Partij voor de dieren


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-11-2006 18:56

Aart het zal je niet verbazen dat ik het met je eens ben over die loftrompet.

Voor die 2,50 krijgen ze heus de pasjes wel gedrukt en verzonden dat gaat niet van het kapitaal af.

De opstartkosten zijn hoog, naar gelang de hoeveelheid gaat een pasje steeds minder kosten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-11-2006 19:06

We blijven wel off-topic bezig Douwe. Het jaar 2007 zal een onzeker jaar voor Sportvisserij Nederland worden daar NIEMAND vantevoren kan zeggen hoeveel Vispassen, Extra Vispassen, Jeugdvispassen, Kleine Vispassen en Zeevispassen er verkocht zullen gaan worden. Met name het verdwijnen van de Sportvisakte brengt nogal wat onzekerheden met zich mee daar maar af te wachten valt of (met name) recreatievissers nu wel een Kleine Vispas of een Vispas zullen gaan kopen. Ook het verdwijnen van de dubbele afdrachten (op zich zeer terecht) betekent op zich toch minder inkomsten die niet exact tevoren te berekenen waren daar niemand wist hoeveel vissers er precies van meerdere vereniging lid waren...
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

05-11-2006 20:21

Douwe Bijlsma schreef:Rob wat jij zegt is absoluut geen vergelijking slaat dan ook nergens op.
Van asbest krijg je de meest enge ziektes, van vissen kun je dat niet zeggen.

Veranderingen in de hobby dat zal kunnen, volgens mij liggen die veranderingen in de wensen van de meeste zichzelf respecterende vissers.
In de behandeling van de vis en met de natuur, het eindelijk uitbannen van het rallyvissen, enz.

Dergelijke kleine partijen hebben wel een nadeel, zodra ze in de kamer gekozen worden wordt er naar geluisterd dat mag je dus niet onderschatten.

De grootste kracht van de sportvissers ligt in het sociaal/economische belang en bij de grote schare jeugd die er aan mee doet.
Dat zijn twee heel belangrijke pijlers.

2 miljoen sportvissers die samen zo'n 700 miljoen euro omzetten plus een grote werkgelegenheid poets je niet zomaar uit een economie.
Daarbij moet je ook nog eens nemen hoeveel bedrijven in diverse sectoren failliet zouden gaan.

Ik wil de woorden van minister Veerman nog eens aanhalen: " De sportvisserij heeft de toekomst. Mensen krijgen meer vrije tijd, er komen meer ouderen en mensen met behoefte aan rust en bezinning. Om de belangen van al deze mensen te behartigen zal de dialoog met het beroep, de sport en overheid moeten doorgaan. je mag elkaar af en toe best de waarheid zeggen, maar altijd om tot een oplossing te komen."

Waarvan acte.


Goed, de asbest is geen vergelijking. Je roept wel eens wat... Maar dat ze in Den Haag zonder met hun ogen te knipperen mensen hun brood af durven nemen weten we al jaren. Als die partij genoeg stemmen krijgt houd ik mijn hart vast.

Minister Veerman? Zou dat de enige zijn die na de verkiezingen aan ee nzijden draadje is over te halen?

En dan wil ik het er nog niet eens over hebben als er ergens in Europa iets gaat borrelen, want dan staat Olland vooraan om de nieuwe wetten te testen. Het zou beter zijn als dit soort gedrochten niet op ee nrode stoel komen.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

05-11-2006 21:44

Het aantal dubbele afdrachten is meegevallen bij SNL, ze hadden in eerste instantie veel meer gecalculeerd dan het er uiteindelijk waren. Bovendien is er 25% meer water in de lijst van viswateren gekomen.

Wat betreft vergoedingen voor VBC's zie ik dit ook nog een keer gebeuren. Gezien wat de overheid oplegt en welke belangen ermee gemoeid zijn kan een bijdrage niet uit blijven volgens mij.
Wel positief blijven, nieuwe ronde nieuwe kansen!
beetje bij beetje
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

06-11-2006 14:31

Ik ben een dierenvriend in hart en nieren (brasems, meeuwen en meerkoeten uitgezonderd) maar vind het onzin om hiervoor een partij op te richten. Ik weet dat het heel cliche is maar zolang er nog steeds kinderen lichamelijk mishandeld worden, mensen sterven wegens gebrek aan voedsel vind ik zo'n parij de plank volledig misslaan. Geld kan beter besteed worden denk ik. :cry:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-11-2006 14:42

Richard een dierenvriend in hart en nieren sluit geen dieren uit omdat die hem dwars zitten.
Ik vind jou dan ook geen dierenvriend in hart en nieren.

Ook de stelling dat het onzin is om een dergelijke partij op te richten slaat wat mij betreft nergens op.

Het behoort tot het grootste verworven recht dat een mens heeft, vrijheid en democratie in alle facetten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

06-11-2006 14:48

Douwe was me voor. :lol: :lol: :lol:
Frank de Beer, is niet meer.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

06-11-2006 19:57

Douwe Bijlsma schreef:Het behoort tot het grootste verworven recht dat een mens heeft, vrijheid en democratie in alle facetten.


Vrijheid in alle facetten? Vrijheid om andere mensen te kwetsen? Vrijheid om partijen oprichten zoals PNVD? (blijkbaar wel :roll: )

Ik meende dat we hier vrijheid van meningsuiting hebben. Ik vind evenals Richard de dierenvriend dat 'ons' geld beter besteed kan worden.

Het is makkelijk commentaar te leveren, maar kan een Partij voor Dieren niet samenwerken met de hengelsport? Dat beide partijen tegengestelde belangen hebben betekend het niet automatisch dat ze elkaar perse dwars hoeven te liggen. Zoals ik heb begrepen zitten er grote geldschieters achter de Partij voor de dieren, als je kijkt naar het aantal sportvissers in nederland zou je zeggen dat er ook veel geld te besteden is. Denk eens aan een campagne voor verantwoord vissen, ik noem maar wat. De sportvisserij zou er ook voordeel van kunnen hebben.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-11-2006 21:54

Arjen die verworvenheid betekent ook dat wij het niet met elkaar eens hoeven te zijn.
Helaas zijn partijen die ik ook verafschuw vrij om een vereniging te vormen.
Het is aan de rechters - de wettelijke toetsing - of de kiezers of ze ook werkelijk een rol van betekenis mogen spelen.

Kwetsen is ook zo'n begrip, daar wijd ik verder maar niet over uit.
Daar zijn in de nieuwsbladen en de media voldoende voorbeelden van te vinden.

In tegenstrijdige belangen vind je uiteraard nooit geen overeenkomsten.
Wij willen een vis een haakje in de bek slaan, zij willen dat de vis zonder gevangen te worden zijn dagen slijt.
Ik zie daarin de partijen niet tot elkaar komen.

Gelukkig is een meningsvrijheid vandaar dat wij er in alle gemoedelijkheid over kunnen discuseren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

06-11-2006 22:28

In tegenstrijdige belangen vind je inderdaad geen overeenkomsten.
Maar je kunt wel van elkaar leren. Wat misschien enig begrip opwekt voor de sportvisserij in plaats van loze kreten. Maar dan moet je wel open staan voor discussie. Waar volgens mij soms de bottleneck ligt bij de PvdD.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-11-2006 22:44

Weinig zinvol, die vrijheid van meningsuiting als je geen mensen mag kwetsen met jouw mening.

Over beginselen is geen discussie mogelijk. Dan haal je het nut weg.

Geldt voor alles, maar beginselen die jou niet zo in de weg zitten zijn geen probleem. Daar lul je dan wel overheen. Dat soort partijen zijn er genoeg.

Groet, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-11-2006 22:47

Neem van mij aan dat Sportvisserij Nederland probeert op 'speaking terms' met de P v d D te komen, net als destijds met de DB.
Marco Kraal is voor de radio ook al in debat geweest met de tweede mevrouw op de lijst van de P v d D en daarbij bleef die mevrouw nergens qua zinnige argumenten t.a.v. de sportvisserij...
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

06-11-2006 22:48

Aart Lokhorst schreef:Marco Kraal is voor de radio ook al in debat geweest met de tweede mevrouw op de lijst van de P v d D en daarbij bleef die mevrouw nergens qua zinnige argumenten...


Dat bedoel ik...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-11-2006 22:49

Nou, is wel eens anders geweest. Probeer het eens met Midas Dekker. Maar petje af voor Marco. Is ook een kunst.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

06-11-2006 23:10

Kees,

Misschien wat off topic maar...

Wat is precies Midas zijn standpunt wat betreft sportvisserij dan? En hoe ging dat dan met de beste man?
Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik de man vaak interessante theorien hoor vertellen en eigenzinnige uitspraken hoor doen waar ik graag naar luisterde.

Misschien na vandaag niet meer? :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-11-2006 23:25

Midas zijn standpunt is pro dierenbescherming.

Het historische één, twee, drietje was tussen Sonja Barend (Pro DB), Midas Dekker (Pro DB) en Jan Schreiner (Pro hengelsport).

Dat liep helemaal niet goed af. Voor ons dan.

Debatteren is een kunst waarbij niet automatisch de man met de beste ideeën wint.

We mogen dus weer niet mopperen dat de 2e vrouw geen debatteer talent is en Marco dat talent wel toonde.

Zegt mij allemaal eerlijk gezegd weinig. Maar wel mooi meegenomen in dit geval.

Ik ben geen fan van Midas. Mag duidelijk zijn. :roll: (Maar niet alleen hierom.)

Ik was fan van Pim Fortuyn voordat deze de politiek inging en geen mens hem kende. Daarna niet meer. Werd mij te doorzichtig.

Zoiets dus.

Groet, Kees
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

07-11-2006 09:57

Douwe:
Betreft die meeuw brasem en meerkoet dat was uiteraard een grapje waar je niet doorheen prikte. Meningsuiting is inderdaad een verworven recht en je hoorde mij ook niet zeggen dat ik tegen het bestaansrecht ben van zo,n partij zeg alleen dat ik de insteek persoonlijk niet ondersteun en zonde van het geld vind. Hou zoiezo niet van partijen die voor 1 belang staan.

Richard
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-11-2006 11:10

Richard één belang?? dan is iedere partij een partij voor één belang.
Vrijheid en democratie, voor de arbeid, voor de christenen enz.
Allemaal voor één belang: de mens!!

Te kort door de bocht geeft meestal ongelukjes 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

07-11-2006 11:18

ja maar die partijen hebben meestal wel een wat ruimer inzicht op andere zaken. Christelijke partijen bijvoorbeeld houden zich ook met geheel andere zaken bezig. durf mezelf wel een christen te noemen maar als het cda alleen maar kerkje aan t spelen is is balkie mijn stem ook kwijt.
Hoe dan ook vind het persoonlijk een onnutig belang en dat is ook een mening die ik mag geven.

Richard
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-11-2006 11:33

Dat mag jij uiteraard doen, ik vind dat de PvdD wel degelijk goede punten heeft.
Om de hele partij alleen te veroordelen op het sportvissen is, voor wat mij betreft, totaal nutteloos en getuigd niet van diervriendelijkheid.
En dat voor een dierenvriend, ik blijf twijfelen over dat predicaat wat jij jezelf geeft.

En dat mag ik ook vinden
:D :D :D :D :D :D

Oja Balkie heeft mijn stem nooit gehad en zal die ook nooit krijgen, of het moet mijn stem zijn om hem weg te krijgen. 8) 8)

Christenpartijen die vrouwen discrimineren, tegen abortus en euthanasie zijn in ieder vorm zijn ook niet van deze wereld.

Ik durf mij haast niet meer christen te noemen, teveel ellende en moordslag uit naam van, teveel koorknaapjes met slapeloze nachten, teveel dekmantels "der liefde".

En juist ik ben en blijf links, rood, en dwars.
Vissen is een hobby, geen religie!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

07-11-2006 11:50

Midas Dekkers is een man waar je vaak om kan lachen, verder heb je niet zoveel aan iemand met een enorm bord voor zijn kop. Hoe overtuigend hij soms ook probeert over te komen, het is m.i. een ''(midas de) wolf in schaapskleren'' met een bedriegelijk ''vriendelijke'' uitstaling, neem alleen al zijn standpunt t.o.v. het hebben/kiezen voor/van kinderen :o ... hij doet daarbij uitspraken waarbij je je soms afvraagt hoe iemand zonder kids, dus zonder ervaring ermee hierover kan oordelen.

De vrouw achter de PvdD (weet even haar naam niet) zat laatst bij rondom 10, wat een VRESELIJK mens, haar blik, haar uitspaken, haar ''air''... misselijk wordt je van dat soort mensen :-? :( :x
Toch luister ik, ze vroeg zich af waarom wij ''rijke'' nederlanders bijna geen biologisch vlees consumeren, dat maar een euro (voor 1 pakje kipfilet) duurder is dan normaal vlees, ik dacht, tja dat valt idd wel mee, daar kan ik me wel in vinden. Nou hier komt meteen maar een praktijk vb: Voor 1 lullig stukje kipfilet bij de Boni (geen dure supermarktketen) betaal je gewoon 4,90 !!! Dit is gewoon even een vb uit de praktijk maar hoe wil je nou in godsnaam geloofwaardig overkomen als je dingen verkondigd die gewoon bij elkaar gelogen zijn?
Bij mij gaan de haren overeind wanneer er van alles verkondigd wordt dat gewoon niet waar is en meningen die niet onderbouwd zo overtuigend mogelijk via je tv buis de huiskamer ingemieterd worden.

Waar gaat het heen? We slaan door in dit landje... echt.

Ray
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-11-2006 15:12

Dat klopt wel, het lijken allemaal wel karpervissers :D :D :D 8) 8) :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

07-11-2006 15:42

Er wordt veel te veel zendtijd vuil gemaakt met onzin en mensen die aandacht krijgen die ze niet verdienen, media media media, en wij geloven het allemaal maar, nemen het allemaal maar klakkeloos aan.
Iets waarover je leest of hoort en verder weinig verstand van hebt neem je gauw aan als ''waarheid'' of ''ze zullen het allemaal wel weten'', totdat er toevallig iets voorbij komt waar je wel het eea over weet en ineens merkt dat er geen bal van klopt wat diegeen staat te verkondigen, MAW MOT JE NAGAAN hoe vaak we voor gek gehouden worden!!!!!! :x :roll: :cry: :o :o :o :o :o :-? :-? :-? :-?

Wees geen schaap.

Blijf sceptisch!
Blijf scherp!
RAYlativeer!

Blijf VISSEN! en gissen naar de waarheid...
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

07-11-2006 16:31

Om de hele partij alleen te veroordelen op het sportvissen is, voor wat mij betreft, totaal nutteloos en getuigd niet van diervriendelijkheid....

Wie zei er dat ik het had over het sportvissen, sterker nog kan me in een heel aantal standpunten van niet vissers helaas best vinden. Kan me echter eerder in een partij als groenlinks / sp vinden (sorrie ik ben superrechts dus zal er noooooooooiiit op stemmen) die ook op andere fronten zeer uitgesproken mening hebben en dieren als onderdeel zijn geintregeerd.
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

07-11-2006 16:42

Waarom maar zo weinig zelf kritiek hier, iedereen die tegen vissen is wordt als gevaarlijke gek afgeschilderd terwijl die mensen tot op zekere hoogte gewoon een goed standpunt hebben.

Een vis heeft er geen enkele baat bij om gevangen en weer teruggegooid te worden, wij ook niet, behalve dan dat het ons om de 1 of andere reden goed laat voelen.