nieuwe korda dvds ?


Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

01-02-2007 11:56

ik zag net op internet foto's staan van danny fairbrass waar hij in st. Christophe vist. Er staat bij dat ze dvd's opnemen en wel betaalwater deel 1 en 2

iemand hier iets over gehoort of zijn dit alweer oude dvd's ?
worden deze via korda gepubliceerd of ?

groeten
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

01-02-2007 12:54

Korda underwater 6 komt wel in februari uit, weet niet wat de inhoud is,

Groeten Jarno
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

01-02-2007 13:14

ja dat weet ik jarno, kheb deel 6 zelf al thuis
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

01-02-2007 15:09

Wat de inhoud van die dvd is geen idee maar alle dvds die ik van korda gezien heb zijn gewoon in een woord GEWELDIG ik heb al tig andere films gezien (die van chris yates,matt .... ,veel fox films alle series bijna ) maar de dvds korda zijn voor mij toch de nummer ono geworden.

een klein minpuntje is dat danny een nep lachje heeft als hij op de foto gaat :)


Gerard
KSN
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

01-02-2007 16:57

hahaha, ja dat lachje is zeker minpuntje.

maar die beelden zijn gewoon geweldig, heb er in mijn eigen visserij ook zeker veel aan gehad.

deel zes is ook weer mooi. ik ben fan.
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-02-2007 19:02

Korda 6 is opgenomen op een circuit water in Engeland, dit is een grindput die al vele jaren wordt bevist. Echter hebben ze een deel van het water gereserveerd voor opnames van deel 6.

Daarnaast is het in Engeland de normaalste zaak van de wereld om te betalen voor een water, het zij dag als jaar vergunningen.

Daarnaast heb ik nog niets vernomen over het filmen van nieuwe korda dvd's op betaalwateren. Het zou mij echter niets verbazen mochten deze er wel komen, wij Nederlanders denken toch een tikkie anders over betaalwateren dan de Engelse.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruben Niphuis
Berichten: 418
Lid geworden op: 11-12-2005 19:53
Locatie: Berkel&Rodenrijs

01-02-2007 19:23

Ik heb gehoord van korda dat ze in de volgend dvd dat van st.christope gaan doen.

Mgv Ruben Niphuis
“Use your imagination, be creative“
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

01-02-2007 19:52

Leuke films om naar te kijken opzich, alleen jezus zeg! wat een papegaaienbekken show... :(
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

01-02-2007 20:46

hoe bedoel je dat sebastian?
Gebruikersavatar
Ruben Niphuis
Berichten: 418
Lid geworden op: 11-12-2005 19:53
Locatie: Berkel&Rodenrijs

01-02-2007 21:00

Sebastian je lult uit je nek want het zijn punt gaafe karper
“Use your imagination, be creative“
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-02-2007 21:17

Mannen
Ben ik nu in de war of niet. Alijn wordt door iedereen aangevallen en soms verketterd omdat hij op een betaalwater vist. Niemand valt echter over het feit dat Korda een DVD gaat opnemen op zo een water. Als het zo is! Velen gaan die DVD toch kopen en zijn laaiend positief, uiteraard. Want tussen haakjes die DVD's zijn erg goed! Nu weet ik niet eens of die Cristoffel put een water is met gestolen vis maar daar gaat het hier niet om. Niets ten nadele van Korda trouwens als hij dat gaat doen. Ik heb altijd al gezegd dat een ieder zelf moet beslissen of hij wel of niet naar een betaalwater gaat. Maar het gaat mij om het principe de één mag het (omdat wij Engelse vissers waarschijnlijk verafgoden) de ander niet. Dan zie ik vissers reageren op Alijn die wel zelf op de grindputten van Metz vissen. Deze putten wemelen van de gestolen vissen, maar dat is geen probleem voor deze moraalridders. Een veertiger is een veertiger. Wel met de vinger naar een ander wijzen maar stiekem het fotoboek vullen met een gepikte vis van een put met een cijfer. Mannen laat iedereen toch een beetje in zijn waarde en doen wat hij zelf wil.
Nu ik toch reageer, de beelden onderwater van deel 6 zijn om te smullen en ik heb er zeker nog van geleerd alleen zou het nu misschien tijd worden om de DVD anders in te delen. Iets wat meer karper sfeer zou prettig zijn. Die sfeer krijg je niet op een Cristoffel put denk ik.
Persoonlijk zou ik het heel spannend en moedig vinden als zo een DVD opgenomen zou worden op een water zoals Foret Orient.
Gr Piet
richard storm
Berichten: 28
Lid geworden op: 13-04-2005 12:47
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

01-02-2007 21:26

nu weet ik wel dat er op dat water een groot natuurlijk bestand zwemt van heel wat jaren terug en dat er wel vis is uitgezet maar wel officieel volgens de papieren zoals het hoort.
Het is vervolgen wel een super mooi en leuk water met heel erg helder water waar je alles erg goed kunt zien met een onderwater camera.
Dus het zal er niet voor niks opgenomen zijn.
Het visbestand mag er trouwens ook wel wezen.
Veel kijkplezier op de nieuwe dvd van korda
als ik er niet ben,ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

01-02-2007 22:20

Zal ns nakijken welke delen ik precies heb gezien, kan verschil in zitten.
"uit mn nek lullen" zoals Ruben het zo suptiel weet te brengen, doe ik
iniedergeval niet... Was het eerst wat me opviel, veel ingescheurde
mondhoeken en blauwe bekken. Het is in ieder geval die versie waarbij
ze in het begin zoveel last hebben van zeelt.

Grs
richard storm
Berichten: 28
Lid geworden op: 13-04-2005 12:47
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

01-02-2007 22:48

Hoi Piet,
Je gaat mij toch niet vertellen dat je het leuk zou vinden als er inderdaad een film uitgebracht wordt over het water waar je dit jaar voor gaaat?
Ik heb het liefst dat er niet zo veel over bekend gemaakt wordt,er zwemt nog te veel moois wat ik graag wil vangen.
Heb alleen niet genoeg tijd om er in te steken,moet alles in een weekje doen en dat is niet makkelijk.
Of je mooet het net treffen.
Maar daar hoef ik jou niet veel over te vertellen,je hebt er onderhand al aardig wat uurtjes doorgebracht.
als ik er niet ben,ben ik vissen!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-02-2007 23:09

Richard
Het gaat om het principe! Van mij mag er op foret een DVD worden gemaakt hoor, geen moeite mee. Zoveel tijd had ik in mijn Foret tijd ook niet hoor! Gewoon een kwestie van plannen was het toen en hopen dat je de goede week trof. En ja dit jaar wil ik er voor gaan daar als mijn reuma het toelaat. Alleen wel op mijn eigen manier namelijk 'dagvissen'. Het gaat nogmaals om het feit dat er hier altijd met twee maten gemeten wordt. Dat vind ik hypocriet! Wijzen naar anderen en zelf op dubieuze waters vissen.
Als ik een DVD zou kunnen maken zou dat een sfeer DVD worden met avonturen op de grootste wateren van Frankrijk met daarin een klein stukje onderwater. De naam zou b.v Tour de France kunnen zijn :lol: Ik zou het nooit op een BTW doen maar dat is mijn mening. Nogmaals ieder zijn meuk.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-02-2007 23:56

Piet,

Wij Hollanders hebben een andere kijk op betaalwateren dan de Engelse, die interesseren zich namelijk niet in het gegeven "gestolen vis". Het zal ze aan hun reet roesten.

Ik ben allang uitgescheden met het mezelf druk maken om betaalwater HIER en betaalwater DAAR. Dat is struisvogel politiek, dat weet ik en ik beken dan ook volledig schuld.

Maar het is een commerciele trekpleister voor veel investeerders, en waar geld te halen valt zijn altijd mensen. De eeuwige discussie over wel of niet een water bevissen dat bekend staat als betaalwater is in mijn ogen tijdverspilling, zeker omdat de Engelse mentaliteit al gewend is geraakt aan grote bedragen die men moet betalen voor het bevissen van een water.

Betaalwateren reizen als paddestoelen de grond uit, maar degene die hier het hardst over lopen te zeiken, gaan er ook geen verandering in brengen. Alleen in eigen land moeten we het onder de duim houden, het zou natuurlijk zo moeten zijn dat dit ook in La France zou moeten gebeuren, maar dat is een te ver van onze bed show....Ik zeg dan ook typisch Hollands!!

Voel ik mij geroepen, nee ik maak geen golven. Vis ik op betaalwateren, nee nooit meer. Heb het circus één keer meegemaakt toen ik nog een jaartje of 8 jonger was en vond het toen al schokkend om te zien wat er af en toe naar de kant kwam.

Terug komend op Korda, waar dit topic natuurlijk overgaat. De films hebben mij toch wel veel geleerd en blijven mij constant boeien. Wellicht ben ik een te grote Korda gebruiker, en dit zal niet veranderen als men een film gaat maken op een betaalwater.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

02-02-2007 08:45

Sebastian Huvenaars schreef:Zal ns nakijken welke delen ik precies heb gezien, kan verschil in zitten.
"uit mn nek lullen" zoals Ruben het zo suptiel weet te brengen, doe ik
iniedergeval niet... Was het eerst wat me opviel, veel ingescheurde
mondhoeken en blauwe bekken. Het is in ieder geval die versie waarbij
ze in het begin zoveel last hebben van zeelt.

Grs


Ik heb precies dezelfde ervaring, ik weet zo niet of in ik in alle delen ook maar 1 (punt)gave bek heb gezien :-?
Maar toch blijven het topfilms!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

02-02-2007 08:48

Het generaliseren gaat je niet slecht af he Jeroen?
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

02-02-2007 09:22

[quote="Jeroen Hof op't"]Piet,

Wij Hollanders hebben een andere kijk op betaalwateren dan de Engelse, die interesseren zich namelijk niet in het gegeven "gestolen vis". Het zal ze aan hun reet roesten. [/quote]

Misschien iets kort door de bocht???? En wel heel erg generaliseren??? Weet het niet hoor....Wel eens van ECHO gehoord???
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

02-02-2007 09:34

Hallo

Ik heb gehoord dat Korda inderdaad dvd's gaat opnemen dit jaar op betaalwateren in Frankrijk .
Of het erg is of niet laat ik aan een ieder zijn eigen menig over maar die mooie wateren in England zijn dit geen betaalwateren??
Als Korda dit wil doen mijn zegen hebben ze , ik kan ze niet tegenhouden en voor die mensen die zo fel tegen betaalwateren zijn die hebben geluk, zijn er weer minder vissers op de openbare wateren.
Deze discussie kan tot in den treure gevoerd worden en ik denk dat de twee kampen er nooit uit zullen komen wel denk ik persoonlijk dat door te blijven praten over dit onderwerp de twee strijdende partijen wel dichter bij elkaar zijn te brengen gewoon door eens wat meer respect te tonen voor elkaars mening en deze mee te nemen in een beslissing naar welke kant dan ook. Als ze uitkomen zal ik ze toch ( net zoals zo velen ) gaan bekijken.

Gr. huub engelen
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

02-02-2007 12:43

ik mag dus aannemen wat ik gelezen heb + foto's gezien dat het de nieuwe dvd's van korda worden ? :lol:
en waar kun je beter je nieuwe artikel testen dan op een betaalwater?

Een hengel testen kan er mooi, omdat je daar toch wel vis vangt, elke sjap kan het. En ik denk dat korda daar vist om mss het water te promoten ?of nieuwe rigs ofzo ?

we zien het wel op het resultaat

groete
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

02-02-2007 15:35

hij is al verkrijgbaar met nederlandse ondertiteling hoor dus....
zie het reseltaat zelf!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

02-02-2007 18:22

Beste heren,

Ik ventileer alleen mijn mening, deze is nog altijd gebasseerd op mijn eigen overwegingen en ervaringen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

02-02-2007 19:33

Piet Vogel schreef:Mannen
Ben ik nu in de war of niet. Alijn wordt door iedereen aangevallen en soms verketterd omdat hij op een betaalwater vist. Niemand valt echter over het feit dat Korda een DVD gaat opnemen op zo een water. Als het zo is! Velen gaan die DVD toch kopen en zijn laaiend positief, uiteraard. Want tussen haakjes die DVD's zijn erg goed! Nu weet ik niet eens of die Cristoffel put een water is met gestolen vis maar daar gaat het hier niet om. Niets ten nadele van Korda trouwens als hij dat gaat doen. Ik heb altijd al gezegd dat een ieder zelf moet beslissen of hij wel of niet naar een betaalwater gaat. Maar het gaat mij om het principe de één mag het (omdat wij Engelse vissers waarschijnlijk verafgoden) de ander niet. Dan zie ik vissers reageren op Alijn die wel zelf op de grindputten van Metz vissen. Deze putten wemelen van de gestolen vissen, maar dat is geen probleem voor deze moraalridders. Een veertiger is een veertiger. Wel met de vinger naar een ander wijzen maar stiekem het fotoboek vullen met een gepikte vis van een put met een cijfer. Mannen laat iedereen toch een beetje in zijn waarde en doen wat hij zelf wil.
Nu ik toch reageer, de beelden onderwater van deel 6 zijn om te smullen en ik heb er zeker nog van geleerd alleen zou het nu misschien tijd worden om de DVD anders in te delen. Iets wat meer karper sfeer zou prettig zijn. Die sfeer krijg je niet op een Cristoffel put denk ik.
Persoonlijk zou ik het heel spannend en moedig vinden als zo een DVD opgenomen zou worden op een water zoals Foret Orient.
Gr Piet


Ja,dan zal er weinig op zo,n Dvd staan en DAT verkoopt niet!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-02-2007 20:08

Wanneer komt die nieuwe DVD van Alijn op die Cristoffel put dan uit? :P

Lijkt mij een goede bestemming. Alleen voor onderwateropnames. :D