Kunnen ze alles innemen?


Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

28-12-2006 12:34

Uitleggen??

Ik heb het 1 keer geprobeerd bij 3 polen,maar ineens konen ze geen duits,geen engels en haalden aleen de schouders op.De snoek die ze toen vinggen werd meteen met een mes door zn kop geramt,1ste keer mislukt,de 2de keer ook,maar toen ging het mes toch wel in de schedel van de snoek.Ja ja ze doen niks verkeerd.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

28-12-2006 12:49

ramon ansing schreef:iedereen die aan het snoekbaarzen is moet alles der uit halen visjes hoeft maar te bewegen en hij geeft al bekeuring.


Die roofvis vissers zijn de zielige figuren. Ze weten dat levend aas niet mag, en toch doen ze het. Dan ga je controleren, je ziet de pen 'zwemmen', en nog vertellen ze ijkoud dat ze hem toch echt een tik op de kop gegeven hebben. Wees dan gewoon een vent en geef toe dat je fout zit.

Maar goed, on-topic maar weer.



Ruben, je kan inderdaad ook gewoon niks blijven doen. :roll:

Als ik zit te vissen, en een of andere wandelaar gaat mij vertellen wat wél en wat niet mag, dan denk ik ook: “loop effe lekker door!”.

Komt er een controleur langs, die mij netjes een pas toont en vervolgens verteld dat ik iets doe wat niet mag, dan neem ik dat wél van hem aan.

Zodra die Polen, Duitsers of weet ik veel wie een pas zien, dan worden ze al voorzichtig. En omdat ze niet weten wat jouw ‘macht’ precies is, zullen ze doorgaans echt wel naar je luisteren, al moet je het met gebarentaal uitleggen.

Gaat het dan nog mis, dan zal je als controleur terug moeten vallen op bv de politie. Maar zo ver is het bij mij nooit gekomen.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

28-12-2006 14:16

Ian Deeben schreef:Maar bij een boa moet je altijd een ding onthouden.. Dit zijn meestal figuuren die niet bij de politie binnen hebben kunnen komen of die uit pure frustratie boa zijn geworden.. Dus ondermijn zijn gezag niet..


Jij wist zeker nog niet dat een brugwachter ook een BOA is? Er zijn meen ik 3 gradaties in BOA's en is het is dus echt onzin om te denken dat het mislukte politie agenten zijn.

Mourad Aviara schreef:
Doet me denken aan de lokale boa.. Wat een pipo.. Met zn snorretje.. :lol:


Deze is dus naast BOA ook dus politie agent en aktief in de HSV, en jij?

Wat betreft in beslagnamen, is mogelijk. Het beleid is dat bij 3 keer de fout ingaan er in beslag namen plaats vind (lees goed, het kan ook al bij de eerste keer, het kan ook net zo goed van niet) Omdat het vaak veel spullen betreft ziet een BOA daar vaak vanaf vanwege de administratieve rompslomp en het sjouwen natuurlijk. In geval van schades enz.is diegene waar de BOA voor werkt verantwoordelijk enz. Maar bij herhaling wordt weldegelijk gebruik gemaakt van de optie inbeslagname.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
robin bijker
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-12-2006 09:36
Locatie: glanerbrug
Contacteer:

28-12-2006 14:17

over polen gesproken ze hebben hier in de buurt al een keer een controleur in het water gegooit omdat hij ze weg wou sturen... :-? niet gelukt dus
hier word je er ook gek van komen ze eraan met de partytent en de hele familie :x de vissen wat de vangen gaan allemaal mee of worden ter plekke opgegeten
ik vind gewoon wegsturen hier en als ze komen gewoon dikke boete en een portie harde tikken :evil:
robin bijker
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-12-2006 09:36
Locatie: glanerbrug
Contacteer:

28-12-2006 14:17

over polen gesproken ze hebben hier in de buurt al een keer een controleur in het water gegooit omdat hij ze weg wou sturen... :-? niet gelukt dus
hier word je er ook gek van komen ze eraan met de partytent en de hele familie :x de vissen wat de vangen gaan allemaal mee of worden ter plekke opgegeten
ik vind gewoon wegsturen hier en als ze komen gewoon dikke boete en een portie harde tikken :evil:
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

28-12-2006 14:47

robin bijker schreef:ze hebben hier in de buurt al een keer een controleur in het water gegooit omdat hij ze weg wou sturen...


En toen???

Dit soort verhaaltjes heb ik nou al zo vaak op dit forum gehoord en gelezen, ik ben erg benieuwd hoe zoiets dan uiteindelijk afloopt. Maar dat weet jij waarschijnlijk niet. :roll:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-12-2006 18:45

Aart Lokhorst schreef:Henk, wat dan te denken van nogal wat karpervissers voor wie innemen tijdens het vissen een 'hobby' naast een hobby is...? En soms tijdens een controle niet eens wakker te krijgen zijn maar wel 3 hengels uit hebben liggen, en nogal wat vissers met een 'Duits' paspoort niet te vergeten. Afgelopen zomer binnen 1 km 29 lege wodka flessen geteld om nog maar te zwijgen over de lege en halfvolle kratjes bier binnen dezelfde 1 km...
Breek me de bek niet open over innemen tijdens het 'vissen' om het maar eens grof te zeggen!
Ik heb er absoluut niets op tegen als iemand enkele flesjes bier drinkt tijdens het vissen, maar wel dat er nogal wat zijn die in aangeschoten toestand op hun stretcher liggen of achter hun hengels zitten. Heeft in mijn beleving niets met het vissen te maken, maar gezien het aantal dat zoiets blijkbaar normaal vindt zal ik het wel verkeerd hebben...


Hahaaaaaaa Aart,
29 wodka flessen en aantallen kratjes bier...BOA's zijn soms taaie gasten, niet?? :wink:

Uit eerdere berichten van jou dacht ik te menen dat het bij jullie zo lekker rustig was en bij hoge uitzondering iemand de regeltjes niet helemaal strikt kende of volgde.
Het spijt me te moeten vernemen dat het ook bij jullie soms kommer en kwel is.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-12-2006 20:12

Fout Henk, afgezien van dat zuipen is alles verder in orde, geen hengels (meer) teveel erin, geen rotzooi meer (iedereen heeft nu een afvalzak bij hem), vergunningen correct. Simpelweg een gevolg van tenminste ieder weekend één of twee keer controle.

Ik wil hier nog wel iets meer over kwijt:
- er was (Lijst van Viswateren 2003-2006) en is (Landelijke Lijst van Viswateren 2007-2009) geen enkele voorwaarde te vinden die iets over drank bevat. Dus kon en kan men feitelijk wegens het ontbreken van vergunningsvoorwaarden terzake net zoveel zuipen als men wil tijdens het vissen...Daardoor kan ik er, als controleur ook niets tegen doen als men teveel zuipt tijdens het vissen!
- In de nieuwe Landelijke Lijst van Viswateren 2007-2009 (die iedereen bij zijn Vispas ontvangt) staan nu VOOR HET EERST nadat de KSN hier NADRUKKELIJK om had gevraagd aan alle Federatievoorzitters en het Sportvisserij Nederland bestuur, landelijk en per Federatie (behalve Groningen-Drenthe) voorwaarden in t.a.v. het totale aantal dode zoetwatervissen > 15 cm dat iemand in bezit mag hebben, naast bepalingen t.a.v. specifieke vissoorten als snoekbaars, snoek en karper.
- tot nu toe was het dus ook in verreweg de meeste gevallen gewoon legaal wat vissers met een 'Duits' paspoort in bezit hadden / meenamen.

Er wordt terzake wel heel wat afgemekkerd op dit board, maar feitenkennis ontbreekt veelal, en ZELF controleur gaan worden is er meestal ook niet bij.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

28-12-2006 20:28

Jos Holla schreef:
Als ik zit te vissen, en een of andere wandelaar gaat mij vertellen wat wél en wat niet mag, dan denk ik ook: “loop effe lekker door!”.

Komt er een controleur langs, die mij netjes een pas toont en vervolgens verteld dat ik iets doe wat niet mag, dan neem ik dat wél van hem aan.

Zodra die Polen, Duitsers of weet ik veel wie een pas zien, dan worden ze al voorzichtig. En omdat ze niet weten wat jouw ‘macht’ precies is, zullen ze doorgaans echt wel naar je luisteren, al moet je het met gebarentaal uitleggen.

Gaat het dan nog mis, dan zal je als controleur terug moeten vallen op bv de politie. Maar zo ver is het bij mij nooit gekomen.


Precies. Mijn ervaring met controleurs/BOA's/boswachters etc. is dan ook heel positief. Ben dit jaar zelfs een keer gecontroleerd door een politieagent. Die begon eerst een vriendelijk praatje over het vissen en vroeg bijna terloops naar mijn papieren. Die voelde ik natuurlijk al aankomen, maar ik was intussen eigenlijk vooral trots op 'm dat hij niet alleen achter slecht verlichte fietsers aanrende (wat overigens ook moet gebeuren).

Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-12-2006 20:35

Aart mag ik daaruit concluderen dat de KSN op de juiste plaatsen zijn stem positief laat horen om ook de federatie Groningen /Drenthe wat dat betreft in het gareel te krijgen?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-12-2006 20:37

Bert dat terloops vragen naar de vergunningen ben ik een tegenstander van.
Dat wekt vaak wrevel op, laat direct weten wie je bent en waarvoor je komt dat gezellige praatje kan dan later wel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-12-2006 20:47

Douwe,

Als buitengewoonlid zit de KSN aan tafel met federaties bij Sportvisserij Nederland. Al om wordt men gerespecteerd om inzet en kennis van zaken. Ook zitten KSN regio’s steeds meer aan tafel bij federaties en wordt om hun mening gevraagd. Gaat steeds meer de goede kant op, veel gebeurt achter de schermen waar van vele geen weet hebben.

Groet,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-12-2006 20:50

Douwe, ik zal m'n best daarvoor gaan doen. Moet jij de Federatie Friesland nog zover zien te krijgen dat die i.p.v. de huidige 30 dode zoetwatervissen > 15 cm (als enige Federatie!) zich ook aan de landelijke voorwaarden (of minder...) conformeert d.w.z. maximaal 15 dode zoetwatervissen > 15 cm in bezit mogen hebben...
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

28-12-2006 21:10

Douwe, ik snap wat je bedoelt, denk ik.

Maar het betrof hier een politieagent in vol ornaat. Toen ik 'm zag komen was mijn eerste gedachte: 'heb ik de papieren wel op zak?' Dan vind ik een vriendelijk, geinteresseerd binnenkomertje - persoonlijk - best stijlvol. Volgens mij meende hij het ook nog (maar niet heus).

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-12-2006 21:10

Peter achter de schermen is er idd meer overleg dan ze hier door hebben.

Aart zo je weet zal ik trachten er alles aan te doen.
Eerst alle federaties maar achter punt 6 en 7 en dan maar eens discuzeuren over aantallen.
De roofvisser moet ook door de tijd, het is erg slordig dat in Oost Nederland de roofvisser met 5 diepvriesvissen in de tas in overtreding is, om maar een zijstraat te noemn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-12-2006 21:16

Bij je hebben van 5 gram softdrugs (of minder)
0
Niet kunnen tonen identificatiebewijs (14/15 jaar)
25
Buiten de paden komen, in een park
25
Drinken op straat
50
Niet kunnen tonen identificatiebewijs
vanaf 16,50
Winkelwagentje te ver van de winkel meenemen
50
Openbare dronkenschap
50
Roken waar dat verboden is
50
Afval op straat gooien
75
Wildplassen ( op plaatsen waar dat verboden is)
75
Burengerucht in de nacht
75
Bij je dragen van 5 tot 30 gram softdrugs
100
Gebruik harddrugs
130
Kleine diefstal (tot 50 euro uit winkel of benzinestation)
130
25 km te snel varen met motorboot (+20 km)
160
Groet'n Henk..

still growing Old.
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

29-12-2006 12:04

Henk ter Maat schreef:Niet kunnen tonen identificatiebewijs (14/15 jaar)
25


Niet kunnen tonen identificatiebewijs
vanaf 16,50



volgens mij heb jij ook moeite met je feitenboekje