Betaalwater spiegels????????????


Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

30-10-2006 11:07

De één heeft er meer tijd voor dan de ander. Dat zegt nog niet dat ik mij ervan zal onthouden mij te mengen in dit soort topics. Daar komt bij dat ik mijn zienswijze gewoon op het board blijf plaatsen.

Ik begrijp dat jij hier veel meer kennis over hebt kunnen vergaren, mede omdat jij er zelf veel tijd insteekt. Wellicht een teken voor mij om er wat mee te gaan doen. In dat opzicht moet ik je gelijk geven...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-10-2006 11:25

Beste Aart,
Of je interpreteert een verhaal op een eigen wijze zodat het past binnen iemands eigen rechtvaardiging. Of dit het geval is laat ik even buiten beschouwing daar dit niet ter zake doet.

Het zal altijd wel zo bijven dat er voor en tegenstanders zijn van dit soort wateren en een open discussie met de organisaties die zich hiermee bezig houden over hoe het dan anders moet zie ik niet gebeuren. Debet hieraan is de wijze waarop sommige critcasters zich denken te moeten profileren waardoor er feitelijk niets meer te bespreken is.

Gebaseerd op iemand zijn gedrag kun je makkelijk de fout maken te interpreteren waarbij je stopt met waarnemen. Dit is een voorkomend probleem in het karperwereldje Aart en ook in deze discussie.

Verder heeft een ieder zijn eigen keuzevrijheid om te bepalen wat men wel of niet wil doen. Voor jou is Alijn zijn verhaal een rechtvaardiging voor mij geeft hij alleen zijn visie over het geheel. Hij hoeft zich namelijk niet te rechtvaardigen of je nu bekend bent of niet.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-10-2006 11:48

Alijn heeft het bij mij al heel lang geleden verpest door zijn stelling dat je gerust zware klompen lood (dunne breeklijntjes) in het milieu mag laten liggen zolang je de vis maar vangt.
Op mijn vraag in een persoonlijk gesprek kwam in Zwolle ook dat antwoord; het gaat om het vangen de rest is bijzaak.
Alijn heeft al vaker blijk gegeven van een eigen interpretatie om zijn handelen te rechtvaardigen.
Voor mij hoeft hij niets te rechtvaardigen mijn conclusie dat hij overal scheit aan heeft veranderd toch niet.
En als hij dan niets rechtvaardigd en alleen zijn visie geeft bevestigd hij dat alleen maar, dus links of rechtsom het maakt niet uit.

Wat mij nog steeds bevreemd is de discussie BTW terwijl het feitelijk gaat om een vis die UIT een BTW water komt en terug gevangen wordt op boezemwater in Nederland.

Terug naar de vraag; enige alternatief was de kop in slaan, perfect voor de vis om op open water zijn gang te kunnen gaan.

Peter je hebt gelijk het is een probleem, maar het is ook een feit dat je niet dicht genoeg bij de heren staat om goed waar te nemen dus blijft alleen de interpretatie over.
Als jij ook niet dicht bij de heren staat is het ook een interpretatie alleen een andere.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-10-2006 11:58

Douwe,
dat ontken ik ook niet ieder mens interpreteert, ik blijf alleen wel waarnemen en open staan voor andere standpunten. Tot die tijd geef ik geen van beide kampen gelijk en heb ik alleen een opinie die gestaafd is op mijn eigen kennis en ervaring.

verder heb je gelijk en heb de kern van de vraagstelling in een eerdere reply beantwoord.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Willem Barnas

30-10-2006 13:33

GEZWICHT VOOR HET MAKKELIJKE GEWICHT

Goed betaalwater?
Goeie bioindustrie?

(en daar bedoel ik niet alleen die kut-btw's mee, maar ook die volgestampte verenigings- cq. vernietigingswatertjes met uitgemergelde, hoogbejaarde, in hun groeie geremde papegaaibekkarpers)

Rot toch op zeg, daar hoeven we toch niet meer over te discussiëren? Het is toch logisch dat je niet iets recht kunt maken wat krom is en blijft? Het is toch duidelijk dat je ten koste van een dier geld verdient, in plaats van bij de gratie van een dier? Het is toch nu wel duidelijk dat al die recordwateren vol zitten met gejatte vis? Maar blijf het maar ontkennen, houdt het maar in stand.

Uniek hoor, zo'n uit de wilde natuur gejatte, bijgevoerde reus die over de eighty pounds gaat!!!

FUCK YOU! Kom maar eens hier op 'mijn' water met zeven vissen op zeven hectare zitten en probeer die lage, slanke twintigers er maar uit te jassen, dan vind ik je een vent.

Die reuzen zijn unieke beesten, één uit duizend vissen die gezegend zijn met DE genen en daar gaan dan die (......)lijers mee lopen zeulen en heulen, pochen en showen...

(..........................)

En daar zitten gasten bij die eigenlijk een verdomd grote voorbeeldfunctie en invloed op de mening van andere karprvissers hebben.

Eenieder die bij mij aankomt met excuses voor zo'n hoerig kutprostitutiewater is een verloochenaar, een pooier van zijn zogenaamde sport. Hou toch op, 'karpervissen' op zo'n 'water' is gewoon betaalde liefde, of er zit iets achter wat te maken heeft met geld, status en/of macht. Waar trouwens wel meer door naar de kloten gaat.

(ik kook en ik kan me even niet inhouden, wil eigenlijk niemand hiermee kwetsen, maar wil het wel even kwijt en ja ik wordt 'vet emotioneel' als er mensen met hun grijpgrage klauwen aan mijn grootste passie liggen te klootzakken)

Karperblues was mijn bijbel, in de ik persoon herkende ik me op eng veel vlakken, ik las het in een paar nachten uit onder mijn overwrap aan het kanaal. Nu ben ik in staat het bij het chemisch afval te flikkeren want ik wil helemaal niks meer herkennen.

Maar het schijnt dat het veel geld oplevert................. :o

Ja... Betaalwater ook.......................... :cry:

Als ik dat verdomme al niet meer zeggen mag, nou dan ga ik ook wel weer eens een artikeltje schrijven.

WB 8)
Laatst gewijzigd door Willem Barnas op 30-10-2006 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem Barnas

30-10-2006 13:45

Voorbij gelopen zelfs door de koeien en de kwajongens met een blinkertje, verstopt ergens in de weiladen, levend zoals hij dat wil en hoort te doen.

vrij...

"I'm a lucky man, the fire in my hand."

(The Verve)

Afbeelding

(nevermind, it's just a low thirty)

en nu ga ik weer muziek luisteren :wink: :D

WB 8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-10-2006 16:30

Fantastich Uitgelegd. Creatieve Karperplaat.

ALles wat jIJ zegt kaN ik me in vinden.

Dus zAl ik er Niets Aan kUnnen toevoegen.

8)

oja en fuck reenbooleek.
8)
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-10-2006 16:30

Joris

Een aantal jaren geleden voordat het carpboard-forum in de lucht kwam, werd er veel gediscussieerd op het forum van Carpweb.
Net als op dit board werden er daar felle discussie's gevoerd aangaande BTW's.
In één van die discussie's werd op een gegeven moment gepost door Paul de Flines, eigenaar van het BTW lac de Villedon.
Naar aanleiding hiervan zijn er contacten ontstaan met Paul.
De KSN-jeugd heeft er volgens mij al viskampen gehouden.

Ik meen zoiets gelezen te hebben dat Villedon regelmatig af is gevist om het bestand op orde te krijgen.
Een aantal karpers die daar zijn weg gevist, zijn hier in projecten terecht gekomen.
Vind dat niet echt een foute keuze, hoe meer bio-diversiteit, hoe beter lijkt mij.

met vriendelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Willem Barnas

30-10-2006 16:57

robert wat ben jij een creat-yphus-lijer 8)

dank u.

WB 8)
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

30-10-2006 18:41

Ik zelf vind het ook geen probleem, maar aangezien ze hier zo anti-btw zijn.
(nou wordt het de laatste tijd wel beter, want eerder vonden ze zelfs een goed beheerd btw nog slecht)

Zelf hou ik wel van zo'n mooi gebouwde franse spiegel of schub op zijn tijd.

Groeten Joris
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-10-2006 19:58

FOUT HPE, de KSN heeft nog NOOIT een jeugdviskamp op Lac de Villedon gehouden en zal dat ook nooit doen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-10-2006 20:10

Jeroen, er is ook helemaal niets mis mee met jouw zienswijze op dit board te plaatsen, moet je ook mee door blijven gaan, daar is het ook een discussieboard voor.
Gebruikersavatar
Mark van Balveren
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: In the middle of Brabant

30-10-2006 20:18

'n Leuke discussie van voor- en tegenstanders om te lezen. Door hierover te blijven discussieren kan iedereen voor zichzelf (en voor niemand anders!) bepalen waar hij of zij voor staat in zijn of haar eigen karpervisserij. Daarmee bereik je in mijn ogen het meest. Je leert mensen nadenken in plaats van klakkeloos consumeren. Of je nu voor of tegen bent, daar word je allemaal wijzer van.

En om nog ff op Aarts relaas in te haken; ik erger me soms gruwelijk aan de schrijfsels van enkelen. Tenenkrommend lees ik hun verhalen en vraag me dan af of er nu niemand daadwerkelijk goed leest?

Bashing is wat ons kwalijk wordt genomen, toch wordt precies hetzelfde gedaan door de schrijvers in kwestie. Ik ben er trots op dat wij hier met zijn allen een soortement van vreemde afwijkende houding hebben, door hier over te willen en kunnen discussieren binnen het Nederlands taalgebied. Nergens ter wereld, m.u.v. Frankrijk hier en daar, weet men deze discussie zo te voeren. Waarom? Omdat opniemakers daar het beeld vervuilen. Waar is het avontuur mannen, dat jullie met je artikelen willen overbrengen? Ik zie het niet. Ik lees geen spannende heldenepos, ik lees vlees. Met vlees is niks mis, maar we moeten niet vergeten dat wij allemaal, met uitzondering van een enkeling wellicht, zijn gaan vissen door de avonturen die werden geschreven. Dat raakte ons. Wijs mij de verhalen ala Groothuis, JB de Winter aan die heden tendage gaan over die dikke vleesrace in La France op die vet betaalde gronden. Dan kan ik voor mezelf bepalen of ik nou zo verkeerd zit te denken. Ik mis het avontuur, de spanning en de verschroeide slipschijven in die verhalen. Het krakend riet, de kolk tussen de plompen en de Hulk Holgan die 55 meter lijn van een strak afgestelde slip trekt richting de brug aan het Wilhelminakanaal.

Laat ik het hierbij maar laten....

In de Nederlandse politiek kent men de uitspraak "links lullen, rechts vullen". Wie de schoen past trekt em maar aan. Zo denk ik dr over.

gr Mark
Laatst gewijzigd door Mark van Balveren op 30-10-2006 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-10-2006 21:09

Aart

Ik heb het ook niet geschreven als een vast-staand feit.
Dacht Joris op een éénvoudig wijze duidelijk te maken hoe die Villedon-spiegel als ex-betaalwater vis in de Boezem is terecht gekomen.
Maar goed, als ik FOUT goed begrijp heeft de KSN hier helemaal de hand niet ingehad.

met brasem-vangende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-10-2006 21:10

Aart

Je hebt trouwens mail.

met typende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-10-2006 21:24

Hans-Peter, voor alle duidelijkheid nog een keer:
- er zijn nooit KSN jeugdviskampen op Lac de Villedon gehouden en dat zal ook nooit gaan gebeuren.
- er zijn wél K2 en K3 pootspiegeltjes via het Viskweekcentrum Valkenswaard van Lac de Villedon aangekocht (en die zijn ook vooraf steekproefsgewijs op visziekten door het CIDC in Lelystad onderzocht) en uitgezet door diverse SKP-en en die SKP-en worden vrijwel allemaal 'gerund' door KSN leden of KSN regio's. In zoverre heeft de KSN daar dus wel wat mee te maken. Op Lac de Villedon is er vrijwel ieder jaar een vrij grote aanwas van karpertjes doordat ze daar succesvol paaien. M.i. helemaal niets mis mee om gezonde spiegeltjes daar vandaan te halen en hier uit te zetten op wateren waar ze én voldoende ruimte en voldoende te vreten hebben. Anders is het lot van die visjes óf de pan óf als vismeel te worden verwerkt.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-10-2006 22:17

Beste Mark,
Avontuur stel je terecht, in deze wereld is daar voor vele geen tijd meer voor.
De consumptiemaatschappij waar we in leven stelt heel andere eisen aan een ieder die in deze maalstroom zit.

Vrijdag middag thuis komen met een kop vol stress. Hup moeders staat al klaar met je hengels en de rest van je spullen, gauw nog even wat kilo’s van die heerlijke ready made’s halen want ja diepvries boilies is alleen maar lastig. Hup crossen naar ons ideal karperwater, nee geen rivier veel te lastig geen tijd om moeilijk te doen. Die klote wegen altijd vol op de vrijdagavond, die weg opbrekingen in Belgie moet dat nou. Nog wel even voor een eurotje tanken in Luxemburg ha ha weer snel wat verdient. Noch even de folder nakijken tjonge wat een dikke karpers kijken me aan wel 25 kilo en dan wel een 5 tal van die biggen. Niet vergeten mijn tringentje op te laden kan dan als het even mee zit de biggen gelijk op internet zetten. Na een warm onthaal van de beheerder mag ik het foto boek aanschouwen. Een wel bekende persoonlijkheid met pet kijkt me samen met een paar vermoeide varkens ogen aan. De blik zegt me genoeg voel de intense warmte tussen mijn dijen, mijn genotsstengel reikt tot in de hemel. Dan word ik badend in het zweet wakker in mijn bed, vrouwtje slaap dronken vragend wat ik aan het slachten was.

De moraal van dit avontuur…………………
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

31-10-2006 01:17

@ Willem,

Ongezouten en recht uit het (karper)hart. Proficiat, je hebt m'n instemming en dan ook volledig. Leve de karpers uit het vrije water, het ruime sop, de woelige baren, de stille polder, het zompige moeras.

gr,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

31-10-2006 08:39

Moraalridders.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

31-10-2006 08:41

En de karpers die een slecht lot treft keren wij de rug toe, en we gaan gewoon verder alsof er niets aan de hand is....

met kerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

31-10-2006 08:45

Willem,

Graag even je foto verkleinen naar maximaal 640 pixels, zowel qua
breedte als hoogte. :wink:

groetjes Benny
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

31-10-2006 08:47

Er gebeurt zoveel in de karperviselarij dat als jij je daar elke keer druk om maakt je eerdaags in een inrichting terecht komt.Ik ben het me aan het afleren en doe mn eigen ding.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-10-2006 08:50

Hans-Peter van Ee schreef:En de karpers die een slecht lot treft keren wij de rug toe, en we gaan gewoon verder alsof er niets aan de hand is....

met kerende groet

HPE


Alsmaar blijven roepen vanaf de zijlijn?

De massale uitzettingen op de Bosbaan zijn door actieve karpervissers aan de kaak gesteld. Resultaat is dat de AHV daar minder uitzet.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

31-10-2006 08:52

Wat Alijn wat mij betreft over het hoofd ziet is dat wij Nederlanders gewend zijn aan vrijheid, veel goed bevisbaar en toegankelijk openbaar viswater, danwel is het in veel gevallen makkelijk om aan een goedkope extra vergunning te komen voor een specieke put/plas. Dat is weliswaar een luxepositie, maar ik ben er trots op dat wij het in ons land zo goed geregeld hebben. Met dank aan de voormalige NVVS en OVB en nu Sportvisserij Nederland!

Een voor mij heel groot bezwaar dat maar al te vaak over het hoofd wordt gezien is dat wateren die privé worden gemaakt dus niet meer toegankelijk zijn voor locals omdat ze simpelweg zijn volgeboekt of omdat het budget hiervoor lang niet toereikend is. Dat wil ik voor mezelf koste wat het kost voorkomen in mijn omgeving en ik wil zelf ook wel voor een redelijke prijs en diezelfde vrijheid in Frankrijk kunnen vissen. Komt bij dat ik me ook wel solidair voel met de Franse karpervissers die water na water in Engelse handen zien verdwijnen. En dan heb ik het dus nog niet eens over de vis gehad...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

31-10-2006 12:43

Beste Mark,
ik snap je beweegredenen en deel deze ook in grote lijnen.
Wel ben ik van mening dat het in frankrijk iets anders in elkaar steekt, veel wateren zijn daar prive bezit en de mensen zien dat ze deze wateren nu voor een leuk bedrag kunnen verkopen. Of er zelf een commercieel succes van kunnen maken, heb het al eens met je over gehad geloof ik.

Mijn oom heeft een domein in frankrijk en hier hoort een meer bij van ca 15 heactare, mijn oom zit meer in de geitewollen sokken cultuur en de zweverige types en heeft hier een soort rustoord waar mensen zichzelf terug kunnen vinden. Ongeveer zoiets als wij hebben met vissen geloof ik :D

Hij heeft dan ook besloten om mensen niet meer toe te laten voor het vissen om dat dan de essentie van wat hij wil niet goed wordt gewaarborgd. Jammer voor de locals maar begrijpelijk, zwemmen nog leuke vissen op ook :wink:

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.