boetes 3 hengels volgend jaar


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

09-11-2006 23:36

Wout,

Als er nou eens geen limiet zou worden gesteld aan het aantal hengels waarmee je mag vissen, hoe zou het er dan uitzien aan de waterkant?

Denk daar eens over na, misschien vind je het dan wel ergens op slaan.

Waarom mag je maar 50 binnen de bebouwde kom? Slaat ook nergens op, tot het moment dat je iemand plat rijdt.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

10-11-2006 00:27

Karpervissers mogen van mijn part onder de diersoort schapen worden verenigd. Ze kunnen allemaal mekkeren als de beste.

Als je de benodigde papieren hebt zit je goed
Als je illegaal met 3 hengels vis, zit je fout en verdien je de bekeuring

volgens mij kan het niet duidelijker zijn toch?

Zoals eerder aangegeven kan de HSV in 2007 zelf bepalen met hoeveel hengels er gevist mag worden. Kaart het aan, wordt actief binnen je HSV, doe iets! en wellicht dat er dan iets geregeld kan worden...

zonder inzet, geen beloning
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-11-2006 08:25

Frank Avezaat schreef:
Zoals eerder aangegeven kan de HSV in 2007 zelf bepalen met hoeveel hengels er gevist mag worden. Kaart het aan, wordt actief binnen je HSV, doe iets! en wellicht dat er dan iets geregeld kan worden...

zonder inzet, geen beloning


Ja maar....... tis veel makkelijker om te zeuren en niets te doen en te klagen dat ze de foute beboeten en de politie niets anders doet dan vissers ( vooral ikke die niks fouts doet in mijn ogen ) treiteren.

Klaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg.

Achter een pc is het toch makkelijker, en medestanders vind ik er wel die het met mij eens zijn dat wij eigenlijk alle regels aan onze laarzen mogen lappen.

Ach en die zeurpieten die zeggen dat het je eigen schuld is en niet moet klagen die moeten maar een andere hobby zoeken, die snappen niet wat karpervissen inhoud.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 09:28

richard de jong schreef:mensen ik snap niet waar jullie die 220 euro vandaan halen heb vanmiddag een blad zitten lezen weet niet meer welke maar heb gelezen over de vispas en over de verschillende boetes en daar stond 110 euro


Heel simpel, de € 220,00 kan worden gegeven met de nadruk op KAN.
€110,00 op het vissen met drie hengels terwijl dit volgens je vergunning niet is toegestaan.
€110,00 omdat je niet in het bezit bent van andere benodigde vergunningen, zoals grote sportvisakte en/of ontheffing van de visrechthebbende om met drie hengels te mogen vissen.

Samen € 220,00 het zijn twee verschillende feiten.

Ook al zou je op dat water met drie hengels mogen vissen krijg je alsnog €110,00 indien je niet in het bezit bent van een grote visakte en/of ontheffing van de visrechthebbende.

Vanaf 2007 moet je alleen een ontheffing van de visrechthebbende hebben, de twee hengels regel blijft in de vergunning gehandhaaft ook op langere termijn.
Het zou mij niets verbazen dat de overheid daarom besluit dat de overtreding op teveel hengels naar €220,00 gaat omdat ze één feit in de wet kwijt zijn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jelle van Middelaar
Berichten: 218
Lid geworden op: 03-01-2005 15:01
Locatie: Hoogland
Contacteer:

10-11-2006 10:28

2 hengels is toch meer dan zat? Of moeten we tegenwoordig 10 hengels hebben om een visje te kunnen vangen? :o

3hengels vind ik de uiterste grens, maarjah in Frankrijk zit het op sommige wateren alweer hoger... :-?

Jelle
niels jansen
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-05-2006 16:51

10-11-2006 11:00

als 3 hengels nu wel of niet te veel vind
het boete bedrag staat tot geen verhouding met de overtreding
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

10-11-2006 11:22

en wie ben jij dan om de sanctie te bepalen?
eigenlijk ben je met drie hengels gewoon aan het stropen...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 11:26

niels jansen schreef:als 3 hengels nu wel of niet te veel vind
het boete bedrag staat tot geen verhouding met de overtreding


Zo staat ook jou avitar niet in verhouding met de werkelijkheid.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-11-2006 11:34

als 3 hengels nu wel of niet te veel vind
het boete bedrag staat tot geen verhouding met de overtreding

Inderdaad, als je willens en wetens een water voor de toekomst wil verkloten door er met 3 hengels te gaan zitten ,zodat HSV besturen geen goed overleg meer kan voeren met de rechthebbende in het kader van 3 HENGELS EN NACHTVISSERIJ (want ze kunnen het nu al niet in toom houden dus waarom zouden zij).

Dan is boete te laag en zou inname van de vergunning boven op de boete een betere maatregel zijn.
Ik zou zelfs verder willen gaan , en gewoon gelijkstellen aan stroperij en inbeslagname bij eerstvolgende overtreding.

Eens kijken of het dan nog voorkomt en men dat risico wil lopen.
nu is het een kwestie van boete betalen en jammer dan tot de volgende keer.
maar een inbeslagname doet meer pijn dan de boete

En maar ouwehoeren waarom er niet meer wateren zijn die worden opengesteld voor 3 hengels en nachtvisserij.

zo ff mijn gal gespuwd,dat lucht op

groet Henk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 12:06

Een ander punt is ook zodra je een maatregel in overéénstemming wilt brengen met een feit moet je de doodstraf ook weer invoeren.

Drie hengels €220,00 te hoog, oke dat zal dan wel je doet het zelf.
Kan iemand wel zeggen dat je dan niets begrijpt van karpervissen, dat zal dan ook wel.

Je weet het en je doet het zelf of er nu begrip voor is of niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

10-11-2006 12:21

Het boete bedrag is nog laag als je bekijkt hoeveel overlast op er sommige plaatsen is veroorzaakt door karpervissers. Vind je het gek dat ze uitgerekend die groep eens iets harder gaan aanpakken!!

Toevallig heb ik pas een cursus handhaving gevolgd, ik kan je zeggen dat de meeste handhavers de karpervissers niet erg hoog hebben zitten (zacht uitgedrukt)!

Boontje komt om zijn loontje!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-11-2006 13:33

Een ander punt is ook zodra je een maatregel in overéénstemming wilt brengen met een feit moet je de doodstraf ook weer invoeren

Ik ben ook niet op tegen, er zijn een aantal misdaden waarvan ik zeg dat je deze niet meer kunt redden met een TBS en de gemeenschap alleen maar geld kosten .
Ja en ook genoegdoening zit ook in de samenleving gebakken,het is alleen dat de verkeerde mensen op de goede plekken zitten .
Buiten het feit dat je nooit in toekomst kunt kijken, waardoor het zelfs zo kan zijn dat ze toch weer op straat geschopt worden.
Dat het geen afschrikking is, dat zal dan wel ,maar je komt een dader in ieder geval niet meer tegen.

maar nu dwalen we af, graag on topic

groet henk
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-11-2006 13:41

220 euro te veel voor een derde hengel?
In Frankrijk kost het je €22.500 als je 's nechts een vis zakt! Over een hengel te veel zal ik maar niet beginnen...
Wat staat er nou niet in verhouding?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 13:48

Wat is ontopic dan, oproepen om de bekeuring of de regels maar te negeren?
Het enige wat je er aan kunt doen is niet met drie hengels vissen zonder ontheffing.
Doe je het wel kun je er hier over lullen zoveel je wilt je loopt de kans op een leuke verrassing van €220,00.

Doe je het wel moet je niet piepen, en ja ik weet heus wel wat een karpervisser of een roofvisser of een wedstrijdvisser voelt.
Ik hoef dus geen andere hobby te zoeken.

Een karpervisser wil graag drie hengels.
Een roofvisser wil ook graag drie hengels, en baalt van een bekeuring omdat er per ongeluk een derde hengel klaar ligt.
Een wedstrijdvisser die traint of een wedstrijd vist met teveel hengels of topsets voorhanden baalt ook van een bekeuring en dat terwijl hij maar met één hengel mag vissen.

De karpervisser is echt de enige niet die eindelijk eens bij de HSV aan moet kloppen voor een ontheffing.
:wink: :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

10-11-2006 14:01

Maar die 220 euro verdwijnt dus weer in de staatskas, zou wel fair zijn als een deel van de sportvisserijbekeuringen ook weer terug ging naar de visserij. Dat je bekeurt wordt voor een overtreding is terecht, niet terecht is een prestatiecontract bij de Politie dat ze een aantal milieuovertredingen moeten schrijven en ze voor het gemak kiezen voor de sportvissers, omdat een illegale stroper of afvaldumper veel moeilijker in de kraag te pakken is.

Wil je met drie hengels vissen, maar heb je geen zin om het risico te lopen op mogelijk 220 euro boete, ga dan naar de jaarvergadering van je vereniging deze winter en stel voor op de rondvraag om een 3de hengel vergunning in te voeren.

1. Bereidt dit voor, geef argumenten waarom een bepaald verenigingswater ervoor geschikt is (grootte van het water, aantal vissers dat er vist)
2. Geef vooral aan bij die (vaak oude) bestuurders dat je best een 30 euro kan vragen voor een 3de hengel vergunning. Die bestuurders zijn vaak gevoelig voor eurotekentjes in die ogen.
3. Stel eventueel een maximum aan het aantal derde hengelvergunningen, om overbelasting te voorkomen.
4. Probeer te regelen dat de extra inkomsten kunnen gaan naar controles (bijv. als de vereniging een Bijzonder Opsporingsambtenaar in dienst heeft) of worden geinvesteerd in de karpervisserij/jeugdbegeleiding.

Zo moeilijk is het dus niet om dit voor elkaar te krijgen, vaak wordt er wel op de vergadering over gestemd en zorg dus dat je een aantal karpervissers regelt die mee komen stemmen (wel lid zijn van de vereniging natuurlijk).

Als je kijkt bij onze vereniging zijn een 10tal vissers al genoeg om iets erdoor te krijgen op de vergadering, want zo druk worden die echt niet bezocht door leden. Soms ook niet echt boeiend, even doorbijten tot de rondvraag en genieten van de "vaak gratis" consumpties gegeven door de vereniging.

Succes deze winter met het regelen van die 3de hengel!
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-11-2006 14:08

de doodstraf is niet de topic waarover het gaat, de topic gaat over de boetes voor 3 hengels.

En ja ik weet ook wat er in een karpervisser omgaat, sterker nog, ik ben een van de radartjes geweest die de 3 hengelvergunning en het nachtvissen op sommige wateren rondom Leiden mogelijk gemaakt heeft.
(NIET ALLEEN NATUURLIJK)
En je mag je natuurlijk niet op de borst kloppen(echwel).

Het heeft een tijd geduurd en een hoop zwaar geouwehoer met rechthebbenden maar het is er wel.

Dus als je iets heel graag wil, loop dan niet te lullen maar doe er iets aan.
En ja ik vis waar ik mag met 3 hengels en waar niet met 2 hengels.

Neem eens plaats in een bestuur /commisie, buiten het feit dat je zelf iets kan bereiken is de drank ook veel goedkoper :lol:
groet Henk

P.S Een wedstrijdvisser die traint of een wedstrijd vist met teveel hengels of topsets voorhanden baalt ook van een bekeuring en dat terwijl hij maar met één hengel mag vissen.
Als de regelementen het toelaten mag een wedstrijdvisser met 2 hengels vissen
maar hij mag er maar 2 gebruiks klaar voorhanden hebben ,
een wedstrijdvisser met een verenigingsvergunning heeft de zelfde rechten als een karpervisser alleen de wedstrijd regelementen bepalen anders
moest ff mierenneuken :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 14:40

Neem eens plaats in een bestuur /commisie, buiten het feit dat je zelf iets kan bereiken is de drank ook veel goedkoper icon_lol.gif


Dat hangt toch echt van de HSV af, wil je een bestuur of cie. serieus nemen zijn de vrije verteringen ook aan regeltjes gebonden.
Is dat niet aan regeltjes gebonden zie je mij niet in een dergelijk bestuur of cie.

Henk ik heb wel eens probleempjes met mensen die menen uit te kunnen maken wat wel of niet in een topic thuishoort.
Het gaat niet over de doodstraf oke het gaat over de niet in verhouding staande overtredingen.
Zodra ik daar een ander vorbeeld bij wil noemen doe ik dat, of je dat ter zake doende vindt of niet.

Je kunt ook mierenneuken zoveel je wilt een wedstrijdvisser mag volgens de officiele regels met één hengel vissen, sterker nog hij mag maar één hengel boven water hebben wil hij bijvoeren met een cup moet hij de vissende hengel binnenhalen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

10-11-2006 14:54

Lijkt mij sterk dat het 220 wordt, ongeoorloofd vistuig is nu 160. Dat zou betekenen dat die palingstroper met zijn 50 dobbers of fuiken goedkoper klaar zou zijn. Met notabene vissen voor consumptie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 14:56

Nee die krijgt er ook een andere sanctie bij, een verboden vistuig en stropen zijn wederom twee verschillende dingen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-11-2006 15:05

dat laatste regeltje over de drank is natuurlijk niet serieus te nemen.

Wat betreft de wedstrijdregels, worden toch echt bepaald door de wedstrijdcommisie,
maar de regels wat zegt over het gebruik van het max aantal hengels(of vistuigen) ligt in eerste lijn aan de wetgever en in 2de lijn aan de vereniging(H.H.R en statuten) ,
daarna kan een wedstrijdcommisie de wedstrijdbepalingen vaststellen(die dus niet in strijd met wet en verenigingsbepalingen mogen zijn).
de door jouw genoemde regels betreffende wedstrijdvoorwaarden zijn dus afgeleid van de wetsbepalingen en daarna aan de verenigingsregels.
Dat reserve toppen of hengels gebruiksklaar liggen worden MEESTAL oogluikend toegestaan.
maar ik heb het ook gezien dat een hengelsportvereniging op de bon ging, ligt maar net aan de controlerende agent of BOA

Dat jij zelf bepaald wat on of offtopic is dat weet ik wel, maar het ging dus over de boetes bij 3 hengels.
bedoel daar verder ook niks mee,
groet Henk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 15:15

Henk ik heb het over OFFICIELE wedstrijdregels die bepaald een HSV wedstrijdcommissie NIET.
Die zijn landelijk, Europees, en op wereldniveau vastgesteld.

Een HSV die zelf water pacht kan volgend jaar bij iedere wedstrijd zelf een ontheffing verlenen.

Een HSV gaat niet op de bon de visser gaat zelf op de bon, je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor de overtreding niet de HSV.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-11-2006 15:32

Maar die zijn gerelateerd aan de plaatselijke wetgeving ,wat in portugal mag
Wil niet zeggen dat het dus ook in Nederland mag, bij onze broeders in Limburg mag men met vers de vase vissen.
Als je dit tijdens de (open) wedstrijden van HBLO deed was je uitgevist.
Natuurlijk bedoel ik De vissers in de hsv en niet de hsv zelf.

Vissen met fuiken zonder vergunning is een economisch delict en word anders/zwaarder gestraft als een overtreding
groet Henk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2006 16:41

Henk volgens de officiele wedstrijdregels mag je maar met één hengel boven het water zijn, aas kent soms een vers de vase verbod, meestal niet.

Clubwedstrijdjes kennen SOMS een ander reglement, wat daar meestal WEL mag is op zink vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

10-11-2006 17:00

ik snap niet waar die honger naar 3 hengels vandaan komt

is dit omdat het er simpelweg eentje meer is?

of omdat de rodpod anders een lege plek heeft en deze lonk naar je?

ik doe het zelf ook wel eens hoor maar waar komt het vandaan?
Gebruikersavatar
Wout Allers
Berichten: 36
Lid geworden op: 15-08-2006 22:55

10-11-2006 18:53

Eus Molewijk schreef:Wout,

Als er nou eens geen limiet zou worden gesteld aan het aantal hengels waarmee je mag vissen, hoe zou het er dan uitzien aan de waterkant?

Denk daar eens over na, misschien vind je het dan wel ergens op slaan.

Waarom mag je maar 50 binnen de bebouwde kom? Slaat ook nergens op, tot het moment dat je iemand plat rijdt.


50 in bebouwde kom... gevaarlijk voor verkeer.
3 hengels... heb jij er last van? Geef me dan is 1 goeie reden WAAROM het niet mag.. iedereen zegt altijd het mag gewoon niet klaar... maar waarom... "ja dan willen ze 4.. en als 4 mag 5 dat houdt niet op" ja en??? Als ik met 5hengels lig.. zit ik alleen met me eigen lijnen te stoeien.. 3 vind ik een mooi aantal.. en voor die vissen maakt dat iets uit ofzo?? die ene vis meer, word toch wel gevangen. Ik snap dus nog steeds niet waaorm het niet mag. en Het gaan vergelijken met het verkeer... is voor mij geen goed antwoord... dit is niet met elkaar te vergelijken...