorend onderhoud of onderhoudsvrije jet-motoren,verlichting,vaarsnelheid etc.)Zoveel mensen,zoveel wensen..

De Anatec bootjes heb ik ook naar gekeken,die worden verdeeld door fishfun (http://www.fishfun.nl) en idd het grootste model is mij te 'lomp',daarentegen ga ik waarschijnelijk het kleinere model wel aanschaffen voor korte sessie's,en ik mobiel wil vissen.De Procat lijkt me ook wel wat,maar is weinig gebruikerservaring over terug te vinden.

Met ook graag werpende groet,
Jan Peter
wesley snokx
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-06-2006 22:26
Locatie: helchteren B
Contacteer:

07-03-2007 17:38

en zo kan je van een discussie topic ook nog vanalles opsteken :wink:

ik heb bewust de keuze tussen deze twee types gemaakt omdat ik niet zo een fan ben van bovenstaande kip bakjes zoals op de proline boot.
dat is natuurlijk ieder zijn gedachten gang hierin.

de anatec is ook te vergelijken met deze types.

maar om de een of andere reden spreekt deze boot mij nu net iets minder aan.
het is zoals eerder vermeld dan ook een iet wat logge verschijning.
plus het feit dat ie kwa prijs en opties dan weer een stuk boven de BD ligt.

nu is de BD dat ook maar die heeft dan weer als in mijn ogen het grote voordeel dat moest er iets aan komen de maker niet al te ver weg is.

dat heb je ook niet bij de micro maar dat was dan ook een ander geval van een intressant totaal pakket dat mij is aangeboden.


greetz
wesley snokx
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-06-2006 22:26
Locatie: helchteren B
Contacteer:

14-03-2007 19:21

dan toch maar een besluit genomen en ben sinds dit weekend dan ook de trotse eigenaar van de microcat.

eerste indruk hier op de vijver is al zeer goed.

nu de rest nog he 8)
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

14-03-2007 20:51

Goede keuze Wesley ! veel succes ermee :wink:

gr Sander.
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

09-04-2007 19:32

En Wesley hoe bevalt ie ?
wesley snokx
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-06-2006 22:26
Locatie: helchteren B
Contacteer:

10-04-2007 09:56

hij valt dus zeer goed mee.
heb hiervoor de scen gehad enzo maar deze staat daar dus echt wel boven.
nu heb ik hem tot dusver nog niet kunnen proberen bij echt ruw water maar mss dat ik me nog een swa patat ga bijhalen voor de extreme dagen.
maar de microcat vaart echt wel zalig het handige is dan ook nog eens dat je haast overal onderin kan gaan droppen.

echt tevreden dus
Plaats reactie