An Inconvenient Truth - Al Gore


Wat vind jij van de film?

Onzin
23
26%
Ach, het valt allemaal wel mee
13
15%
Ik maak me wel een beetje zorgen
27
30%
Ik maak me grote zorgen
17
19%
Als we nu niets doen heb ik geen pensioen meer nodig!
9
10%
 
Totaal aantal stemmen: 89
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

23-02-2007 11:45

Zag deze kwaliteitstopic voor het eerst. Wilde net iets posten over de effecten van de opntploffing van de Krakatau en Mount St-Helens toen ik de post van Kees zag. Daar niet aan toe te voegen. Masar cynicus als ik ben vraag ik me af welke schade meneer Gore toebrengt door de hele wereld over te vliegen om te vertellen dat vliegtuigen schade toebrengen aan het milieu.

Nu wordt weer gevraagd of ik een bijdrage wil leveren wanneer ik vlieg zodat ik schoon vlieg. Hallo, vliegen wordt daar niet schoner van. Via omwegen breikt 10% vasn mijn bijdrage de vervuilende industrie die dit geld gebruiken om de bevolking te vertellen hoeveel moeite ze doen om milieschade te voorkomen.

En we dronken een glas, deden een plas en laten veel zoals het was. Ik ga in mei naar Ecuador en de Galapagos en vlieg niet grün.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

03-03-2007 15:28

Ik heb de docu. een tijdje terug gezien, maar op het einde was ik toch wel eventjes stil, en een paar van mijn vrienden...
Geweldig dat Al Gore zoiets doet!!!

Groeten,
Mark Uitenhoven
Alex Kroezen

04-03-2007 21:07

Mensen een paar feiten,

-De zeespiegel is sinds de laatste ijsijden aan het stijgen. De Noordzee was tienduizenden jaren een steppe en het ijs op de polen was vele malen groter.

-De vruchtbare halve maan (Iran, Irak, Syrie) was honderden jaren geleden een heel vruchtbaar gebied, veel vegetatie en landbouw. De Sahara was ook veel kleiner.

De opwarming van de aarde is dus al duizenden jaren aan de gang, uitstoot van CO2 door mensen bestond dus niet. Het is wel een feit dat de CO2 in de lucht in 100 jaar tijd van 0.028% naar 0.038% is gegaan en door veel mensen als oorzaak wordt bestempeld. In die laatste 100 jaar zijn wij ook in staat geweest dingen zoals CO2 en zeespiegelstijgingen te monitoren. Maar heeft het 1 verband met het ander...

Het feit dat men van fossiele brandstoffen af moet heeft naar mijn mening een hele andere oorzaak. Men is teveel afhankelijk van onstabiele landen die het geld dat de olie opbrengt gebruiken om zich machtiger te maken.

Dat wil niemand, dus moet je van de olie af. Het is niet zo tactisch om te zeggen dat men van de olie afmoet omwille van die onstabiele landen. Een boycot ligt op de loer met een oliecrisis op de loer en dus een wereldwijde economie die instort er achter aan, zie jaren '70.

Je kan dus beter een andere reden geven, CO2. Je stapt over op andere enegie vorm zonder een economische crisis op de loer.
Jan Peter Teerling

05-03-2007 23:10

Las van de week een mooi stukje van de heer Gore in de krant.Het schijnt dat hij (zelfs toen de film al af was) gemiddeld voor een huishouden of 30 stroom afnam.Al met al mooi hypocryte vogel,misschien was hij niet eens zo/n slechte president voor America geweest als hij had gewonnen..
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-03-2007 16:12

Foei, een ongelovige. :D

Gezond verstand is niet populair in deze tijd. :roll:

Van één ding kun je verzekerd zijn. Als mensen als Gore hierachteraan gaan, dan is Global Warming big business.

Bedankt Andre, nu heb ik mijn stem definitief uitgebracht.

Groet, Kees
Jan Peter Teerling

11-03-2007 19:35

Kees Ouwehand schreef:


Van één ding kun je verzekerd zijn. Als mensen als Gore hierachteraan gaan, dan is Global Warming big business.



En ze geven hem er ook nog een oscar voor ook nog... :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

11-03-2007 19:36

Ik vind dat broeikas-co2-globalwarming-gedoe meer op een modeverschijnsel lijken de laatste tijd.

Slaat een beetje door die onzin.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-07-2007 09:37

vanavond op Ned 3 (12 july 2007) de andere kant van het verhaal .
The great warming swindle.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

12-07-2007 11:54

Global warning, pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Global monymaking is misschien een beter woord.

Dat de aarde een cyclus heeft van warmer en kouder is al iets dat stamt uit de begin periode van de aarde.
Met andere woorden toen gebeurde het ook al en het zal ook blijven gebeuren of we nu uitstoot produceren of niet.
Let wel ik ben echt geen voorstander om onze aardkloot te vervuilen, een beetje voorzichtig omspringen met je leef omgeving ( de aarde dus ) is niet verkeerd, maar om nu gelijk de paniek te verspreiden die meneer Gore en consorten doet slaat helemaal nergens op.
Er zijn net zoveel onderzoeken die aantonen dat het hele verhaal van Gore niet op waarheid berust, dat ze die niet gebruiken heeft een aantal redenen waarvan er hier al meerdere zijn genoemd.

Is wel een mode hype dat Global warming, en een mega geld opbrenger maar dat terzijde.

Heb me verdiept in de zin en onzin van Global warming en moet toegeven dat zover mijn boeren verstand werkt me aansluit bij The Great Warming Swindle.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

12-07-2007 12:03

Helemaal mee eens!!!

Als je de woorden hoort: Amerikaans in combinatie met (vice-) president (-skandidaat), zou je kunnen weten dat een leugentje om bestwil niet ongewoon is!!! Voorbeelden te over, bijvoorbeeld die "sigaar uit eigen doos"-affaire, om nog maar de minst kwalijke te noemen...

Het is alleen jammer dat wij zelf wel zo'n goedgelovige minister president hebben...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-07-2007 12:16

Ik vind het allemaal maar onzin.

De humanbearpig bestaat toch helemaal niet! :roll:

gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

12-07-2007 13:32

"Braziliaanse regering geeft toestemming voor bouw grote stuwdammen"

AMSTERDAM - De Braziliaanse regering heeft maandag toestemming gegeven voor de bouw van twee omstreden stuwdammen in het hart van het Amazone-gebied. De stuwdammen, die tussen de EUR 7 en 11 mrd kosten, komen in de Madeira, een zijrivier van de Amazone en krijgen een vermogen van zo'n 6.450 MW. Dat is ongeveer 8% van de totale energiebehoefte in Brazili묠zo melden de Volkskrant en De Telegraaf.

De Braziliaanse milieubeweging waarschuwt voor schade aan het regenwoud. Honderden vierkante kilometers regenwoud komen onder water te staan, volgens de milieuorganisaties zelfs twee maal zo veel als nu wordt verondersteld. Bovendien dreigen enkele vissoorten uit te sterven, krijgt de malariamug een groter leefgebied en zou kwik uit de goudmijnen zich straks gemakkelijker kunnen verspreiden. De milieuorganisaties vinden dat er goedkopere en efficientere alternatieven zijn voor de bouw van de stuwdammen.


Hoezo Live earth, of natuur...
Ik had laatst al zo´n docu gezien dat ze zo´n stuwdam hadden gebouwd in zo´n gebied... honderde duizende dieren het loodtje gelegd... verwoesting van honderde vierkante meter regenwoud...

En wij maar goede doelen steunen en bomen planten... Zolang de meest vervuilende landen het niks kan schelen zal er geen verandering zijn...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-07-2007 15:04

Ik zeg zure regen, wie hoort er nog wel eens iets over?
Ik zeg gat in de ozonlaag, wie hoort er nog wel eens iets over?

Daarnaast:

Broeikasgas heeft ongeveer de volgende samenstelling:

95% waterdamp
2% andere zaken
3% CO2

Van die gigantische CO2 aandeel, komt ca. 2% van de mensen met hun vieze vuile auto's en andere uitstoot.

Tevens:

De opwarming van de aarde is NIET het gevolg van een stijging in de CO2, maar juist andersom. Er KAN meer CO2 in de atmosfeer zitten DOORDAT de atmosfeer opwarmt.

conclusie ook al zouden wij vandaag stoppen met vervuilen, dan helpen wij enorm NOT!

Ik ontken niet dat wij een probleem hebben, alleen zit de oplossing niet in de dingen zoals nu voorgesteld. Wij vervuilen wel degelijk met zijn allen, maar niet op de vlakken zoals men zegt.

Gr. M

P.S. Ik zwijmel niet mee met die super vervuiler Gore. Ook denk ik niet dat de ellende stopt door milieu optredens etc etc.

Weet je wat zou helpen?

Indien mensen, m.n. de politiek zich eens bezig zou gaan houden met BEWEZEN dingen en niet met Sociaal Politiek achter de de eerste de beste volksmenner aangeloop :-(
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

12-07-2007 22:47

Frank,

een mooi streven van de amerikaan, maar ik kan er niets mee.
vast staat wel dat de zon beetje bij beetje dichterbij komt( evolutie)
dus over tig jaren wordt het hier èèn grote steengril, misschien komt daar de opwarming wel vandaan.
wie het echt weet mag het zeggen, tot nu toe verdient hij er goed geld mee.

vr. gr. Henk.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-07-2007 23:06

Rick Van Derks schreef:Frank,
vast staat wel dat de zon beetje bij beetje dichterbij komt( evolutie)
vr. gr. Henk.


Waar heb je die wijsheid nou weer vandaan...?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-07-2007 07:11

Volgens mij komt de zon niet steeds dichterbij.

Wel zal de zon groter en groter worden en daarna imploderen net als iedere andere ster.

Oh en niet alleen All verdient hier lekker aan hoor, iedereen die de reportage heeft gezien op ned 3 gister weet wie er allemaal aan verdienen.

En oke, misschien heeft die meneer (oprichter Greenpeace) niet de wijsheid in pacht. Maar als hij zegt dat het onzin is dat hele CO2, dan ...... tsja dan ......
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

13-07-2007 07:52

Wel zal de zon groter en groter worden en daarna imploderen net als iedere andere ster.
Dat klopt,maar als het hier het effect van een steengril heeft bereikt is er ook al geen leven meer mogelijk,we praten dan over een tijdsbestek van ong. 1miljard jaar!

groetjes piet
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-07-2007 08:08

Piet bijkerk schreef:Wel zal de zon groter en groter worden en daarna imploderen net als iedere andere ster.
Dat klopt,maar als het hier het effect van een steengril heeft bereikt is er ook al geen leven meer mogelijk,we praten dan over een tijdsbestek van ong. 1miljard jaar!

groetjes piet


Hm, 1 miljard jaar ...... tegen die tijd kan ik mij er vast voor (of tegen) verzekeren :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michiel van willegen
Berichten: 224
Lid geworden op: 04-05-2004 17:27
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

13-07-2007 13:59

opwarmen van de aarde... :-?

vond het afgelopen week toch verrot koud,laat maar komen die opgewarmde aarde!
kunnen de karpers het hele jaar door eten en worden ze nog groter!

lachende groet



(p.s. neem me niet te serieus)
ik leef want ik vis
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

13-07-2007 14:54

Lachen al die betweterige opmerkingen van al die zelfverklaard wetenschappers hier die de film waarschijnlijk niet eens gezien hebben.

Maar ALS de statistieken die meneer Gore in die film laat zien kloppen dan staat de mensheid op relatief korte termijn nog heel wat ellende te wachten, dat kan bijna niet anders.

Dat Al Gore zelf een hypocriete eikel is maakt dan verder niet uit.
jacob gerrit boeve
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-05-2007 17:05
Locatie: heuvelrug

13-07-2007 15:02

Goed voor de economie man. 2020 Nederland start bouwt afsluitdijk om europa. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

13-07-2007 20:24

Hallo,ik als betweterigewetenschapper wil even kwijt dat de ellende al begonnen is,kijk eens naar de journaals,overstromingen,droogtes met enorme bosbranden tot gevolg....
Ook in ons kikkerlandje....windhozen beginnen al een normaal verschijnsel te worden.
En ik heb de film niet gezien.

groetjes Piet
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

13-07-2007 20:38

Oh,ja nog iets....wat te denken van de vele KERNPROEVEN na de tweede wereldoorlog?
Lijkt me ook niet goed toch?
groetjes Piet
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-07-2007 20:42

Jack klein schreef:Lachen al die betweterige opmerkingen van al die zelfverklaard wetenschappers hier die de film waarschijnlijk niet eens gezien hebben.

Maar ALS de statistieken die meneer Gore in die film laat zien kloppen dan staat de mensheid op relatief korte termijn nog heel wat ellende te wachten, dat kan bijna niet anders.

Dat Al Gore zelf een hypocriete eikel is maakt dan verder niet uit.


Ja LACHEN, want ALS Mijnheer Gore geen gelijk heeft ...... mogen wij niets meer, kunnen wij niets meer omdat wij dan allemaal financieel uitgekleed zijn. De milieumensen hebben allemaal nog werk, maar zijn wel de enigen. Alle andere geldmotoren zijn dan falliet, fabrieken gesloten en zitten wij allemaal lekker in een trein naar ons werk dat wij niet meer hebben.

Wel lekker hoor, want treinen kunnen dan niet meer gemaakt worden door alle strenge eisen. Rijden op stroom is voor die dingen geen optie meer, aangezien de energiecentrales allemaal dicht zijn. de weinige centrales die het wel hebben overleefd hebben zo verschrikkelijk moeten investeren in vermidering van CO2, dat de door hen geleverde energie niet meer te betalen is ....... ach, wij dromen lekker verder.

En dan blijkt, dat het allemaal niet waar was ..... dan blijkt dat die oetlullen van een nep wetenschappers te pessimistisch waren en dat het zelfs kouder werd ipv warmer. Dat het hele opwarmen een opmaat was naar een nieuwe kleine ijstijd .....

Ach ja, we hebben voorstanders en tegenstanders, wie er gelijk krijgt moeten wij maar weer afwachten.

Oh btw door smelten van drijfijs, zal de zeespiegel niet stijgen. Ook niet als de hele noordpool zou smelten.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)