aanvragen drie hengels


vis altijd met drie hengels

Peiling eindigde op 17-11-2006 14:39

nee ik niet geen zin in boetes
38
42%
soms maar alleen als het vertrouwd is
52
58%
 
Totaal aantal stemmen: 90
henry hummel
Berichten: 82
Lid geworden op: 01-12-2004 10:29
Locatie: ter apel
Contacteer:

12-11-2006 17:51

ik snap heus wel wat je bedoelt ,
Maar wees eens eerlijk vis jij altijd met twee of met drie hengels.

Ik zelf vis dan altijd met drie en ik moet zeggen dat de vissen die die extra opleverd , die zou ik niet willen missen .

Mijn vraag was dan ook niet of de mensen er serieus mee om kunnen gaan , vast niet want je heb toch altijd een groep die denk voor die 200 euro gok ik het er op .
Maar wie dan met drie satokken zou gaan vissen of stug door blijft vissen met twee.

Ik weet heus wel dat je soms met 1 hengel meer vangt dan met drie maar je kansen worden toch 33,3% hoger met een derde hengel.
draaien draaien en nog eens draaien
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-11-2006 18:25

Die vraag is een inkoppertje, ik ben te lui om met drie hengels te vissen.
Ook ben ik het absoluut niet eens dat je met drie hengels 33.3 procent meer kans hebt op vis.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-11-2006 18:28

Ligt helemaal aan de omstandigheden Douwe, kan wel 50% zijn maar ook 0%.
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

12-11-2006 18:46

ik heb voor volgend jaar ook de vergunning aangevraagd voor meer met 2 hengels te vissen maar ik ga met de 3e of 4e hengel niet op karper maar voor overdag met de vaste stok of 1 op roofvis
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-11-2006 18:47

Als je op een onbedoelde hengel vangt en op de anderen niks is het 100 %.

:D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

12-11-2006 19:37

Douwe Bijlsma schreef:
Mourad Aviara schreef:ik zie juist veel meerwaarde in een 3e hengel vaak vang ik de grootste op mijn middelste hengel (die voor spek en bonen meedoet)


waarom leg je dan beide hengels niet op de plaats van de middelste hengel :wink: :wink:


dan kan je ergens anders een vis mislopen

hoe je het ook wendt of keert, met 3 zijn je kansen 50% hoger dan 2. dat is gewoon een feit.

er zijn factoren die dat passief beinvloeden, maar een derde hengel betekent gewoon meer kans. je bevist een derde stek.

bij lage kansen, zal de derde hengel ook laag scoren. bij hoge kansen zal de derde hengel hoog scoren. ratio blijft hetzelfde (zolang je serieus vist met alle 3 hengels)
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

12-11-2006 21:23

laten we er gewoon met zen allen voor zorgen dat we de regels accepteren zoals ze zijn. dan heeft een ieder veel plezier in het gebeuren dat o.a karpervissen heet. Ik snap best dat je meer kans maakt op een vis met een derde hengel, maar met een vierde of vijfde maak je nog meer kans.

De regels zijn niet gemaakt om de visser in zijn hobby opzettelijk te belemmeren. maar om de de visbestanden in goede banen te laten lijden.
Op een algemeen bekend karperwater in leeuwarden, heb ik het zo vaak gezien dat het meer kapot maakt dan dat het echt vis opleverd.

(zaten vier vissers keer drie hengels op een klein stuk water). twaalf lijnen door het water, en twee dagen geblankt. oorzaak? haal de druk van de ketel af.

ook naar Douwe toe, blijf erop controleren!!! na twaalfen vissen velen met drie hengels ik vind het jammer voor kleine wateren.en baal er best wel stevig van eerlijk gezegd.

Groeten Mark.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-11-2006 21:48

Een 'vrome' wens Mark. Helaas weet je zelf ook dat die nooit in vervulling zal gaan. Het is nu eenmaal niet anders (en dat zal het ook nooit worden) dan dat democratisch ingestelde regels alleen door frequente controles te handhaven zijn.
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

12-11-2006 23:00

Nee je hebt gelijk Aart, en ook jij zult als geen ander weten dat de regels niet voor de kat zen poes zijn gemaakt

Ik hoop alleen dat ik over tien jaar men visje nog steeds kan vangen op bepaalde wateren, en dat lukt niet als veel regels maar aan de laars worden gelapt.

heb een lezing van Piet bijgewoond paar weekjes terug, en dan wordt wel even duidelijk hoe slecht het kan gaan wat veiligheid etc. betreft. wordt je niet vrolijk van als je de voorbeelden ziet van wat er allemaal nog misgaat, door onwetenheid of eigenwijs gedrag.

Iedereen maakt fouten. maar leer alsjeblieft wel van de fouten die worden gemaakt door je zelf of een ander, en wees niet "te"eigenwijs.

vind het super dat er aandacht aan wordt besteed door "bekende karpervissers" want daar wordt vaak wel naar geluisterd......
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-11-2006 23:08

Mark ik weet het, sterker nog zodra ik geweest ben komt die derde hengel al ik wil het hier op het board graag bij laten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

13-11-2006 06:25

Ik vis altijd met 3 hengels MAAR met de vereiste papieren.
Zou het zonde vinden van het geld als je betrapt zou worden.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-11-2006 09:09

Mourad Aviara schreef:
Douwe Bijlsma schreef:
Mourad Aviara schreef:ik zie juist veel meerwaarde in een 3e hengel vaak vang ik de grootste op mijn middelste hengel (die voor spek en bonen meedoet)


waarom leg je dan beide hengels niet op de plaats van de middelste hengel :wink: :wink:


dan kan je ergens anders een vis mislopen

hoe je het ook wendt of keert, met 3 zijn je kansen 50% hoger dan 2. dat is gewoon een feit.

er zijn factoren die dat passief beinvloeden, maar een derde hengel betekent gewoon meer kans. je bevist een derde stek.

bij lage kansen, zal de derde hengel ook laag scoren. bij hoge kansen zal de derde hengel hoog scoren. ratio blijft hetzelfde (zolang je serieus vist met alle 3 hengels)


Nou Mourad, welke wiskundige berekening heb je hier op losgelaten?
Een derde hengel verhoogt je kansen nooit meer dan met 33 1/3 procent, tenzij je 1 van de andere hengels niet beaasd.

Dan nog heeft niet elke stek evenveel kans op vis, dus als je de 2 eerste hengels al op de 2 beste stekken heb gedeponeerd, is je derde hengel meer voor dat extra visje op een onverwachte plek. Vang je op die derde stok de meeste vis, dan ga ik twijfelen aan je inzicht omtrent wat de beste stekken zijn! :wink:

salaam,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry hummel
Berichten: 82
Lid geworden op: 01-12-2004 10:29
Locatie: ter apel
Contacteer:

13-11-2006 10:45

Het is wel duidelijk dat iedereeen zijn mening er over heeft maar waarom als men naar frankrijk gaat wel met drie hengels waar het mag.
Terwijl somminge mensen hier zeggen dat als ze in Nederland met drie mogen vissen toch met twee door blijven vissen ????

Ik snap ook wel dat als je op een putje van 3 h zit te vissen dat de derde stok soms gruwelijk in de weg ligt maar op wat groter water valt dit reuze mee.
Je moet ze natuurlijk niet allemaal op een en dezelfde plek vissen natuurlijk.

Maar douwe je hebt wel gelijk dat een aantal vissers en 45 hengel gaan gebruiken als ze met drie mogen vissen .
Geloof dat het in de karperwereld een stukje stond (over de banane rig) dat de voorzitter van de vbk zelfs een vijfde stok voor een paar uurtjes op een plek had neer gelegd ??????????

Dit zul je dan waarschijnlijk altijd wel houden
draaien draaien en nog eens draaien
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-11-2006 17:29

Ja heel bijzonder was dat, en dan dat ook nog gewoon opschrijven. De schaamte voorbij zogezegd!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!