Column Karperwereld Online P praatjes


John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-10-2006 21:40

Eus,

Als jij het artikelwel origineel vindt vis je wellicht wat té vaak om te weten wat er zich nog meer op de wereld afspeelt. Verder valt 'bol van de emoties' ook wel onder aanDIKKEN. Persoonlijk heb ik geen moeite met het artikel al ontgaat het humorgehalte van de alinea 'een chick uit de Phillipijnen importeren om m'n shit op te knappen en haar bek te houden' me geheel. Beetje triest eigenlijk om dat als grappig te kunnen interpreteren. Relativeren gaat je overigens wel redelijk af :wink:
Groet,

John
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-10-2006 21:48

John,

Wat heet origineel?
Het is iig weer eens wat anders dan een uitgebreid verslag van de zoveelste successtory in Frankrijk, leek me zo.

Relativeren doet een mens goed, zeker na het lezen van zo een zwaar beladen onderwerp. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-10-2006 23:35

De columnist lacht in zijn vuistje, wat dat betreft is het voor hem geslaagd.
Een column is op zich geen discussiestuk met de schrijver maar bedoeld om te prikkelen, te provoceren of om de mensen na te laten denken op een eigen(wijze) manier.

Ik kan de humor er ook niet in vinden ik vind het ook te krampachtig geschreven.
Maar het nodigt wel uit om er onderling over te discuseren, daar is hij dus in geslaagd.

Door de ogen van de karper is op zich al een lachertje, deze column is een zwak aftreksel om te proberen de makers nog verder belachelijk te maken.
Dat vind ik net een stapje tever.
Vissen is een hobby, geen religie!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-10-2006 23:48

Douwe toch,

Als deze (simplistische) achterhaalde schrijfstijl nodig is om mensen sowieso te prikkelen danwel te provoceren zijn we wel erg ver gezonken hoor. Eenieder kan er een of andere 'Geert Wilders term tegenaan gooien om een discussie los te weken, wat zekers niet de bedoeling van deze columnist is geweest. Te simpel als je het mij vraagt.
Groet,

John
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

19-10-2006 00:02

Douwe Bijlsma schreef:Door de ogen van de karper is op zich al een lachertje, deze column is een zwak aftreksel om te proberen de makers nog verder belachelijk te maken.
Dat vind ik net een stapje tever.


Spijker op de kop Douwe.
Ik denk er net zo over.
Een column van niks!

Henk,
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-10-2006 11:38

Mijn waarde mr Pancake ik heb het dan ook over waar een goede column mi aan moet voldoen, dat ik dit wrochtsel niet onder een goede column schaar zal ook jou duidelik zijn.

Om een discussie los te weken hebben velen hier geen column nodig. 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

19-10-2006 13:04

Ik vind hem steengoed echt een toppertje. Heerlijk leesvoer.

Zal wel komen omdat ik een beetje dom ben, geen humor heb en al zeker geen verstand van wat leuk is en wat niet.. en al helemaal niet wat nu een goede column is of niet..

Hopelijk zal ik nog lang zo dom en stom blijven dat ik dit onoriginele gewrocht heel leuk vind..

Overigens vind ik wel dat iedereen zijn mening kan en mag geven.. daar leert een ieder alleen maar, zowel positief als negatief.

Vr.Gr.,

Bertil
Ps.. Ik nodig Douwe en John en of andere criticasters uit zelf eens in de pen te kruipen en wat origineels te schrijven wat vol humor is. Wellicht verander ik dan van mening.. ben erg benieuwd!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-10-2006 14:22

Dat is een verschrikkelijke dooddoener Bertil, je hoeft geen schijver te zijn om een boek te beoordelen.
Bovendien is jou reactie niet geheel vrij van "belangen" jij hebt hem per slot van rekening uitgenodigd om te gaan schrijven.

Liever een criticaster dan een meeloper omdat een ander het geweldig vindt.
Vissen is een hobby, geen religie!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-10-2006 15:01

Bertil,

Poging mislukt wat mij betreft. Gewoon een uitnodiging had wellicht vruchten afgeworpen. Met deze opmerking maak je je, gezien jouw functie op dit board en de reden waarvoor je het ooit opgestart hebt, vrij ongeloofwaardig. Ik kom er nog wel op terug.
Groet,

John
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 19-10-2006 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

19-10-2006 15:02

Douwe Bijlsma schreef:Liever een criticaster dan een meeloper omdat een ander het geweldig vindt.


Liever iemand die het een wereldse collum vind dan een zuurpruim die een verhaaltje met vette knipoog zelfs nog gaat bekritiseren :wink:

Niet al te serieus nemen deze collum, het is gewoon heel herkenbaar voor de meeste mensen. Tuurlijk zullen er ook zeker mensen zijn die aanstoot nemen aan het geschrevene. Dat is altijd het risico als je ten koste van anderen ( en vaak jezelf ) grappig wilt zijn.

Mooi voorbeeld is Hans Teeuwen. Hele volksstammen lachen zich dood om die kerel, terwijl er evenveel van die volksstammen zijn, die zich zwaar beledigd door hem voelen. Helemaal niet nodig, want het wordt natuurlijk allemaal in het absurde getrokken, net als bij de betreffende collum op deze site.

Ik vond het een leuk stukje tekst, omdat het blijkbaar bij mijn gevoel van humor aansluit. Zoals al eerder door iemand anders genoemd, heb ik geen reet met Franse succesverhalen, maar die ga ik toch ook niet afzeiken, anderen smullen ervan.

Gelukkig leven we in een vrij land, en kunnen we allemaal zeggen en vinden wat we ervan denken.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

19-10-2006 15:04

John Pannekoek schreef:Poging mislukt wat mij betreft. Gewoon een uitnodiging had wellicht vruchten afgeworpen.


En dit is wel heel erg slap natuurlijk :cry: Altijd zo bijdehand, maar als puntje bij paaltje komt....... jammer.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

19-10-2006 15:06

Douwe,

Iedereen zal dat boek anders beoordelen.. gelukkig voor veel schrijvers.. net zoals iedereen andere TV programma's leuk vind, anders hadden we maar 1 zender nodig.

Ik vind het ook niet erg dat jij het niks vind douwe.. dat is je goed recht en zo heeft iedereen een vrije mening.. zo ik ook..

Wij zijn wel wat gekleurd ja 8) wij heb hem idd uitgenodigd, en dat hebben wij gedaan omdat wij het hebben laten lezen aan tal van kennissen en vrienden en nu hun enthousiaste reacties ermee doorgegaan.

Dat niet iedereen het leuk vind is jammer, maar voor mij geen enkel probleem.
Hopelijk vinden die andere dingen wel weer leuk, want we hopen voor ieder wat wils te bieden.. als jij bijv. iets hebt wat weer anderen aanspreekt horen wij het graag.

En John als ik je niet op de juiste wijze hebt uitgenodigd sorry, dan doe ik het graag nog een keer goed.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

19-10-2006 15:14

Ik snap dit niet, waar gaat dit eigenlijk over?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-10-2006 15:19

Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.


Bertil,
:lol: :lol:
I
I
\/
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

19-10-2006 15:23

Klaas van den Herik schreef:
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.


Bertil,
:lol: :lol:
I
I
\/


Klaas

Wie veel doet, maakt veel fouten. Wie weinig doet, maakt weinig fouten. Wie niets doet, maakt geen fouten. Wie geen fouten maakt, wordt bevorderd.

:P
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

19-10-2006 15:26

Het is tenminste eens iets afwisselends waarmee we worden geconfronteerd. Weer eens iets anders dan een succesverhaal of "iemand" zijn of haar waarheid.

De één zal het als grappig beschouwen terwijl de ander het niets vindt toevoegen of zich erdoor gebeten voelt.
Dat critici het stukje in een bepaalde categorie duwen en het in die categorie gaan beoordelen vind ik persoonlijk onnodig. Het is geen literair café hier! ;-)

Lees het weg en heb er je mening over....

....voor mij voegt het wel iets toe.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-10-2006 16:42

Bertil,

Was lichtelijk sarcastisch bedoeld omdat je zo 'op je pik getrapt' reageerde. Ben sowieso geen schrijver, meer een lezer. Ik heb ooit eens op uitnodiging van Pascal Rijzinga een artikel voor Karpervissers online geschreven, was leuk om te doen maar ik lig er nu nog wakker van :) Ik bedoelde te zeggen dat je kritiek zéér kort door de bocht was. Dat je je gastschrijver wilt verdedigen vindt ik prima. De manier waaróp had ik van jou echter niet verwacht.
Ik heb respect voor mensen die in hun vrije tijd stukjes in elkaar flansen om anderen te laten lezen hoe zij hun hobby beleven. Dit neemt echter niet weg dat ik mag zeggen wat ik daarvan vind. Smaken verschillen nu eenmaal, en als dat niet mag worden gezegd in een onderbouwd bericht op een discussie-forum kun je de tent beter sluiten.

Niels............Groet,

John
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-10-2006 17:37

Liever iemand die het een wereldse collum vind dan een zuurpruim die een verhaaltje met vette knipoog zelfs nog gaat bekritiseren icon_wink.gif


Niels ook deze reactie slaat nergens op, omdat jij het blijkbaar leuk vind is een ander die het niks vind een zeurpruim?
Feitelijk maakt het mij ook niet uit wie hij bij de kop pakt, het is gewoon slecht geschreven, in MIJN ogen dan althans.

Gelukkig heb ik minder gevoel voor "humor" dan jij hebt.
Jij neemt Hans Teeuwen als voorbeeld en jij gaat bepalen dat niemand aanstoot aan zijn humor hoeft te nemen.
Dat maakt diegene ZELF wel uit daar heb jij niets mee te maken.
Het maakt jou zinnetje dat wij in een vrij land leven ook tot een loze kreet, jij vindt blijkbaar dat jij die vrijheid voor een ander kunt gaan bepalen.

Frankrijkverhalen boeien mij al helemaal niet, net als de meeste artikelen die alleen andere foto.s kennen maar waarvan de inhoud dezelfde is.

Ik neem de vrijheid om iets te bekritiseren of je het nu leuk vind of niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

19-10-2006 17:59

Je bent erg goed in het jezelf tegenspreken Douwe, dat was me al eerder opgevallen. Geef je deze week iemand een tip, dat als je iets niet geheel serieus bedoeld, je dit moet aangeven met een smiley. Lees dat zinnetje over die zuurpruim dan nog eens.

Begrijpend lezen blijkt vervolgens ook een vak apart voor je ( ook dat was me al eerder opgevallen trouwens ). Ik bepaal niets voor een ander, dus ook niet dat niemand aanstoot MAG nemen. Ik geef alleen aan dat het vanwege het totaal absurde aspect totaal niet NODIG is. Het is immers gen serieuze kritiek, verwijt o.i.d. Tevens refereer jij aan het feit dat je minder humor hebt dan mij, dat is dan jouw conclusie. Ik heb alleen aangegeven een ander soort humor te hebben. Heeft met hoeveelheid niets te maken, maar ja, begrijpend lezen blijft moeilijk voor sommigen.

Als je me tot slot nog het volgende uit wil leggen:

jij vindt blijkbaar dat jij die vrijheid voor een ander kunt gaan bepalen.


Dus Douwe, tipje van mijn kant: LEZEN, tot 10 tellen, dan voor jezelf bedenken of je uberhaupt wel begrijpt wat er bedoelt wordt, dan reageren. Verwijten dat een ander zijn post nergens op slaat en vervolgens zelf totale nonsens gaan verkondigen, laat me niet lachen man.

En John, ik kan alleen maar zeggen, zwak..... heel zwak....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-10-2006 18:13

Reactie die ik had verwacht. Totaal nutteloze energie wat je verspilt raakt kant nog wal nog mij.

Niet nodig is wat JIJ niet nodig vind, of het voor een ander ook niet nodig is maak jij niet uit.

Ik zeg minder gevoel voor humor TUSSEN HAAKJES heb, daarmee zeg ik dat ik blij ben dat ik JOU humor niet heb, over interpretatie en begrijpen gesproken.

Tipje van mijn kant tel tot honderd en laat het dan nog eens drie dagen tot je doordringen.

Ik ben helemaal niet van plan om jou te laten lachen, dat als afsluiter.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

19-10-2006 18:20

Jongens: ga vissen!

Af en toe vangende groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-10-2006 18:23

Bert gewoon een kleine schermutseling meer niet, ik lach er namelijk wel om.
Niels niet te serieus opvatten hoor, je mag gerust lachen is beter dan een gezichtsmasker. :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

19-10-2006 18:29

Lachen is gezond.

Als je plezier wilt hebben:

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=35642

Jammer van dat slotje.

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

19-10-2006 18:29

Douwe Bijlsma schreef:Ik ben helemaal niet van plan om jou te laten lachen, dat als afsluiter.


Niet van plan, toch gelukt. Wat een waardeloze reactie zeg. Ik stel je een vraag om me iets uit te leggen, maar het wordt mijnheer te heet onder de voeten en negeert het volledig. En weer niet gelezen he Douwe. Is dat dan zo moeilijk voor je ? Voor iemand die zo hoog van de toren blaast misschien niet zo heel verstandig. Nou wordt je over het algemeen toch al niet zo serieus genomen op het board, dus je ''reputatie'' zal het niet schaden.

Toch bedankt voor het lachen evengoed :lol:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-10-2006 18:38

Niels Schouten schreef:En John, ik kan alleen maar zeggen, zwak..... heel zwak....


Hmmm, dus uiteindelijk zie je je tekortkomingen wel degelijk!!!!!! Maakt niet uit Niels, deze compenseer je nl. ruimschoots met je hoge therapeutische en psychologische vermogen mensen totaal door te prikken. Laat ik je objectieve interpretatievermogen gemakshalve maar buiten beschouwing anders blijft er helemáál niets meer over van het béétje eigenwaarde dat ik vanmorgen nog dacht te bezitten. Kritisch naar jezelf kijken hoeft niet altijd pijnlijk te zijn. Doch atijd leerzaam.

Bert,

Als ik had willen vissen had ik nu aan de waterkant gezeten en niet op een discussie-forum.

Groet,

John