boetes 3 hengels volgend jaar


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 19:21

Oke het sociale aspect voel je daar meer voor?
Je bent niet alleen op het water, zeker op klein water ga je niet rechtuit vissen je gaat met andere hengels uitwijken naar de zijkanten.
Dat gaat goed tot iemand anders ook aan het water verschijnt en er komen nog een tiental vissers.
Misschien dat het dan voor de goede vrede beter is om er paal en perk aan te stellen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

10-11-2006 19:22

Wout,

Met 5 hengels zit je jezelf in de weg, niet een ander??
Ik krijg een beetje het gevoel dat je het niet wil begrijpen.

Ken je dat spreekwoord van: "je geeft ze 1 vinger....?"

Je zou het ook andersom kunnen stellen, wie is er bij gebaat dat jij met meer dan 2 hengels vist behalve jij zelf?

Wie is erbij gebaat dat jij harder dan 50 rijdt binnen de bebouwde kom behalve jij zelf?

Zouden er andere mensen last van kunnen hebben?

Even verder denken dan alleen jezelf.

Het lijkt verdomme wel een boodschap van Sire, lol.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Wout Allers
Berichten: 36
Lid geworden op: 15-08-2006 22:55

10-11-2006 19:26

Dus met andere worden als je met meer dan 2 hengels vist.. hou je geen rekening met andere vissers.. Zo zit ik dus niet in elkaar.. ik haal vaak zat mijn lijnen binnen en lig zelfs vaak met al mijn hengels op 1 stek... en ik wil het best begrijpen.. maar snappen doe ik het niet. En nog maals over dat autorijde.. harder dan 50in bebouwde kom kunnen er gewonden vallen.. met 3 hengels ook ofzo?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

10-11-2006 19:38

Je wil het dus niet begrijpen.

Omdat jij zo in elkaar zit moet de wet maar worden aangepast?

En met al je hengels op 1 stek? Mag ik ff vragen wat daar in godsnaam het nut van is?

Voor wat betreft gewonden door een 3e hengel, dat zou kunnen, niet direct maar zeker wel indirect door de irritaties veroorzaakt door het gedrag van bepaalde personen aan de waterkant. (hier bedoel ik niet jou mee hoor, ik ken je voor de rest niet)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 19:44

Wout je hoeft het ook niet te begrijpen of je wilt het niet begrijpen. Je woont nu eenmaal in een landje met regeltjes je moet je daar aan houden of de consequenties aanvaarden.
Je kunt ook verhuizen naar een land waar je niet al die ellende mee hoeft te maken.
Maar ja waarschijnlijk heb je daar weer andere dingetjes die je niet aanstaan.

Beter is leer lekker verder maak je politiek actief zie minister president te worden en ga dan de regeltjes naar je hand zetten. Maar ja dan moet je weer zorgen dat anderen het met je eens zijn zit je daar weer mee.
Probleem is dat je dan geen tijd meer hebt om te vissen, wat een ellende kun je mee maken.

Het leven valt niet mee, maar ja er rijden nog altijd treinen en de flatgebouwen zijn ook erg hoog.
Mogelijkheden genoeg dus.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-11-2006 19:56

Nauw nauw Douwe, zomaar iemand aanraden op zelfmoord te plegen.
Zo dadelijk springt ie van een flatgebouw af, stel ie kiest dat flatgebouw aan de waterkant uit, valt ie zo dadelijk ook nog op mijn mega rodpod met 6 hengels erop. :o

Weet je wel wat dat kost omdat allemaal weer te vernieuwen?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 20:16

Zelfmoord??? nee hoor met de trein kan hij ergens anders naartoe reizen en vanaf een flatgebouw kun je mooi bekijken of er water in de buurt is waar niet gevist wordt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

10-11-2006 20:19

:D :D :D
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-11-2006 20:30

Pffff gelukkig, zag al onheilspellende beelden van een overspannen karpervisser die bovenop mijn zorgvuldig met de toppen omhoog gerichte hengels liggen.
Alle 6 mijn superstrakke stokken waarmee ik alle goedlopende stekken op het 1 hectare grote water mee bezet hield aan gort.
Zweet brak me al uit.
Is nog gruwelijker dan die zeikers die iedere keer komen zeuren dat mijn lijnen overal liggen, zelfs nog erger dan die sukkels die zomaar over mijn lijnen heen gooien alleen maar om ook te kunnen vissen, ze kunnen beter een andere put opzoeken vind ik.
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

10-11-2006 20:52

Wat een hoop drukte over 3 hengels...... Ik heb er vorig jaar nog een boete voor gekregen (was midden in de winter op een put, dacht komt nu toch geen controle....... Niet dus) Toen was het nog € 55,00. Gewoon netjes betaald!!
Naar mijn mening is het doorgaans vissen met drie hengels niet altijd veel rendabeler. Kan me voorstellen op een grote plas, oke.... waar je alle plaats hebt. Maar op een kleiner water is het alleen maar lastig....
Gezien de hoogte van de boetes is het mij niet meer waard!
Nu vis ikzelf veel in Belgie, vooralsnog meestal met de toegestane twee hengels....... Heb het nut van een derde hengel nog niet ingezien op de Maas, zeker niet met het feit dat je vaak met de stroming mee dient te vissen (of ertegenin!!) Dan vind ik de 2 toegestane hengels meer als voldoende!
Ben echter een keer gecontroleerd door de Belgische politie en had een derde hengel naast mijn oval liggen, opgetuigd maar zonder boilie erop. (Had die stok 's nachts heel kort onder de kant gelegd, gewoon een keer proberen....) Ze zeiden hier niets over de derde stok die dus op de grond lag en volgens mij hadden ze hem wel gezien.
Weet iemand of de boetes in Belgie erg hoog zijn voor een derde hengel en wat zijn daar de kriteria>> Moet hij inliggen of is opgetuigd aanwezigheid van een derde stok langs de kant ook genoeg voor een boete?!

Ps. niet dat ik nu opeens met een derde hengel ga vissen, maar vraag me gewoon af wat de regelgeving in Belgie is?
Neem trouwens nu meestal geen derde stok mee, kan ik ook niet op het idee komen :lol:

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-11-2006 21:33

Ga er alvast maar van uit dat het nachtvissen in de nabije toekomst alleen nog maar mogelijk zal blijven met een nachtvispas of nachtvisvergunning. En dan is het goed mogelijk dat bij herhaalde overtredingen die nachtvispas wordt ingenomen en voor een aantal jaren niet meer zal worden verstrekt aan notoire overtreders. Uiteraard slaat dit niet alleen op het vissen met 3 hengels zonder daarvoor de vereiste toestemming / ontheffing te hebben van de visrechthebbende...
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

10-11-2006 23:19

Aart

De gemeente waar binnen ik woon heeft dertig BOA's in dienst.
Acht hiervan zijn eventueel beschikbaar voor het naleven van de wetgeving aan de waterkant.
In de praktijk worden deze mensen echter ingezet bij milieu-delicten, die hier in de regio schijnbaar veelvuldig voorkomen.
Een zwakke schakel lijkt mij de controle op het in het bezit hebben van de juiste Vispas(sen).

met gecontroleerde groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Wout Allers
Berichten: 36
Lid geworden op: 15-08-2006 22:55

10-11-2006 23:45

Douwe Bijlsma schreef:Zelfmoord??? nee hoor met de trein kan hij ergens anders naartoe reizen en vanaf een flatgebouw kun je mooi bekijken of er water in de buurt is waar niet gevist wordt.

lol
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-11-2006 23:53

Hans-Peter, in eerste instantie is de visrechthebbende verantwoordelijk voor de controles en niet de gemeente of politie.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

11-11-2006 00:07

Aart

Het nachtvissen is hier verboden.

Dat is een gemeentelijk verordening.

Ook op de verenigingswateren geldt een nacht-visverbod.

De controle daarop moet echter worden uitgevoerd door een BOA en controleur van de vereniging.

De controleurs durven in het donker niet te controleren, en de BOA's hebben geen tijd/niet beschikbaar.

Dus men gaat zijn gang maar.....

met pionerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-11-2006 00:10

Bekend Hans-Peter, maar daar komen we nog op terug, niet?
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

11-11-2006 00:38

Aart
Heb jij geen mail ontvangen dan?

met vragende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

12-11-2006 09:19

Ik weet het mag, niet maar ik vis altijd met drie hengels als ik een bekeuring krijg zeur ik er ook niet over.

Ik vind het wel opvallend dat het 10 jaar geleden is sinds ik het laatst ben
gecontroleerd, terwijl ik toch ook wel eens op plekken vis waar ik echt wel opval.

Gewoon allemaal in brabant gaan vissen :lol: (doe maar niet :-? ).

gr wim
To The Boat!
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

12-11-2006 16:38

Conclusie is dus dat de karpervissers strenger moeten worden aangepakt en zwaarder worden beboet omdat het anders geen reet helpt en ze alle regels aan de laars lappen... :cry:
beetje bij beetje
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

12-11-2006 17:51

Kom op , nog meer regels. nog hogere boetes.

Kan niet begrijpen dat er karpervissers zijn die hier voor zijn, eerlijk waar niet.

Nederland wordt door al die KminderUprettigeT regels en die vispas een half betaalwater,zonder dat daar iets van terug komt.

Tuurlijk is er uitschot, maar mensen die het eens zijn met die regels komen op mij wat gefrustreerd over
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-11-2006 17:58

Mike jou beeld op de werkelijkheid is vertroebeld, de karpervisser heeft zichzelf dat imago van aan alles scheit hebben aangemeten.
Bij ieder overleg met de controlerende instanties komt dat duidelijk naar voren.
Ik begrijp niet dat jij je druk maakt tenzij jij bij de grote groep vissers behoord die scheit aan de regels hebben, je krijgt wat je zaait.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-11-2006 18:05

FRank, op zich zijn die boetes van ondergeschikt belang. Frequente controles is waar het om draait (en vooral op de weekend avonden) en daar mankeert nog veel aan in een groot aantal gebieden.
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

12-11-2006 18:06

Heb voor een groot deel scheit al al die regels, daar heb je gedeeltelijk gelijk in.

Maar houd ook met iedereen rekening op het water.
Ben nooit niemand tot last, bijna niemand. (iemand kan zich irriteren aan een ander omdat diegene er alleen al is) (dat terzijde)

Wat is er dan fout met mij???????????
Ben ik volgens jou (douwe) het uitschot van de karpervisserij?????????
Mezelf aan regels houden en minder rekening houden met anderen, is dat beter volgens jou (douwe)?????????


Nachtvissen doe ik voor het grootste deel in de winter.
Waarom, om zo alle (massa)vissers in de zomer te vermijden.
Er zijn wateren waar dit toegestaan is, maar ook daar is het dan druk in de winter, toch?
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-11-2006 18:12

Nee Mike ik beschouw jou helemaal niet tot het uitschot, ik ken je niet om je dat predicaat op te plakken.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat al die rotregeltjes lastig zijn.
Ook vind ik dat iemand die de regeltjes overtreedt en daarvoor een boete krijgt niet moet zeuren je doet het zelf.
Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat op probleemwateren de nachtvisserij aan banden wordt gelegd of niet toegestaan zal worden.
Het is niet zo dat men, als je maar lang genoeg de regels overtreedt, het uiteindelijk toe zal staan.

Jou zin: " Mezelf aan regels houden en minder rekening houden met anderen, is dat beter volgens jou." slaat werkelijk helemaal nergens op.
Wie zegt dat je zodra je je aan de regels houdt je geen rekening meer hoeft te houden met een ander?

Vreemde verdraaing vind ik dat, maar dat zal aan mij liggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

12-11-2006 18:24

Ik vis wel gewoon stil door, donker opbouwen/donker afbreken.

Geen last van anderen, en anderen niet van mij.

En ik kom niet in het hoge noorden, succes douwe
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.