Bedreigingen voor de karpervisserij


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-01-2007 17:01

Hans-Peter van Ee schreef:Hans

Op 22 januari schrijf jij in jouw posting -op pag. 3 van deze topic-:'Wedden dat de KSN er straks weer bijgesleept wordt '.

Inmiddels tel ik al een paar karpervissers die lid willen worden van de KSN, negatief hoor :lol: :lol: :lol:
Volgens mij is het dan toch mogelijk om via het internet enige transparatie te scheppen in bepaalde zaken.
Of de KSN nu positief of negatief belicht wordt, dat maakt volgens mij niet eens zoveel uit.
Vissers worden in ieder geval op de aanwezigheid van deze vereniging geattendeerd.

met positieve groet

HPE

Hans Peter van Ee
Ja zo lus ik m'n peultjes ook wel...jij weet er altijd wel een draai aan te geven :wink: .
Maaaar in dit geval pakt het goed uit :D

Enkel zie ik persoonlijk geen enkele reden om de KSN negatief te belichten, want wat bereik je ermee?..als het enkel gaat om het attenderen van de aanwezigheid van deze vereniging bereik je nog veel meer met een positive benadering. :wink:

Wat ik persoonlijk wel eens jammer vindt is dat velen enkel kijken naar wat kan de KSN individueel voor die persoon betekenen in plaats van te kijken naar de algemeenheid. (Het grote geheel/doel)
gr
HB
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-01-2007 23:16

Beste Hans,
Ik kan me vinden in je reply tot het laatste deel.
Als ik lid word van een vereniging dan zoek ik zelf hier ook iets in. Als ik dit niet vind of niet meer kan vinden in een vereniging dan trek ik persoonlijk hieruit mijn conclusies.

Trouwens voor er verkeerde conclusies worden getrokken, de ksn doet goed werk dit staat voor mij niet ter discussie.

met vriendelijke groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 30-01-2007 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-01-2007 10:20

Hans

Om duidelijk te maken dat de KSN het algemeen belang dient kan enige openheid geen kwaad.
Dat men de KSN alleen positief zou moeten belichten, is iets wat jij, ik of anderen niet helemaal in de hand hebben.

Ik benoem deze vereniging ook wel eens in een iets minder helder daglicht.
Maar daarmee, beweer ik niet dat de KSN mij niet aan zou staan.
Wel blijkt daaruit dat deze vereniging uit dood normale mensen bestaat met al hun onhebbelijkheden.
Wat mensen tegen houdt om lid te worden van de KSN zou ik zo niet weten.
Misschien een 'imago-probleem'.

Om toch enige transparatie te verkrijgen, waarom post Klaas v/d Herik niet meer??

met vragende groet

HPE
Laatst gewijzigd door Hans-Peter van Ee op 02-02-2007 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-01-2007 10:52

HPE,

vraag het Klaas gewoon zelf middels een PB-tje.

Misschien krijg je nog antwoord ook.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-01-2007 00:13

Peter,

Da's je goed recht :D

HPE.

Je benoemt de KSN regelmatig in een minder helder daglicht :-? .
Ga met je mee dat ook de vereniging KSN bestaat uit doodnormale mensen met al hun onhebbelijkheden.
Dit geld uiteraard ook voor bestuursleden en al die vrijwilligers achter de schermen. ...snappie :wink:

Hiermee sla je trouwens ook de spijker op de kop en ga je de richting op dat ik eerder wilde aangeven.
De KSN zou in mijn ogen wel eens wat meer krediet mogen krijgen...maar dat is dus puur mijn persoonlijke mening.

Of de KSN een imagoprobleem heeft?...mag toch wel veronderstellen dat ze met dat imagoprobleem uit de beginjaren (ballotagecommisie e.d.) allang hebben afgereken ??,...kom op zeg :( !

HPE...ga jou recht op de man het volgende vragen...
Waarom zou iemand geen lid moeten zijn van de KSN??
Wat zijn in jouw ogen dan de alternatieven? (Welke club of organisatie zou het dan moeten gaan doen?).

Voor wat betreft je vraag omtrent Klaas v.d Herik, dat zul je hem zelf moeten vragen.
P.s.

Gek he...waarom krijg bij die vraag van jou omtrent klaas v.d H., gevoelsmatig het idee dat je dit wederom op de man wilt spelen, en dit terwijl je zelf schrijft.
Wel blijkt daaruit dat deze vereniging uit dood normale mensen bestaat met al hun onhebbelijkheden.
:wink:

gr
H.B
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

31-01-2007 10:40

Hans

Ik heb de KSN ook al eens in een positief daglicht benoemd, zelfs in deze topic nog.
Maar goed, regelmatig negatief is mij ook prima.

Dat jij vind dat de KSN meer krediet verdiend, dat klopt op zich wel.
Maar waarom krijgen ze dat dan niet ??

Aan de waterkant merk ik regelmatig op, dat bij veel karpervissers de KSN wel bekend is.
Maar wat de KSN doet, en kan betekenen voor de karpervissers en de karper is vaak niet bekend.
Het imago is waarschijnlijk niet transparant genoeg.

1) Iedereen die op de hoogte is van het reilen en zeilen van deze vereniging, zou er verstandig aan doen om lid te worden, al is het alleen maar voor het algehele belang.

2) Er is geen andere landelijke vereniging die een alternatief biedt, dus de keuze is reuze :lol: :lol:

Klaas is onlangs afgehaakt in de discussie: De Vraag van Vandaag.
Er gingen wat mensen met elkaar in de clinch over de karper-bezetting per hectare.
Daarna heb ik niets van hem gelezen, wat ik dus persoonlijk jammer vind.
En het gaat hierbij niet om de persoon, maar om de inhoud van zijn postings.
Maar goed, ik zal hem ff pb-en.

met pb-ende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Willem Barnas

31-01-2007 14:56

Bedreiging?

Afbeelding

WB 8)
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

31-01-2007 19:27

Das een bedreiging voor de visserij, niet alleen voor de karpervisserij WB.
Triest blijft het wel, kost namelijk helemaal geen moeite om die troep weer mee naar huis te nemen.

De enige werkelijke bedreiging voor de karpervisserij is de mens, de mens met zijn fouten, onhebbelijkheden, afgunst, prestatie drang, en weet ik wat nog meer.

Gelukkig heeft de mens ook goeie kanten, oog voor de natuur, kameraadschap, klaar staan voor andere, verschil weten tussen goed en slecht, en nog een rits die ik nu vergeet.

Karpervissers zijn echter helaas mensen.

Karpervissers zijn gelukkig mensen.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

31-01-2007 20:24

Mooi gesproken wil. :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-01-2007 21:13

HPE,

OK, vind het eerlijk gezegd moeilijk om zo maar uit de losse pols te beoordelen of datgene wat de KSN doet bekend is bij het grote publiek.
Of dat een imago probleem is?..ik weet het eerlijk gezegd niet.

Zelf heb ik wel het idee dat ze er wel heel veel aan doen om bekendheid te krijgen voor datgene wat ze doen.
Met name op het gebied v.d jeugd wordt er gelukkig veel georganiseerd zoals de landelijke jeugddag, ksn jeugdkampen etc etc.
Veel van wat de KSN doet wordt o.a besproken op dit board en lees je regelmatig in enkele karpermagazines
Helaas is het natuurlijk wel zo dat er hele volksstammen hier geen enkele weet van hebben.
Dan kom je bij de vraag...hoe kunnen we deze groep dan wel bereiken en hoe kunnen we nog meer bekendheid geven aan wat de KSN betekent.
Zelf denk ik dat op dit vlak de hengelsportbranche (een hele enkele uitzondering daargelaten) wel eens wat meer mag gaan betekenen.
Uiteindelijk begint het (karper)vissen met het aanschaffen van je eerste visspullen in een hengelsportzaak...en wellicht ligt er hier nog een mooie taak voor de hengelsportbranche
Ik schrijf dit nu wel ff zo 1-2-3 op en het is vast niet HET ei van Columbus :wink:
Ben ervan overtuigd dat er binnen de KSN vast en zeker ook over dit soort vraagstukken wordt nagedacht.

Er gebeurt veel en er is veel aan de hand in karperland. Het vissen op karper is inmiddels ontdekt door het "grote ' jonge publiek dat simpelweg ook gewoon een afspiegeling is van de maatschappij.
Zoals het vroegah was (alhoewel er ook toen heus misstanden waren..maar deze vielen gewoon veel minder op en er was minder kennis voor handen), dat zal niet meer terug keren.

Er wordt vast en zeker hard gewerkt aan het bedenken van oplossingen (ook binnen de KSN), het zal een utopie zijn om te veronderstellen dat we alle misstanden weg kunnen werken.
En ja...het beestje zelf de door ons geliefde karper zal nog menigmaal helaas het ontschuldige slachttoffer zijn.

Wat ons slechts rest is...veel geduld op zien te brengen of zelf op lokaal gebied proberen iets te doen aan de misstanden of op bestuurlijk niveau bij je lokale HSV en/of de mensen aansporen om toch vooral lid te worden van de KSN

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat je nu flink wat sympathieker overkomt dan de laatste tijd. :wink:

gr
Hans
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

31-01-2007 21:41

Een belangrijke vraag die de KSN aan zichzelf kan stellen is:
Waarom zou iemand lid worden van de KSN?


Daarbij heb je dan 3 doelgroepsegmenten waar je naar moet kijken:
1. De mensen die weten wat de KSN doet en ook weten dat dit leidt naar verbetering en bescherming van de karpervisserij.

2. De mensen die wel een idee hebben wat de KSN doet, maar geen idee hebben wat ze er nou werkelijk voor terug krijgen.

3. De mensen die geen idee hebben wat de KSN is.


Elk segment heeft een ander antwoord op de vraag en elk segment moet ook anders benaderd / beïnvloed worden om zich bij de KSN te verenigen. Als je het antwoord weet op die vraag weet je waarvan de mensen moet overtuigen.

Voorbeeld segment 2:
Ik kan me goed voorstellen dat een “jeugdige” visser (zoals mijn maatje Jan ;) voor als je mee leest) niet een direct fysiek voorbeeld heeft wat hij nu terug krijgt als hij lid wordt van de KSN. Zou jij dan als jong persoon (met wat minder geld te besteden) lid worden van de KSN?


Over het bereiken van de 3 segmenten geeft Hans een zeer goed voorbeeld. Waar komt iedere visser? In de viswinkel. Tegenwoordig verplaatst zich dat wel een beetje naar internet. Er ligt daar inderdaad een promotie manier van “heb ik jou daar” voor de KSN.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-01-2007 21:55

Bedankt voor het 'college' Bas. Maar die vragen zijn al veel langer intern gesteld. Het praktische 'probleem' zit altijd in de uitvoering n.l. zoveel te doen en zo weinig vrijwilligers die daadwerkelijk iets willen doen d.w.z. daadwerkelijk ook tijd erin gaan steken...
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-01-2007 21:56

Bas Bakker schreef:Over het bereiken van de 3 segmenten geeft Hans een zeer goed voorbeeld. Waar komt iedere visser? In de viswinkel. Tegenwoordig verplaatst zich dat wel een beetje naar internet. Er ligt daar inderdaad een promotie manier van “heb ik jou daar” voor de KSN.


Voor wat betreft het internet...hier ligt zeker een goede kans, het jammerlijke enkel van internet is dat het aanbod van websites enorm is en mede daarom erg versnipperd is.

Heb wel het idee dat dit board zo'n beetje het meest populaire board is onder de karpervissers.
Velen medeboarders op deze site hebben ondertussen ook een eigen persoonlijke of regio) karper website.
Ook hier kun je simpelweg positieve reclame maken voor de KSN...en nu ik dit zo schrijf ga ik de webmaster van onze site http://www.carpclubzoetermeer.nl vragen om hetzelfde te doen :D
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

31-01-2007 21:58

Aart Lokhorst schreef:Bedankt voor het 'college' Bas. Maar die vragen zijn al veel langer intern gesteld.


Daar twijfelde ik ook zeker niet aan ;)

Het praktische 'probleem' zit altijd in de uitvoering n.l. zoveel te doen en zo weinig vrijwilligers die daadwerkelijk iets willen doen d.w.z. daadwerkelijk ook tijd erin gaan steken...


Aangezien ik nu ook lid ben van de KSN en ik af en toe nog wel eens een handje hebben van dingen doen, wil ik in de toekomst zeker een steentje bijdragen. Alleen wil ik niet daar direct mee beginnen. Ik wil eerst zien hoe het er aan toe gaat en het minder druk hebben.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

31-01-2007 22:11

Probleem blijft Hans dat het makkelijker is om te kankeren dan zelf de handen uit de mouwen te steken, kost toch visttijd he.
Nee klagen over allerhande dingen maar zelf wat voor doen?
Is makkelijker om andere dat te laten doen, kun je tenminste weer klagen dat ze vanalles vergeten zijn te regelen of dat jij het anders zou doen.

Feit blijft dat de KSN tenminste wat doet, dat dit naar ieders zin is is niet te veranderen.
Wil je iets veranderen zul je een compromie moeten sluiten, naar ieders zin iets regelen is helaas niet haalbaar.

Wij gaan binnenkort met KSN afdeling Limburg om de tafel zitten met de Federatie hier, kijken of we ergens een voet tussen de deur kunnen krijgen
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

31-01-2007 22:17

Wil,

Denk je dat 100% van de mensen die nu niets doen (in jouw ogen) ook niets willen doen?

Ik denk dat die mensen niet weten wat ze uberhaupt kunnen.

"dingen" doen klinkt heel groot en heel angstig?
Maar zijn ze dat in werkelijkheid ook?
Is het niet het idee dat ik 20 uur per week daaraan moet besteden?

Zonder concreten "dingen" krijg je ook geen concrete antwoorden. Natuurlijk kan ik net zoals iemand anders gaan vissen naar die "concrete" dingen, maar is dat de manier zoals het zou moeten gaan?

Moet iemand eerst interesse tonen om door te kunnen naar de volgende stap? of moeten we het aas uitgooien zodat iemand er in kan bijten?

Dit is een beetje de "manier" hoe ik het zie.
Want ik heb totaal geen idee over hoe en wat.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-01-2007 22:22

Wil Jeurninck schreef:Probleem blijft Hans dat het makkelijker is om te kankeren dan zelf de handen uit de mouwen te steken, kost toch visttijd he.
Nee klagen over allerhande dingen maar zelf wat voor doen?
Is makkelijker om andere dat te laten doen, kun je tenminste weer klagen dat ze vanalles vergeten zijn te regelen of dat jij het anders zou doen.

Feit blijft dat de KSN tenminste wat doet, dat dit naar ieders zin is is niet te veranderen.
Wil je iets veranderen zul je een compromie moeten sluiten, naar ieders zin iets regelen is helaas niet haalbaar.

Wij gaan binnenkort met KSN afdeling Limburg om de tafel zitten met de Federatie hier, kijken of we ergens een voet tussen de deur kunnen krijgen


Wil,
Heel heel herkenbaar en heb ik inmiddels in andere bewoordingen ook getracht aan te geven :wink:
Wij (Carp Club Zoetermeer) , proberen het op lokaal niveau met ondersteuning van de ksn.
Enne, je vergeet nog 1 ding, buiten vis tijd kost het soms ook nog eens prive geld
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-01-2007 22:41

Bas Bakker schreef:Wil,

Denk je dat 100% van de mensen die nu niets doen (in jouw ogen) ook niets willen doen?

Ik denk dat die mensen niet weten wat ze uberhaupt kunnen.

"dingen" doen klinkt heel groot en heel angstig?
Maar zijn ze dat in werkelijkheid ook?
Is het niet het idee dat ik 20 uur per week daaraan moet besteden?

Zonder concreten "dingen" krijg je ook geen concrete antwoorden. Natuurlijk kan ik net zoals iemand anders gaan vissen naar die "concrete" dingen, maar is dat de manier zoals het zou moeten gaan?

Moet iemand eerst interesse tonen om door te kunnen naar de volgende stap? of moeten we het aas uitgooien zodat iemand er in kan bijten?

Dit is een beetje de "manier" hoe ik het zie.
Want ik heb totaal geen idee over hoe en wat.


Bas,

laat " die mensen " eens beginnen met de WOR OP DE SCHOP te lezen en ernaar te handelen. Weet men in ieder geval wat er ondere andere dient te gebeuren.

Vers van de pers, vanavond pas op de website geplaatst.

http://www.karperstudiegroep.nl/downloads.html

Onder laatste nieuws en updates
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

31-01-2007 22:52

Bas, zeg niet dat alle niets ondernemende mensen zo zijn, er is een deel daarvan die niets WILLEN doen, domweg omdat daar tijd in gaat zitten, dat deel is groter dan je denkt.

We willen meer controle aan het water om bv Oostblokkers te weren, die komt er uiteindelijk, vervolgens gaan we kankeren dat WIJ als GOEDBEDOELENDE karpervisser een prent krijgen voor het illegaal nachtvissen of met 3 stokken vissen, kunnen die politiemensen niet beter boeven gaan vangen?

Zo werkt het niet, een ieder kan de moeite nemen om zijn vergunningen door te lezen, word al te vaak niet gedaan.
Zelfs deze kleine dingen zijn veel mensen te veel moeite om te doen, laat staan tijd vrijmaken om wat te regelen.

Iedere karpervisser weet ondertussen wat wel en niet mag, wat in de toekomst ons boven het hoofd hangt als we niets doen kunnen we ook allemaal raden.
Niks doen of niets willen doen vind ik geen excuus, al ga je naar de algemene ledenvergadering van je visclub toe bereik je al meer dan door niet te gaan, zelfs dat is voor de meeste een te grote moeite, en daar krijgen ze notabene een uitnodiging voor.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

01-02-2007 08:49

Wil,

ik ben het helemaal met je eens dat er veel mensen zijn die denken: Ik doe niks, ik heb al zo weinig tijd, en vervolgens liggen ze iedere avond na hun werk op de bank, en vragen zich af wat ze toch een kunnen doen die avond.

Ik denk dat het ook wel eens een keer tijd wordt dat de KSN niet alleen het legaal nachtvissen aankaart bij de verenigingen of het toestaan van een tent, ( die tent vind ik zowiezo bijzaak, en plu voldoet ook maar dat terzijde ) , maar zeer zeker eens met de vereniging natuurmonumenten om de tafel moet gaan zitten.

Deze club eigent zich stukken bos en wateren toe, en vervolgens mag je hier als visser echt helemaal niets meer. Als je met argumenten komt of je vraagt het natuurmonumenten om zaken te beargumenteren krijg je als antwoord: Het mag gewoon niet. klaar, punt..uitgel*ld..

Als je het hebt over een bedreiging voor de karpervisserij, staat deze club op 1 in mijn ogen, er zijn al teveel wateren in Limburg die door NM zijn ingelijfd en waar je nog net de oevers mag betreden, zodra zonsondergang is moet je wegwezen, en op deze manier wordt je kostbare vistijd wel heel erg aan banden gelegd.

Misschien dat daar ook een goede taak ligt voor de KSN, desnoods op een manier om de KSN te ondersteunen dat er gezegd wordt, alleen leden van de KSN, lid van de vereniging die dat water pachten mogen er 's nachts vissen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-02-2007 09:12

Dé KSN is niet meer dan een naam voor een vereniging.

Het zijn de leden van de KSN, gewoon collega karpervissers dus, die zich inspannen om gezamelijk iets voor elkaar te krijgen. Vinden dat de KSN iets moet doen komt er dus op neer dat collega karpervissers die lid zijn of lid worden zich gezamelijk gaan inspannen. In geval van Limburg is dit bijvoorbeeld een regio CBB gevormd door karpervissers uit die regio.

Voor wat betreft het nachtvissen in tentjes lopen er nu diverse acties van het bestuur en de CBB. Maar ook hier geldt dat uiteindelijk karpervissers dit zelf nog aanhangig moeten maken bij hun vereniging. Hangt in dit geval ook samen met de decentralisatie die de overheid voorstaat. Er bestaat straks helemaal geen overkoepelende wet meer. Iedere gemeente moet nu zijn eigen plan trekken. De gemeente reageert alleen als de plaatselijke verantwoordelijken zich hiervoor inspannen. Dit zijn de HSV's. Karpervissers moeten dit zelf bij hun HSV gaan afdwingen. De KSN heeft dit wel op landelijk niveau voorbereid, maar kan niet meer doen dan dat. Die "bovenkant" die werkt dus wel, het wachten is, bij wijze van spreken, op de "onderkant".

Gezien de decentralisatie wordt het steeds moeilijker iets op landelijk niveau even te regelen. Acties moeten meer en meer gevoerd worden vanuit de regio's. Meld je dus aan als lid en wordt actief in je eigen regio om zaken voor elkaar te krijgen. Wachten op dé KSN is wachten op jezelf.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

01-02-2007 09:40

Bas Bakker schreef:Denk je dat 100% van de mensen die nu niets doen (in jouw ogen) ook niets willen doen?


Daar zit wat in. In kan me goed voorstellen dat mensen geen zin hebben om allerlei activiteiten te organiseren. Maar als je deze zelfde mensen vraagt om een dagje te helpen met een cursus, dan is dat waarschijnlijk geen probleem.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

01-02-2007 09:42

Kees, misschien druk ik mij verkeed uit.

Het is natuurlijk niet zo dat ik wacht op de KSN.
Wat ik bedoelde te zeggen is : Als het een mogelijkheid is om met een delegatie van de KSN om de tafel gaan te zitten met NM om zo e.e.a. bewerkstelligt te krijgen.

Nu ziet NM alleen maar kwaad in de "nachtvisser" , ook niet vreemd na alle dingen die er gebeurd zijn langs de waterkant in limburg.
Op deze manier kan de karpervisser zijn goede bedoelingen laten zien, en naar NM toe laten blijken dat het niet alleen is voor hun eigen plezier, maar dat op die manier, als er 's nachts mensen verblijven aan zulke wateren dit ook nog eens preventief werkt tegen stroperij.

hopenlijk heb ik het zo duidelijker verwoord.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2007 09:53

Bas bij mij zal het nooit liggen in werkeloos toezien hoe iets zich ontwikkeld.
Ik doe er dan ook een heleboel aan.

Er is nog een heel belangrijk gegeven in een lidmaatschapin dit geval van de KSN.
Het is mij gebleken dat ik mij persoonlijk niet thuis voel bij meetings en/of landelijke vergaderingen.
Dat is voor mij de enige reden geweest om het lidmaatschap op te zeggen en ook niet weer lid te worden.

Volgens mij kan ik ook heel goed de belangen behartigen vanuit een andere richting, waarin ik mij gesteund weet door oa de KSN.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-02-2007 10:02

Toine,

Natuurmonumenten is een heel moeilijke partij. Als er een kans is om op landelijk niveau rond de tafel te zitten zal die zeker benut worden, maar ikzelf ben er eerlijk gezegd niet zo bekend mee. Bij ons in Noord Holland zijn de wateren die van oudsher in bezit zijn van natuurmonumenten (langs IJsselmeerdijk bijvoorbeeld) altijd al verboden om te vissen.

Recent speelde iets dergelijks bij de Gaasperplas, waarbij er een verbod is ingesteld voor het gebruik van alle beschermende middelen. Afgezien van een paraplu als het daadwerkelijk regent. Voor zover mij bekend spant nu een groep Amsterdamse karpervissers (KSN leden) zich in om via de HVA één en ander beter geregeld te krijgen. Dus wederom afhankelijk van de HSV, de lokale leden, maar ondersteund door de KSN.

Groet, Kees