Betaalwater spiegels????????????


Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

28-10-2006 09:48

Nou lees ik op karperwereld.nl dat er een spiegel is terug gevangen op 28 pond.
Verder niks mis mee, maar dit is dus een Villedonspiegel.
En Villedon is een betaalwater die 1 keer in de zoveel tijd zijn water afvist en de (kleine of de niet doorgroeiers) karpers verkoopt.

Als ik het niet goed heb moet je me meteen verbeteren.

Hoe je het dus went of keert de portemonnee spek je dus wel van zo'n bdrijf.


Wat vinden jullie hiervan dan, aangezien jullie hier allemaal zo kritisch over betaalwateren zijn?


Graag alleen normale andwoorden, dat het niet weer eindigd met een slotje.


Groeten Joris
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

28-10-2006 10:03

wat ik er van vind?
ze moeten eens minder zeiken op dit forum,gaat nergens meer over de laatste tijd.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

28-10-2006 10:13

nee daar heb je inderdaad een punt, maar al deze mensen zijn behoorlijk kritsch over een btw, dus ik was gewoon benieuwd naar hun antwoord.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-10-2006 10:13

Ouwe koeien uit de sloot halen noemen ze dat. Lees meer in dit oude topic.

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... t=villedon

Het waren op gezondheid gecontroleerde spiegeltjes die toen afgenomen werden om een tekort aan spiegeltjes bij van Mechelen aan te vullen. Kregen ze alsnog een goede bestemming. Dit is overigens niet echt een levendige handel waar betaalwateren zich aan verrijken.

Dierenactivisten zouden beweren dat ze de dieren gered hebben. :o

Het is trouwens leuk om te lezen dat ze het zo goed doen.

Joris afgebeeld als targethunter is ook wel een aardige. :D

Groet, Kees
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

28-10-2006 10:27

Dit artikel had ik inderdaad nog niet gelezen.

Groeten Joris
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

28-10-2006 11:46

jullie zitten altijd maar zo te zeiken over betaalputjes ik vind er niks mis mee zolang de karper maar niet is gestolen van openbare wateren ik vis zelf ook 2 keer per jaar op een betaalputje in belgie en kan er goed vangen en zijn vaak mooie spiegeltjes en ik vind ut daar wel leuk en het maakt me dus niks uit dat het een betaalputje is kost toch maar iets van 7 euro ofzo.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-10-2006 13:13

Het enige alternatief voor dergelijke vissen is als vismeel verwerkt worden in een boilie.
Lijkt mij een melding dat de vis teruggevangen is op een water waar hij is uitgezet visvriendelijker.

Je kunt van BTW denken wat je wilt, de vis kan er niets aan doen dat hij daar toevallig zit.
Wil je dergelijke uitzettingen voorkomen betekent dat maar één ding, de vis laten verwerken tot vismeel of stront mocht hij op de markt terecht komen.

Niet te gevoelig zijn heren het is maar een vis hoe je het ook wend of keert.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

28-10-2006 13:26

Het verhaal van Alijn Danau in spiegel nummer 1 vond ik meer dan op zijn plaats. Waarom zou je niet gaan vissen op een betaalwater waar de vis een natuurlijk bestand heeft, een beheerder achter de tafel zit die nauwlettend zijn water in de gaten houdt en een jaarlijkse minimale bezetting aan vissers kent.

Ik ben dus wel tegen betaalwateren waar de vis niet van origine vandaan komt en dat jaar in jaar uit dood gevist wordt. Laat dat even helder zijn....
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-10-2006 13:39

Je kunt tegen BTW zijn dat is ieder zijn eigen keuze, wil je daarbij een "natuurlijk" bestand meewegen is ook je eigen keuze.
Alijn wil ik het niet eens over hebben commercie doet rare dingen bij een mens.

Wat mij bij de eerste reactie tegenstond is het feit dat je BTW veroordeeld, is prima eigen mening, maar vergeet dat de vis alleen teruggemeld kan worden omdat hij levend is.
Bij een afvissing gaat de vis er uit waar hij dan terecht komt is in de meel, op het bord, of in een ander water.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

28-10-2006 13:42

Douwe,

Dat ben ik wel met je eens, toen ik de cover van de karperwereld.nl las vond ik het ook wel een beetje raar om te lezen dat er een Villedon spiegel was teruggevangen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

28-10-2006 14:37

jongens ga toch eens lekker vissen i.p.v op alles te lopen zeiken!!!!!!

gaat weer nergens over! erg zielig!
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

28-10-2006 14:39

ik ben niet tegen betaalwateren waar de de vis moet eten wat de vissers erin gooien en nog een kleine hoveelheid natuurlijk voedsel want vis zelf ook op zo'n water ik vind het veel ereger dat de vis gestolen is van een openbaar water en een betaalwater zoals het plashuis met een natuurlijk bestand vind ik gewoon een goed betaalwater en die betaalputjes met veel vis er zijn ook gewoon openbare watertjes met veel vis en die vissen leiden denk ik nog wel meer dan op een betaalputje om te verglijken met en betaalputje waar ik vis en een openbaar water met heel veel karper bij mij in de buurt en dan is het op dat openbare water wel 10 keer eriger.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-10-2006 14:51

Gaat weer over BTW? Daar wil ik het even niet over hebben.

Maar wat is een natuurlijk bestand nu weer? Lijkt mij kretelogie.

Groet, Kees
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

28-10-2006 15:12

Pas op voor de betaalwater-bashers in deze discussie.
Ze hebben geen kennis van zaken en oordelen vanaf een afstand.
Laat een ieder toch doen waar hij zin in heeft.
Karpervissen is iets puur persoonlijks, jij en een ander hebben niets met elkaar te maken.
Ieder zijn eigen stek, en houdt nu eens alles geheim.
Dan hebben ze hier tenminste niets om over te zeiken.

met geheimzinnige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-10-2006 15:15

Wat wordt er toch weer slecht gelezen het gaat niet over BTW het gaat over een vis die terug gevangen is die AFKOMSTIG is van een BTW!!

Enige alternatief is doodslaan!!!

En idd ik had natuurlijk bestand al tussen "" staan, wat is natuurlijk bestand.
Uitgezet als k2 - 3 - 4 enz is GEEN natuurlijk bestand.
Wanneer op dit moment alle niet natuurlijk uit dat water afkomstige vis boven zou komen drijven zou de lucht snel niet meer te harden zijn boven heel Nederland.

En Rick zou ik willen verzoeken om meer punten, komma's, en hoofdletters te gebruiken dat maakt een reactie wel zo leesbaar.
Bovendien is het goedpraten van een verkeert water omdat je er zelf vist een non-argument.

Watertjes waar vissen afhankelijk zijn van het voer wat er in komt moeten ze allemaal dempen, ongeacht of het nu BTW is of HSV water.
Vissen is een hobby, geen religie!
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

28-10-2006 15:24

ja maar er wordt altijd zo gezeurt overe betaalputjes. maar de sommige hsv wateren die het zelfde zijn wordt nooit over gezeurt. en ik vind ook iedreen moet doen wat die zelf leuk vind. dus als iemand het leuk vind om op een betaalwater te vissen dan moet hij dat gewoon doen hij maakt mij dan ook niet uit wat voor betaaalwater het is. alleen vissen op een betaalwater waarvan de vissen gestolen zijn van een openbaar water dat vind ik wel verkeerd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-10-2006 15:31

Als ik het goed begrijp is een watertje, waar feitelijk een vis niet in kan overleven vanwege te weinig voer, wel goed zodra de vis er op gekocht is en een watertje met voldoende voedsel maar met "gestolen" vis verkeert?
Vissen is een hobby, geen religie!
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

28-10-2006 15:36

ja eigelijk wel stelen is natuurlijk altijd verkeert maar een watertje waar de vis moet leven van het voer en ze kunnen daar van leven vind ik het niet zo verkeerd. want vis er namelijk zelf ook op. oke ik vind het ook mooier als er ook natuurlijk voedsel is en dat is ook wel bij elk water aleen in welke hoveelheid. ik zou natuurlijk ook liever hebben dat er meer natuurlijk voedsel is voor hun maar ik vind het ook wel een paar keer per jaar leuk om veel te vangen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-10-2006 15:49

Oke duidelijk.
Laat ik het dan zo stellen; ik zie liever vissen op een goed beheert BTW waar de "gestolen" vis ook zonder voer kan overleven dan een hongerputje waar de visser als een slachter zijn vangdriften moet bevredigen op gekochte vis.
Vissen is een hobby, geen religie!
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

28-10-2006 16:36

oke iedereen mag van mij zelf weten wat hij leuk vind.
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

28-10-2006 16:51

typisch Nederlands....we zijn allemaal tegen de prijsverhogingen van het oude ziekenfonds....niet te betalen zo en maar klagen en nu gaat het geloof ik weer om hoog. waar blijft te vette demonstratie doe wat '83 is lang geleden. en we springen al helemaal niet voor een andere sector in de bres...nee nee nee als ik de centjes maar op het droge heb.

Zelfde met benzine en shag. ik weet nog veel mensen die reageerde van als het meer dan tien gulden is stop ik er echt mee. Nou reken het eens om in euro. allemaal lamme klagende schaapjes mhee mheeee. En voor je het weet zit je zelf aan een betaal water te vissen om een of andere reden, die je wel past. en dan komen alle excuzen....ja maaar....Nu is het anders dan vroeger he....

dus mensen denk na, wees wat tolerante en bedenk dat de Hippies van vroeger, nu de grootste rechtse democraten zijn. tijden veranderen en meningen ook.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-10-2006 17:03

Martijn met alle respect maar wat heeft dit te maken met een spiegel die van een BTW afkomstig is die teruggevangen wordt op het open water van de Amsterdamse boezem?

Wat mij betreft mogen ze alle BTW vissen afvangen en op open water zetten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Willem Barnas

28-10-2006 17:22

Huh!?!?!?!

Spiegels uit de kraan?!?!?!?!
hoeveel had u er op?

weebee 8)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-10-2006 14:34

Jeroen Hof op't schreef:Het verhaal van Alijn Danau in spiegel nummer 1 vond ik meer dan op zijn plaats. Waarom zou je niet gaan vissen op een betaalwater waar de vis een natuurlijk bestand heeft, een beheerder achter de tafel zit die nauwlettend zijn water in de gaten houdt en een jaarlijkse minimale bezetting aan vissers kent.

Ik ben dus wel tegen betaalwateren waar de vis niet van origine vandaan komt en dat jaar in jaar uit dood gevist wordt. Laat dat even helder zijn....


Jongens, wakker worden! Een betaalwater (prostitutieputje) met een natuurlijk bestand bestaat niet!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

29-10-2006 14:52

Kees

Betaalwateren staan mij ook niet aan.
In Nederland vindt men in elke regio wel een openbaar water wat overbezet is.
De karpers zijn vaak gehavend en de waterkwaliteit belabberd.

Als men hier het woord betaalwater neertypt, dan breekt de pleuris uit.
Over overbezette wateren in Nederland wordt alleen maar gezegd, dat men er niet hoort te vissen.
De praktijk wijst echter uit dat er maar wat graag wordt gevist op dit soort prut-putje's.

Het kan toch niet zo zijn dat men dit soort wateren de rug toekeert, onder het mom van van, wat niet weet, wat niet deert.
Elke karper heeft wat mij betreft, het recht van vrije voedselkeuze.

met anti-betaalwater groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!