delkim plus TXI een soort van mode??


Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

07-02-2007 20:11

ja maar welke dief zet de optonic nou eerst uit!!

toch?

gr niek
Gebruikersavatar
michel merza
Berichten: 53
Lid geworden op: 30-12-2005 21:55
Locatie: deventer
Contacteer:

08-02-2007 10:36

Een dief die niet wil riskeren dat hij de beetverklikker af laat gaan en gesnapt wordt misschien......... En geloof me als je de delkims gevoelig hebt staan is daar niet veel voor nodig. Ik heb sinds vorig jaar ook de txi plus met draadloze ontvanger en t werkt super. Heb ooit fox gehad maar kreeg toch wat problemen destijds. Sinds ik de delkim heb heb ik helemaal geen problemen meer gehad. Wat mij betreft het beste spul op de markt op dit moment.
There is no certainty only opportunity.
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

08-02-2007 10:40

oja,

delkim geeft geen toon als je hem uitschakelt wel??


Mvg niek
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

08-02-2007 11:11

Feit blijft dat een pieper moet doen waar hij voor gemaakt is namelijk piepen als een vis met de haak in de bek er vandoor gaat.
Ik heb de mmxen van Fox gehad mooi klein en het eerste jaar deden ze ook nog waar ze voor gemaakt zijn tot het moment een van de piepers aangaf dat de batterij leeg was.
Ik deed daarna wat ik doen moest en wat iedereen van jullie zou doen namelijk een nieuwe batterij er in doen en het resultaat was , niks , nul.
Toen deed ik dus wat jullie ook zouden doen terug naar de winkel waar ik ze gekocht had , moesten opgestuurd , kreeg zowaar een vervangende want ik moest door kunnen vissen .
Al snel kreeg ik te horen ik zou een nieuwe krijgen maar de juiste had hij op dat moment niet , ik zei geen probleem de vervangende was hetzelfde als degene die kapot was dus ik hield die wel geen probleem totdat :evil: :evil: die ook de geest gaf .
Toen heb ik ze ingeruild tegen jawel Knuckleheads lekker lomp maar inderdaad wel piepen als het moet. :P :P
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

08-02-2007 11:55

Ik heb die oude nuckleheads ook nog, ik begrijp wat je met lomp bedoeld 8)
Ik kan helemaal niets afstellen, kan ze nieteens uitzetten. als ze in mn tas zitten piepen ze bij iedere hobbel. Doe nu een elastiekje om het wieltje... Maar ze piepen altijd, en tering hard, zijn superzuinig met batterijen, en compleet waterdicht... Super dingen. Heb inmiddels wel andere, omdat ik nogalis tussen huizen vis, en dan is al die herrie niet wenselijk :wink:

Mvg Tim

p.s. zijn die nieuwe nuckleheads niet erg vergelijkbaar met die delkims?
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

08-02-2007 12:28

Ik kan wel de toon en volume stellen maar niet uit ,gebruik daar elastiek voor.
Gebruikersavatar
michel merza
Berichten: 53
Lid geworden op: 30-12-2005 21:55
Locatie: deventer
Contacteer:

08-02-2007 13:34

oja,

delkim geeft geen toon als je hem uitschakelt wel??


Mvg niek


Nee dat klopt, de delkim zelf niet maar de ontvanger wel. Je wilt niet weten wat een tering lawaai daar uit komt als je er 1 uit zet. En trouwens bij mij zet je ze niet zo makkelijk uit want met de fox but swinger en t standaard plaatje waar je hem opschuift onder de delkim kom je haast niet bij de schakelaar. Dus hoe je het ook wend of keert, een piep geeft ie wel als een dief em probeerd te stelen.

Mvg Michel
There is no certainty only opportunity.
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

08-02-2007 13:38

mooi systeem..

gr niek
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

09-02-2007 13:29

Vis zelf met een draadloze set van Ron Thompson. Prijs 3+een digitale ontvanger 149 €. Werkt allemaal echt perfect. Dus voor mij geen delkim.

Maar vergeten we niet de beste die er zijn?? Knucklehead? Doet het zelfs onder water. En een geluid om doof van te worden.
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

09-02-2007 13:34

Voor de mensen die ze niet kennen. Dit zijn zë:

http://www.twinternational.com/acatalog ... LARMS.html

Staan onder aan de pagina DIGI TRONIC
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

09-02-2007 13:38

afschuwelijk ding

maarja dat zeg ik van me buurmeisje ook terwijl jij het misschien een lekker wijfie vind

dus waar gaat het nog over
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Them F*cking Peppies!
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

09-02-2007 13:50

toen ik jou tegen kwam in france dacht ik ook dat ik niks ging vangen..

:lol:

gr niek
Gebruikersavatar
rebec schippers
Berichten: 125
Lid geworden op: 11-09-2005 23:49
Locatie: grootebroek

10-02-2007 10:42

in naam der wetenschap: vanmidag ga ik fox en delkim boilies draaien. kijken waar we meer mee vangen.
wie helpt me aan een paar delkims?
kapote foxen zat! :D :D
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

10-02-2007 10:51

idd een mode...ik MOET ze ook hebben!!!! :lol: :lol: :P
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

11-02-2007 11:14

En dan daar nog bij: Ik betaald slechts 525 euro voor een setje van 3 txi en 1 Rx Pro ontvanger. (nieuw) Dus echt hoofdprijs kunnen we dat niet noemen :lol:




Dat noem ik dan zeker wel de hoofdprijs.
anderhalf jaar geleden heb ik fox uptonics gekocht met de prijs van maar liefst 250 eurie.
Dat vond ik al de hoofdprijs.
Sterker nog heb ff me verstand uitgeschakeld terwijl ik mijn betaal plastik door een gleufje trok.

By the way ze bevallen erg goed
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

12-02-2007 12:56

Hahaha; André met zijn: "Wat een nonsense topic", prachtig. Wat een humor! En dan gaat het nog helemaal niet om die plaatjes. Ik doe er nog een schepje nonsens bovenop:

Het was alweer ergens in 2005 meen ik, dat ik op Bussloo een paar dagen aan het hengelen was. Op een gegeven moment hoorde ik vanachter de brug, richting Robberskamp een hoog irritant motorgeluid. Het was nog ver weg, maar het deed me denken aan een of andere opgevoerde machine.

Geleidelijk aan werd het geluid harder. En toen werd de oorzaak ook zichtbaar. Er stonden twee achterlijke Henkies op de brug. Boven hun hoofd een enorm groot radiografisch bestuurd vliegtuig. Het witte ding had minstens een spanwijdte van 2 meter!

Vanaf de brug begonnen die hobbyn*chten hun kist richting mijn visstekken te dirigeren. Machteloos was ik. De zoveelste door onze mooie maatschappij gevormde vrijdenkers zagen hun kans schoon hun individualisme (zij het dit maal niet in sloopwerk, maar in geluidsoverlast) aan het publiek en het dierenleven (alles wat vluchten kon, was verdwenen) op te dringen. Machteloos. Of toch niet??? Nee, helaas, een vuurwapen had ik niet bij me. Maar mijn oog bleef plotseling rusten op iets anders… Hmmmm???

Gisteren las ik een stukje op Karperwereld Online. Hans van Loghem schreef het volgende onder het topic “DELKIM PLUS TXI een soort van mode??”:

“Verhaaltje, waar gebeurd! Ik had hiervoor het oude type delkim txi, ik was met mijn voerboot aan het uitvaren en toen kreeg ik een run. De boot reageerde op de ontvanger van de delkim, hij ging rondjes achteruit varen. Toen heb ik ze weg gedaan en rxen gekocht en die hebben dit euvel niet. P.s. dit is echt waar, maar ik vind wel het geluid van delkim mooier…”

Ik greep mijn receiver en begon hem aan en uit te zetten, op plus en min. Tegelijkertijd maakte het vliegtuigje een dodelijke neerwaartse spiraal. Ik zag het ding in stukken op het water uit elkaar spatten. Toen hoorde ik pas de klap op het water. En alles was weer zoals het hoorde: heerlijk rustig. De klojo’s op de brug taaiden af richting de Robberskamp waar de wrakstukken hoogstwaarschijnlijk zouden aanspoelen. Ik heb ze nooit meer weer gezien.

Ik dacht destijds aan toeval. Maar toen ik het verhaaltje op KWO las, moest ik toch even terugdenken aan dit voorval een tijdje geleden op Bussloo. Een demonisch lachje verscheen op mijn gezicht. In mijn gedachten hoorde ik de stem van Scarface met de wereldberoemde woorden: “You f*ck with me, you’re f*cking with the best!”. De sukkels.



Groet,
Jacob
Laatst gewijzigd door Jacob van Wensveen op 12-02-2007 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

12-02-2007 14:12

Whaha grapig :lol: !
Gebruikersavatar
rebec schippers
Berichten: 125
Lid geworden op: 11-09-2005 23:49
Locatie: grootebroek

12-02-2007 17:25

op de delkim boilies vang je dus meer!!!!!
bootjes, vliegtuigjes... :D :P
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

12-02-2007 18:01

HEHEHE..

mooi geschreven.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

12-02-2007 19:10

jurrien stam schreef:Vis zelf met een draadloze set van Ron Thompson. Prijs 3+een digitale ontvanger 149 €. Werkt allemaal echt perfect. Dus voor mij geen delkim.

Maar vergeten we niet de beste die er zijn?? Knucklehead? Doet het zelfs onder water. En een geluid om doof van te worden.

ik had de set van 4 koste ook 149 eurie
Je komt er nog wel achter hoe goed WATER dicht ze zijn
Ik heb ze ook gehad
Ging goed totdat 1 speaker kapot ging
Nieuwe gekregen(groen)
Ging 2 weken later de rode speaker kapot
Werd een nieuwe set besteld
verving de rode door de gele
ging weer vissen
Was de groene weer kapot registreerde niets meer

Mooie troep.

Ik hoop voor jou dat ze goed blijven maar ik zie het somber in.
Kijk eens bij de topic "Delkim ev plus"
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

12-02-2007 20:08

Prachtig verhaal jacob, en nogmaals ik weet het zeker!!!!!!!!!!! :lol:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

12-02-2007 21:13

Ik heb deze TXi's zeker een jaar of 10. NOOIT geen problemen mee gehad. Inderdaad alleen de schade van de periode dat ik vaak met gevlochten lijn vistte, is zichtbaar. De trilplaatjes zijn iets ingesleten.

M'n broer heeft nu de nieuwe TXi plus. Tot nu toe ook geen enkel probleem. In die 10 jaar heeft hij zeker een stuk of 14 beetmelders versleten. Eén Knucklehead heeft de tand des tijds doorstaan.
Alle overige melders zijn kapot (de "Strikers" waren fenomenaal!!!; lag je lekker te ronken 's nachts, ging het iets regenen en het volgende moment vloog je met je harses door het tentdak vanwege een snoeiharde fluiter en nadat je eindelijk een beetje bij je positieven was gekomen, sloeg alweer de volgende schrik je om je hart: waarom hield die fluiter niet op??? Als een gek de tent uit om je broer verdwaasd voor zijn alsmaar doorfluitende hengels te zien staan... Waarom pak je ***** die ***stok niet op!!! Wordt je schaapachtig aangekeken, wil je zelf aanstalten maken om de hengel op te pakken en hé??? De spoel maakt geen omwentelingen??? De swingers hangen er ook keurig bij??? En ondertussen blijft het ding maar doorgillen... Ha, en denk je dat dit maar één keer gebeurde???)

Een ander voordeel van de oude TXi was, dat je meteen via de receiver doorkreeg als er politie in de buurt was (tegenwoordig kan dat niet meer).
Ik kreeg haarscherp de gesprekken door die de politie over de radio voerde... meestal zag ik even later dan ook de politiebus in kwestie op de weg langs het water rijden...

Nadeel van mijn TXi's t.o.v. de nieuwe TXi-plus is dat mijn set batterijen vreet en die nieuwe van mijn broer werkelijk super zuinig zijn. Nu heeft het naar mijn mening natuurlijk ook alles te maken met de enorme hoeveelheid runs die ik en mijn melders altijd te verwerken hebben. Dus dat wil ik toch meer een "luxeprobleem" noemen...

En oh ja Hans? Dat verhaal van mij is echt niet uit de duim gezogen. Buiten de twee brokkenpiloten en mijzelf waren er nog een aantal getuigen die met volle teugen van deze gebeurtenis hebben genoten.
Leedvermaak in z'n puurste vorm...

Groet,
Jacob
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

14-02-2007 13:28

Helaas is de visser die de humoristische aanleiding was waarom ik een bijdrage aan dit topic leverde (André Kip) ermee gekapt om in de toekomst nog op dit forum te reageren.

Ik hoop dat dit op de een of andere manier snel weer goedkomt...

Nog een opmerking in het algemeen over beetmelders.

Er zijn op de markt diverse verlengbusjes verkrijgbaar. In ieder geval vaak nodig voor de (oude?) TXi's in verband met de antenne onderaan de melder die ervoor zorgt dat je zonder deze verlengstukken de Delkim niet op een buzzerbar kan schroeven.

Ik had deze dingen dus gehaald en om één of andere reden had m'n broer óók van die verlengstukken gehaald (zat hij er toen misschien ook al aan te denken om Delkim's aan te schaffen?)

Goed, wij gaan vissen op een kolk bij de IJssel. Op de eerste dag geen enkele aanbeet. M'n broer kon de tweede nacht niet vissen maar zou de volgende ochtend weer present zijn. Vanwege de actie (nul) afgesproken dat hij z'n stokken evenals zijn tent gewoon zou laten staan. Maar ook de tweede nacht geen enkele piep op zowel zijn als mijn sounderbox.

Dus de volgende ochtend word ik wakker. Verbaasd dat het weer licht is zonder ook maar één keer wakker te zijn geworden 's nachts, loop ik naar de hengels toe. Bij mij stond alles precies zoals ik het de avond ervoor had achtergelaten.

Bij m'n broer trof ik een achtersteun aan waaraan een hengel vastzat (gelukkig) maar de top lag op de grond en wees in de richting van zijn visstek (hij vistte met deze hengel naar rechts in een hoek van 90 graden omdat dan de hengels mooi gelijk naast elkaar stonden).

Ik hield me eerst bezig om te kijken of er tegen beter weten in nog vis aan de haak zat. Daarna heb ik 5 minuten verkwanseld om hardop te gaan vloeken terwijl er in de verre omtrek geen hond was die dit kon horen.

Vervolgens kwam de oorzaak aan het licht. Terwijl ik me al aan het afvragen was of die goedkope melders er gewoon mee opgehouden waren waardoor ik niets van de aanbeet vernomen had, zag ik dat zijn melder geknikt was. Mijn broer had namelijk verlengbusjes gekocht voorzien van vleugelmoeren zodat je ze ook nog eens in een hoek kon verstellen.

Hij was echter zo goochem geweest om én de moeren niet vast te draaien én de knik zo te positioneren dat toen de vis de hengel naar rechts trok, de melder gewoon meegaf zonder een kik te geven... (hoezo kan gevoeligheid belangrijk zijn?...)

Gelukkig voor de vis haalde ik de gehele montage vrijwel vanaf zijn stek naar binnen. De vis had er dus waarschijnlijk niet lang nodig voor gehad om het spul kwijt te raken nadat hij de hengel van de voorsteun had afgetrokken.

Zo zie je maar weer dat je met de hobby karpervissen er elke keer weer toe wordt gedwongen om logisch na te denken! Het heeft toen nog een jaar of wat geduurd voordat ook wij onze eerste vissen vingen.

Groet,
Jacob
Danny Mieremet

14-02-2007 13:48

Jacob,

Waar kun je die verlengbusjes kopen?

Gr Danny
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

14-02-2007 13:51

Solar heeft die verlengstukjes ook: Delkim spacers solar. Of van gardner buzzer spacer.