nog maals, privemeertje in Friesland


Plaats reactie
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

09-12-2002 17:25

Heb al eerder dit beicht geplaats maar kreeg toen niet veel serieuse reacties op mijn mail adres, vandaar dat ik het nog eens probeer.

Sinds kort ben ik de "bezitter" van een privewater in friesland (in de buurt van joure / Band )Het water is zo,n 2,5 ha.
een paar weken terug is daar een meerdere kilo's spiegel uitgezet en meerdere graskarpers.
Helaas woon ik in de buurt van Leiden en zal ik er ook niet dagelijks vissen maar dus ook niet voeren.
ik zoek iemand die samen met mij dit water wil bevissen en bevoeren. Het bevissen mag ook met een vismaat zijn, ik vis net zo goed alleen.
Daar er niet al te veel karpers zijn uitgezet en het om een gezond en 2,5 meter diep water gaat denk ik dat de vissen potentie hebben om echte biggen te worden.
verder zal niemand het water bevissen dan wij alleen. (door foto,s kan de groei goed in de gaten gehouden worden)
Iemand die alleen maar uit is op mooie plaatjes over meerdere jaren, immers ze moeten groeien, is bij mij aan het verkeerde adres. Het is midden in een natuurgebied en dit moet je dan ook warm doen laten lopen.
(wel eens een ooievaar naast je tent gehad)

Ook moet je wel iets te besteden hebben, daar er veel gevoerd zal moeten worden, met name met goedkope mais.

Laat even hier je mail adres achter


--------------------------------------------------------------------------------
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

09-12-2002 17:27

Met mais ga je echt geen biggen kweken hoor.

Mvg,
Jan Van Calenberg
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

09-12-2002 17:44

Hoi Jan,

Ik schreeft er ook bij met name....
Echter goede tips zijn welkom, ik heb ook nog niet echt het idee, hoe het beste aan te pakken veel vismeelboilies? we zien het wel, en heb je een kijk hierop hoe jij het zou aanpakken hoor ik dit graag.

Richard
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-12-2002 20:25

Hoi,er zijn naar mijn mening genoeg betaalbare aassoorten die nog vrij voedzaam zijn.
Neem bijv. een van de vele bikssoorten of goedkopere soorten diervoeders.
Evt. drijvende brokken maar dan zou het tegen de tijd dat je gaat "oogsten" misschien weer wat moeite moeten doen om ze naar de bodem te krijgen.
mvrgr Dennis
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-12-2002 23:19

Richard,

Wil je biggen kweken?

In een normaal gezond water met een juiste bezettin aan vis, hoef je zeker niet bij te voeren.

In de visie karperbeheer binnen VBC's, kun je wat handvatten vinden.

http://www.karperstudiegroep.nl/website ... ileName=25

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-12-2002 19:35

hallo richard,
loop anders op dinsdagavond eens binnen ,bij de Hengelaarsbond voor Leiden en omstreken
aan de voorschoterweg 8 a Leiden.
wij hebben mensen onderandere van de vbc(ab de witt) die je met dit soort vragen kunnen helpen.
groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Plaats reactie