Adviezen gevraagd!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

17-10-2006 17:15

Hallo mede-karpervissers,

Ik heb een vraag:

Ik heb afgelopen zomer op een meertje gevist (en goed gevange) dat aangesloten is op een vaart. Het meertje is bijna overal niet dieper dan 1 meter.

Nu is mij verteld dat in de winter dat meertje dichtvriest, dus daar geen karper te vangen is. Een logisch verhaal.

Maar nu komt het: Wanneer besluit de karper dat meertje te verlaten om te overwinteren in de vaart?

Want eigenlijks wil ik komend weekend nog even vissen daar, maar als er geen vis meer zit, heeft dat weinig kans van slagen. :)

Mensen die ervaring met zulk soort situaties hebben vraag ik bij deze om een advies.

Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

17-10-2006 17:21

Dat is niet te zeggen,vis kan ook ondiep blijven.Het gaat lastig worden als de watertemp onder de 10graden komt,dus gewoon gaan vissen.
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

17-10-2006 17:35

Hoi,
Als je nou gaat vissen voor de ingang/uitgang van dat meertje ? is dat wat ?
Je kan het treffen hoor , blokken die hap 5 kg per dag er in voor dat gat en ownen dat water. :D
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

17-10-2006 18:41

Albert, je stelt de vraag waar ik ook al een tijdje over na zat te denken .. :wink: Ik heb al wel ondervonden dat je voor de uitgang goed vangt dus dat is voor jou wel het proberen waard denk ik :lol:
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

17-10-2006 20:01

Albert van Benthem schreef:Hallo mede-karpervissers,

Ik heb een vraag:

Ik heb afgelopen zomer op een meertje gevist (en goed gevange) dat aangesloten is op een vaart. Het meertje is bijna overal niet dieper dan 1 meter.

Nu is mij verteld dat in de winter dat meertje dichtvriest, dus daar geen karper te vangen is. Een logisch verhaal.

Maar nu komt het: Wanneer besluit de karper dat meertje te verlaten om te overwinteren in de vaart?

Want eigenlijks wil ik komend weekend nog even vissen daar, maar als er geen vis meer zit, heeft dat weinig kans van slagen. :)

Mensen die ervaring met zulk soort situaties hebben vraag ik bij deze om een advies.

Gr. Albert


zelfde probleem
KSN
Plaats reactie