sessie voor bereiden


Plaats reactie
Bryan Finders
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-10-2006 19:25
Locatie: Gulpen
Contacteer:

18-10-2006 20:36

eey mede vissers
ik ben van plan om volgend jaar weer wat sessie gaan maken op een nieuw water. hoe zouden jullie die sessie voorbereiden?

ik doe het altijd zo stap voor stap.
-ik maak een lijstje van matriaal wat ik mee moet nemen.
-dan ga ik mijn systeem uit tekenen daar bedoel ik mee ( ik teken mijn rig en mijn lood en mijn manier van vissen.
-ALs het in de buurt is ga ik eerst eens een leuk stek zoeken en eens peilen en eens voeren en maak ik foto's van mijn stek en ga ik de stek uitekenen met dieptes erbij en de bodumstructuur.

zo bereid ik mee een langs sessie voor op een nieuw water waar je niet elk wiekend naar toe kunt.

nu wil ik van jullie weten hoe doen jullie dat?
gr bryan :wink:
karpervissen is geen passie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-10-2006 22:07

hoe ik het doe?

- ik ga er eerst een paar keer kijken voordat ik hengels uitgooi. praatje maken met locals. kijken wat er evt zwemt en waar de karpervissers zitten.
- pak me een boot en een dieptemeter en maak een dieptekaart (moet het water wel groot genoeg zijn)
- ik kijk weer waar "de rest" vist en bekijk hun stekken. en kijken of er meer mogelijkheden zijn wat "hun" niet zien..
- ga er 2-3 dagen mobiel vissen. dus liefste elke dag een andere stek.
- mogt ik op 1 van de stekken een vis pakken bekijk ik dat gebied nader en ga ik evt voorvoeren of 2-3 dagen aan 1 stuk vissen. kijken of ik meer van die stek af kan plukken. zoniet. volgende sessie andere stek. ook bij matige resultaten verkassen.

zo heb ik binnen 4-5 sessies bijna een heel water bevist (10-15 stekken) en kijk ik welke het productiefst waren. hier ga ik de volgende sessies vissen om te kijken of er nog meer uit te halen valt.

ogen open houden en observeren is zeer belangrijk. blijf niet op 1 stek vast zitten maar hou alle mogelijkheden open..

zo krijg je binnen enkele maanden een redelijk inzicht in de manier van vissen daar en kun je in die maanden/jaren erna alles fine-tunen zodat je elke in en out van het water kent.

Gr. Remko
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

18-10-2006 22:26

Gouden tip,neem een Hema hengelsetje mee,emmer en tuinstoel.
Ga zo dicht mogenlijk bij de in jouw ogen beste karpervisser zitten,en hang de grote idioot uit. Smijt bv in boom of struik. Daarna bewonder de karpervisser en complimenteer hem met zijn gave uitrusting,en of hij nog wel eens wat vangt. Vaak weet je zo binnen vijf minuten alles over het water en z'n karpers.

Succes,dit heb je niet van mij.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2006 23:09

Andre, dit is inderdaad een gouden tip. En mocht het niet werken, dan heb je in ieder geval de grootste lol :lol:
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

18-10-2006 23:56

Andre geweldig!

Dit is nog eens een antwoord op een vraag waar je wat mee kan.

Ik stel voor dat jij de volgende column schrijft :P

Henk,
Bryan Finders
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-10-2006 19:25
Locatie: Gulpen
Contacteer:

19-10-2006 18:55

remco en andre bedankt voor de tip.
maar stel je nou eens voor in mijn geval.
ik ga naar een water wat te vervandaan is om voor te gaan voeren of eerst alles te gaan bekijken. hoe weet jij dan welke rig en welk lood je mee gaat vissen. of doen je gewoon is eraan waar je het meest vertrouwen in hebt?
ik bepaal altijd welk lood aan: de afstand en de bodumstructuur
welke rig aan: ik heb 3rigs wat ik toppie vind. maar moet een keuze maken met welke ik ga vissen op het nieuw water kijk ik toch naar welke het beste past op de bodum structuur.

ik ontvanga graag tips??

ik teken dat altijd heel naukeurig uit mijn systeem waar ik mee ga vissen.
gr bryan :wink:
karpervissen is geen passie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

19-10-2006 19:36

gewoon vissen waar je het meest vertrouwen mee hebt..

en voorvoeren hoeft niet altijd hoor..
jacco noordermeer

19-10-2006 20:20

vertrouwen is de sleutel tot succes

mvg jn
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-10-2006 22:18

En soms een fijn voorgevoel over een goed ogende stek.
Gebruikersavatar
michiel van willegen
Berichten: 224
Lid geworden op: 04-05-2004 17:27
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

19-10-2006 22:26

gewoon goed kijken(observeren) vroeg in de ochtend of wat later in de avond, kijken of je wat springende karpers kan zien.Dan een stek kiezen
en vissen maar.

- 2 verschillende dieptes
- in de wind uit de wind
- in de zon uit de zon
-maar vooral op een plek waar jezelf denkt dat je er een vis kunt vangen.


groeten michiel
ik leef want ik vis
Bryan Finders
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-10-2006 19:25
Locatie: Gulpen
Contacteer:

20-10-2006 08:28

oke mede vissers bedankt voor tip :wink:
aan deze berichten zie ik toch dat iedereen op een hele andere manier begint aan een nieuwe sessie
maar bedankt voor de tips zal ze zeker uitvoeren :wink:
gr bryan
karpervissen is geen passie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

20-10-2006 08:33

Andre,

Is wel leuk, maar de rest van de vissers balen, dat er naast hun geen hemahengelaar zit.
Zijn ze dan niet de beste?


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

25-10-2006 10:47

Hoe verken je eigenlijk een water dat geen afgesloten plas is met een leuk diepteverloop en andere vissers, maar bijvoorbeeld een smal kanaal waar weinig karpervissers zitten en je vanwege begroeiing en dergelijke niet overal kan vissen? Hoe zoek je hier een goede stek?? Voorvoeren geprobeerd, leverde in de regel alleen brasem op. Toch(bij toeval) hebben mijn maat en ik 4 karpers weten te haken waarvan 3 gevangen...En dat in 2 jaar tijd!!!Observeren is ook een leuke, woon dicht bij het water, zeer veel geobserveerd maar de vissen zijn haast niet te spotten, hooguit eens in het jaar zie je er wat zwemmen op niet bevisbare plaatsen... Het deel waarin ik vis is een smal kanaal van ongeveer 7km lengte.... Graag hoor ik jullie tips,

Bij voorbaat dank :wink:
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

26-10-2006 20:02

gaaf dat ie tekeningen en foto's maakt.
Als het een succesvolle plek is kun je daar later ook nog plezier aan beleven.
Als het een moeilijk water is is het denk ik zeker wel een goede taciek.
Plaats reactie