een waadpak


benny gabriels
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-10-2005 15:42
Locatie: nieuw vossemeer

21-12-2006 21:43

ik wil bij een kanaal gaan vissen maar nu kwam ik bij het 1 probleem me laarzen zijn te kort bale! dus ik moet aan een waadpak gaan geloven maar wat is nou een goed waadpak kan iemand mij een paar tips geven over een waadpak waar je op moetr letten bijvoorbeeld + zit ik met nog een probleem ik vis in me 1tje en hoe kan ik toch zelf een waadpak zo snel mogelijk aantrekken als ik een run heb ik heb wel eens iemand met een waadpak gezien en mij lijjk het moeilijk om hem zelf aan te doen als ik een run krijg




bvd benny
en fijne feestdagen voor iedereen en
goeie vangsten in 2007
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

21-12-2006 21:54

Beste Benny

Over het waarpak opzich kan ik niet veel vertellen raad je wel een neopreen aan is lekker warm als het water koud is. Het aan trekken is vrij simpel je krult het waadpak naar de laarsen toe dat je zo in de laarsen kunt glippen je slaat je hengel aan en dan doe je die gespen vast klikken.
Hopelijk heb je wat aan deze info

Met vriendelijk groet Diëgo Truijen
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

21-12-2006 21:57

Als je een waadpak heel snel wilt aantrekken in je 1tje doe je dat als volgt.

Voordat je begint te vissen trek je je waadpak aan.
Dan begin je het waadpak (stof)vanaf de knieen over de laarzen te trekken en zo trek je het hele waadpak vanaf de knieen naar boven toe over de laarzen.

Als het goed is heb je een klein pakketje maar waar je zo met je voeten in de laarzen kan instappen en de rest trek je snel omhoog en drillen maar.

Hoop dat je het begrijpt :oops: :oops: :oops:

Ik heb er zelf in van Grauvel (Neonpreem)en die bevalt me perfect

Wat is je budget?

wil je neopreem of nylon etc

Groeten Joris
benny gabriels
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-10-2005 15:42
Locatie: nieuw vossemeer

21-12-2006 22:01

bedankt voor de tips daar heb ik veel aan en ik ga voor een neopreen maar ik zou niet weten wat het kost mijn budget is rond de 100 euro heb je daar een goed pak voor ?
en welk merk zou ik het beste kunnen kiezen?





bvd benny
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

22-12-2006 09:15

Ik heb een neopreen waadpak van JVS, bevalt wel goed moet ik zeggen... Alleen echt snel aan en uit trekken kan ik nog niet, dus laat hem meestal gewoon aan tijdens het vissen 8)
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

22-12-2006 10:00

Stef,

gewoon helemaal afrollen dan stap je er zo in net als laarzen. Aanhouden is geen optie vindt ik. Dan ga je zweten en het snachts heel koud krijgen. Zeker nu.

Wim
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

22-12-2006 16:06

benny gabriels schreef:bedankt voor de tips daar heb ik veel aan en ik ga voor een neopreen maar ik zou niet weten wat het kost mijn budget is rond de 100 euro heb je daar een goed pak voor ?
en welk merk zou ik het beste kunnen kiezen?


bvd benny


Ik heb een pak van Ron Thompson. Dit is een schitterend neopreen pak en het koste maar 70 euro!
Ik heb geen ervaringen met andere merken, maar met dit pak ben ik erg tevreden. Het is ook erg snel aan te doen, op de manier die hierboven al een paar keer beschreven staat. Het bevalt mij prima, ook als ik alleen vis. Een voordeel is ook dat er geen gespen aan zitten, maar dat je de schouderbanden aan de voorkant vast kan doen met klittenband. Dit gaat dus helemaal snel en scheelt een hoop gepiel (maar volgens mij is dit bij de meeste neopreenpakken wel het geval...).

Groeten JW
Run to the water.....
Gebruikersavatar
mark van der ham
Berichten: 66
Lid geworden op: 30-12-2005 15:38
Locatie: almere
Contacteer:

23-12-2006 00:06

beste benny,

ik kan je weinig meer vertellen dan de rest over het aan/uit trekken van je pak.

Ik wil je wel nog 1 tip geven let op dat je niet te diep het water in gaat zodat er water in je pak kan komen.
je pakt zuigt dan vacuum en met lucht onderop ga je onderste boven.

groetjes mark
je vis hoeft niet altijd groot tezijn als je er zelf maar plezier in hebt!!!

projectspiegls melden kleine moeite groot plezier
http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

23-12-2006 10:48

handig dit topic

wil er zelf ook 1 aanschaffen.

heb je dat zelf meegemaakt dan mark ? :lol:
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

23-12-2006 11:16

mark van der ham schreef:beste benny,

ik kan je weinig meer vertellen dan de rest over het aan/uit trekken van je pak.

Ik wil je wel nog 1 tip geven let op dat je niet te diep het water in gaat zodat er water in je pak kan komen.
je pakt zuigt dan vacuum en met lucht onderop ga je onderste boven.

groetjes mark


Ik wil nog even aansluiten bij Mark. Als je ergens voor het eerst gaat vissen, neem dan altijd een stok mee als je met je waadpak het water in gaat (en in stromend water altijd, hier kan de bodem weleens veranderen). Daarmee kun je voor je voeten goed de bodem voelen. Want het komt weleens voor dat er in een vlakke, harde bodem zomaar ergens een zachte plek of een diepe kuil zit. En ik kan je vertellen dat het er heel vreemd uit zag toen ik mijn vismaat ineens een meter voor me de diepte in zag gaan. Hij had toen veel geluk dat ik erbij was, als hij alleen zou zijn was het misschien minder goed afgelopen...
Met andere woorden: DOE ALTIJD VOORZICHTIG MET EEN WAADPAK!

Groeten JW
Run to the water.....
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

23-12-2006 12:16

op het een water waar ik overdag vis en me hengel nogal een eindje in het water staan heb ik de hele dag me waadpak aan, en als ik nacht dan zet ik me waad pak opgerold voor me strecher.
ik heb nu een nylon waadpak bevalt me wel goed.En met andere heb ik geen ervaring

Afbeelding
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

23-12-2006 13:50

ik krijg zelf de prolo met realtree voor kerst ik moet zeggen dat toen ik em aanpaste het beter aan voelde dan een nylon enof rubber ik had hiervoor een nylon.
maar ik vond dat hij nog wellis naar benede kon zakken dus dat als je ergens kwam je pak vast moest houden :-?
ervaring heb ik er dus nog niet mee met die realry neopreen maar 30 december ga i kweer vissen en dan met dit pak.
hij koste trouwens maar €95 en die van ronthompson waar ik niet erg grote voorstander van ben was maar 10tje goedkoper
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

23-12-2006 19:28

Zijn lieslaarzen geen optie??

bij de Welkoop hebben ze mooie rubberen en aantrekkelijk geprijst.

gr. henk
benny gabriels
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-10-2005 15:42
Locatie: nieuw vossemeer

24-12-2006 17:22

oke bedankt voor de tips dus als ik het goed begrijp als je omvalt loop je pak vol en dan met een stok kan je weer boven komen of niet ik vis namelijk in me 1 en er is niemand in de buurt en ik heb hem aangeschaft voor op het kanaal daar staat stroming en komen veel boten langs (kan je je waadpak als je omvalt uitkrijgen onder water of niet meschien domme vragen maar ik heb daar geen uitleg over gekregen toen ik me pak kocht ik heb er afgelopen zaterdag 1 gekocht )
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-12-2006 17:27

Die stok is om de bodem af te tasten voor je, niet om boven te komen ;) Een waadpak uitkrijgen wordt lastig onder water, ik zou gewoon voorzichtigheid in acht nemen en uitkijken wat je doet.

Als je laarzen echter de kort zijn, heb je mijns inziens wel ruimte genoeg een vis naar de kant te landen. Of ben ik nou gek?
Laatst gewijzigd door Sven van Anrooy op 24-12-2006 17:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
benny gabriels
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-10-2005 15:42
Locatie: nieuw vossemeer

24-12-2006 17:32

dat weet ik ook maar zie je dan niet eens wat over het hoofd met zo,n stok maar stel dat je koppie onder gaat dan heb je toch die stok in je hand kan je dan meschien toch met behulp van die stok bovenwaterkomen of is dat te zwaar
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-12-2006 17:34

benny gabriels schreef:dat weet ik ook maar zie je dan niet eens wat over het hoofd met zo,n stokmaar stelo dat je koppie onder gaat dan heb je niet stok in je hand kan je dan meschien toch met behulp van die stok bovenwaterkomen of is datte zwaar
Vooor je aan de gang gaat serieus de boel aftasten en misscien een notitie maken ofzo. Maar ik ben zelf nog nooit omgevallen, dus kan je ook niet vertellen hoe of wat. Natuurlijk zou het wel kunnen, maar in eerste instantie gebruik je beter die stok voor het verkennen...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
benny gabriels
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-10-2005 15:42
Locatie: nieuw vossemeer

24-12-2006 17:38

dan moet ik het maar eens gaan testen effe omvallen en kijken of ik overeind kom :) maar wel in ondiep water dat me koppie boven water kom
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

24-12-2006 20:44

Benny,

als je pak volloopt moet je maar aan èèn ding denken;blijven lopen, en wel naar de kant. :D ,
als je een luchtbel in je pak krijgt ter hoogte van je achterste, kom je erugggg moeilijk weer overeind.

gr. henk
Gebruikersavatar
mark van der ham
Berichten: 66
Lid geworden op: 30-12-2005 15:38
Locatie: almere
Contacteer:

24-12-2006 23:43

Benny,

Zoals ik al eerder vermelde als uiteindelijk onderste boven gaat met je pak aan dan krijg je het niet meer uit.
Dat kom omdat door de waterdruk alle lucht er uit gaaten het pak zich als een testrak kappotje om je heen vaccum trekt. :evil:

Ik ben ook van mening dat als je met een waadpak de boot in gaat het gelijk staat aan zelfmoord. :oops:

dus let op aub!!!

gegroet mark
je vis hoeft niet altijd groot tezijn als je er zelf maar plezier in hebt!!!

projectspiegls melden kleine moeite groot plezier
http://www.icarp.nl
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

25-12-2006 00:10

of een mes mee nemen om hem 'lek te prikken' ik gebruik nou een waadpak al 2 jaar en heb nergens last van en ik gebruik ook geen stok (ga ik nu wel doen na 1x een kuiltje :oops: )
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

25-12-2006 19:27

Jaime

Een mes mee nemen lijkt me geen goede optie aangezien het pak vacuum zuigt zal je je zelf waarschijnlijk ook verwonden. Het enige wat je eigelijk kunt doen als het waadpak vol loop is je knieën intrekken een bolletjes maken de banden die omje schouders zitten afshuiven en zo ontsnappen. Maar je kunt het beter zien te voorkomen want ik zou dan niet graag nog eens eens waadpak instappen. :oops:

Met vriendelijke groet Diëgo Truijen
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

25-12-2006 19:40

ff een denk iets.
als iets vacume vepakt is en je snijt het open is de vacume er tog ook geleik van af?
dat je mischien je zelf snijt heb ik liever dan dat je verzuipt.
niet dat ik een mes mee neem maar ik heb het hooren zeggen dat het werkt.
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-12-2006 19:42

Simpel op te lossen; WAADRIEM om doen!!!
Vissen is een hobby, geen religie!
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

25-12-2006 19:47

Jaime

Daar heb je ook weer gelijk in maar de manier van mij lijkt me handiger en ik denk niet dat het makkelijk is als je een mes in het water neemt want als het vol water loopt heb je ook kans dat je het laat vallen en op mijn manier is je waadpak nog intact en jij zelf ook.

gr. Diëgo Truijen
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.