Zandput


Plaats reactie
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

25-02-2007 02:22

Heren ( en Dames als die er zijn),
Ik zit met een probleem. Er is bij mij in de buurt een mooie zandput van 2 hectare groot. Zit niet veel karper maar wat er zit is groot. ( tot ± 40 pond) Nu zit ik met het volgende: ben van het winter, voor zover je er van kan spreken maar dat terzijde, eens goed gaan peilen en wat bleek over al is het een 3 tot 3.5 meter diep met een uitzonderiong nam. een gat waar het afloopt naar een 5 meter. Wat zou jullie tactiek zijn?

Tibor
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

25-02-2007 08:20

Hoi Tidor,
Ik had een zandput als thuiswater.

Afbeelding

Ik zou vlak in de kant vissen en voeren 1 - 1,5m. Als je de foto bekijkt viste ik a;tid strak tegen die steigers aan de overkant.

Afbeelding

Mijn ervaring is dat de vissen overdag meestal op half water blijven hangen en dat ze smorgens en savonds aan de kant komen aasen

Groet & succes
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

25-02-2007 12:58

hoi,

als ik jou was zou ik een beetje gaan proberen gewoon een poosje met 1 hengel tegen de kant en eentje op een plateau bijvoorbeeld op het stuk waar het afloopt naar 5 meter en dan kijken waar de meeste vissen vandaan komen en als je dan 1 plek heb en die andere loopt niet zo dan ga je met die hengel ff verder zoeken tot je daar ook een leuke plek voor heb.

heel veel succes,

patrick
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-02-2007 20:43

Hoe zit het met de bodemstructuur?
Daarmee bedoel ik vooral de hardheid, maar bijvoorbeeld ook de aanwezigheid van mosselbanken en rottend bladafval.
Als er geen verschil is zou ik zeer verspreid gaan voeren (bij een water van 2 ha betekend dat voor mij over het hele water) en heel mobiel en zoekend gaan vissen. Het kan zijn dat er nauwelijks echte hotspots zijn, maar als ze er wel zijn loop je er op deze manier vanzelf tegenaan.
Als er wel grote verschillen zijn probeer je eerst de hardere schone stukken bodem of je probeert met beide hengels verschillende dingen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

25-02-2007 21:42

Er schijnt nog ergens een mosselbank te liggen maar asl het wat warmer is wil ik daar eerst eens zelf gaan kijken dan wel voelen of ik iets kan vinden. Voor mijn gevoel liggen er overal wel rottende bladeren en is de bodem overal even hard. Is er een manier om dit goed duidelijke te hebben? Duiden grote aantallen witvis ook op mogelijke hotspots?
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

26-02-2007 13:46

Hoi Tibor (deze keer goed gespeld)

Als het in het midden wat dieper is zakt die bladerrotzooi van de rand vanzelf naar het midden. Persoonlijk maakte ik altijd een stuk schoon door te harken en er een paar zakken (Schevenings) strand zand op te gooien, die spoelt namelijk ook niet snel weg. Ik heb zelf de ervaring dat de karper het niet snel tussen veel (en druk) witvis zoeken.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Plaats reactie