de sleutel tot...


Plaats reactie
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

26-10-2006 20:35

soms lees je wel is een stukje met het volgende:

ik heb deze 32 pond karper op ********bolies gevangen.

maar dan vraag ik mezelf af hoe komt het nou dat hij dat succes heeft gehad.

lag de bolies al voor zijn neus of was het puur geluk kwam eht nou doordat hij iets dee waardoor het net lukt of was het tog wat anders.

wat is nou de sleutel tot succes.

ik zelf denk dat het samen hangt van het zo natuurlijk mogelijk presenteren van de bolie met dat de karper op zijn gemak is en wat geluk.

wat denken jullie
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

26-10-2006 21:44

Vissen waar de vis zit en vreet, anders vang je nog geen donder.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

27-10-2006 08:04

lijstje van belangrijk naar onbelangrijk

- STEK!!
- Presentatie
- Aas

Aas kan wel degelijk het verschil maken maar als de vis er niet komt dan vreet die het ook niet op.. zelfde met presentatie. als de karper het niet vertrouwd vreet die het niet op..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-10-2006 08:18

Zoals Remko al noemde is het altijd een pakket van dingen die zorgen voor succes, alles moet kloppen en dan volgt resultaat vanzelf.

Blijft 1 sleutel tot succes over,
namelijk gewoon stom geluk hebben.
Je kent ze wel, de beginnende goed bedoelende karpervisser die eigenlijk totaal niet weet waar ie mee bezig is, van stekkeuze's nog nooit gehoord heeft ( vissen zitten toch in het water Meneer :o ) zijn rig is totaal uit balans, zijn aas is een verschrikkelijk smakende ready made die na 20 jaar nog steeds niet bedorven is, maar hij vangt wel even de topvis van het water in de eerste sessie die hij ooit op die dressuur put viste.

Ja stom geluk dus, ook een sleutel tot succes, welliswaar geen blijvende sleutel, maar wel eentje die wel eens voor een verrassing zorgt.
Ted Strik
Berichten: 160
Lid geworden op: 09-10-2006 08:25
Locatie: Helmond

27-10-2006 08:19

Als de karper aan het azen slaat, vreten ze alles. Zorg dat jij naar de karper gaat, de karper komt niet naar jou, stekkeuze is zowel in de zomer als de winter het aller belangrijkste
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

27-10-2006 09:49

Wil Jeurninck schreef:Blijft 1 sleutel tot succes over,
namelijk gewoon stom geluk hebben.


Geluk is een belangrijkere factor dan de meesten denken. Je hebt de val gezet, je target aast als een idioot op je voerplek. Het is een kwestie van tijd. En dan vang je een hongerig knolletje die je stek verstoord. Weg vis, weg mooi plannetje ;)
peter andrae

27-10-2006 11:14

Juiste water ze moeten er natuurlijk wel zwemmen de 15kg vissen.

Stek.

voeren.

presentatie.

en een beetje mazzel.


groetjes peet.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-10-2006 11:29

* Incasseringsvermogen
* Tijd
* Passie
* Inschattingsvermogen
* Leervermogen

Iedereen kan een dertiger vangen....Maar je moet je afvragen of dit doelgericht was, of dat je hem ving omdat je gewoonweg geluk had. De sleutel tot succes is voor ons allen anders...Jij neemt wellicht genoegen met die ene mooie vis waar je al een tijd op jaagt, en ik wil gewoon zoveel mogelijk grote karpers vangen.....

De sleutel tot succes is moeilijk te vinden. Telkens wanneer je denkt dat je in de buurt bent, kom je erachter dat hij onvindbaar is....Het loopt vrijwel nooit zoals het moet lopen, je blankt weleens, je verspeelt weleens, je materiaal weigert weleens, en soms heeft de vis er geen zin in. Andere keren loopt alles op rolletjes en je vangt je vissen....

Ik denk als je de tijd neemt, leergierig bent in de karperwereld, een redelijk inschattingsvermogen hebt en natuurlijk doorzettingsvermogen, dat je van het succes kunt proeven.

Ik hoop dat ik de sleutel nooit zal vinden, en er altijd aan zal mogen ruiken/proeven...Als je over die eigenschappen beschikt, dan denk ik dat je een mooi CV hebt om karpervisser te zijn in hart en nieren...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

27-10-2006 12:18

Precies, zoals Jeroen aangeeft heb de sleutel van het succes zelf in je handen.

Jij bepaald immers het aas, je rig en je stek. Wanneer je op de juiste situatie goed weet in te spelen zitten de vissen in je net. Aan jou te bepalen dus.
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

27-10-2006 16:08

de aanhouder wint! kan wel lang duren, maar ooit zal hij winnen.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

27-10-2006 16:25

Je moet je altijd afvragen; ving ik die vis nou ondanks of dankzij de dingen die ik er voor deed.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

27-10-2006 19:45

Mijn volgorde:

Met stip op 1: de plaats
2 tijdstip
3 aas
4 presentatie
5 geluk

Dat zijn de 5 belangrijkste sleutels tot succes.

Dat betekend 4x keuzes maken en 1 sleutel waarop we totaal geen invloed hebben.

Als 1 van de sleutels niet past doen de andere 4 er al niet meer toe.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Plaats reactie