roken op de beurs


Plaats reactie

rook jij gewoon door of pas jij je aan

ik rook nooit in openbare gebouwen
29
28%
ik ga naar een plaats waar het mag bijvoorbeeld een restaurant
28
27%
ik doe gewoon mijn eigen zin roken moet overal kunnen
46
45%
 
Totaal aantal stemmen: 103
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

28-11-2006 16:55

Arjen Dijkstra schreef:
Voor mensen die maar wat uitkramen zoek ik geen oplossing. De overheid verdient heel wat centjes aan de accijnzen die geheft worden over rookwaren dus op een nationaal verbod zullen zij het niet laten komen. Als pietje bij paaltje komt ligt daar toch de oplossing, de bron van het probleem, de leverancier.

Feit is dat veel niet-rokers zich hoe dan ook per se WILLEN storen aan rokers. Zelf als rokers in een rookhok zitten en men er niet met een boogje om heen wil.

Overigens hoor ik niemand ooit over oud en nieuw... Een leuk feest, weet wat je inademt!


Het is niet de Nederlandse overheid die dit bepaald hoor. Europese richtlijnen, die wordt doorgevoerd in de Nederlandse ARBO regelgeving wel. En laat nou net de laatste jurisprudentie hieromtrent in jou nadeel zijn.
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

28-11-2006 17:01

Niels,

hoe kom jij aan die foto van mij?? :o ,

heb op de beurs wel lekker zitten roken 8) , maar wel in het restaurant.
een beetje rekening houden met je medemens is wel zo oke.

gr. henk
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

28-11-2006 17:04

maar laat dat dan van twee kanten komen! Wij rokers worden al genoeg lastig gevallen :x
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

28-11-2006 17:06

we worden gediscrimineerd,en kunnen er ziek van worden.wij arme rookers :cry: :cry: gr zwaare shag rooker :wink:
aldejekes loat goan!
peter andrae

28-11-2006 17:07

ff een shaggie opsteken.


:wink: ik ga wel in de rookhoek staan.




mvg peter.
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

28-11-2006 17:11

als meeroker zou je best eens een pakkie aan een roker kunnen geven.

je "profiteerd" er kosteloos van mee tenslotte.

Nu ff serieus roken is gewoon hartstikke slecht! Ik ga stoppen in het nieuwe jaar, en ben nu al druk aan het minderen. Het zal me lukken!!!

Wie doet er mee???

Met roken stoppende groet

Henk,
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

28-11-2006 17:12

Hendrik Mienstra (henk) schreef:als meeroker zou je best eens een pakkie aan een roker kunnen geven.

je "profiteerd" er kosteloos van mee tenslotte.

Nu ff serieus roken is gewoon hartstikke slecht! Ik ga stoppen in het nieuwe jaar, en ben nu al druk aan het minderen. Het zal me lukken!!!

Wie doet er mee???

Met roken stoppende groet

Henk,
de bekende ik stop met roken met nieuwjaar :lol: wens je wel sterkte :wink:
aldejekes loat goan!
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

28-11-2006 17:13

succes Henk 8)
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

28-11-2006 17:19

Marc,

Met mij is het goed, waarom ik rook? Ik ben er aan verslaafd. Is het gezond, nee, het is 100% ongezond en schadelijk.

Waar ik een hekel aan heb is de mening die bepaalde niet rokers hebben over wel-rokers. Termen dat rokers smerig zijn gaat gewoon te ver... Ik beledig ook geen mensen met overgewicht van teveel vette snacks. Get the point?

Ik ben best bereid om in te leveren, maar dat moet van zowel rokers en niet-rokers komen. Een rookpaal op het station vind ik een prima voorbeeld. De roker mag alleen daar roken en niet-rokers weten dat dus kunnen die plek mijden. Een rookhok bij de fietsenstalling, subliem!

Op het moment lult men teveel zonder de zaak van beide kanten te bekijken. Als ergens gerookt mag worden dan is dat zo bepaald... vraagt iemand mij denondanks mijn peuk uit te drukken dan doe ik dat ook wel uit goed fatsoen.

Overigens hoor ik nooit eens een compimentje van een niet-roker dat ik buiten in de kou sta om anderen niet lastig te vallen met m'n verslaving.


@niels --> zet graag een bron erbij, ik kan hier ook wel wat shockerende plaatjes posten

@Gert-jan, we kunnen blijven speculeren we zien het wel als de tijd er rijp voor is
Ik zet mijn huupie in
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

28-11-2006 17:31

thnx :)

niet meer die plannen hebben om te stoppen?

Ook niet na die zeer schokkende foto's van onze waterland vriend?

Henk,
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

28-11-2006 17:33

Jongens jongens, Na jaren gerookt te hebben (6 intotaal) ben ik eindelijk gestopt, nu al weer bijna 3 weken.
En waarom ik wou graag een voerboot, ik rookte per jaar voor ongeveer 1000 euro weg.
Nou daar heb je een leuk voerbootje voor :D :D :D

Ik heb het gevoel niet gehad dat ik er verslaafd aan was, maar het gemak.
sigaretje bij de koffie bij het pilsje na het eten voor het slapen met het stappen, daar heb ik veel meer moeite mee.
6 jaar lang rookte je altijd een sigaretje bij bepaalde dingen en dat mis ik niet de sigaret.



Henk suc6 met stoppen Oja en pas op voor de slapeloze nachten.
Ik heb er in iedergeval veel last van gehad.


Groeten Joris
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

28-11-2006 17:35

Nee Henk,

zou niet weten wat ik dan moet als ik uren zit te wachten op die aanbeet aan de waterkant, of in de kroeg met een biertje :wink: maar heb respect voor je hoor :D

groet'n,
een blije roker.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

28-11-2006 17:36

Ik snap gewoon niet waarom men begint met roken.
Je kan mij niet vertellen dat je het lekker vindt om te roken. Dat je na een tijdje moeilijk kan stoppen kan ik snappen, maar met een beetje mentaliteit moet dat toch haalbaar zijn.
Ik vind dat roken hartstikke ranzig. Als ik naar de kroeg ben geweest, volgende ochtend hele rode traanogen.
Lijkt wel het meest onzinnige tijdverdrijf dat roken.
Er zitten alleen maar negatieve kanten aan roken.

P.S. Als je langzaam dood wilt zijn daar goedkopere manieren voor :wink:
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

28-11-2006 17:47

Herman,

Ik begin er niet eens aan om het uit te leggen! Dat is net zo onzinnig als iemand die niks met vissen heeft uitleggen waarom je vist :wink:

groet'n.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

28-11-2006 17:49

henry de klein schreef:Nee Henk,

zou niet weten wat ik dan moet als ik uren zit te wachten op die aanbeet aan de waterkant, of in de kroeg met een biertje :wink: maar heb respect voor je hoor :D

groet'n,
een blije roker.

gelukkig ben ik al ruim 3 jaar gestopt met roken, maar het peukie in de kroeg of elders als je een pilsje drinkt mis je dan wel enorm,
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

28-11-2006 17:50

Herman Esveld schreef:Ik snap gewoon niet waarom men begint met roken.
Je kan mij niet vertellen dat je het lekker vindt om te roken. Dat je na een tijdje moeilijk kan stoppen kan ik snappen, maar met een beetje mentaliteit moet dat toch haalbaar zijn.
Ik vind dat roken hartstikke ranzig. Als ik naar de kroeg ben geweest, volgende ochtend hele rode traanogen.
Lijkt wel het meest onzinnige tijdverdrijf dat roken.
Er zitten alleen maar negatieve kanten aan roken.

P.S. Als je langzaam dood wilt zijn daar goedkopere manieren voor :wink:


Nou, Herman, dat ben ik niet helemaal met je eens.
Ik steek als ex roker ook wel eens een sigaret aan tijdens het vissen.
Maar dan zonder inhaleren, het GROTE voordeel van roken aan de waterkant is dat het de muggen op afstand houd.
En dat is voor mij een groot voordeel!!
Vissen met een maat die rookt heeft dus zeker voordelen....lol
Stomen maar in die warme zomernachten.......

Marc
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

28-11-2006 17:53

Ik vond het erg onduidelijk aangegeven op de beurs of je mocht roken. Op een gegeven moment werd het ineens omgeroepen maar toen stond de hal al blauw.
Carpe Diem...!
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

28-11-2006 17:55

Danny Mieremet schreef:Ik ben de derde...

In openbare gelegenheden moet dit toch kunnen.
Ik vind het altijd wel gezellig zo'n rookgordijn op de beurs in Zwolle.
Biertje erbij en je waand je gewoon in de kroeg.

Gr Danny

Maar ik rook niet;-)


Er zijn ook mensen die graag gezond willen blijven en: geen vernauwde bloedvaten willen, dus minder kans op hart- en vaatziekten, gezond sperma :D :roll: enz. enz.. Het is jullie eigen beslissing maar om een andere nou longkanker te geven!
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

28-11-2006 18:06

er zijn zoveel schadelijke stoffen en gassen op de wereld, die jij met je maagdelijke longetjes inademt, die net zo erg of erger zijn dan rook. :o :wink:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

28-11-2006 18:12

Normaal heb ik er toch niet zo snel last van, maar ik liep toch wel met hoofdpijn en pijn aan mn ogen de beurs uit toen ik wegging..
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

28-11-2006 18:51

He luc,

misschien kwam dat wel van al dat moois wat je zag :lol:
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

28-11-2006 18:59

Het zijn WEL de rokers die ervoor zorgen dat de economie van Nederland nog een beetje op peil blijft.


Als mensen willen roken, mogen ze dat. Als mensen er een hekel aan hebben, mag dat ook. Maar ga a.u.b. niet beginnen over nadelen, voordelen etc. Dat is onzin.

Ik rook al een mooi aantal jaar, en ben er trots op.. :roll:

Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-11-2006 19:03

marc heerema1 schreef:De rokers zouden eens met mij mee moeten lopen in het verpleeghuis waar ik werk.
Daar kom je veel oude rokers tegen, en meestal aan de pufjes, zuurstof en andere aanverwante artikelen die je het ademen nog mogelijk maken.
En die van "ik rook alleen waar het mag" is vaak ook zo'n leuke,alsof een niet roker daar geen last van heeft als die plek in dezelfde ruimte is als waar de rest ook is.
En dit is vaker het geval dan mij lief is.
Dat mensen vandaag de dag nog het roken verdedigen is niet te geloven, die steken zichzelf de gek aan.
Geef gewoon toe dat het slecht is maar dat je het nu of gewoon nooit op zult kunnen brengen om te stoppen!
Roken is in mijn ogen alleen mogelijk in een aparte ruimte met de nodige afzuigapperatuur of buiten.
Ergens anders val je er altijd wel iemand mee tastig.

Met de vriendelijke groeten Marc


Nou, nou. Zonde tegen de mensheid nummero één. Ik pik je er uit Marc, maar de andere zijn even aanmatigend.

Ik weet het niet hoe andere rokers vergaat, maar inmiddels rook ik op heel weinig plaatsen. Niet in openbare ruimtes, niet op het werk, niet in de bus/trein/vliegtuig, niet in restaurants, etc. Voornamelijk dus thuis, in een afgezogen glazen bushokje of in een dampig ongeventileerd kamertje. Een beetje meer respect voor mij als roker mag inmiddels wel.

Je medische insinuaties zijn onderhand wel breed uitgemeten hoor. Alsof ik malle Eppie ben die nog nooit in een ziekenhuis ben geweest. En die teksten op mijn shag kan ik echt wel lezen. Ik respecteer de niet roker. De meeste niet rokers mij ook gelukkig. Maar er zijn een stel lui bij! En dat zal wel over en weer zijn.

Op die beurs moet je niet roken. Laat dat duidelijk zijn. En laat dat vooral ook de organisatie duidelijk worden.

Groet, Kees
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

28-11-2006 19:24

Kees Ouwehand schreef:
marc heerema1 schreef:De rokers zouden eens met mij mee moeten lopen in het verpleeghuis waar ik werk.
Daar kom je veel oude rokers tegen, en meestal aan de pufjes, zuurstof en andere aanverwante artikelen die je het ademen nog mogelijk maken.
En die van "ik rook alleen waar het mag" is vaak ook zo'n leuke,alsof een niet roker daar geen last van heeft als die plek in dezelfde ruimte is als waar de rest ook is.
En dit is vaker het geval dan mij lief is.
Dat mensen vandaag de dag nog het roken verdedigen is niet te geloven, die steken zichzelf de gek aan.
Geef gewoon toe dat het slecht is maar dat je het nu of gewoon nooit op zult kunnen brengen om te stoppen!
Roken is in mijn ogen alleen mogelijk in een aparte ruimte met de nodige afzuigapperatuur of buiten.
Ergens anders val je er altijd wel iemand mee tastig.

Met de vriendelijke groeten Marc


Nou, nou. Zonde tegen de mensheid nummero één. Ik pik je er uit Marc, maar de andere zijn even aanmatigend.

Ik weet het niet hoe andere rokers vergaat, maar inmiddels rook ik op heel weinig plaatsen. Niet in openbare ruimtes, niet op het werk, niet in de bus/trein/vliegtuig, niet in restaurants, etc. Voornamelijk dus thuis, in een afgezogen glazen bushokje of in een dampig ongeventileerd kamertje. Een beetje meer respect voor mij als roker mag inmiddels wel.

Je medische insinuaties zijn onderhand wel breed uitgemeten hoor. Alsof ik malle Eppie ben die nog nooit in een ziekenhuis ben geweest. En die teksten op mijn shag kan ik echt wel lezen. Ik respecteer de niet roker. De meeste niet rokers mij ook gelukkig. Maar er zijn een stel lui bij! En dat zal wel over en weer zijn.

Op die beurs moet je niet roken. Laat dat duidelijk zijn. En laat dat vooral ook de organisatie duidelijk worden.

Groet, Kees



Kees je mag mijn antwoord er best uithalen hoor.
Maar zonde tegen de mensheid nummero één......nee hoor, zonde tegen jezelf eerder.
Zeker zoals jij er mee omgaat, je valt niemand lastig behalve jezelf....
Ik vind dan ook dat een ieder zelf moet weten wat hij doet, zolang ik er geen schade van ondervind!!
Ik ken mensen zat die heerlijk kunnen roken, ik zie ze gewoon met iedere teug genieten!
De discussie gaat over roken dus dat mag ook gezegd worden.

Marc
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

28-11-2006 19:45

Marc jouw waarheid hoeft de mijne niet te zijn 8)