roken op de beurs


Plaats reactie

rook jij gewoon door of pas jij je aan

ik rook nooit in openbare gebouwen
29
28%
ik ga naar een plaats waar het mag bijvoorbeeld een restaurant
28
27%
ik doe gewoon mijn eigen zin roken moet overal kunnen
46
45%
 
Totaal aantal stemmen: 103
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

29-11-2006 21:15

Ha Ha :lol: ja dat is zo, net zoals voor ieder mens uiteindelijk Douwe!
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
Coen van Grunsven
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-10-2006 20:08
Locatie: Heijen

29-11-2006 21:44

ik snap niet dat de niet rokers zo gaan liggen zeuren
als je er niet tegen kan blijf dan lekker thuis en ga niet lollig liggen doen in de kroeg

ik rook lekker door en pas mij altijd aan
maar krijg door het gezeur van de niet rokers wel het gevoel dat niet meer te doen
je moet eens kijken wat er al allemaal gedaan is voor de niet roker



groeten Coen
jacco noordermeer

29-11-2006 21:45

niels jansen schreef:ik hoor iedereen praten over fatsoen en respect
maar de vele duizende doden door het meeroken worden hier helemaal vergeten
als een gek zijn geweer leegschiet op een school is dat wereld nieuws
20.000 doden per jaar in aleen engeland door de gevolgen van meeroken :evil:
te triest voor woorden


over fatsoen gesproken :-?

niels,je hebt je punt nu wel gemaakt met je avater
vriendelijk verzoek om deze te verwijden word door jou niet beantwoord
een antwoord op de vele pb's die je hierover hebt gehad zou wel een teken van fatsoen zijn
mvg jn
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-11-2006 21:51

Coen van Grunsven schreef:ik snap niet dat de niet rokers zo gaan liggen zeuren
als je er niet tegen kan blijf dan lekker thuis en ga niet lollig liggen doen in de kroeg

ik rook lekker door en pas mij altijd aan
maar krijg door het gezeur van de niet rokers wel het gevoel dat niet meer te doen
je moet eens kijken wat er al allemaal gedaan is voor de niet roker



groeten Coen


Lees het zelf nog eens een paar keer door :-?

Jacco :wink:
CarpeR Diem
jacco noordermeer

29-11-2006 21:52

Douwe Bijlsma schreef:Albert heb je ook enig idee wat een roker de ziekenfondsbetaler jaarlijks kost?
Het geld van de roker gaat in de schatkist, de medische zorg komt van de ziekenfondsbetaler.

Zou een niet roker en niet alcoholdrinker voorrang moeten hebben bij dure medische zorg of bij transplantaties?

Ik heb niets tegen rokers hoor, ik heb gewoon een heel goede reden om het te mijden.
Het is veel te simpel om te zeggen de roker brengt zoveel in de schatkist daarom mag hij zijn medeburger wel mee laten roken.

Maar heel langzaam dooft de peuk in veel gelegenheden

Hoe je kunt zeggen dat iemand zichzelf lastig valt? wel eens bij een longkankerpatient tot aan de dood aan het bed gezeten??
Dan weet je ook hoe lastig die het heeft gehad.



Douwe ,met alle respect hoor
maar er zijn veel meer dingen die de premie flink opschroeven
en kanker heb je in vele soorten
dus niet alleen rokers krijgen deze verschrikkelijke ziekte

mvg jn
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

29-11-2006 21:55

misschien een avatar met marlboro shit ofzo :P
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

30-11-2006 08:00

Arjen Dijkstra schreef:
Douwe Bijlsma schreef:Arjen Google is een zoekmachine die naar de bron zoekt, zo heb ik mijn twijfels bij jou objectiviteit en de kennis om de rapporten in twijfel te trekken, wederom een waardeloos argument.


Die paar linkjes zijn alles behalve rapporten, zo heb ik m'n twijfels of jij het verschil kent. Hiernaast zijn gegevens pas betrouwbaar als ze ondersteund worden door fatsoenlijk onderzoek en geen onduidelijkheid meer verschaffen. Google is een zoekmachine waarmee inderdaad bronnen gevonden kunnen worden, de onbetrouwbare bronnen ook, Google zelf is nooit en te nimmer een bron.

Nu ik erover nadenk, stoppen met roken is lang geen slecht idee.


Wat een wijsheid over Google, bronnen en de waarde van onderzoeken. respect.... Ps. stop alsjeblieft niet met roken! Ga door!

In navolging van Douwe zijn opmerking zal ik het even iets verder uitdiepen:

"De overheid wil in 2007 het aantal rokers van 15 jaar en ouder hebben verminderd van 31% (2002) tot 25%. Als iedereen morgen stopt met roken zou bijna 509 miljoen euro bespaard worden op de kosten van de gezondheidszorg"

Speciaal voor onderzoeker Arjen.. gevonden via Google! bron: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. gepubliceerd door het RIVM. ECHTER na aftrek van deze kosten levert de roker en zijn verslaving de schatkist jaarlijks 2,6 miljard op... http://www.forces-nl.org/artikelen/NEI.html (met excuus voor de enigzins linkse bron: de telegraaf....)

Zo nu hebben we eindelijk eens wat getallen!

Omdat rokers gemiddeld eerder sterven heb je op latere leeftijd slechts eenmalig kosten aan ze.. de crematie! (ziekte verschijnselen als gevolg van roken moeten in dat geval maar niet meer uitgekeerd worden door verzekeringen (goed plan!)) Voordeel van deze eenmalige lage verbrandingskosten is dat je ze daarna niet 20 jaar hun demente reet hoeft laten afvegen in een één of ander links verzorgingshuis

Ik (sorry geen SP gestemd!) trek hieruit de volgende conclusies:
1. Rokers moeten doorgaan met roken op voor mij niet storende plaatsen. Sterker nog, ze moeten meer roken!
2. mijn ziektekostenpremie moet met 20% omlaag. De premie voor rokers verhogen we met 20% (waarom 20%? ik vind het wel een mooi rond getal..)

welterusten.. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Laatst gewijzigd door Gert Jan Terluin op 30-11-2006 09:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

30-11-2006 08:04

Coen van Grunsven schreef:ik snap niet dat de niet rokers zo gaan liggen zeuren
als je er niet tegen kan blijf dan lekker thuis en ga niet lollig liggen doen in de kroeg

ik rook lekker door en pas mij altijd aan
maar krijg door het gezeur van de niet rokers wel het gevoel dat niet meer te doen
je moet eens kijken wat er al allemaal gedaan is voor de niet roker



groeten Coen


Moeten wij altijd thuisblijven zitten omdat wij niet willen roken? Plaatsen waar niet gerookt wordt is zeldzaam! Jullie zijn gewoon dom, om geld uit te geven aan iets waarmee jullie jezelf ook nog eens vergiftigen! En wat is er dan allemaal gedaan voor de niet roker? Gratis longkanker omdat anderen wel zo nodig een sigaret overal moeten opsteken!
mvg,
Luke
niels jansen
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-05-2006 16:51

30-11-2006 10:28

jacco noordermeer schreef:
over fatsoen gesproken :-?

niels,je hebt je punt nu wel gemaakt met je avater
vriendelijk verzoek om deze te verwijden word door jou niet beantwoord
een antwoord op de vele pb's die je hierover hebt gehad zou wel een teken van fatsoen zijn
mvg jn


FATSOEN
praat mij niet over fatsoen
Je moet eens weten wat er allemaal in mijn email box staat
dit heeft niets meer met fatsoen te maken
er zijn inderdaad enkelen die mij netjes hebben gevraagd om de avatar te verwijderen
er zijn er ook een groot aantal die dit op een zeer onfansoenlijke manier hebben gedaan
er zijn woorden gevallen als
ik kom je opzoeken
als ik je aan de waterkant tegenkom dan
kopje kleiner maken enz
ALS DEZE MANNEN WATERLAND BAITS VERTEGENWOORDIGEN
dan blijf ik bij mijn standpunt dat waterlandbaits en roken voor mij niet hoeft
en dan hebben we het nog niet eens gehad over wat er fout is gegaan met mijn waterland baits bestelling
en wat mij betreft is dit einde discussie over mijn avatar
nu graag on topic
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-11-2006 10:36

Die plaatsen zijn tegenwoordig helemaal niet meer zo zeldzaam. En als de Nederlandse overheid nu eens wat harder hieraan werkt dan komen we nog eens op hetzelfde niveau als sommige andere Europese landen.

Dat gescherm met statistiek is allemaal prima. Evenwel helemaal niets nieuws, maar een voortdurende herhaling van dezelfde zetten. Een groot deel van de bevolking rookt nog steeds en gelooft alleen in de eigen statistiek. Helpt dus niks.

Beweren dat roken niet schadelijk is voor de gezondheid is onzin. Daarentegen zijn er wel meer zaken schadelijk voor de gezondheid. Als iedereen ziektekostenpremies in afhankelijkheid van de gezondheidsrisico’s die hij neemt zou moeten betalen wordt het voor vele niet rokers onder ons ook onbetaalbaar. Een beetje onzin allemaal, maar wel passend bij een maatschappij waar alleen het zelfzuchtige ik voorop staat.

Groet, Kees

Ps. Wat mede forumleden van je vragen doet er weinig toe Niels. Bedreigingen via PB of mail kun je bij ons melden. Het wordt je nu voor de laatste maal vriendelijk gevraagd door een moderator van het board om ook de nieuwe avatar aan te passen.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

30-11-2006 11:15

niels jansen schreef:
jacco noordermeer schreef:
over fatsoen gesproken :-?

niels,je hebt je punt nu wel gemaakt met je avater
vriendelijk verzoek om deze te verwijden word door jou niet beantwoord
een antwoord op de vele pb's die je hierover hebt gehad zou wel een teken van fatsoen zijn
mvg jn


FATSOEN
praat mij niet over fatsoen
Je moet eens weten wat er allemaal in mijn email box staat
dit heeft niets meer met fatsoen te maken
er zijn inderdaad enkelen die mij netjes hebben gevraagd om de avatar te verwijderen
er zijn er ook een groot aantal die dit op een zeer onfansoenlijke manier hebben gedaan
er zijn woorden gevallen als
ik kom je opzoeken
als ik je aan de waterkant tegenkom dan
kopje kleiner maken enz
ALS DEZE MANNEN WATERLAND BAITS VERTEGENWOORDIGEN
dan blijf ik bij mijn standpunt dat waterlandbaits en roken voor mij niet hoeft
en dan hebben we het nog niet eens gehad over wat er fout is gegaan met mijn waterland baits bestelling
en wat mij betreft is dit einde discussie over mijn avatar
nu graag on topic



Niels, ik geef Jacco gelijk dat het niet fatsoenlijk is om niet te reageren op de berichten van de moderators, shame on you!

Echter als jij serieuze bedrijgingen hebt gekregen had ik aangifte gedaan . Mensen bedrijgen via internet is lafheid ten top en verdient geen grijntje respect.

Van mij mag dit topic op slot, iedereen weet dat roken slecht is en wat voor nut heeft het om de rokers hier de grond in te trappen. Het punt is is duidelijk gemaakt in dit topic, laat iedereen zijn conclussies trekken.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

30-11-2006 11:24

michel Tja schreef:ik Blow alleen maar , en rook niet.

voor zover ik weet is alleen op het mercatorplein in A`dam West een Blow verbod ingesteld, dus verder blow ik overal.want er is geen blow verbod en waar er staat verboden te roken,houdt niet gelijk in verboden te blowen! :lol: 8)

met gemoedstoestand beinvloedbare groet,

michel


Kan je vertellen dat het volgens de nederlandse wet verboden is om buitenshuis te blowen. Het wordt gedoogt maar is niet toegestaan
Karpervissers in en om zoetermeer kijk op http://www.carpclubzoetermeer.nl
Jôh, zèk nie amme kop met je riaulguppehagses
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-11-2006 12:46

miss een leuk weetje... roker zijn goedkoper voor het ziekenfonds daar de gemiddelde leeftijd een stuk lager ligt dan die van de niet roker scheelt dat een fiks aantal jaren medische kosten en verpleegtehuis!
Dat neemt niet weg dat je als roker overlast veroorzaakt en dat de stelling, blijf lekker thuis nergens op slaat omdat een niet roker met cara net zoveel recht heeft op een beurs of kroeg

mvg martijn
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

30-11-2006 13:02

:o
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

30-11-2006 13:44

hahah wat een gezeik

weetje iedereen past zich maar aan .

rokers aan de niet rokers
en andersom

en verder lijkt het me wel een goed idee om deze topic te sluiten.
Robert

Niet zeiken,, Gewoon vissen!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-11-2006 15:00

Martijn Zwart schreef:kan je vertellen dat het volgens de nederlandse wet verboden is om buitenshuis te blowen. Het wordt gedoogt maar is niet toegestaan


valt me mee dat er nu pas gereageerd wordt. :)

maare, als het overal buitenshuis verboden is, kan jij me dan uitleggen waarom er zoiets als een blow verbod op het mercatorplein bestaat ?
want als het overal buitenshuis verboden is, dan is zo een blow verbod als op het mercatorplein ook niet nodig toch ?

want ik als leek die alles letterlijk neemt,zou uit zo een bepaling halen dat je overal mag blowen , behalve op het mercatroplein dan.want nergens anders in nederland bestaat zo een verbod.

overal waar dit bord staat blow ik niet, ik hou me natuurlijk altijd aan de geldende regels,anders zou ik in overtreding zijn.

Afbeelding

gelukkig is het maar 1 plein in nederland waar ik gelukkig bijna nooit kom 8) :D

met rook uit de oren komende groet,

michel
jacco noordermeer

30-11-2006 15:07

ok heren ,iedereen heeft zijn mening wel klaar over roken
maar om het niet te laten escaleren lijkt het mij verstandig om er een eind aan te maken


ps; niels je hebt pb!

en ditmaal graag een antwoord :wink:

mvg jn
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-11-2006 15:17

het enige dat kan escalleren is dat gezeik over die avatar, wat heeft dat met roken te maken ?

maar gooi maar op slot......

quote (henk ten Cate) moraalridder! moraalridder!

u mag mij nu schorsen :lol:

en verder als Niels zijn avatar tegen een bepaald merk wil richten moet hij dat toch weten , of zou hij ook vastgezet moeten worden om zijn mening, ik denk niet dat de mening van 1 persoon een bedrijf kan schaden.zeker niet als je al zo een GOEDE !!!! naam hebt opgebouwd!

PS: Anti reclame is ook reclame (denk daar maar is over na Niels :wink: )

mzzzzzl,

michel
Laatst gewijzigd door michel Tja op 30-11-2006 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

30-11-2006 15:21

roken word nooit verboden bij openbare gelegenheden..neem dat maar van mij aaan...of rokers moeten accuut stoppen met roken maarja dat zie ik nog nie gebeuren.. waarom zouden bijvoorbeeld beursen,discotheken,horeca gelegenheden willen dat er niet gerookt mag worden..veel mensen blijven dan liever thuis..Dikke verlies draaien dus

conclusie roken word niet verboden:D
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

30-11-2006 15:22

oeps srry had niet gezien dat hij al gesloten was :oops: ..my bad
jacco noordermeer

30-11-2006 15:28

is niet gesloten hoor
:wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-11-2006 15:57

Tim Belshof schreef:roken word nooit verboden bij openbare gelegenheden..neem dat maar van mij aaan...of rokers moeten accuut stoppen met roken maarja dat zie ik nog nie gebeuren.. waarom zouden bijvoorbeeld beursen,discotheken,horeca gelegenheden willen dat er niet gerookt mag worden..veel mensen blijven dan liever thuis..Dikke verlies draaien dus

conclusie roken word niet verboden:D


In diverse landen van de EU is het al verboden hoor. Inclusief binnen de directe omgeving van de bebouwing. Dus ook buiten. Nederland loopt wat achter voor wat betreft horeca en dergelijke, openbare gebouwen is al verboden. Van verlies in die landen is dus niets te merken. Juist een toename. Ik neem aan dat dit op enige termijn voldoende stimulans is om dit hier ook door te zetten.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-11-2006 16:07

Nee Kees, loopt niet achter, enige jaren terug heb ik als buurthuisbeheerder al bericht gekregen dat er een rookvrije ruimte moest komen, daarna kwam het bericht dat het helemaal verboden zou worden.
Inmiddels ben ik geen beheerder meer, maar weet wel dat het gedogen is in club en buurthuizen omdat anders het bezoek niet meer komt en naar de reguliere horeca gaat.
Zodra er overal een rookverbod in openbare gelegenheden komt, dus ook in de horeca is het weer een ander verhaal.

Feitelijk is het er al maar het is niet te handhaven, net als zoveel in Neder- regelland.
De sticker met verboden te roken hangt al op veel deuren in vele gelegenheden nu de rest nog.

Vreemde stelling van Martijn, hij zou toch vanuit zijn werk beter moeten weten, beetje naïeve kort door de bocht stelling.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-11-2006 16:15

niels jansen schreef:
jacco noordermeer schreef:
over fatsoen gesproken :-?

niels,je hebt je punt nu wel gemaakt met je avater
vriendelijk verzoek om deze te verwijden word door jou niet beantwoord
een antwoord op de vele pb's die je hierover hebt gehad zou wel een teken van fatsoen zijn
mvg jn


FATSOEN
praat mij niet over fatsoen
Je moet eens weten wat er allemaal in mijn email box staat
dit heeft niets meer met fatsoen te maken
er zijn inderdaad enkelen die mij netjes hebben gevraagd om de avatar te verwijderen
er zijn er ook een groot aantal die dit op een zeer onfansoenlijke manier hebben gedaan
er zijn woorden gevallen als
ik kom je opzoeken
als ik je aan de waterkant tegenkom dan
kopje kleiner maken enz
ALS DEZE MANNEN WATERLAND BAITS VERTEGENWOORDIGEN
dan blijf ik bij mijn standpunt dat waterlandbaits en roken voor mij niet hoeft
en dan hebben we het nog niet eens gehad over wat er fout is gegaan met mijn waterland baits bestelling
en wat mij betreft is dit einde discussie over mijn avatar
nu graag on topic


Zou hier wel graag willen lezen/zien dat ik de "fatsoenlijke" weg heb gekozen voordat er praatjes van komen 8)
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

30-11-2006 16:50

Wat ik vind...

Een niet-roker mag onder geen enkele voorwaarde negatieve invloed ondervinden van een roker. Het is toch de keuze van de roker op die troep in te ademen, niet die van de niet-roker. Die aangetoond lichamelijk zeker schade kan oplopen door meeroken. Het is toch van der zotte dat mensen met (ernstige) problemen aan de luchtwegen (of gewoon mensen die een hekel hebben aan de rook) bepaalde openbare gelegenheden niet kunnen betreden of er serieuze hinder van ondervinden als mensen zonodig een sigaretje op "moeten" steken? Is het dan zo moeilijk om even niet te roken? Moet er overal en altijd gerookt worden? Iedereen heeft recht op rookvrije ruimte. klaar.
Ik zeg niet dat ik er altijd last van heb. Soms wel. Maar het gaat om het principe. Ik vind dat een roker rekening moet houden met de niet-roker en niet andersom!